Film: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 14: | Linia 14: | ||
== Rodzaje == |
== Rodzaje == |
||
* '''[[Film familijny]]''' – pies pokonuje wszystkich w piłkę. W tle chłopiec, dziewczynka i źli porywacze. |
* '''[[Film familijny]]''' – pies pokonuje wszystkich w piłkę. W tle chłopiec, dziewczynka i źli porywacze. |
||
* '''[[Film pornograficzny]]''' – najciekawsze dialogi. |
* '''[[Film pornograficzny]]''' – najciekawsze dialogi. Zaczyna się od poprawy sprawdzianu lub kupowaniu leków w tle przychodnia zdrowia albo klasa w szkole. Kończy się tak że prychodzi mąż, dyrektor, klient albo druga babka z napisem c.d.n. |
||
* '''[[Komedia romantyczna]]''' – najmniej ciekawe dialogi. W tle Hugh Grant i Meg Ryan. Urzekają chwytliwymi tytułami, takimi jak na przykład ''Masz wiadomość''. |
* '''[[Komedia romantyczna]]''' – najmniej ciekawe dialogi. W tle Hugh Grant i Meg Ryan. Urzekają chwytliwymi tytułami, takimi jak na przykład ''Masz wiadomość''. |
||
* '''[[Western]]''' – [[Clint Eastwood]] zabija innych kowbojów wzrokiem. W tle [[krzaczasta kula]], pustynia i Indianie. |
* '''[[Western]]''' – [[Clint Eastwood]] zabija innych kowbojów wzrokiem. W tle [[krzaczasta kula]], pustynia i Indianie. |
Wersja z 16:52, 19 lip 2011
thumb|right|200px|Johny Bravo kocha filmy Film – ciąg następujących po sobie scenek, które w jakiś sposób łączą się ze sobą, nie zawsze fabułą.
Budowa
- Napisy początkowe z tytułem i wielkim statkiem kosmicznym.
- Poruszenie problemu.
- Radzenie sobie z problemem.
- Motyw podróży.
- Smutna scena w zwolnionym tempie.
- Rozwiązanie problemu.
- Pocałunek.
- Najciekawsza część filmu – napisy końcowe[1].
Rodzaje
- Film familijny – pies pokonuje wszystkich w piłkę. W tle chłopiec, dziewczynka i źli porywacze.
- Film pornograficzny – najciekawsze dialogi. Zaczyna się od poprawy sprawdzianu lub kupowaniu leków w tle przychodnia zdrowia albo klasa w szkole. Kończy się tak że prychodzi mąż, dyrektor, klient albo druga babka z napisem c.d.n.
- Komedia romantyczna – najmniej ciekawe dialogi. W tle Hugh Grant i Meg Ryan. Urzekają chwytliwymi tytułami, takimi jak na przykład Masz wiadomość.
- Western – Clint Eastwood zabija innych kowbojów wzrokiem. W tle krzaczasta kula, pustynia i Indianie.
- Film katastroficzny – naukowcy w tajemnicy przed ludźmi odkrywają, że zbliża się kometa. Główny bohater, który właśnie się ożenił, zostaje wezwany przez rząd Amerykański do ratowania świata. W tle energiczna muzyka i płacz żony.
- Science Fiction – kosmiczni żołnierze walczą z pająkami na odległej planecie, albo detektyw tropi roboty w mieście przyszłości, albo marsjanie z Wenus atakują ziemię, albo jakiś naukowiec przenosi się w przyszłość/przeszłość i zmienia historię, albo dzieje się coś jeszcze innego. W tle futurystyczne miasto, albo odległa planeta, albo ciemne i obskurne wnętrze statku kosmicznego, albo ładne, nowoczesne laboratorium.
- Horror – ludzie giną. Powody mogą być różne. Na drugim planie psychol w masce, w tle opuszczony budynek, noc, las, albo akademik z którego wydostaje się troje nastolatków (reszta została brutalnie aczkolwiek efektownie zabita)z czego dwóch zawsze przewraca się lub chowa sie w toalecie co zawsze kończy sie brutalna smiercia. Zawsze ostatni czlowiek to sponiewierana przez kolegow nastolatka (jesli ostatni przezyje koles, film nie ma prawa instniec) bezsensownie ucieka przed psycholem tak jakby chciala zeby ja zabil. Konczy sie tak ze psychol dostaje 16 strzalow w glowe i ginie poniewaz wypada przez balkon (nie przez rany postrzalowe)
- Fantasy - dzielny rycerz ratuje księżniczkę, bije smoki, bije orki i wrzuca fajny pierścień do wulkanu. W tle epicka wojna, smoki, góry, lasy śnieg i inne krajobrazy.
- Film akcji – wybuchy, strzelanina, kopniaki i Steven Seagal. W tle wybuchy, strzelanina, kopniaki i Arnold Schwarzenegger. Większośc polega na pomszczeniu brata po strzale w głowie hibernacji i ciężkim treningu
- Film wojenny – źli Niemcy lub Japończycy, dobrzy Amerykanie lub Rosjanie radzieccy. W tle portret Hitlera, łopocąca amerykańska flaga lub wieś rosyjska albo kołchoz.
- Melodramat - on chce, a ona nie chce, po czym on nie chce, a ona chce, po czym on może a ona nie może, po czym on nie może a ona może, po czym oboje nie mogą choć chcą, po czym oboje nie chcą choć mogą. Finalnie - ogólny płacz. W tle amerykańskie suburbia, mieszkanie z czasów PRL-u oraz sina dal.
- Czarna komedia - komedia, w której występują sami Murzyni (np. Bill Cosby Show). W tle Bronx, uprzedzenia rasowe i Snoop Doggy Dog.
- Film Historyczny - opowiada jakąś historię (w domyśle - z przeszłości), wygląd, fabuła, scenografia i zachowanie ludzi nie mają nic wspólnego z historią. Po fryzurach aktorów można poznać, w którym roku był kręcony film.
Ciekawostki
- Podobno różnicę między kobietą a mężczyzną obrazuje to, co mają na myśli mówiąc: „zużyłem / am cała paczkę chusteczek oglądając ten film”[2].
- Wszystkie seriale nazywane są filmami, ale nie wszystkie filmy – serialami.
- Na końcu główny bohater bierze ślub z główną bohaterką, czarny charakter gnije w pierdlu, a Wilhelm krzyczy.
Zobacz też
- cytaty filmowe
- aktorzy: lista ludzi zarabiających w ten sposób na chleb
- analiza filmowych tekstów, teoria filmowej rzeczywistości
- kultowe teksty z filmów