Škoda Octavia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 21: Linia 21:
* 1.9 TDi – podobno nawet [[Chuck Norris]] oddaje hołd temu silnikowi, więc nie trzeba tłumaczyć...
* 1.9 TDi – podobno nawet [[Chuck Norris]] oddaje hołd temu silnikowi, więc nie trzeba tłumaczyć...
* 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
* 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
* 2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
A po za tym jest jeszcze parę silników do kosiarek, ale po co je wymieniać?
A po za tym jest jeszcze parę silników do kosiarek, ale po co je wymieniać?



Wersja z 14:25, 13 lis 2009

Polizei!
Plik:Octavia Tuning.jpg
Octavię też się tuninguje!

Škoda Octaviasamochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...

Budowa

Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...

Wersje

  • Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako sedan). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.
  • Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
  • RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
  • Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.

Silniki

Wymienimy najważniejsze :

  • 1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – pomimo tego jest podatny na LPG, i jest ponadczasowy.
  • 1.8 T - pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180KM wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt techniki niemieckich inżynierów.
  • 1.9 TDi – podobno nawet Chuck Norris oddaje hołd temu silnikowi, więc nie trzeba tłumaczyć...
  • 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
  • 2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.

A po za tym jest jeszcze parę silników do kosiarek, ale po co je wymieniać?

Stylistyka

  • Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
  • Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. ZajeCenzura2.svg trzyma cenę.

Ciekawostki

  • Octavia jest sprzedawana w Australii!
  • Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
  • Najwięcej Škód jeździ w... Czechach !