Sąd Ozyrysa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (+szablon nawigacyjny)
M
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 9 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:SadOzyrys.jpg|thumb|right|300px|Ale impra!]]
[[Plik:Papyrus of Ani.jpg|thumb|200px|Ale impra!]]
{{t|Sąd Ozyrysa|Sąd Umarłych}}[[hazard]]owa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Prawd”. Dyskoteka należała do [[Ozyrys]]a. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.
'''Sąd Ozyrysa''' (Sąd Umarłych) – [[hazard]]owa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Prawd”. Dyskoteka należała do [[Ozyrys]]a. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.


== Zasady gry ==
== Zasady gry ==
Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był [[Anubis]], zaś przyzwoitka [[Thot]] zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy [[serce]] przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi. Na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła.
Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był [[Anubis]], zaś przyzwoitka [[Tot]] zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy [[serce]] przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi. Na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła.

Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. [[Thot]] zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu. Jeżeli serce przeważyło, patronka [[choleryk]]ów, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, Sachmet, przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla chirurgów plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę krokodyla, kadłub lamparta i nogi [[świnia domowa|świni]]. Głodzona i szczuta istota nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.

== Zobacz też ==
* [[Anubis]]
* [[Ozyrys]]
* [[psychopomp]]


Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka [[choleryk]]ów, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, [[Sachmet]], przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla [[Chirurg|chirurgów]] plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę [[krokodyl]]a, kadłub [[lampart]]a i nogi [[świnia|świni]]. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.
<br clear=all>
{{mitologia egipska}}
{{mitologia egipska}}


{{stopka}}
[[Kategoria:Mitologia egipska]]
[[Kategoria:Mitologia egipska]]

Aktualna wersja na dzień 11:07, 7 cze 2021

Ale impra!

Sąd Ozyrysa (Sąd Umarłych) – hazardowa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Prawd”. Dyskoteka należała do Ozyrysa. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.

Zasady gry[edytuj • edytuj kod]

Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był Anubis, zaś przyzwoitka Tot zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy serce przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi. Na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła.

Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu. Jeżeli serce przeważyło, patronka choleryków, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, Sachmet, przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla chirurgów plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę krokodyla, kadłub lamparta i nogi świni. Głodzona i szczuta istota nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]