Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Tgv-icon.png|thumb|200px|TGV. Prawie jak Pendolino]] |
[[Plik:Tgv-icon.png|thumb|200px|TGV. Prawie jak Pendolino]] |
||
[[Plik:MPKLodzB1.jpg|200px|thumb|Ergonomiczne fotele Pendolino w trosce o twój kręgosłup]] |
[[Plik:MPKLodzB1.jpg|200px|thumb|Ergonomiczne fotele Pendolino w trosce o twój kręgosłup]] |
||
{{t}} [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii <s>żyd</s> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. |
{{t||ew. Pędziolino, (s)Pierdolino itp.}} [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii <s>żyd</s> [[PKP]]. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. |
||
== Trochę historii == |
== Trochę historii == |
Wersja z 18:22, 20 sty 2014
Szablon:T włoski szybki pociąg, znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii żyd PKP. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.
Trochę historii
Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.
Trasy w Polsce
Pendolino będzie wozić bydło pasażerów na trasach:
- Brzeg – Nysa,
- Nysa – Brzeg,
- z Brzegu do Nysy,
- z Nysy do Brzegu,
- od Brzegu po Nysę,
- od Nysy po Brzeg,
- wkoło Brzegu,
- okrężna przez Brzeg,
- Brzeg Brzegowi nierówny.
Bilety
Ceny biletów będą na kieszeń każdego Polaka:
- 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
- 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
- 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
- 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
- 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
- 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z
KaufWarsu na wynos, - za wszystko inne zapłacisz MasterCard.
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.