Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Trochę historii == |
== Trochę historii == |
||
Pendolino powstał w [[1974]] roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na [[Japonia|japońskie]] tory wyjechał [[Shinkansen]]. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów [[Fiat]]a, później produkcję przejął Alstom<ref>Ten od dużo młodszego |
Pendolino powstał w [[1974]] roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na [[Japonia|japońskie]] tory wyjechał [[Shinkansen]]. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów [[Fiat]]a, później produkcję przejął Alstom<ref>Ten od dużo młodszego TGV</ref>. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi<ref>Logiczne...</ref>, z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla [[Czechy|Pepików]], [[Finlandia|Finów]], [[Portugalia|Portugalczyków]] i [[Słowenia|Słoweńców]], a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. [[XX wiek]]u, ale do akcji wkroczyła [[Najwyższa Izba Kontroli]] i cały misterny plan poszedł w pi{{cenzura3}}u. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|Euro]] obiecała [[Drugi rząd Donalda Tuska|ekipa wielmożnego Donalda]], ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero [[12 sierpnia]] [[2013]] roku. |
||
== Trasy w Polsce == |
== Trasy w Polsce == |
Wersja z 15:45, 31 sty 2014
Szablon:T włoski szybki pociąg, znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii żyd PKP. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.
Trochę historii
Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.
Trasy w Polsce
Pendolino będzie wozić bydło pasażerów na trasach:
- Brzeg – Nysa,
- Nysa – Brzeg,
- z Brzegu do Nysy,
- z Nysy do Brzegu,
- od Brzegu po Nysę,
- od Nysy po Brzeg,
- wkoło Brzegu,
- okrężna przez Brzeg,
- Brzeg Brzegowi nierówny.
Bilety
Ceny biletów będą na kieszeń każdego Polaka:
- 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
- 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
- 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
- 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
- 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
- 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z
KaufWarsu na wynos, - za wszystko inne zapłacisz MasterCard.
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.