World of Tanks: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
{{Popr}}
{{Popr}}
{{t}}gra komputerowa z gatunku [[MMO]] wyprodukowana i wydana w 2011 roku przez [[Wargaming.soviet]], koncentrująca się na bitwach pancernych. W grze znajduje się ponad 170 [[czołg]]ów, samobieżnych dział polowych oraz niszczycieli czołgów z okresu od dwudziestolecia międzywojennego aż po wojnę koreańską, pochodzących ze [[Stany Zjednoczone|Stanów Zjednoczonych]], [[ZSRR]], [[Niemcy|Niemiec]], [[Francja|Francji]] i [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] oraz niewielka liczba pojazdów z innych państw, jak [[Kanada]] czy [[Chiny]]. Docelowo pojawić się mają także pojazdy japońskie, włoskie i polskie. World of Tanks oparte jest na modelu płatności pay-per-win.
{{t}}gra komputerowa z gatunku [[MMO]]. Została wyprodukowana i wydana w 2011 roku przez [[Wargaming.soviet]] i koncentruje się na bitwach pancernych. W grze znajduje się ponad 170 [[czołg]]ów, samobieżnych dział polowych oraz niszczycieli czołgów z okresu od dwudziestolecia międzywojennego aż po wojnę koreańską, które pochodzą ze [[Stany Zjednoczone|Stanów Zjednoczonych]], [[ZSRR]], [[Niemcy|Niemiec]], [[Francja|Francji]] i [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]], oraz niewielka liczba pojazdów z innych państw, takich jak [[Kanada]] czy [[Chiny]]. Docelowo mają się pojawić także pojazdy japońskie, włoskie i polskie. World of Tanks oparte jest na modelu płatności pay-per-win.
Producent gry potwierdził, że liczba zarejestrowanych graczy od dnia premiery przekroczyła 40 milionów, z czego ponad 1 milion graczy pochodzi z Polski, a w każdej chwili w World of Tanks gra średnio 800 tysięcy osób.
Producent gry potwierdził, że liczba zarejestrowanych graczy od dnia premiery przekroczyła 40 milionów, z czego ponad 1 milion graczy pochodzi z Polski, a w każdej chwili w World of Tanks gra średnio 800 tysięcy osób.


== Rozrywka ==
== Rozrywka ==


Na początku gracz otrzymuje do swojej dyspozycji po jednym lekkim czołgu amerykańskim, francuskim, niemieckim, brytyjskim i radzieckim. W miarę zdobywania doświadczenia i kredytów w Providencie może on kupować ulepszenia do danego czołgu oraz rozwijać drzewo technologiczne, które pozwala na odblokowanie kolejnych pojazdów. Ulepszenia pojazdu obejmują silnik od poloneza, wieżę, podwozie od Żuka, działo oraz radio Panasonix, co pozwala na eksperymenty i zwiększenie potencjału bojowego. Wszystkie modyfikacje mają swoje historyczne uzasadnienie – istniały jako prototypy lub zostały wprowadzone w rzeczywistości. Gra posiada również system awansowania załogi – im bardziej doświadczona załoga tym lepiej sprawdza się na placu boju. Gracz ma także możliwość dodawania sprzętu do swojego czołgu – zaczynając od siatek maskujących, które zmniejszają ryzyko zauważenia czołgu przez wroga, a kończąc na nowoczesnych systemach naprowadzania, które zwiększają szybkość celowania działa. Są także przedmioty jednorazowe, na przykład apteczka, która leczy rannego członka załogi, czy zestaw naprawczy, który naprawia uszkodzony moduł czołgu.
Na początku gracz otrzymuje do swojej dyspozycji po jednym lekkim czołgu amerykańskim, francuskim, niemieckim, brytyjskim i radzieckim. W miarę zdobywania doświadczenia i kredytów w Providencie, może on kupować ulepszenia do danego czołgu oraz rozwijać drzewo technologiczne, które pozwala na odblokowanie kolejnych pojazdów. Ulepszenia pojazdu obejmują silnik od poloneza, wieżę, podwozie od Żuka, działo oraz radio Panasonix lub Pajonier, co pozwala na eksperymenty i zwiększenie potencjału bojowego. Wszystkie modyfikacje mają swoje historyczne uzasadnienie – istniały jako prototypy lub zostały wprowadzone w rzeczywistości. Gra posiada również system awansowania załogi – im bardziej doświadczona załoga, tym lepiej sprawdza się na placu boju. Gracz ma także możliwość dodawania sprzętu do swojego czołgu – zaczynając od siatek maskujących, które zmniejszają ryzyko zauważenia czołgu przez wroga, a kończąc na nowoczesnych systemach naprowadzania, które zwiększają szybkość celowania działa. Są także przedmioty jednorazowe, na przykład apteczka, która leczy rannego członka załogi, czy zestaw naprawczy, który naprawia uszkodzony moduł czołgu.




== Tryby rozgrywki ==
== Tryby rozgrywki ==


Gracz nie może zniszczyć wszystkiego w grze – jest to spowodowane ograniczeniami technicznymi. Jednak niektóre obiekty takie jak na przykład żywopłoty, drzewa, latarnie, słupy telegraficzne oraz niektóre budynki można swobodnie niszczyć. System uszkodzeń czołgów jest wielopoziomowy i zależy od wielu parametrów, takich jak <s>kąt uderzenia pocisku, grubość pancerza</s> szczęście i fart. Teoretycznie trafienie w silnik spowoduje jego unieruchomienie, a uszkodzenie wieżyczki skutkuje brakiem możliwości jej obrotu. Istnieje funkcja strzału za zero, gdzie z dużego kalibru nie można przepić pancerza o grubości kartki papieru. WG tłumaczy to zakrzywieniem toru pocisku pod wpływem czarnej dziury, lub stwierdzeniem, że to WG kule nosi.
Gracz nie może zniszczyć wszystkiego w grze – jest to spowodowane ograniczeniami technicznymi. Jednak niektóre obiekty takie jak na przykład żywopłoty, drzewa, latarnie, słupy telegraficzne oraz niektóre budynki można swobodnie niszczyć. System uszkodzeń czołgów jest wielopoziomowy i zależy od wielu parametrów, takich jak <s>kąt uderzenia pocisku, grubość pancerza</s> szczęście i fart. Teoretycznie trafienie w silnik spowoduje jego unieruchomienie, a uszkodzenie wieżyczki skutkuje brakiem możliwości jej obrotu. Istnieje funkcja strzału za zero, gdzie z dużego kalibru nie można przebić pancerza o grubości kartki papieru. WG tłumaczy to zakrzywieniem toru pocisku pod wpływem czarnej dziury, lub stwierdzeniem, że to WG kule nosi.


== „Siemka PL” ==
== „Siemka PL” ==


Podczas odliczania do początku bitwy, na czacie pojawia się spam typu " Siemka, kto PL", "Kto z Polski", "gl@hf". Rosyjscy naukowcy odkryli zależność między obfitością "Siemek" na czacie, a ilości lam w grze.
Podczas odliczania do początku bitwy, na czacie pojawia się spam typu " Siemka, kto PL", "Kto z Polski", "gl@hf". Rosyjscy naukowcy odkryli zależność między obfitością "Siemek" na czacie, a ilości lam w grze – jest ona wprost proporcjonalna.


== Bugi w grze ==
== Bugi w grze ==

Wersja z 17:20, 2 gru 2012

Szablon:Tgra komputerowa z gatunku MMO. Została wyprodukowana i wydana w 2011 roku przez Wargaming.soviet i koncentruje się na bitwach pancernych. W grze znajduje się ponad 170 czołgów, samobieżnych dział polowych oraz niszczycieli czołgów z okresu od dwudziestolecia międzywojennego aż po wojnę koreańską, które pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, ZSRR, Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, oraz niewielka liczba pojazdów z innych państw, takich jak Kanada czy Chiny. Docelowo mają się pojawić także pojazdy japońskie, włoskie i polskie. World of Tanks oparte jest na modelu płatności pay-per-win. Producent gry potwierdził, że liczba zarejestrowanych graczy od dnia premiery przekroczyła 40 milionów, z czego ponad 1 milion graczy pochodzi z Polski, a w każdej chwili w World of Tanks gra średnio 800 tysięcy osób.

Rozrywka

Na początku gracz otrzymuje do swojej dyspozycji po jednym lekkim czołgu amerykańskim, francuskim, niemieckim, brytyjskim i radzieckim. W miarę zdobywania doświadczenia i kredytów w Providencie, może on kupować ulepszenia do danego czołgu oraz rozwijać drzewo technologiczne, które pozwala na odblokowanie kolejnych pojazdów. Ulepszenia pojazdu obejmują silnik od poloneza, wieżę, podwozie od Żuka, działo oraz radio Panasonix lub Pajonier, co pozwala na eksperymenty i zwiększenie potencjału bojowego. Wszystkie modyfikacje mają swoje historyczne uzasadnienie – istniały jako prototypy lub zostały wprowadzone w rzeczywistości. Gra posiada również system awansowania załogi – im bardziej doświadczona załoga, tym lepiej sprawdza się na placu boju. Gracz ma także możliwość dodawania sprzętu do swojego czołgu – zaczynając od siatek maskujących, które zmniejszają ryzyko zauważenia czołgu przez wroga, a kończąc na nowoczesnych systemach naprowadzania, które zwiększają szybkość celowania działa. Są także przedmioty jednorazowe, na przykład apteczka, która leczy rannego członka załogi, czy zestaw naprawczy, który naprawia uszkodzony moduł czołgu.


Tryby rozgrywki

Gracz nie może zniszczyć wszystkiego w grze – jest to spowodowane ograniczeniami technicznymi. Jednak niektóre obiekty takie jak na przykład żywopłoty, drzewa, latarnie, słupy telegraficzne oraz niektóre budynki można swobodnie niszczyć. System uszkodzeń czołgów jest wielopoziomowy i zależy od wielu parametrów, takich jak kąt uderzenia pocisku, grubość pancerza szczęście i fart. Teoretycznie trafienie w silnik spowoduje jego unieruchomienie, a uszkodzenie wieżyczki skutkuje brakiem możliwości jej obrotu. Istnieje funkcja strzału za zero, gdzie z dużego kalibru nie można przebić pancerza o grubości kartki papieru. WG tłumaczy to zakrzywieniem toru pocisku pod wpływem czarnej dziury, lub stwierdzeniem, że to WG kule nosi.

„Siemka PL”

Podczas odliczania do początku bitwy, na czacie pojawia się spam typu " Siemka, kto PL", "Kto z Polski", "gl@hf". Rosyjscy naukowcy odkryli zależność między obfitością "Siemek" na czacie, a ilości lam w grze – jest ona wprost proporcjonalna.

Bugi w grze

  • strzały za zero,
  • czołgi znikające w odległości 50 m od nas,
  • ruskie OP tanki,
  • brytyjskie UP tanki,
  • rosyjscy czołgiści są trzeźwi.


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.