Kamień, papier, nożyce: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 36 wersji utworzonych przez 30 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:K-P-N.jpg|250px|thumb|Niektóre odmiany gry wymagają dodatkowych czynników zewnętrznych]]
'''Kamień, papier, nożyce''' – skomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech żywiołów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania [[prezydent]]a.
'''Kamień, papier, nożyce''' – skomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech bohaterów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania [[prezydent]]a.


==Odmiany==
== Odmiany ==
Istnieje uproszczona wersja tej gry, w której używa się tylko kamienia. Najczęściej gra się w to drużynowo na [[trybuny|trybunach]] podczas meczów piłkarskich. Wówczas jedna z drużyn to [[policja]], a druga – [[kibol]]e. Ta pierwsza często korzysta z nieregulaminowych [[cheat]]ów, dzięki czemu ma do dyspozycji gesty typu pała, [[pistolet]] na gumowe naboje i gaz łzawiący.
Istnieje uproszczona wersja tej gry, w której używa się tylko kamienia. Najczęściej gra się w to drużynowo na [[trybuny|trybunach]] podczas meczów piłkarskich. Wówczas jedna z drużyn to [[policja]], a druga – [[kibol]]e. Ta pierwsza często korzysta z nieregulaminowych [[cheat]]ów, dzięki czemu ma do dyspozycji gesty typu pała, [[pistolet]] na gumowe naboje i gaz łzawiący. Inna jej odmiana jest używana do przyjmowania porodów przez lekarzy – nowo narodzone dziecko owijamy w papier, kamieniem ogłuszamy matkę a nożyczkami przecinamy pępowinę noworodka. Jednak w polskich szpitalach nie ma pieniędzy nawet na te metody, więc matki po prostu ogłusza się pięścią.


== Bohaterowie ==
{{stubgry}}
=== Typowi ===
* '''Kamień''' – tutejszy [[tank]]. Wyposażony w armor o gęstej strukturze krystalicznej i rozliczne usprawnienia obrony, uchodzi za niemożliwego do pokonania konwencjonalną [[broń|bronią]]. Przywoływany przy pomocy gestu pięści, często pojawia się omyłkowo, przy prozaicznych czynnościach takich jak kłótnia lub odganianie piewców innej wiary.
* '''Papier''' – typ maga o wprost nieograniczonej elastyczności, osiąganej dzięki zaklęciom na włóknach celulozowych. Uchodzi za najsłabszego bohatera a przez to najmniej popularnego, jednak wrodzona elastyczność pozwalają mu pokonać nawet najciężej opancerzonych rywali. Nie ważne jak. Symbolizuje go otwarta dłoń.
* '''Nożyce''' – pseudonim łotra-zabójcy, wyspecjalizowanego w likwidowaniu magów i co wrażliwszych organów, takich jak [[oko|oczy]]. Przywoływany przy pomocy odpowiedniego gestu.


=== Nietypowi ===
* '''Pistolet''' – prawdopodobnie najpopularniejszy z wyżej wymienonych. W zależności od stanu świadomości graczy, stanowi klon któregoś z powyższych, ich połączenie lub jest wszechpotężny. Istnieją gracze, którzy traktują pistolet jako pełnoprawnego awatara.
* '''[[Gest palca środkowego]]''' (Międzynarodowy Gest Pokoju) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa [[wpierdol|drastyczne konsekwencje]].
* '''Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest''' – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się [[śmiech|niekontrolowanym skurczem przepony]] u wszystkich grających.

== Zasady ==
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki:
* '''Kamień rozgniata nożyce''' – nożyce łapią [[ded]]a.
* '''Nożyce tną papier''' – papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa.
* '''Papier owija kamień''' – pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem <del>[[WTF]]?!</del>.

À propos ostatniej sytuacji…

=== Paradoks kamienia i papieru ===
Prościej: jakim, k{{cenzura3}} cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat:
* Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy.
* Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem.
* Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa.
* [[Bo tak]].
* Papier przecina kamień ostrą krawędzią.
* Papier korzysta z [[cheater|cheatów]].
* Papier owijając kamień teleportuje go do czarnej dziury.

== Wymagania sprzętowe ==
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce.
* '''Szczegółowe wymagania somatyczne:''' dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe [[mózg|CPU]].
* '''Szczegółowe wymagania psychomotoryczne:''' koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie).

== Zobacz też ==
* [[berek]]
* [[kółko i krzyżyk]]
* [[muka]]

[[de:Schere, Stein, Papier]]
[[en:Rock, Paper, Scissors]]
[[ja:じゃんけん]]
[[ko:가위바위보]]
[[fr:Championnats du monde de Pierre-Papier-Ciseaux 1945]]
[[pt:Pedra, papel e tesoura]]
[[ru:Камень, ножницы, бумага]]
[[Kategoria:Gry]]
[[Kategoria:Gry]]
norzyce tempiom papier kamień owija norzyce a papier papier idzie do wc - wytwurnia czekolady

Aktualna wersja na dzień 12:18, 10 lut 2022

Niektóre odmiany gry wymagają dodatkowych czynników zewnętrznych

Kamień, papier, nożyce – skomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech bohaterów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania prezydenta.

Odmiany[edytuj • edytuj kod]

Istnieje uproszczona wersja tej gry, w której używa się tylko kamienia. Najczęściej gra się w to drużynowo na trybunach podczas meczów piłkarskich. Wówczas jedna z drużyn to policja, a druga – kibole. Ta pierwsza często korzysta z nieregulaminowych cheatów, dzięki czemu ma do dyspozycji gesty typu pała, pistolet na gumowe naboje i gaz łzawiący. Inna jej odmiana jest używana do przyjmowania porodów przez lekarzy – nowo narodzone dziecko owijamy w papier, kamieniem ogłuszamy matkę a nożyczkami przecinamy pępowinę noworodka. Jednak w polskich szpitalach nie ma pieniędzy nawet na te metody, więc matki po prostu ogłusza się pięścią.

Bohaterowie[edytuj • edytuj kod]

Typowi[edytuj • edytuj kod]

  • Kamień – tutejszy tank. Wyposażony w armor o gęstej strukturze krystalicznej i rozliczne usprawnienia obrony, uchodzi za niemożliwego do pokonania konwencjonalną bronią. Przywoływany przy pomocy gestu pięści, często pojawia się omyłkowo, przy prozaicznych czynnościach takich jak kłótnia lub odganianie piewców innej wiary.
  • Papier – typ maga o wprost nieograniczonej elastyczności, osiąganej dzięki zaklęciom na włóknach celulozowych. Uchodzi za najsłabszego bohatera a przez to najmniej popularnego, jednak wrodzona elastyczność pozwalają mu pokonać nawet najciężej opancerzonych rywali. Nie ważne jak. Symbolizuje go otwarta dłoń.
  • Nożyce – pseudonim łotra-zabójcy, wyspecjalizowanego w likwidowaniu magów i co wrażliwszych organów, takich jak oczy. Przywoływany przy pomocy odpowiedniego gestu.

Nietypowi[edytuj • edytuj kod]

  • Pistolet – prawdopodobnie najpopularniejszy z wyżej wymienonych. W zależności od stanu świadomości graczy, stanowi klon któregoś z powyższych, ich połączenie lub jest wszechpotężny. Istnieją gracze, którzy traktują pistolet jako pełnoprawnego awatara.
  • Gest palca środkowego (Międzynarodowy Gest Pokoju) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa drastyczne konsekwencje.
  • Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się niekontrolowanym skurczem przepony u wszystkich grających.

Zasady[edytuj • edytuj kod]

Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki:

  • Kamień rozgniata nożyce – nożyce łapią deda.
  • Nożyce tną papier – papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa.
  • Papier owija kamień – pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem WTF?!.

À propos ostatniej sytuacji…

Paradoks kamienia i papieru[edytuj • edytuj kod]

Prościej: jakim, kCenzura2.svg cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat:

  • Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy.
  • Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem.
  • Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa.
  • Bo tak.
  • Papier przecina kamień ostrą krawędzią.
  • Papier korzysta z cheatów.
  • Papier owijając kamień teleportuje go do czarnej dziury.

Wymagania sprzętowe[edytuj • edytuj kod]

Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce.

  • Szczegółowe wymagania somatyczne: dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe CPU.
  • Szczegółowe wymagania psychomotoryczne: koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie).

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]