MZK Pabianice: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) |
(redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{popr|Słabe i trochę bełkotliwe. Nie jestem pewny czy encyklopedyczne i googlowalne, ale narazie może jeszcze zostać}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Linie autobusowe nienormalne == |
== Linie autobusowe nienormalne == |
||
* '''1''' |
* '''1''' – nie trzeba się pytać gdzie jedzie ''jedynka'', bo ''jedynka'' jedzie wszędzie, a jeśli gdzieś nie jedzie, to znaczy, że jest objazd. |
||
* '''5''' |
* '''5''' – ostatnio widziana w [[2001]] roku, podobno jest zawieszona aż do odwołania. |
||
* '''7''' |
* '''7''' – jedzie z pętli Waltera-Jankego na pętlę Waltera-Jankego, a i tak wolne miejsca są zwykle tylko na dachu. |
||
* '''9''' |
* '''9''' – odległość, którą pieszo można przejść w 2-4 minuty, ''dziewiątka'' przemierza w 10 minut, a i tak zawsze ktoś nią jedzie (najczęściej: [[kierowca]], rzadziej [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]], niekiedy [[kanar]]zy), kursuje tylko w soboty. |
||
* '''D''' |
* '''D''' – przykład linii stadnej; najpierw pojawiają się cztery [[autobus]]y z rzędu tylko po to, aby później przez godzinę żadnego nie zobaczyć. Jadąc w autobusie pabianickim można skasować bilet miejski MZK, ale jadąc w autobusie [[łask]]im już nie |
||
* '''N''' |
* '''N''' – MZK ma linię do wrogiej [[Łódź|Łodzi]], ale żeby przypadkiem nikt tam nie pojechał, kursy odbywają się tylko w [[noc]]y. |
||
* '''T''' |
* '''T''' – zmieniono rozkład jazdy tej linii po to, by przerwy na pętlach były krótsze. W efekcie, każdy autobus jedzie przez 35 minut do celu, a kolejne 25 minut stoi w oczekiwaniu na powrotny kurs, który zakończy się oczywiście 25-minutowym postojem. |
||
== [[Rozkład jazdy|Rozkłady jazdy]] == |
== [[Rozkład jazdy|Rozkłady jazdy]] == |
||
[[Grafika:A.jpg|thumb|200px|MZK wprowadziło na |
[[Grafika:A.jpg|thumb|200px|MZK wprowadziło na przystanki rozkłady w wersji przenośnej. Ale tych lepiej nie czytać, bo dotyczą przeciwnego kierunku jazdy albo linii, które tam nie kursują.]] |
||
* Na [[przystanek|przystankach]] |
* Na [[przystanek|przystankach]] ich nie ma, zazwyczaj nie wiadomo, gdzie w ogóle są przystanki (najczęściej wyznacza je kawałek kartki papieru nalepionej na jakiejś latarni). |
||
* Żeby pojawił się rozkład, najczęściej trzeba prosić o to w gazecie |
* Żeby pojawił się rozkład, najczęściej trzeba prosić o to w gazecie. |
||
* Jeśli jakimś cudem są, to raczej nie powinieneś ich czytać. |
* Jeśli jakimś cudem są, to raczej nie powinieneś ich czytać. |
||
* Żeby przypadkiem nikt ich nie czytał, są drukowane w formacie ściągi szkolnej, a trasa linii czasami jest przyklejona pod kątem dziewięćdziesięciu stopni |
* Żeby przypadkiem nikt ich nie czytał, są drukowane w formacie ściągi szkolnej, a trasa linii czasami jest przyklejona pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. |
||
* W punktach sprzedaży |
* W punktach sprzedaży sprzedawane są rozkłady stare i nieaktualne, bo nie mogą się przecież zmarnować. |
||
* Zawsze są w stanie rozkładu. |
* Zawsze są w stanie rozkładu. |
||
== Strona internetowa MZK == |
|||
* Kilka miesięcy oznajmiała, że pojawi się już wkrótce |
|||
* Pojawiła się, ale nic nie działa. |
|||
* Przedstawia za to przekrój pasażerów MZK |
|||
* Babcia (Not Found) dziwi się, że jedzie jakiś autobus. |
|||
* Dziewczynka cieszy się, że nie będzie musiała iść do szkoły, bo jej autobus nie przyjechał |
|||
* Pies ślini się na widok pani w ciąży. |
|||
* W budce telefonicznej nie ma telefonu. To Pabianice, więc na pewno ukradli. |
|||
* Obok budki telefonicznej widać obleśną plamę. Może to ten pies tam nasikał? |
|||
* Drogowskazy oznajmiają, że wszystkie drogi prowadzą donikąd |
|||
* Ludzik z robót drogowych zwiastuje, że jak zwykle coś się zepsuło i autobus na pewno nie zawiezie nas tam gdzie chcemy |
|||
* Wszystkie elementy są interaktywne (Not Found), a strona jest w ciągłej rozbudowie (końca nie widać, początku też nie) |
|||
== Zasady podróżowania == |
== Zasady podróżowania == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Jeśli jest się Donaldem Tuskiem za dnia, to można jechać za darmo, ale jeśli jest się Lechem Kaczyńskim za dnia, to trzeba płacić. |
|||
* Jeśli jest się Donaldem Tuskiem za dnia, to można jechać za darmo, ale jeśli jest się Donaldem Tuskiem nocą, to trzeba płacić |
|||
⚫ | |||
== Tabor == |
== Tabor == |
||
[[Grafika:Wnetrzejelcza.jpg|thumb|200px|Typowy [[Jelcz]] zmierzający w kierunku fabryki Gilette]] |
[[Grafika:Wnetrzejelcza.jpg|thumb|200px|Typowy [[Jelcz]] zmierzający w kierunku fabryki Gilette]] |
||
* Do 2008 najpopularniejsze |
* Do 2008 najpopularniejsze autobusy: |
||
** [[Autobus widmo|Ni-chooj]] |
** [[Autobus widmo|Ni-chooj]] – by go dostrzec, trzeba go sobie wyimaginować, ale na nic to się zdaje, bo jego po prostu nie ma i nie będzie; |
||
** [[Jelcz]] 120M Dublo |
** [[Jelcz]] 120M Dublo – dwa autobusy, jadące jeden za drugim; |
||
** |
** Jelcz 120M Trio – trzy autobusy, jadące jeden za drugim; |
||
** Daewoo Lublin |
** Daewoo Lublin – duży samochód osobowy, wyjeżdżający na trasę w godzinach szczytu, jego przyjazd zwiastuje, że trzeba będzie iść pieszo. |
||
* Od 2008 najpopularniejsze [[autobus]]y: |
* Od 2008 najpopularniejsze [[autobus]]y to: |
||
** |
** Jelcz 120M Dublo; |
||
** |
** Jelcz 120M Trio; |
||
** [[Solaris Urbino]] |
** [[Solaris Urbino]] – większość już się rozbiła, ale będą spłacane do [[2023]] r. |
||
** MAN - jeśli wsiadłeś do środka, to zapewne wysiądziesz gdzieś dopiero pod koniec trasy, chyba, że uparcie stoisz przy drzwiach. Kursują w Pabianicach, bo Niemcy już ich nie chcieli |
** MAN - jeśli wsiadłeś do środka, to zapewne wysiądziesz gdzieś dopiero pod koniec trasy, chyba, że uparcie stoisz przy drzwiach. Kursują w Pabianicach, bo [[Niemcy]] już ich nie chcieli; |
||
** |
** Jelcz Vero – czas otwarcia drzwi jest równy czasowi dojazdu do następnego przystanku. Pojawia się zawsze w nieodpowiednim miejscu i w nieodpowiednim [[czas]]ie. Ilość pasażerów upchniętych na jednym [[metr]]ze kwadratowym sprawia, że jest to faktycznie autobus niskopodłogowy. |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
Wersja z 16:00, 10 lip 2009
MZK w Pabianicach (Miejski Zakład Komunikacyjny, właść Miejski Zakład Kpin) – spółka komunikacyjna, propagująca zdrowy, ekologiczny transport pieszy w Pabianicach i okolicach.
Linie autobusowe nienormalne
- 1 – nie trzeba się pytać gdzie jedzie jedynka, bo jedynka jedzie wszędzie, a jeśli gdzieś nie jedzie, to znaczy, że jest objazd.
- 5 – ostatnio widziana w 2001 roku, podobno jest zawieszona aż do odwołania.
- 7 – jedzie z pętli Waltera-Jankego na pętlę Waltera-Jankego, a i tak wolne miejsca są zwykle tylko na dachu.
- 9 – odległość, którą pieszo można przejść w 2-4 minuty, dziewiątka przemierza w 10 minut, a i tak zawsze ktoś nią jedzie (najczęściej: kierowca, rzadziej babcie autobusowe, niekiedy kanarzy), kursuje tylko w soboty.
- D – przykład linii stadnej; najpierw pojawiają się cztery autobusy z rzędu tylko po to, aby później przez godzinę żadnego nie zobaczyć. Jadąc w autobusie pabianickim można skasować bilet miejski MZK, ale jadąc w autobusie łaskim już nie
- N – MZK ma linię do wrogiej Łodzi, ale żeby przypadkiem nikt tam nie pojechał, kursy odbywają się tylko w nocy.
- T – zmieniono rozkład jazdy tej linii po to, by przerwy na pętlach były krótsze. W efekcie, każdy autobus jedzie przez 35 minut do celu, a kolejne 25 minut stoi w oczekiwaniu na powrotny kurs, który zakończy się oczywiście 25-minutowym postojem.
Rozkłady jazdy
- Na przystankach ich nie ma, zazwyczaj nie wiadomo, gdzie w ogóle są przystanki (najczęściej wyznacza je kawałek kartki papieru nalepionej na jakiejś latarni).
- Żeby pojawił się rozkład, najczęściej trzeba prosić o to w gazecie.
- Jeśli jakimś cudem są, to raczej nie powinieneś ich czytać.
- Żeby przypadkiem nikt ich nie czytał, są drukowane w formacie ściągi szkolnej, a trasa linii czasami jest przyklejona pod kątem dziewięćdziesięciu stopni.
- W punktach sprzedaży sprzedawane są rozkłady stare i nieaktualne, bo nie mogą się przecież zmarnować.
- Zawsze są w stanie rozkładu.
Zasady podróżowania
- Jeśli wydaje ci się, że wysiądziesz na przystanku, to zapewne jesteś w błędzie, bo jest to przystanek na żądanie, o czym właśnie zadecydował kierowca.
- Jeśli wyświetlacz oznajmia, że dojedziemy do Dworca PKP, to prawdopodobnie dojedziemy wszędzie, tylko nie do Dworca PKP.
- Trzeba płacić za psa, ale za kota, legwana lub strusia już nie. Nie trzeba zapłacić za psa, jeśli trzymamy go na rękach.
- Jeśli uciekł ci jakiś autobus, to znaczy, że razem z nim uciekły wszystkie inne.
Tabor
- Do 2008 najpopularniejsze autobusy:
- Ni-chooj – by go dostrzec, trzeba go sobie wyimaginować, ale na nic to się zdaje, bo jego po prostu nie ma i nie będzie;
- Jelcz 120M Dublo – dwa autobusy, jadące jeden za drugim;
- Jelcz 120M Trio – trzy autobusy, jadące jeden za drugim;
- Daewoo Lublin – duży samochód osobowy, wyjeżdżający na trasę w godzinach szczytu, jego przyjazd zwiastuje, że trzeba będzie iść pieszo.
- Od 2008 najpopularniejsze autobusy to:
- Jelcz 120M Dublo;
- Jelcz 120M Trio;
- Solaris Urbino – większość już się rozbiła, ale będą spłacane do 2023 r.
- MAN - jeśli wsiadłeś do środka, to zapewne wysiądziesz gdzieś dopiero pod koniec trasy, chyba, że uparcie stoisz przy drzwiach. Kursują w Pabianicach, bo Niemcy już ich nie chcieli;
- Jelcz Vero – czas otwarcia drzwi jest równy czasowi dojazdu do następnego przystanku. Pojawia się zawsze w nieodpowiednim miejscu i w nieodpowiednim czasie. Ilość pasażerów upchniętych na jednym metrze kwadratowym sprawia, że jest to faktycznie autobus niskopodłogowy.