T-Pain: Różnice pomiędzy wersjami
M (poprawki) |
("Convict" to "Kanwykt", a na Akona powinno się wymawiać Ej-Kan) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 23 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Youtube|0wcU4ysY7-Y|[[Akon|Miszcz]] i uczeń – przykład rozmowy|250px}} |
|||
'''T-Pain''', |
'''T-Pain''', wł. '''Faheem Najim''' (ur. [[30 września]] [[1985]] r. w Tallahasee, Floryda, [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stany]], Ameryka Północna) – amerykańska hybryda [[raper]]a i [[piosenkarz]]a, śpiewający zazwyczaj o tym, o czym już inni śpiewali, ale nikt tego nie pamięta. Jeden z najbardziej szanowanych użytkowników [[Auto-Tune|pewnego dopalacza głosowego]]. |
||
== |
== Młodość == |
||
⚫ | Faheem zaczynał jako [[Raper|MC]] i [[DJ]], lecz nie miał talentu do pisania swoich tekstów. Pewnego słonecznego dnia obudził się, złapał za mikrofon i bezczelnie [[Złodziej|„pożyczył”]] sobie piosenkę [[Akon|Ej-kana z "Kanwyktu"]]. Akon dowiedział się o tym i posłuchał trochę. Wystarczająco trochę, aby dać mu etat w wytwórni. Początkowo T-Pain miał być woźnym, ale Akon stwierdził, że ma za małe dochody z wytwórni, więc posadził Pain'a na dupsku w studiu i kazał śpiewać. Jednak po kilku pierwszych nagrywkach stwierdził, że nawet [[Marta Wiśniewska|Mandaryna]] ma lepszy głos. Po chwili kombinacji sięgnęli po Auto-Tune i szło jakoś lepiej. |
||
== Dalsza kariera == |
|||
⚫ | Faheem zaczynał jako [[Raper|MC]] i [[DJ]], lecz nie miał talentu do pisania swoich tekstów. Pewnego słonecznego dnia obudził się, złapał za mikrofon |
||
⚫ | |||
== |
== Dyskografia == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * '''2007''' – Thr33 R!ngz (czyt. Tri Rinks – Trzy Dzwonki) – najbardziej (chwilowo) [[Pokemon (osoba)|P0I<3/\/\00n!4sTA4]] (jak można wyczytać w tytule) płyta. Dużo sławnych gości, mało nowości i pokaz raperskich umiejętności T-Pain'a. Od komerchy aż kipi – stężenie Auto-Tune 99,999%, lecz inni mówią, że tylko 99,998%. |
||
* '''2011''' – Revolver – Płyta zwana „Tą na którą nikt nie czekał”. Dużo smucenia, kilka kawałków dance i hip hop i co dziwne – R&B. Stężenie Auto-Tune'a nie przekracza tam już 100% za sprawą piosenki ''Drowning Again''. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
===Dyskografia=== |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * |
||
*{{t|2010\11\12\i jeszcze dalej}} Revolver – jeszcze nie wydana (i prawdopodobnie nawet nie planowana) płytka ciągnąca się z premierą właściwie od 2009 r. stężenie Auto-Tune nie przekroczy tam 713%. |
|||
{{youtube|<youtube width="200" height="200">http://www.youtube.com/watch?v=0wcU4ysY7-Y&feature=player_detailpage</youtube>|right|[[Akon|Miszcz]] i Uczeń.<br>Przykład rozmowy}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Kategoria:Amerykańscy wokaliści]] |
[[Kategoria:Amerykańscy wokaliści]] |
||
[[Kategoria:Amerykańscy muzycy]] |
[[Kategoria:Amerykańscy muzycy]] |
||
[[Kategoria:Amerykańscy raperzy]] |
Aktualna wersja na dzień 20:48, 29 paź 2022
T-Pain, wł. Faheem Najim (ur. 30 września 1985 r. w Tallahasee, Floryda, Stany, Ameryka Północna) – amerykańska hybryda rapera i piosenkarza, śpiewający zazwyczaj o tym, o czym już inni śpiewali, ale nikt tego nie pamięta. Jeden z najbardziej szanowanych użytkowników pewnego dopalacza głosowego.
Młodość[edytuj • edytuj kod]
Faheem zaczynał jako MC i DJ, lecz nie miał talentu do pisania swoich tekstów. Pewnego słonecznego dnia obudził się, złapał za mikrofon i bezczelnie „pożyczył” sobie piosenkę Ej-kana z "Kanwyktu". Akon dowiedział się o tym i posłuchał trochę. Wystarczająco trochę, aby dać mu etat w wytwórni. Początkowo T-Pain miał być woźnym, ale Akon stwierdził, że ma za małe dochody z wytwórni, więc posadził Pain'a na dupsku w studiu i kazał śpiewać. Jednak po kilku pierwszych nagrywkach stwierdził, że nawet Mandaryna ma lepszy głos. Po chwili kombinacji sięgnęli po Auto-Tune i szło jakoś lepiej.
Dalsza kariera[edytuj • edytuj kod]
T-Pain, jako już wprawiony piosenkarz, po premierze swojej pierwszej płyty, postanowił zrobić w czuja Akon'a i otworzył własne studio „Chłopiec w Pieluszkach” (Ang. Nappy Boy Ent.), gdzie od tamtej pory wydaje płyty swoje i swoich nikomu nieznanych podopiecznych.
Dyskografia[edytuj • edytuj kod]
- 2005 – Rappa Ternt Sanga – z wolnego tłumaczenia, „od rapera, do piosenkarza” – nic ciekawego, choć narobiła trochę szumu – Stężenie Auto-Tune na płycie – 49%.
- 2007 – Epiphany (czyt. Epifany) – większy sukces, w tym komercyjny i niezapomniany kawałek o kościele, gdzie bluzgi lecą częściej, niż w jakimkolwiek polskim filmie – stężenie Auto-Tune na płycie – 62%.
- 2007 – Thr33 R!ngz (czyt. Tri Rinks – Trzy Dzwonki) – najbardziej (chwilowo) P0I<3/\/\00n!4sTA4 (jak można wyczytać w tytule) płyta. Dużo sławnych gości, mało nowości i pokaz raperskich umiejętności T-Pain'a. Od komerchy aż kipi – stężenie Auto-Tune 99,999%, lecz inni mówią, że tylko 99,998%.
- 2011 – Revolver – Płyta zwana „Tą na którą nikt nie czekał”. Dużo smucenia, kilka kawałków dance i hip hop i co dziwne – R&B. Stężenie Auto-Tune'a nie przekracza tam już 100% za sprawą piosenki Drowning Again.
Fakty[edytuj • edytuj kod]
- T-Pain jest jednym najmłodszych w tabeli „Stu Najbogatszych Artystów Świata” (Młodszy od niego jest tylko on(a)).