Civilization: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M (-stub) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Jak grać? == |
== Jak grać? == |
||
Jeśli chcesz zagrać to wchodzić do menu gry (podczas ładowania wyraźnie widać, że agenci CIA poważnie edytowali grę po zamachu na World Trade Center - patrz obrazek). Klikasz start i wybierasz jakiegoś pikselowatego durnia, którym masz być. Zazwyczaj to jakiś dziwak. Wybierasz kim chcesz być - wodzem czy bogiem itp. (ja oboma, ty raczej też) i pojawia się świat gry. Twoi osadnicy tworzą miasto, choć same budynki są o wiele mniejsze od wozów osadniczych (w końcu olbrzymy są częścią mitologii) ...Bug-dujesz sobie ten domek, od którego większy jest czołg, budujesz kolejny gdzieś indziej, robisz ludzi (taaaak.... podteksty rządzą) i wysyłasz ich, i tak aż pokonasz innych graczy (Sowietów, Bin Ladena i ostatnie Kaddafiego). |
Jeśli chcesz zagrać to wchodzić do menu gry (podczas ładowania wyraźnie widać, że agenci CIA poważnie edytowali grę po zamachu na World Trade Center - patrz obrazek). Klikasz start i wybierasz jakiegoś pikselowatego durnia, którym masz być. Zazwyczaj to jakiś dziwak. Wybierasz kim chcesz być - wodzem czy bogiem itp. (ja oboma, ty raczej też) i pojawia się świat gry. Twoi osadnicy tworzą miasto, choć same budynki są o wiele mniejsze od wozów osadniczych (w końcu olbrzymy są częścią mitologii) ...Bug-dujesz sobie ten domek, od którego większy jest czołg, budujesz kolejny gdzieś indziej, robisz ludzi (taaaak.... podteksty rządzą) i wysyłasz ich, i tak aż pokonasz innych graczy (Sowietów, Bin Ladena i ostatnie Kaddafiego). |
||
Linia 43: | Linia 42: | ||
* W niektórych przypadkach czołg może (nie musi) zostać zniszczony przez wojownika z maczugą. |
* W niektórych przypadkach czołg może (nie musi) zostać zniszczony przez wojownika z maczugą. |
||
* Jednostki są ogromne. Piechota jest 3 razy wyższa od drzew, a czołgi wielkości miasta. |
* Jednostki są ogromne. Piechota jest 3 razy wyższa od drzew, a czołgi wielkości miasta. |
||
{{stubgry}} |
|||
[[en:Civilization]] |
[[en:Civilization]] |
||
[[es:Civilization]] |
[[es:Civilization]] |
Wersja z 17:34, 22 lip 2012
Civilization – popularna turowa gra komputerowa zrodzona u schyłku XX wieku (1991) w głowie komputerowego heretyka Sidney'a Meier'a. Początkowa planowana dla agentów CIA jako symulator obrony przed sowieckimi technikami globalizacji świata. Przejęta przez hackerską grupę o kryptonimie Microprose została upubliczniona i rozpowszechniona, co spowodowało ochłodzenie stosunków rosyjsko-amerykańskich znanych w historii jako żelazna kurtyna.
Jak grać?
Jeśli chcesz zagrać to wchodzić do menu gry (podczas ładowania wyraźnie widać, że agenci CIA poważnie edytowali grę po zamachu na World Trade Center - patrz obrazek). Klikasz start i wybierasz jakiegoś pikselowatego durnia, którym masz być. Zazwyczaj to jakiś dziwak. Wybierasz kim chcesz być - wodzem czy bogiem itp. (ja oboma, ty raczej też) i pojawia się świat gry. Twoi osadnicy tworzą miasto, choć same budynki są o wiele mniejsze od wozów osadniczych (w końcu olbrzymy są częścią mitologii) ...Bug-dujesz sobie ten domek, od którego większy jest czołg, budujesz kolejny gdzieś indziej, robisz ludzi (taaaak.... podteksty rządzą) i wysyłasz ich, i tak aż pokonasz innych graczy (Sowietów, Bin Ladena i ostatnie Kaddafiego).
Noob w Civilization IV
- Główny artykuł: noob
- Gra na patchu 1.5, ponieważ twierdzi że patch 1.74 psuje grę. W rzeczywistości nie umie go poprawnie zainstalować.
- Wybiera przywódcę nie po cechach, a ładnej twarzy. Gdy dowiaduje się, że Ludwik XIV jest jednym z najlepszych, mówi: jak to? Ten grubas?.
- Technologie do zbadania wybiera na chybił-trafił.
- Gdy widzi złoże żelaza lub pasące się świnie na ich miejscu buduje wiatrak lub farmę.
- Atakuje miasta przeciwnika armią łuczników.
- Jedynym źródłem dochodów jego imperium są rekompensaty za stracone w budowie cudu młotki.
- Stawia miasto na środku pustyni a potem pisze na forum: Hej! Czemu nie mogę nic zbudować moim robotnikiem?.
- W multiplayerze gra jako Huayna Capac i nie robi wojska tylko arcyważne budynki jak Świątynia Artemidy.
- Grając w teamie i jako financial na tyłach mapy będzie robił w cholerę jednostek i rujnował ekonomię...
- ...jego partner, grający aggressivem i będąc na froncie, będzie budował ciągle chatki i budował tylko warriory do Hereditary Rule...
- ...i wyzywa innych od noobów "no bo tak tszeba graci f cywilizacje".
- Na grze typu city elimination stawiają miasta tuż przy granicy przeciwnika i bronią Scoutem.
- Budują monument w stolicy nie będąc charismatic.
- Idą w cultural victory w Multiplayerze.
- Zaczynają grę budując workera w grze typu 1v1 na inland sea.
- Nie gra Gandhim bo fast worker się nie bije.
- Ma jeszcze lasy w stolicy w erze Konstrukcji.
- Chętnie zgadza się na zamianę swojego Divine Right na Horsback Riding przeciwnika.
- Zagrałby w GOtM'a ale nie umie go włączyć. Spamuje na forum "Cżemó ni mogem pogerac w gotyma??? <faja><faja>"...
- ...jeśli ktoś raczy mu odpowiedzieć "Zainstaluj najnowszego patch'a" -> patrz punkt 1.
- Kupuje dodatek Warlords ponad rok po premierze Beyond the Sword.
- Buduje kopalnię na zbożu i chatkę na uranie.
- NIGDY nie zmienia civiców.
- Jeśli już to wybiera Police State w czasie pokoju...
- ...i Democracy w czasie wojny.
- Nie wie jak zainstalować patcha spolszczającego.
Błędy w grze
- Wpisanie tajnego kodu Shift+56 lub Shift+12345678 powoduje uruchomienie tajnego trybu CIA, który umożliwia przyjrzenie się całej mapie rozgrywki przy pomocy satelitów szpiegowskich.
- Posiadając dwa statki jesteśmy w stanie opłynąć cały świat w ciągu jednej tury! Wystarczy, że na zmianę będziemy ładowali jeden statek na drugi - istna perpetuum mobile (ciekawe, kiedy projekt ten zostanie użyty w amerykańskich bazach Marines).
- Podczas napadania na wrogą jednostkę typu Militia przy pomocy najnowocześniejszego bombowca B24 okazuje się, że spokojni wieśniacy zastosowali znany manewr z czasów wojny afgańsko-amerykańskiej i przy pomocy dzid i włóczni zestrzelili latający wehikuł.
- Gra uległa wpływom socjalistycznej propagandy i komunizm jest najlepszym ustrojem, w którym ludzie są szczęśliwi, naukowcy pracują trzy razy lepiej, a wszędzie jest pełno wojska, które grabi i łupi.
- Powszechne są niezgodności historyczne. Poczynając od drobnych (wbrew temu co sugeruje gra, Ramzes III nie żył ponad 4000 lat, a chrześcijaństwo nie zostało wymyślone w 950r. p.n.e.), poprzez nieco poważniejsze (USA wcale nie istnieje od 3000 roku przed narodzeniem Chrystusa), skończywszy na ekstremalnych (do tej pory badacze nie odnaleźli śladów ataku Zulusów na Europę za pomocą czołgów i bomb nuklearnych w roku 1350, ani wielkiej kolonizacji Australii przez Etiopię i Japonię. Nie wspominając już o tym, że w Anglii w VII w. była kanalizacja).
- W niektórych przypadkach czołg może (nie musi) zostać zniszczony przez wojownika z maczugą.
- Jednostki są ogromne. Piechota jest 3 razy wyższa od drzew, a czołgi wielkości miasta.