Extreme Napalm Terror: Różnice pomiędzy wersjami
(start (z łac. - znaczy: start)) |
M (red. + {{ok}}, ostatni akapit to woda, sorry) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Extreme Napalm Terror''' – niemiecko-niemiecki split-zespół [[ |
'''Extreme Napalm Terror''' – niemiecko-niemiecki split-zespół [[grindcore|grindcore'owy]], złożony w [[1986]] r. z członków grup [[Napalm Death]] i [[Extreme Noise Terror]] (stąd nazwa) w jeden wielki członek. Grupa wsławiła się dwoma albumami: ''Impulse to Destroy'' i ''Why?'', z których pierwszy zyskał największe uznanie [[krytyk muzyczny|krytyki]]. |
||
==Impulse to Destroy== |
==Impulse to Destroy== |
||
Niezbyt długa i niezwykle oszczędna w formie płyta stała się zaczątkiem nowego, [[rewolucja|rewolucyjnego]] stylu w muzyce. Krótkie, intensywnie zagrane utwory wzbudzały zainteresowanie niespotykaną formą ekspresji, polegającą na wściekłym łojeniu w [[gitara|gitary]] i [[perkusja|beczki]], oraz niezwykle oryginalnym a zarazem bezwzględnym [[darcie ryja|darciu ryja]]. |
Niezbyt długa i niezwykle oszczędna w formie płyta stała się zaczątkiem nowego, [[rewolucja|rewolucyjnego]] stylu w muzyce. Krótkie, intensywnie zagrane utwory wzbudzały zainteresowanie niespotykaną formą ekspresji, polegającą na wściekłym łojeniu w [[gitara|gitary]] i [[perkusja|beczki]], oraz niezwykle oryginalnym a zarazem bezwzględnym [[darcie ryja|darciu ryja]]. |
||
Natchnione, [[bełkot pseudopoetycki|poetyckie]] teksty przynosiły sporą dozę refleksji utrzymanych w głęboko [[humanizm|humanistycznym]] duchu. Zeljko |
Natchnione, [[bełkot pseudopoetycki|poetyckie]] teksty przynosiły sporą dozę refleksji utrzymanych w głęboko [[humanizm|humanistycznym]] duchu. Zeljko, [[wokalista]] zespołu, śpiewał w nich o bolączkach współczesnego człowieka, samotności w [[przemysł|industrialnym]] świecie i wszechogarniającej konieczności umierania. Zwłaszcza sformułowania: ''arrrrgh!'', ''grrrhhhhharrrrr!'' i ''wrrroarr!'' spotkały się z bardzo przychylnym przyjęciem. Natomiast nierozwiązaną do dziś kwestią jest interpretacja kadencji ''brurwruruwmurnwrwrwbrbwrrr!'', pojawiającej się w ostatnim utworze albumu. Według niektórych krytyków jest to głęboko przemyślana reakcja na egzystencjalne problemy [[żołnierz]]y amerykańskich walczących ówcześnie w [[Irak]]u, zaś według innych jest to idealistyczna koncepcja formowania nowych struktur socjalnych, według modelu [[Rudolf Steiner|steinerowskiego]]. |
||
==Why?== |
|||
Druga płyta przyniosła zmianę wykonywanego stylu. Miejsce grind-core'u zajął [[death metal]], zaś teksty, choć nieco bardziej dopracowane, stały się, zdaniem większości krytyków, bardzo schematyczne, o mniejszym ładunku [[ekspresja|ekspresywności]]. |
|||
[[Kategoria:Niemieckie zespoły muzyczne]] |
[[Kategoria:Niemieckie zespoły muzyczne]] |
||
[[Kategoria:Zespoły grindcore'owe]] |
|||
{{ok}} |
Wersja z 22:26, 27 lut 2007
Extreme Napalm Terror – niemiecko-niemiecki split-zespół grindcore'owy, złożony w 1986 r. z członków grup Napalm Death i Extreme Noise Terror (stąd nazwa) w jeden wielki członek. Grupa wsławiła się dwoma albumami: Impulse to Destroy i Why?, z których pierwszy zyskał największe uznanie krytyki.
Impulse to Destroy
Niezbyt długa i niezwykle oszczędna w formie płyta stała się zaczątkiem nowego, rewolucyjnego stylu w muzyce. Krótkie, intensywnie zagrane utwory wzbudzały zainteresowanie niespotykaną formą ekspresji, polegającą na wściekłym łojeniu w gitary i beczki, oraz niezwykle oryginalnym a zarazem bezwzględnym darciu ryja.
Natchnione, poetyckie teksty przynosiły sporą dozę refleksji utrzymanych w głęboko humanistycznym duchu. Zeljko, wokalista zespołu, śpiewał w nich o bolączkach współczesnego człowieka, samotności w industrialnym świecie i wszechogarniającej konieczności umierania. Zwłaszcza sformułowania: arrrrgh!, grrrhhhhharrrrr! i wrrroarr! spotkały się z bardzo przychylnym przyjęciem. Natomiast nierozwiązaną do dziś kwestią jest interpretacja kadencji brurwruruwmurnwrwrwbrbwrrr!, pojawiającej się w ostatnim utworze albumu. Według niektórych krytyków jest to głęboko przemyślana reakcja na egzystencjalne problemy żołnierzy amerykańskich walczących ówcześnie w Iraku, zaś według innych jest to idealistyczna koncepcja formowania nowych struktur socjalnych, według modelu steinerowskiego.