Hispania Racing Team: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 21: | Linia 21: | ||
* '''Sezon 2010''' |
* '''Sezon 2010''' |
||
Sponsorów i pieniędzy brakowało, więc trzeba było zatrudnić kogoś kto będzie płacił za wykonywaną pracę. Na szczęście z <span style="text-decoration: line-through">kasą</span> pomocą przyszli Karun Chandhok i [[Bruno Senna|Bruno Senna znany tylko z nazwiska]], którzy byli na tyle odważni (lub głupi jak kto woli), żeby kompromitować się oraz rozwalać na bandach. |
Sponsorów i pieniędzy brakowało, więc trzeba było zatrudnić kogoś kto będzie płacił za wykonywaną pracę. Na szczęście z <span style="text-decoration: line-through">kasą</span> pomocą przyszli [[Karun Chandhok]] i [[Bruno Senna|Bruno Senna znany tylko z nazwiska]], którzy byli na tyle odważni (lub głupi jak kto woli), żeby kompromitować się oraz rozwalać na bandach. |
||
Trzecim kierowcą zespołu jest [[Sakon Yamamoto]]. Wszyscy zastanawiają się czy to przypadek, czy celowe działanie powoduje, że wszyscy kierowcy HRT mają imię na 5 liter, tym bardziej, że ich imiona są napisane na bolidzie. |
Trzecim kierowcą zespołu jest [[Sakon Yamamoto]]. Wszyscy zastanawiają się czy to przypadek, czy celowe działanie powoduje, że wszyscy kierowcy HRT mają imię na 5 liter, tym bardziej, że ich imiona są napisane na bolidzie. |
||
* '''Sezon 2011''' |
* '''Sezon 2011''' |
||
Zespół postanowił, że dobrze byłoby pozyskać doświadczonych kierowców <span style="text-decoration: line-through">z dużym zapleczem finansowym</span>, którzy pomogliby w rozwoju bolidu. Wybór padł na [[Vitantonio Liuzzi|wujka Tonio]] oraz na [[Narain Karthikeyan|Naraina Karthikeyana]], dzięki któremu HRT mogło pochwalić się jedynym większym sponsorem. W połowie sezonu zespół dał się <span style="text-decoration: line-through">przekupić</span> namówić, by ten ostatni został zastąpiony przez [[Daniel Ricciardo|Daniela Ricciardo]], czyli kolejnego cudownego dziecka z programu juniorskiego [[Red Bull| |
Zespół postanowił, że dobrze byłoby pozyskać doświadczonych kierowców <span style="text-decoration: line-through">z dużym zapleczem finansowym</span>, którzy pomogliby w rozwoju bolidu. Wybór padł na [[Vitantonio Liuzzi|wujka Tonio]] oraz na [[Narain Karthikeyan|Naraina Karthikeyana]], dzięki któremu HRT mogło pochwalić się jedynym większym sponsorem. W połowie sezonu zespół dał się <span style="text-decoration: line-through">przekupić</span> namówić, by ten ostatni został zastąpiony przez [[Daniel Ricciardo|Daniela Ricciardo]], czyli kolejnego cudownego dziecka z programu juniorskiego [[Red Bull|Red Bulla]] w zamian za twardą, brzęczącą gotówkę. Nie oznacza to jednak, że Karthikeyan stracił pracę. Wystartował on w swoim [[Indie|domowym]] wyścigu. Tym razem Tonio musiał obejść się smakiem... |
||
==Przysłość i osiągnięcia== |
==Przysłość i osiągnięcia== |
Wersja z 21:58, 30 paź 2011
Tu widzimy Bruno Sennę, no ale wiadomo, że Senna nie będzie walczył o jakąkolwiek pozycję.
- Andrzej Borowczyk o celach zespołu na aktualny sezon.
Hispania Racing Team F1 Team (tak dwa razy Team), w skrócie HRT F1 Team – kolejny po Force India najgorszy zespół Formuły 1.
Historia
Kiedy zespół Campos Meta został dołączony do stawki na sezon 2010 niejaki Jose Ramona Carabante postanowił przejąć zespół i zmienić nazwę na bardziej patriotyczną. Zatrudnił również do zespołu Colina Kollesa mając nadzieję na podobny wzrost formy jak w Force India.
Bolid
- Sezon 2010
Za pomocą tańszej metody tworzenia bolidu - mechaniki płynów (CFG - ang.Computational Fluid Dynamics) oraz Dallary udało się stworzyć w miarę dobrze wyglądający bolid. Zespół nawiązał współpracę z najgorszym producentem silników - Cosworthem, którego silników używają tylko inne nowe teamy oraz Williams. Pozostała tylko kwestia malowań. W związku z tym, że nie stać ich było na więcej niż na czerwony i pomarańczowy lakier zostawiono włókno węglowe, a w paru miejscach namalowano paski czerwone, pomarańczowe i białe (ostatni kolor pozyskano z kału gołębi) oraz dodano kilka naklejek z logami sponsorów.
- Sezon 2011
W drugim sezonie startów HRT bardzo dopracowało swój bolid w porównaniu z poprzednim. Budowa bolidu została zakończona w pierwszym treningu przed GP Australii i przyniosła świetne rezultaty: bolid, pomimo dymu wydobywającego się z silnika ruszył z miejsca. Zmianie uległo także malowanie bolidu. HRT postanowiło być oryginalne i pomalowało swój bolid na wzór wyścigowej szachownicy z lekką nutą czerwieni. Całość dopełniły napisy zastępujące loga sponsorskie, typu "Cool spot" czy "Your logo here", czyniąc z modelu F111 istną tablicę reklamową.
Kierowcy
- Sezon 2010
Sponsorów i pieniędzy brakowało, więc trzeba było zatrudnić kogoś kto będzie płacił za wykonywaną pracę. Na szczęście z kasą pomocą przyszli Karun Chandhok i Bruno Senna znany tylko z nazwiska, którzy byli na tyle odważni (lub głupi jak kto woli), żeby kompromitować się oraz rozwalać na bandach. Trzecim kierowcą zespołu jest Sakon Yamamoto. Wszyscy zastanawiają się czy to przypadek, czy celowe działanie powoduje, że wszyscy kierowcy HRT mają imię na 5 liter, tym bardziej, że ich imiona są napisane na bolidzie.
- Sezon 2011
Zespół postanowił, że dobrze byłoby pozyskać doświadczonych kierowców z dużym zapleczem finansowym, którzy pomogliby w rozwoju bolidu. Wybór padł na wujka Tonio oraz na Naraina Karthikeyana, dzięki któremu HRT mogło pochwalić się jedynym większym sponsorem. W połowie sezonu zespół dał się przekupić namówić, by ten ostatni został zastąpiony przez Daniela Ricciardo, czyli kolejnego cudownego dziecka z programu juniorskiego Red Bulla w zamian za twardą, brzęczącą gotówkę. Nie oznacza to jednak, że Karthikeyan stracił pracę. Wystartował on w swoim domowym wyścigu. Tym razem Tonio musiał obejść się smakiem...
Przysłość i osiągnięcia
Można powiedzieć, że zespół nie ma przyszłości, ponieważ Dallara nie chce pomagać im w rozwoju bolidu dlatego, że zespół ma spore długi wobec nich.
Od GP Australii Karun Chandhok kontynuuje swoją serie ukończonych wyścigów, zazwyczaj ze stratą 2-5 okr., ale i tak jest to sukces, a od GP Malezji obaj kierowcy dojeżdżają do mety. Colin Kolles może być z nich dumny.