Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 80.51.187.22; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runab.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 207 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Gothic 3''' – trzecia i ostatnia część [[gothic (seria gier)|zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze]], co wcale nie oznacza końca serii.
'''Gothic 3''' – trzecia część [[Gothic (seria gier)|zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze]].


== Najważniejsze cechy gry ==
Grę cechuje wysoki poziom sztucznej inteligencji; przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki, realistyczny system obrażeń; tylko [[Ork]] potrafi biegać z bełtem w oku, piękną grafikę; w niektórych miejscach autorzy uświadamiają nas, że to jest kontynuacja serii Gothic, rewelacyjny silnik gry; obdaruje nas błędami, szybki zapis trwa prawie tyle samo co zwykły i jakże wspaniałą fizykę; jak zobaczysz, że ciało się rozciąga to jest to efekt zamierzony – w końcu trzeba się pochwalić fizyką.
* wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
* realistyczny system obrażeń, np. [[ork]] biegający z bełtem w oku;
* piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
* rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
* wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.


== Postacie ==
== Postacie ==
W G3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, spotkamy nowych orków i starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi pilnując jakiegoś przejścia.
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.
Z bardzo dziwnego powodu, prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi.


== Wrogowie ==
== Wrogowie ==
Podczas podróżowania możemy natknąć się na groźne [[wilk]]i karmione [[viagra|viagrą]], które potrafią trzema kęsami zabić bohatera. Dziki są tak agresywne, że niekiedy nie wiedzą co się dzieje i po 20 metrach wracają do legowiska. Topielce i ich różne odmiany chodzą sobie gdzie im się podoba nawet można je spotkać na środku pustyni. Krwiopijca nikt nie wie dlaczego się tak nazywają bo nie piją krwi tylko ci jakąś igłę wbijają i zamiast czerwonego paska życia masz zielony (prawdopodobnie za dużo ziela) i wiele innych potworów wzorowanych na bohaterach „[[Na Wspólnej]]”.
Wśród stworzeń trafia się m.in. na [[wilk]]i i [[dzik]]i, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z [[Hollywood]], czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.
Ciekawym faktem jest to, że nawet jeśli stoi 15 potworów dookoła ciebie, to atakuje cię tylko jeden z którym ty walczysz...


== Wymagania ==
== Bugi ==
Wymagania teoretycznie małe lecz gra się wyłącza przy każdej napotkanej okazji. Tylko czyha gdy zbyt wciągniemy się w rozwiązywanie powtarzających się ciągle problemów (czyt. powalających na kolana bug-ów), czyli:
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:
<poem>
* Dlaczego zaklinowaliśmy się pod łóżkiem?
<code>Where is the Guru?
* Dlaczego zaklinowaliśmy się nad łóżkiem?
<nowiki>-------------------------------------</nowiki>
* Dlaczego na 60lvl zabija nas dzik?
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...</code>
* Dlaczego dla przeciętnego NPC zwalony na drogę pień stanowi nie lada problem?
</poem>


O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!
Gdy już nas złapie na tym wciągającym zajęciu które wprawdzie jest ciekawsze od samego sensu gry, gra wyłącza się i pokazuje nam się (z założenia twórców gry) "dowcipny" komunikat o nagłówku:
<pre>
Where is Guru?
-------------------------------------
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...
</pre>
O co chodzi? Nawet najstarsi indianie i górale tego nie wiedzą....


== Uzależnienie ==
Górale i indianie z tyłu razem: "Racja nawet my tego nie wiemy".
Jesteś uzależniony gdy:
* Będąc nawet [[koks]]em musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
* Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
* Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
* Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
* Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
* To samo jest z porożem jelenia.
* Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
* Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka – przecież to ogr!
* Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
* Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
* Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
* Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
* Oglądając ''Wędrówki z Bestiami'' rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
* W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
* Idziesz do nauczyciela od [[Wychowanie fizyczne|wf–u]] i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
* W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
* Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
* Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
* Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
* Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
* Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
* Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
* Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
* Szukasz Ishtar na Saharze.
* Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
* Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
* Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
* Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
* Biegasz po mieście krzycząc do każdego ''Niech żyje Okara!'', bądź ''Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!''.
* Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
* Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
* Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
* Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
* Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
* Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
* Z golema i szkieleta leci krew.
* Bijesz każdego napotkanego zwierza.
* Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
* Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
* Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
* Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.


== Noob w Gothic 3 ==
Gothic 3 oprócz tego że wywala się co chwilkę to jeszcze ciągle się tnie ale tylko w tych wypadkach gdy jesteśmy wciągnięci już tą dobrą stroną gry czyli:
* Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
* Cieszeniem oka wspaniałą grafiką obiektów. (Na większej niż 800x600 nie odpali)
* Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
* Rozstrzyganiem ostatecznej walki między dobrem a złem (jeśli taka jest)
* Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
* I tymi innymi urokami.
* Daje wszystko w siłę.
{{stubgry}}
* Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
* Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
* Atakuje chramy.
* Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
* Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
* Zjada Królewski Szczaw.
* Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
* Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
* Bije się na pięści.
* Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
* Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
* Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
* W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
* Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
* Używa tylko czarów ''kula ognia'' i ''deszcz meteorów''.
* Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
* Próbuje zabić i okraść kupców.
* Nie może pokonać dzików pod Reddock.
* Gubi się w Ardei.
* Szuka Esmeraldy.
* Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
* Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
* Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
* Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
* Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
* Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
* Handlując, nigdy nie używa opcji ''dołóż złoto''.
* Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
* Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
* Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
* Szuka „Nieznanych Krain”.
* Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
* Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)

== Zobacz też ==
* [[Gothic (gra)|Gothic]]
* [[Gothic II]]

{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Gothic]]

Aktualna wersja na dzień 08:52, 8 paź 2024

Gothic 3 – trzecia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze.

Najważniejsze cechy gry[edytuj • edytuj kod]

  • wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
  • realistyczny system obrażeń, np. ork biegający z bełtem w oku;
  • piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
  • rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
  • wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.

Wrogowie[edytuj • edytuj kod]

Wśród stworzeń trafia się m.in. na wilki i dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.

Bugi[edytuj • edytuj kod]

Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:

Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...

O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

Jesteś uzależniony gdy:

  • Będąc nawet koksem musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
  • Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
  • Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
  • Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
  • Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
  • To samo jest z porożem jelenia.
  • Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
  • Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka – przecież to ogr!
  • Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
  • Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
  • Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
  • Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
  • Oglądając Wędrówki z Bestiami rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
  • W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
  • Idziesz do nauczyciela od wf–u i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
  • W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
  • Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
  • Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
  • Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
  • Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
  • Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
  • Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
  • Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
  • Szukasz Ishtar na Saharze.
  • Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
  • Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
  • Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
  • Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
  • Biegasz po mieście krzycząc do każdego Niech żyje Okara!, bądź Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!.
  • Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
  • Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
  • Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
  • Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
  • Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
  • Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
  • Z golema i szkieleta leci krew.
  • Bijesz każdego napotkanego zwierza.
  • Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
  • Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
  • Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
  • Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
  • Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
  • Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.

Noob w Gothic 3[edytuj • edytuj kod]

  • Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
  • Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
  • Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
  • Daje wszystko w siłę.
  • Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
  • Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
  • Atakuje chramy.
  • Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
  • Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
  • Zjada Królewski Szczaw.
  • Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
  • Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
  • Bije się na pięści.
  • Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
  • Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
  • Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
  • W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
  • Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
  • Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
  • Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
  • Próbuje zabić i okraść kupców.
  • Nie może pokonać dzików pod Reddock.
  • Gubi się w Ardei.
  • Szuka Esmeraldy.
  • Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
  • Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
  • Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
  • Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
  • Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
  • Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
  • Handlując, nigdy nie używa opcji dołóż złoto.
  • Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
  • Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
  • Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
  • Szuka „Nieznanych Krain”.
  • Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
  • Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]