Rap: Różnice pomiędzy wersjami
M (poprawki) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Azoniasty, powód: nic niewnosząca edycja) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 404 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{słownik|[[Słownik:Raperskie powitania|raperskie powitania]]}} |
|||
'''Hip hop''' ''(tzw. hop siup)'' - rodzaj muzyki polegający na poddaniu się w rytmowi owej muzyki i robieniu w rytmie przysiadów. Preferują to tzw. [[skejt|skejci]], ci którzy dymają skręty na osiedlu ([[blokersi|blokersi]]) oraz na przystankach ([[przystankersi|przystankersi]]) i goście co lubią se popakować na siłce i podrywać chłopaków na osiedlu (przedstawiając im swoje racje bejsbolem). |
|||
'''Rap''' – gatunek „muzyki” polegający na poddaniu się rytmowi owej „muzyki” i nawijaniu w kółko rymów, przy rytmicznym machaniu ręką w górę i dół, twierdząc, że w ten sposób [[ziemia|świat]] stanie się lepszy. Jeden z elementów kultury [[hip-hop]]owej. |
|||
== Historia == |
|||
Rozróżniamy parę rodzajów tej muzy: |
|||
Na początku było słowo, a słowo było wypowiadane. Potem był bit, a bit był zapodawany. Potem przyszli [[czarni bracia]], wszystko zlepili w kupę i słowo bitem się stało, i nawijało razem z nami. Następnie nadano mu imię hip-hop (nazwa wywodzi się z charakterystycznego podskakiwania – tak, aby luźne spodnie nie spadły). Następnie zatrudniono marketingowców do reklamy, aby rozsławić dobrą nowinę (tak powstało [[graffiti]]). Rap zyskał popularność głownie w biednych dzielnicach [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]. Wielu początkujących [[DJ|DJ-ów]] nie chciało rezygnować z obiadu, aby kupić sprzęt, więc zaczęli naśladować dźwięki gramofonu ustami ([[beatbox]]). |
|||
* hip-hop; |
|||
* hip-hop; |
|||
* hip-hop; |
|||
* ''yo elo, pod blokiem ciężko jest'' - typowo polska odmiana; |
|||
* ''łańcuchy, bling-bling, szampan, spinnery, laseczki i futra z norek'' - popularny wśród [[czarni bracia|czarnych braci]] z [[USA]]; |
|||
* ''rzuciłaś mnie, a było tak pięknieeee'' - tzw. hiphopolo, kolejny polski folklor; |
|||
* jazz-hip hop/abstrakcyjny/alternatywny/bacpackerski - ten gatunek istnieje tylko po to, żeby odpierać ataki krytyków odnośnie brutalności tekstów; |
|||
* "true G'z straight from da streetz ov QB nigga" - Total Madafakin Hardcore; jedyna rzecz która demoralizuje Twoje dzieci bardziej niż [[TVN]]; |
|||
== |
== Podział == |
||
* Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o [[clubbing]]u, [[gandzi]] i [[Bols]]ie bez przepojki. |
|||
Jednym z czołowych hip hopowców na polskiej scenie jest DJ Ojciec Rodzynek (pseudonim art.) |
|||
* Jest też rap amerykański, w którym [[czarni bracia]] rapują o życiu na dzielce, prostytutach, gangsterce i o ist kołst. |
|||
działający w "podziemu" nagrał już dużo płyt z Doniem (jestem tu) i resztą jego ziomali z miasta Poznań, które leży nad rzeką Rydzykówką. Początek tej rzeki zaczyna sie w temelinie niedaleko elektrowni atomowej współdziałającej z moherowymi beretami. Zaraz za nim na topowej liście parszywej trzynastki czołowych hip-hopolowców tego gatunku jest Patryk C. znany wielu słuchaczom jako "Czabi" (nie kojarzyć z Xabi Alonso chociaż tak samo sie wymawia), "Pacio" lub też "dwa cztery l" oprócz oryginalnych tekstów znany jest ze swoich niezwykłych opowieści, o którym się nawet największym naukowcom nie śniło. W tym przypadku nie warto używać słowa muzyka ani muzyk, ten człowiek po prostu bylejaczy polski hip-hop ("bylejaczą" - słowo używane w wierszu przez Bolesława Leśmiana, oznacza byle jak robić, majaczyć). Możesz się sam o tym przekonać pobierając jeden z jego głodnych gawałków: http://arjem.nazwa.pl/www/eudezet/download/teras_tu-300_mil.mp3 |
|||
* ''Rzuciłaś mnie, a było tak pięknie'' – [[hiphopolo]], kolejny polski folklor. |
|||
* W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone [[Group Home]] i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem. |
|||
== Rap w Polsce == |
|||
==Słuchacze tego gatunku "muzyki"== |
|||
„Muzyka” czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z [[Polska|Kraju Kwitnącej Cebuli]], którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie. |
|||
Wielbiciela hip hopu spotkać można każdego dnia na niemalże każdym rogu tego splugawionego przez nich kraju. Standardowym ich ubiorem są jak najszersze spodnie z krokiem spuszczonym jak najniżej (dżins albo dres), pognieciona kolorowa i obszerna bluza (marna bawełna albo dres) z jakimś tępym wzrokiem, czapka z daszkiem na której wymalowano równie tępy wzorek. Ubiory ich nawiązuja od motywów marihuany, graffiti, deskorolek, złotych łańcuchów po uwielbianych "artystów" i wulgarne przekazy. Cechami charakterystycznymi są: |
|||
* ogolony na łyso, pusty jak kosz PCK łeb |
|||
* ich karki są szersze niż opony w beemkach |
|||
* krzywy wyraz twarzy |
|||
* nadmiar przekleństw |
|||
* oraz odór różnego rodzaju używek |
|||
Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu, w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej. |
|||
Nie można zapomnieć o ulubionym sposobie chodzenia, popularnie nazywanym "falowaniem". W tym specyficznym chodzie, należy odpowiednio układać stopy, poruszać biodrami oraz ramionami i ewentualnie rękoma. Stopy podczas chodu mają układać się po ukosie na zewnątrz stopy, towarzyszyć temu ma wysuwanie raz lewego (równocześnie z lewą noga) raz prawego (z prawą) biodra oraz równomierne do tego kołysanie ramionami na boki. Występują też odmiany z wiszącymi rekoma (swobodnie poruszane przez ramiona) oraz wykonywanie tułowiem rotacyjnych ruchów. Po tym opisie z pewnoscią poznamy rasowego blokersa, dresiarza, hiphopowca, czy tez mylnie nazywanego przez społeczeństwo skejtem, brudasa. |
|||
Wszystkie osobniki występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed [[kamera|kamerą]] bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia. |
|||
[[kategoria:gatunki muzyczne]] |
|||
== Siła polskiego rapu == |
|||
{{Youtube|1GG0o5zGDW0|width=300|Aranżacja tekstu po lewej}} |
|||
:''Elo, Elo, Elo'' |
|||
:''Lysyn Lysyn Lysyn'' |
|||
:''Kto to czyta'' |
|||
:''Ten Skurwysyn'' |
|||
:''Kurwa jedzie na sankach'' |
|||
:''A ja mówię: „to moja koleżanka”'' |
|||
:''Co ty w rapie z góry?'' |
|||
:''Nie! Ona mówi że takie chmury'' |
|||
:''Wyjebiste, wykurwiste'' |
|||
:''A ja tych chmur się nie boję'' |
|||
:''Bo ja w rapie twardo stoję'' |
|||
:''Jestem wyjebany, jestem wykurwisty'' |
|||
:''W rapie nie ma na mnie listy'' |
|||
:''Jestem w Starym Tomaszowie raper'' |
|||
:''I chuj!'' |
|||
:''A co ty myślisz frajerze?'' |
|||
:''Że ty jedziesz na rowerze?'' |
|||
:''Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę'' |
|||
:''Ja ci przyjebe'' |
|||
:''Bo jestem cwany'' |
|||
:''Rap jest wyjebany!'' |
|||
:''Joł!'' |
|||
:''Sam jestem do tego skory by z pokory bić te zmory |
|||
:''niczym wzory wzorca zawartości puszki pandory |
|||
== Tematyka utworów raperskich == |
|||
# Rapowanie. |
|||
# Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja. |
|||
# Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera. |
|||
# Rapera portret własny („Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu”). |
|||
# Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny, itp.). |
|||
# Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem). |
|||
# Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej („nie podskakuj, bo cię zgładzę”, „mówi Tede, więc zamknij gębę”). |
|||
# Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny. |
|||
# Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy. |
|||
# Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem. |
|||
# Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony). |
|||
# Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości („liryczny terrorysta”, „liryczna mafia”). |
|||
# Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp. |
|||
# Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego dzieciństwa. |
|||
# Wspomnienie swoich zasług wychowawczych dla trudnej młodzieży („To, że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły - to znaczy tylko, że wymagam od was więcej”). |
|||
# Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju). |
|||
# Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora („PFK jak dwa akceleratory na Pentium”). |
|||
# Merytoryczne argumenty („Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty”). |
|||
== Cytaty raperskie pełne przesłania == |
|||
* „Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola” – [[O.S.T.R.]]; |
|||
* „Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec” – [[Abra dAb|Abradab]]; |
|||
* „Pisze, że przybysze są zieloni jak ciasto kiwi. Dla mnie obrzydliwi” – Joka; |
|||
* „Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy” – [[Sokół (raper)|Sokół]]; |
|||
* „Gurala bastion, liryczne szambo” – Gural; |
|||
* „Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?” – [[Peja]]; |
|||
* „Czy są tu moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!” – O.S.T.R.; |
|||
* „Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!” – [[Firma (grupa muzyczna)|Firma]]; |
|||
* „To jest kryminalny rap, ściągaj dziwko spodnie, to jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?” – Firma; |
|||
* „PDG yoo wybuchowy jak niewypał” – Gural; |
|||
* „Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko” – Jimson; |
|||
* „Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę” – [[Waszka G]]; |
|||
* „Chuj ci w dupę i widelec w oko” – Popek; |
|||
* „Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa” – [[Tede]]; |
|||
* „Robimy rap, rap zdrowy, robimy rap hardkorowy, to nie spedalona nuta, to nie kolor jest różowy” – Firma; |
|||
* „Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem” – Molesta; |
|||
* „Dziecko, chcesz coś do ust, to kup se kurwa batonik!” – Peja; |
|||
* „To nie „bum ta la la” z wiejskiej dyskoteki, bum bam napierdalam, bum bum – tak to leci” – Diox; |
|||
* „Hip Hop, tip top, kurwa, rodzynki w cieście” – Diox; |
|||
* „Twoja dupa się puszcza jak białowieska” – VNM; |
|||
* „Bu hu hu hu ha ha ha ha” – Firma; |
|||
* „Joł joł, joł joł joł joł joł joł, wielkie joł” – Tede; |
|||
* „Twoja dupa potrzebuje tu mężczyzny jak ja” – VNM; |
|||
* „W mordę jebane kurwy rozjeżdżałbym walcem” – Hemp Gru; |
|||
* „Co wypijesz, to wypocisz” – Gural; |
|||
* „Zbladłeś jakbyś przy pierdzeniu jebnął kleks w dżinsy” – Słoń; |
|||
* „Marihenhłenohłanahanahłinonana, porazi cię jak prąd, regularnie stosowana” – Basin FPS; |
|||
* „Mam więcej punchy niż Rodowicz ma celulitowych fałd!” – Słoń; |
|||
* „Tralala kurwa mać!” – Hemp Gru; |
|||
* „Spójrz prawdzie w oczy ty obsrana parówo, twoje zachowanie podłe śmierdzi gorzej niż gówno” – Bonus RPK; |
|||
* „Chciałeś wyjebać Freda, to teraz Fred cię wyjebie!” – Bonus RPK; |
|||
* „Rozjebany jak pizda starego kurwiska” – Bonus RPK; |
|||
* „Wjeżdża hardkorowy rap, a lamusy dupa, cicho!” – Bonus RPK; |
|||
* „Moja kariera, zaczęła się dwa dni temu, kiedy wpierdalałem słoik dżemu” – Lech Roch Pawlak; |
|||
* „Chciałbym wyjebać w kosmos jak Łajka!” – Baron; |
|||
* „Trzepać hajs, tak jak kapucyna w domu” – NNFoF; |
|||
* „Ej, ej, ej, lepiej kurwa wiej!” – Sowa; |
|||
* „Kiedy biorę 3 dychy na klatę zaciskam zęby, żeby nikt mi nie włożył chuja do gęby” – Sowa; |
|||
* „Co się lampisz frajerze jak na pizdę Rubik?” – O.S.T.R.; |
|||
* „Wsadzę ci głowę do pralki!” – Smocza Jama; |
|||
* „Mów nam hemoroidy, chcemy mieszać gejom szyki” – Eripe; |
|||
* „Szukaj se już kurwo kul #dragon_ball” – TomB; |
|||
* „Czemu tak krótko trwa orgazm?” – Pih; |
|||
* „Tu pada śnieg, bo Polska to nie Afryka” – ZBUKU; |
|||
* „Teraz mój kumpel diabeł, tak to jest, mam gest, dziś wpierdalam [[Jogobella|Jogobellę]] i od babci keks.” – HST; |
|||
* „Nigdy kurwa, nigdy nigdy kurwa!” – Eripe; |
|||
* „Zjadam grę, między kłami mam kawałki sromu, utne jej kończyny, żeby gwałcić korpus!” – Słoń; |
|||
* „Strącam kurwy do studni z buta niczym [[Leonidas]]!” – Słoń; |
|||
* „Hola hola, hola hola, wyluzuj i zapal lola” – Sowa; |
|||
* „W ch{{cenzura3}} mam od kogo jesteś" – Malik Montana; |
|||
* „Pierdol dziwko się, chuj ci w dupę liż banana” – Malik Montana; |
|||
* „Chuj mnie obchodzi jakiś pierdolony Chief Keef” – Fejz; |
|||
* „Mój kumpel dotknął ją siusiakiem” – Young Igi; |
|||
* „Mówisz prawdę na trackach? Wiesz mi, rozumiem, ja też ci powiem prawdę, mam pieprzyk nad chujem” – Bedoes. |
|||
== Przyszłość rapera == |
|||
Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji. |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Hip-hop nie jest już muzyką|Hip-hop nie jest już muzyką]]}} |
|||
{{poradnik|[[Poradnik:Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy|Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy]]}} |
|||
* [[hip-hop]] |
|||
* [[:kategoria:hip-hop według narodowości|hip-hop według narodowości]] |
|||
* [[raper]], [[flow]], [[freestyle (muzyka)|freestyle]] |
|||
* [[beatbox]] |
|||
[[Kategoria:Hip-hop]] |
|||
[[en:Rap]] |
|||
[[zh:Rap]] |
|||
[[de:Rap]] |
|||
[[es:Rap]] |
|||
[[fi:Rap-musiikki]] |
|||
[[fr:Rap]] |
|||
[[it:Rap]] |
|||
[[no:Rap]] |
|||
[[pt:Rap]] |
|||
[[ru:Рэп]] |
Aktualna wersja na dzień 08:13, 4 lis 2023
Rap – gatunek „muzyki” polegający na poddaniu się rytmowi owej „muzyki” i nawijaniu w kółko rymów, przy rytmicznym machaniu ręką w górę i dół, twierdząc, że w ten sposób świat stanie się lepszy. Jeden z elementów kultury hip-hopowej.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Na początku było słowo, a słowo było wypowiadane. Potem był bit, a bit był zapodawany. Potem przyszli czarni bracia, wszystko zlepili w kupę i słowo bitem się stało, i nawijało razem z nami. Następnie nadano mu imię hip-hop (nazwa wywodzi się z charakterystycznego podskakiwania – tak, aby luźne spodnie nie spadły). Następnie zatrudniono marketingowców do reklamy, aby rozsławić dobrą nowinę (tak powstało graffiti). Rap zyskał popularność głownie w biednych dzielnicach USA. Wielu początkujących DJ-ów nie chciało rezygnować z obiadu, aby kupić sprzęt, więc zaczęli naśladować dźwięki gramofonu ustami (beatbox).
Podział[edytuj • edytuj kod]
- Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o clubbingu, gandzi i Bolsie bez przepojki.
- Jest też rap amerykański, w którym czarni bracia rapują o życiu na dzielce, prostytutach, gangsterce i o ist kołst.
- Rzuciłaś mnie, a było tak pięknie – hiphopolo, kolejny polski folklor.
- W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone Group Home i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem.
Rap w Polsce[edytuj • edytuj kod]
„Muzyka” czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z Kraju Kwitnącej Cebuli, którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie.
Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu, w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej.
Wszystkie osobniki występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed kamerą bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia.
Siła polskiego rapu[edytuj • edytuj kod]
- Elo, Elo, Elo
- Lysyn Lysyn Lysyn
- Kto to czyta
- Ten Skurwysyn
- Kurwa jedzie na sankach
- A ja mówię: „to moja koleżanka”
- Co ty w rapie z góry?
- Nie! Ona mówi że takie chmury
- Wyjebiste, wykurwiste
- A ja tych chmur się nie boję
- Bo ja w rapie twardo stoję
- Jestem wyjebany, jestem wykurwisty
- W rapie nie ma na mnie listy
- Jestem w Starym Tomaszowie raper
- I chuj!
- A co ty myślisz frajerze?
- Że ty jedziesz na rowerze?
- Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę
- Ja ci przyjebe
- Bo jestem cwany
- Rap jest wyjebany!
- Joł!
- Sam jestem do tego skory by z pokory bić te zmory
- niczym wzory wzorca zawartości puszki pandory
Tematyka utworów raperskich[edytuj • edytuj kod]
- Rapowanie.
- Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
- Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
- Rapera portret własny („Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu”).
- Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny, itp.).
- Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
- Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej („nie podskakuj, bo cię zgładzę”, „mówi Tede, więc zamknij gębę”).
- Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
- Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
- Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
- Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
- Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości („liryczny terrorysta”, „liryczna mafia”).
- Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
- Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego dzieciństwa.
- Wspomnienie swoich zasług wychowawczych dla trudnej młodzieży („To, że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły - to znaczy tylko, że wymagam od was więcej”).
- Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
- Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora („PFK jak dwa akceleratory na Pentium”).
- Merytoryczne argumenty („Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty”).
Cytaty raperskie pełne przesłania[edytuj • edytuj kod]
- „Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola” – O.S.T.R.;
- „Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec” – Abradab;
- „Pisze, że przybysze są zieloni jak ciasto kiwi. Dla mnie obrzydliwi” – Joka;
- „Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy” – Sokół;
- „Gurala bastion, liryczne szambo” – Gural;
- „Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?” – Peja;
- „Czy są tu moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!” – O.S.T.R.;
- „Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!” – Firma;
- „To jest kryminalny rap, ściągaj dziwko spodnie, to jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?” – Firma;
- „PDG yoo wybuchowy jak niewypał” – Gural;
- „Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko” – Jimson;
- „Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę” – Waszka G;
- „Chuj ci w dupę i widelec w oko” – Popek;
- „Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa” – Tede;
- „Robimy rap, rap zdrowy, robimy rap hardkorowy, to nie spedalona nuta, to nie kolor jest różowy” – Firma;
- „Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem” – Molesta;
- „Dziecko, chcesz coś do ust, to kup se kurwa batonik!” – Peja;
- „To nie „bum ta la la” z wiejskiej dyskoteki, bum bam napierdalam, bum bum – tak to leci” – Diox;
- „Hip Hop, tip top, kurwa, rodzynki w cieście” – Diox;
- „Twoja dupa się puszcza jak białowieska” – VNM;
- „Bu hu hu hu ha ha ha ha” – Firma;
- „Joł joł, joł joł joł joł joł joł, wielkie joł” – Tede;
- „Twoja dupa potrzebuje tu mężczyzny jak ja” – VNM;
- „W mordę jebane kurwy rozjeżdżałbym walcem” – Hemp Gru;
- „Co wypijesz, to wypocisz” – Gural;
- „Zbladłeś jakbyś przy pierdzeniu jebnął kleks w dżinsy” – Słoń;
- „Marihenhłenohłanahanahłinonana, porazi cię jak prąd, regularnie stosowana” – Basin FPS;
- „Mam więcej punchy niż Rodowicz ma celulitowych fałd!” – Słoń;
- „Tralala kurwa mać!” – Hemp Gru;
- „Spójrz prawdzie w oczy ty obsrana parówo, twoje zachowanie podłe śmierdzi gorzej niż gówno” – Bonus RPK;
- „Chciałeś wyjebać Freda, to teraz Fred cię wyjebie!” – Bonus RPK;
- „Rozjebany jak pizda starego kurwiska” – Bonus RPK;
- „Wjeżdża hardkorowy rap, a lamusy dupa, cicho!” – Bonus RPK;
- „Moja kariera, zaczęła się dwa dni temu, kiedy wpierdalałem słoik dżemu” – Lech Roch Pawlak;
- „Chciałbym wyjebać w kosmos jak Łajka!” – Baron;
- „Trzepać hajs, tak jak kapucyna w domu” – NNFoF;
- „Ej, ej, ej, lepiej kurwa wiej!” – Sowa;
- „Kiedy biorę 3 dychy na klatę zaciskam zęby, żeby nikt mi nie włożył chuja do gęby” – Sowa;
- „Co się lampisz frajerze jak na pizdę Rubik?” – O.S.T.R.;
- „Wsadzę ci głowę do pralki!” – Smocza Jama;
- „Mów nam hemoroidy, chcemy mieszać gejom szyki” – Eripe;
- „Szukaj se już kurwo kul #dragon_ball” – TomB;
- „Czemu tak krótko trwa orgazm?” – Pih;
- „Tu pada śnieg, bo Polska to nie Afryka” – ZBUKU;
- „Teraz mój kumpel diabeł, tak to jest, mam gest, dziś wpierdalam Jogobellę i od babci keks.” – HST;
- „Nigdy kurwa, nigdy nigdy kurwa!” – Eripe;
- „Zjadam grę, między kłami mam kawałki sromu, utne jej kończyny, żeby gwałcić korpus!” – Słoń;
- „Strącam kurwy do studni z buta niczym Leonidas!” – Słoń;
- „Hola hola, hola hola, wyluzuj i zapal lola” – Sowa;
- „W ch mam od kogo jesteś" – Malik Montana;
- „Pierdol dziwko się, chuj ci w dupę liż banana” – Malik Montana;
- „Chuj mnie obchodzi jakiś pierdolony Chief Keef” – Fejz;
- „Mój kumpel dotknął ją siusiakiem” – Young Igi;
- „Mówisz prawdę na trackach? Wiesz mi, rozumiem, ja też ci powiem prawdę, mam pieprzyk nad chujem” – Bedoes.
Przyszłość rapera[edytuj • edytuj kod]
Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.