Protram 204WrAs: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (cudzysłów, skreślenia, {{t}}, -powt.)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:204WrAs.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]]
[[Plik:204WrAs.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]]
'''Protram 204WrAs''' (ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka'') – pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie.
{{t||ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka''}}pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie.


Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od [[Konstal 105Na|stopiątki]], z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.
Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od [[Konstal 105Na|stopiątki]], z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.
Linia 6: Linia 6:
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do [[Konstal 105NWr|105NWr]]. Zmiany względem stopiątki NWr:
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do [[Konstal 105NWr|105NWr]]. Zmiany względem stopiątki NWr:
* proste ściany;
* proste ściany;
* zakryte <s>wózki jezdne</s> koła;
* zakryte <del>wózki jezdne</del> koła;
* <s>identyczny</s> nowocześniejszy wygląd w środku;
* <del>identyczny</del> nowocześniejszy wygląd w środku;
* napęd asynchroniczny (robi "iiiiiiiii" jak się rozpędza i jak hamuje);
* napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
* prostokątne okna;
* prostokątne okna;
* najważniejsze – mniej trzęsie!
* najważniejsze – mniej trzęsie!


Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła wrocławskiej firmy. Chociaż... Od [[1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od [[1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.


{{stub|trans}}
{{stub|trans}}

Wersja z 21:29, 11 kwi 2013

Plik:204WrAs.JPG
Dwieścieczwórka od dupy strony

Szablon:Tpierwszy w pełni wrocławski tramwaj od skończenia Wielkiej Jatki. Jest robiony w Protramie.

Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od stopiątki, z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.

Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do 105NWr. Zmiany względem stopiątki NWr:

  • proste ściany;
  • zakryte wózki jezdne koła;
  • identyczny nowocześniejszy wygląd w środku;
  • napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
  • prostokątne okna;
  • najważniejsze – mniej trzęsie!

Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od 1 marca 2012 roku jeden wytwór Protramu jeździ także po Krakowie, gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.