Škoda Octavia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Wersje) |
|||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę. |
* Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę. |
||
* Business SportWagon - sprzedawany w kolorach granatowym i białym kombi, startujące w ogólnopolskiej serii wyścigów przedstawicieli handlowych. To skódka w NAJtańszej wersji, z NAJsłabszym silnikiem dla NAJszybszych karierowiczów. Business SportWagon zawsze widywane jest z logiem firmy na przednich drzwiach i numerem telefonu na klapie bagażnika. Przedstawiciele handlowi nie serwisują swoich aut: zajeżdżają je na śmierć, by w nagrodę otrzymać białego Opla Astrę. |
|||
== Silniki == |
== Silniki == |
Wersja z 16:51, 13 mar 2010
Škoda Octavia – samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...
Budowa
Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...
Wersje
- Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako sedan). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.
- Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
- RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
- Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.
- Business SportWagon - sprzedawany w kolorach granatowym i białym kombi, startujące w ogólnopolskiej serii wyścigów przedstawicieli handlowych. To skódka w NAJtańszej wersji, z NAJsłabszym silnikiem dla NAJszybszych karierowiczów. Business SportWagon zawsze widywane jest z logiem firmy na przednich drzwiach i numerem telefonu na klapie bagażnika. Przedstawiciele handlowi nie serwisują swoich aut: zajeżdżają je na śmierć, by w nagrodę otrzymać białego Opla Astrę.
Silniki
Wymienimy najważniejsze :
- 1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – pomimo tego jest podatny na LPG, i jest ponadczasowy.
- 1.8 T - pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180KM wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt techniki niemieckich inżynierów.
- 1.9 TDi – podobno nawet Chuck Norris oddaje hołd temu silnikowi, więc nie trzeba tłumaczyć...
- 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
- 2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
A po za tym jest jeszcze parę silników do kosiarek, ale po co je wymieniać?
Stylistyka
- Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
- Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje trzyma cenę.
Ciekawostki
- Octavia jest sprzedawana w Australii!
- Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
- Najwięcej Škód jeździ w... Czechach !
- Octavia posiada conajmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.