Linia melodyczna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(rozbudowa + grafika)
M (drobne)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Bogurodzica rekopis1407.png|thumb|right|200px|Linia melodyczna [[Bogurodzica|Bogurodzicy]]. Niezbyt dynamiczna, ale w [[XIII wiek]]u trudno było o dobrego, rockowego gitarzystę]]
[[Plik:Bogurodzica rekopis1407.png|thumb|right|200px|Linia melodyczna [[Bogurodzica|Bogurodzicy]]. Niezbyt dynamiczna, ale w [[XIII wiek]]u trudno było o dobrego, rockowego gitarzystę]]
'''Linia melodyczna''' – w utworach [[pop]] i [[rock]]owych na cztery czwarte jest to [[melodia]], która tuszuje brak inwencji [[gitara rytmiczna|gitary]] i [[sekcja rytmiczna|sekcji rytmicznej]]. Podczas gdy kradziona linia melodyczna leci w [[ostinato|kółko]], zespół w tle gra trzy akordy, trzeci powtarzając w czwartym takcie, w którym znowuż linia melodyczna staje się bardziej przebojowa. Linię melodyczną składa się z pożyczek od innych kapel, tworząc swoistą [[antologia|antologię]] dawno wybrzmiałych [[riff]]ów danego gatunku. Linię melodyczną można też przyspieszyć lub zwolnić za przykładem [[Madonna|Madonny]], co zmniejsza szansę na wykrycie [[plagiat]]u.
'''Linia melodyczna''' – w utworach [[pop]] i [[rock]]owych na cztery czwarte jest to [[melodia]], która tuszuje brak inwencji [[gitara rytmiczna|gitary]] i [[sekcja rytmiczna|sekcji rytmicznej]]. Podczas gdy kradziona linia melodyczna leci w [[ostinato|kółko]], zespół w tle gra trzy akordy, trzeci powtarzając w czwartym takcie, w którym znowuż linia melodyczna staje się bardziej przebojowa. Linię melodyczną składa się z pożyczek od innych kapel, tworząc swoistą [[antologia|antologię]] dawno wybrzmiałych [[riff]]ów danego gatunku. Linię melodyczną można też przyspieszyć lub zwolnić za przykładem [[Madonna|Madonny]], co zmniejsza szansę na wykrycie [[plagiat]]u.



Wersja z 16:47, 25 paź 2010

Linia melodyczna Bogurodzicy. Niezbyt dynamiczna, ale w XIII wieku trudno było o dobrego, rockowego gitarzystę

Linia melodyczna – w utworach pop i rockowych na cztery czwarte jest to melodia, która tuszuje brak inwencji gitary i sekcji rytmicznej. Podczas gdy kradziona linia melodyczna leci w kółko, zespół w tle gra trzy akordy, trzeci powtarzając w czwartym takcie, w którym znowuż linia melodyczna staje się bardziej przebojowa. Linię melodyczną składa się z pożyczek od innych kapel, tworząc swoistą antologię dawno wybrzmiałych riffów danego gatunku. Linię melodyczną można też przyspieszyć lub zwolnić za przykładem Madonny, co zmniejsza szansę na wykrycie plagiatu.

Linia posiada swoisty martwy ciąg. Jest tu sytuacja, kiedy linia pod koniec każdego bądź co drugiego taktu zwalnia i wybrzmiewa jednym dźwiękiem, dając tym samym gruppies się nacieszyć, a muzykowi prowadzącemu zmienić ułożenie palców na gryfie. Takie fragmenty utworów służą zatwardziałym fanom danej muzyki do konkurencji polegającej na rozpoznaniu zespołu tylko po grze sekcji i gitary rytmicznej, które łupią tak samo, jak w tysiącach utworów na przestrzeni dekad.