Protram 204WrAs: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (cudzysłów, skreślenia, {{t}}, -powt.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:204WrAs.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]] |
[[Plik:204WrAs.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]] |
||
{{t||ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka''}}pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie. |
|||
Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od [[Konstal 105Na|stopiątki]], z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5. |
Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od [[Konstal 105Na|stopiątki]], z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5. |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do [[Konstal 105NWr|105NWr]]. Zmiany względem stopiątki NWr: |
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do [[Konstal 105NWr|105NWr]]. Zmiany względem stopiątki NWr: |
||
* proste ściany; |
* proste ściany; |
||
* zakryte < |
* zakryte <del>wózki jezdne</del> koła; |
||
* < |
* <del>identyczny</del> nowocześniejszy wygląd w środku; |
||
* napęd asynchroniczny (robi |
* napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje); |
||
* prostokątne okna; |
* prostokątne okna; |
||
* najważniejsze – mniej trzęsie! |
* najważniejsze – mniej trzęsie! |
||
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła |
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od [[1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr. |
||
{{stub|trans}} |
{{stub|trans}} |
Wersja z 21:29, 11 kwi 2013
Plik:204WrAs.JPG
Dwieścieczwórka od dupy strony
Szablon:Tpierwszy w pełni wrocławski tramwaj od skończenia Wielkiej Jatki. Jest robiony w Protramie.
Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od stopiątki, z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do 105NWr. Zmiany względem stopiątki NWr:
- proste ściany;
- zakryte
wózki jezdnekoła; identycznynowocześniejszy wygląd w środku;- napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
- prostokątne okna;
- najważniejsze – mniej trzęsie!
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od 1 marca 2012 roku jeden wytwór Protramu jeździ także po Krakowie, gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.