Counter-Strike: Global Offensive: Różnice pomiędzy wersjami
(→Broń) |
|||
Linia 25: | Linia 25: | ||
*{{t|MP7|1700$}} następca MP5. Sprofanował legendę, w sumie to można by go usunąć. |
*{{t|MP7|1700$}} następca MP5. Sprofanował legendę, w sumie to można by go usunąć. |
||
*{{t|UMP-45|1200$}} pomimo tego, że w życiu ta broń jest bardzo dobra, w każdej części CS robią ją tak, jakby to było największe [[gówno]]. Tak było też w tym przypadku. Przynajmniej jest nieco celniejszy niż reszta, ale nigdy nie zdążysz go przeładować. |
*{{t|UMP-45|1200$}} pomimo tego, że w życiu ta broń jest bardzo dobra, w każdej części CS robią ją tak, jakby to było największe [[gówno]]. Tak było też w tym przypadku. Przynajmniej jest nieco celniejszy niż reszta, ale nigdy nie zdążysz go przeładować. |
||
*{{t|P90|2350$}} ma aż 50 naboi w magazynku, więc nooby myślą, że jest dobra. |
*{{t|P90|2350$}} ma aż 50 naboi w magazynku, więc nooby myślą, że jest dobra. Jest droższy od Galila i Famasa, ale ma tak znikomy rozrzut, że widząc przeciwnika wystarczy biegnąc w jego stronę trzymając lewy przycisk myszki. Frag praktycznie gwarantowany. |
||
*{{t|PP-Bizon|1400$}} tani i ma duży, bo aż 64-nabojowy magazynek, ale nawet pierwszy strzał nie jest celny, a obrażenia zadawałby większe, gdyby był naładowany pinezkami. |
*{{t|PP-Bizon|1400$}} tani i ma duży, bo aż 64-nabojowy magazynek, ale nawet pierwszy strzał nie jest celny, a obrażenia zadawałby większe, gdyby był naładowany pinezkami. |
||
*{{t|Famas|2250$}} naprawdę |
*{{t|Famas|2250$}} naprawdę dobry, więc nie wiadomo jakim cudem P90 kosztuje więcej. Ma nieużywany przez nikogo tryb strzału trzema pociskami naraz. |
||
*{{t|Galil AR|2000$}} magazynek na 35 naboi, niski koszt i dobra celność, a mimo to gracze i tak biegają z kałachami. |
*{{t|Galil AR|2000$}} magazynek na 35 naboi, niski koszt i dobra celność, a mimo to gracze i tak biegają z kałachami. |
||
*{{t|M4A1-S|2900$}} Valve nareszcie poszło po rozum do głowy i dodało M4A1 z tłumikiem, jednak przez baaardzo mały magazynek prędzej ci się skończą naboje niż uda ci się kogokolwiek zabić. |
*{{t|M4A1-S|2900$}} Valve nareszcie poszło po rozum do głowy i dodało M4A1 z tłumikiem, jednak przez baaardzo mały magazynek prędzej ci się skończą naboje niż uda ci się kogokolwiek zabić. |
||
*{{t|M4A4|3100$}} nie może mieć założonego tłumika, wyglądem nawet nie przypomina broni i ma idiotyczną animację przeładowania. Pewnie właśnie dlatego już nie ma tak, że wszyscy w CT biegają z M4. W dodatku jako jedyny nie ma odwzorowania w rzeczywistości (nie istnieje taka broń jak M4A4). |
*{{t|M4A4|3100$}} nie może mieć założonego tłumika, wyglądem nawet nie przypomina broni i ma idiotyczną animację przeładowania. Pewnie właśnie dlatego już nie ma tak, że wszyscy w CT biegają z M4. W dodatku jako jedyny nie ma odwzorowania w rzeczywistości (nie istnieje taka broń jak M4A4). |
||
*{{t|AK-47|2700$}} już w 1.6 miała przesadny rozrzut, a w tej wersji jeszcze bardziej ją skrzywdzili. Tym się nie da strzelać, dźwięk wystrzału znowu „pożyczono” z L4D (tym razem Valve nawet się nie wysiliło w przerabianiu go i wkleiło identyczny dźwięk), model zresztą też jest ten sam. Dobrze, że chociaż animacje zmienili, bo tekstura też niewiele się różni od oryginału. |
*{{t|AK-47|2700$}} już w 1.6 miała przesadny rozrzut, a w tej wersji jeszcze bardziej ją skrzywdzili. Tym się nie da strzelać, dźwięk wystrzału znowu „pożyczono” z L4D (tym razem Valve nawet się nie wysiliło w przerabianiu go i wkleiło identyczny dźwięk), model zresztą też jest ten sam. Dobrze, że chociaż animacje zmienili, bo tekstura też niewiele się różni od oryginału. |
||
*{{t|SSG-08|1700$}} odpowiednik Scouta. Kupują go tylko zagorzali fani AWP, których jednak chwilowo nie stać na niego. W poprzednich częściach przynajmniej można było biec ze Scoutem szybciej niż z nożem, teraz SSG nawet tej zalety nie posiada. |
*{{t|SSG-08|1700$}} odpowiednik Scouta. Kupują go tylko zagorzali fani AWP, których jednak chwilowo nie stać na niego. W poprzednich częściach przynajmniej można było biec ze Scoutem szybciej niż z nożem, teraz SSG nawet tej zalety nie posiada. Scout ma jednak inną ciekawą cechę. Czasami strzał w tułów zadaje 100hp i załatwia przeciwnika od razu a czasami "zaledwie" około 90. Czyżby magia? |
||
*{{t|AUG|3300$}} gdyby nie przybliżenie, to nikt by jej nie kupował. Valve jeszcze nie wie, czy ma być prawie snajperką, czy prawie szturmówką, dlatego codziennie ma inną charakterystykę (a czasem nawet i pojemność magazynka – raz 20, a raz 30 pocisków). Ostatnio dodano kropkę do celownika, aby każdy debil mógł trafić. |
*{{t|AUG|3300$}} gdyby nie przybliżenie, to nikt by jej nie kupował. Valve jeszcze nie wie, czy ma być prawie snajperką, czy prawie szturmówką, dlatego codziennie ma inną charakterystykę (a czasem nawet i pojemność magazynka – raz 20, a raz 30 pocisków). Ostatnio dodano kropkę do celownika, aby każdy debil mógł trafić. |
||
*{{t|SG 553|3000$}} chociaż ma przybliżenie i szybsze przeładowanie niż większość broni w grze, to tak nikt jej nie kupuje. Odpowiednik Kriega 552 z poprzednich części i AUG z broni dostępnej dla CT. Ostatnio, tak samo jak w AUG, dodano kropkę do celownika. |
*{{t|SG 553|3000$}} chociaż ma przybliżenie i szybsze przeładowanie niż większość broni w grze, to tak nikt jej nie kupuje. Odpowiednik Kriega 552 z poprzednich części i AUG z broni dostępnej dla CT. Ostatnio, tak samo jak w AUG, dodano kropkę do celownika. |
||
*{{t|AWP|4750$}} wystarczy trafienie w paznokieć i [[śmierć|umierasz]]. Na każdym serwerze przynajmniej 75% graczy biega z AWP, dlatego liczba serwerów „AWP-Only” drastycznie zmalała od czasu wydania Global Offensive. |
*{{t|AWP|4750$}} wystarczy trafienie w paznokieć i [[śmierć|umierasz]]. Na każdym serwerze przynajmniej 75% graczy biega z AWP, dlatego liczba serwerów „AWP-Only” drastycznie zmalała od czasu wydania Global Offensive. Grając w trybie turniejowym na mapach z otwartymi przestrzeniami (Nuke,Dust 2) możesz być pewien, że minimum 60% wrogiej drużyny będzie uzbrojona w tą właśnie broń. |
||
*{{t|G3SG1|5000$}} model identyczny, co w L4D, skuteczność także. Otrzymanie kicka z serwera wzrasta o 50% po kupieniu tej broni ("''omg noob auto sniper''") |
*{{t|G3SG1|5000$}} model identyczny, co w L4D, skuteczność także. Otrzymanie kicka z serwera wzrasta o 50% po kupieniu tej broni ("''omg noob auto sniper''") |
||
*{{t|Scar-20|5000$}} niby taka sama broń jak G3SG1, a słabsza. Animację przeładowania ma identyczną, co M4A4, co czyni tą broń jeszcze bardziej niewartą swojej ceny. |
*{{t|Scar-20|5000$}} niby taka sama broń jak G3SG1, a słabsza. Animację przeładowania ma identyczną, co M4A4, co czyni tą broń jeszcze bardziej niewartą swojej ceny. |
||
*{{t|M249|5200$}} tak zwana [[krowa]]. Służy do sprejowania. |
*{{t|M249|5200$}} tak zwana [[krowa]]. Służy do sprejowania. |
||
*{{t|Negev|5700$}} wyparł M249, bo ma o 50 naboi więcej w magazynku i strzela z szybkością miniguna. Broń dla każdego nooba. |
*{{t|Negev|5700$}} wyparł M249, bo ma o 50 naboi więcej w magazynku i strzela z szybkością miniguna. Broń dla każdego nooba. Świetna broń do full auto. Dzięki ogromnemu magazynkowi nawet jeśli jesteś niewidomy i tak w końcu trafisz przeciwnika. |
||
=== Granaty === |
=== Granaty === |
||
Linia 45: | Linia 45: | ||
*{{t|Incendiary Grenade|600$}} dokładnie to samo, co Molotov, tylko dla CT. Droższy, bo w CT wszystko jest droższe. Protesty na Ukrainie spowodowały, że granat zapalający potaniał, ale i tak wciąż jest droższy. |
*{{t|Incendiary Grenade|600$}} dokładnie to samo, co Molotov, tylko dla CT. Droższy, bo w CT wszystko jest droższe. Protesty na Ukrainie spowodowały, że granat zapalający potaniał, ale i tak wciąż jest droższy. |
||
*{{t|HE Grenade|300$}} standardowy granat, można nim szybko zakończyć rundę. |
*{{t|HE Grenade|300$}} standardowy granat, można nim szybko zakończyć rundę. |
||
*{{t|Flashbang|200$}} powinien być droższy, ponieważ jak się tym oberwie, to przez długi czas się nic nie widzi. |
*{{t|Flashbang|200$}} powinien być droższy, ponieważ jak się tym oberwie, to przez długi czas się nic nie widzi. Nooby często flashują samych siebie i/lub swój team. |
||
*{{t|Smoke Grenade|300$}} ten granat działa na 3 etapy. 1. etap – rzucasz, 2. etap – gówno widzisz, 3. etap – srasz, bo jak dym się rozwiewa, widzisz przed sobą pięciu wrogów. |
*{{t|Smoke Grenade|300$}} ten granat działa na 3 etapy. 1. etap – rzucasz, 2. etap – gówno widzisz, 3. etap – srasz, bo jak dym się rozwiewa, widzisz przed sobą pięciu wrogów. |
||
*{{t|Decoy Grenade|50$}} granat, który ma za zadanie ogłupić graczy przeciwnej drużyny, bo wydaje dźwięki wystrzałów broni (zazwyczaj AK lub Deagle'a). Valve zapomniało jednak, że przeciętny gracz po prostu strzela do wszystkiego co się rusza i nie zwraca uwagi na dźwięki. |
*{{t|Decoy Grenade|50$}} granat, który ma za zadanie ogłupić graczy przeciwnej drużyny, bo wydaje dźwięki wystrzałów broni (zazwyczaj AK lub Deagle'a). Valve zapomniało jednak, że przeciętny gracz po prostu strzela do wszystkiego co się rusza i nie zwraca uwagi na dźwięki. Nie odnotowano przypadku nabrania się graczy na odgłosy Decoya. |
||
== Wyposażenie == |
== Wyposażenie == |
Wersja z 09:55, 10 sie 2014
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Do przetrząśnięcia widłami: opisy funkcjonalności to za mało, by śmieszyć Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
Szablon:T kolejna część kultowej serii z 2000 roku. Jak to zwykle bywa, odświeżając starą grę zespół Valve z tym przeklętym grubasem na czele spiedolił ją do cna. Dodano kilka broni (które są bezużyteczne) i dwa nowe granaty (również niepotrzebne). GO dostał też kilka nowych map, lecz każdy, kto przy okazji ma Left 4 Dead 2 zauważy, że Valve zerżnęło połowę map z prawie własnej gry[1].
Tryby gry
Gra posiada kilka trybów gry: zwykłe, czyli plantujemy pakę (lub nie plantujemy, jeśli biega z nią noob[2]) lub odbijamy zakładników (teraz nie ma tak, że zakładnicy biegną za CT-kiem, tylko wsiadają mu na plecy, niestety tylko jeden naraz) i niezwykłe, czyli deathmatch (tak, to już było w 1.6, ale tylko jako modyfikacja na serwerze - przecież Valve nie mogło odpuścić sobie takiej okazji robienia mamony), demolka (coś jak plantowanie paki, z tym że na start dostajesz broń i żeby dostać inną, musisz zabić przeciwnika) i wyścig zbrojeń. Wyścig zbrojeń to doskonały tryb, żeby zapoznać się z bronią.
A, i jeszcze zwykłe tryby dzielą się na: mecz turniejowy (to samo, co było) i mecz uproszczony (wyłączone kolizje między graczami, więc już nigdy więcej nie będziesz zablokowany przez nooba, kamizelka z hełmem na starcie dla ułatwienia korzystania z nieintuicyjnego menu kupowania, wyłączony friendly fire, więc niestety, nooby trzeba będzie kickować, a nie tylko zabijać co rundę).
Broń
- Szablon:T o dziwo, ma nie gorszą skuteczność niż reszta pistoletów, a przynajmniej ma sensowną pojemność magazynka (20 gumowych kulek).
- Szablon:T ma bardzo wysoką celność pierwszego strzału, tylko trudno to udowodnić w grze.
- Szablon:T broń dobra, lecz kupowana tylko w pierwszej rundzie i wtedy, gdy już ma się maksymalną ilość forsy. Dźwięk wystrzału Valve „pożyczyło” sobie z Left 4 Dead 2, nieco go przerabiając tak, żeby noob nie usłyszał różnicy.
- Szablon:T zamiennik dla P250. Bardzo szybkostrzelny, ale ma śmiesznie mały magazynek.
- Szablon:T w poprzednich częściach fajnie wyglądał, ale był słabszy niż pistolet na wodę. Teraz jest dokładnie odwrotnie – da się nim kogoś ustrzelić, ale wygląda jak gówno.
- Szablon:T Beretty stały się dostępne także dla CT, dlatego ich popularność znacznie się zwiększyła, ale nie poszło to w parze ze skutecznością.
- Szablon:T jest niemal 2 razy tańszy od Deagle'a, ma prawie 5 razy większy magazynek i jest niewiele słabszy. Gracze czekają, aż Valve nieco ograniczy możliwości tej „peemki”[3].
- Szablon:T broń, która spokojnie może zastąpić snajperkę. Zamiast obniżyć moc tej broni, dodano jej jeszcze więcej. Jest droższy niż wcześniej, ale ma znacznie większy odrzut i rozrzut – niemniej każdy noob zdoła trafić 2 razy w przeciwnika (a tyle wystarczy do jego uśmiercenia).
- Szablon:T zamiennik M3. Oficjalnie ogłoszony najgorszym shotgunem w historii gier komputerowych.
- Szablon:T broń prawie dwa razy droższa od Novy, słabsza, ale nadrabia szybkostrzelnością, dzięki czemu jest całkiem skuteczna. Jednak i tak nikt z nią nie biega.
- Szablon:T wygląda jak pistolet maszynowy i każdy myślał, że to pm, lecz jest strzelbą. Mocniejszy od Novy, ale ma tak żałosną szybkostrzelność, że nigdy nie uda ci się strzelić drugi raz przed śmiercią.
- Szablon:T kosztuje tyle co Nova, a jest najlepszą ofertą w strzelbach.
- Szablon:T jeżeli szastasz hajsem jak Pikej, możesz kupić.
- Szablon:T zamiennik TMP z 1.6. Kosztuje tyle samo, lecz MP9 jest o wiele gorsze. Poza szybszym przeładowaniem niż reszta SMG nie ma żadnych plusów. Mogli chociaż tłumik zostawić, to byłby z tego gówna jakiś pożytek.
- Szablon:T następca MP5. Sprofanował legendę, w sumie to można by go usunąć.
- Szablon:T pomimo tego, że w życiu ta broń jest bardzo dobra, w każdej części CS robią ją tak, jakby to było największe gówno. Tak było też w tym przypadku. Przynajmniej jest nieco celniejszy niż reszta, ale nigdy nie zdążysz go przeładować.
- Szablon:T ma aż 50 naboi w magazynku, więc nooby myślą, że jest dobra. Jest droższy od Galila i Famasa, ale ma tak znikomy rozrzut, że widząc przeciwnika wystarczy biegnąc w jego stronę trzymając lewy przycisk myszki. Frag praktycznie gwarantowany.
- Szablon:T tani i ma duży, bo aż 64-nabojowy magazynek, ale nawet pierwszy strzał nie jest celny, a obrażenia zadawałby większe, gdyby był naładowany pinezkami.
- Szablon:T naprawdę dobry, więc nie wiadomo jakim cudem P90 kosztuje więcej. Ma nieużywany przez nikogo tryb strzału trzema pociskami naraz.
- Szablon:T magazynek na 35 naboi, niski koszt i dobra celność, a mimo to gracze i tak biegają z kałachami.
- Szablon:T Valve nareszcie poszło po rozum do głowy i dodało M4A1 z tłumikiem, jednak przez baaardzo mały magazynek prędzej ci się skończą naboje niż uda ci się kogokolwiek zabić.
- Szablon:T nie może mieć założonego tłumika, wyglądem nawet nie przypomina broni i ma idiotyczną animację przeładowania. Pewnie właśnie dlatego już nie ma tak, że wszyscy w CT biegają z M4. W dodatku jako jedyny nie ma odwzorowania w rzeczywistości (nie istnieje taka broń jak M4A4).
- Szablon:T już w 1.6 miała przesadny rozrzut, a w tej wersji jeszcze bardziej ją skrzywdzili. Tym się nie da strzelać, dźwięk wystrzału znowu „pożyczono” z L4D (tym razem Valve nawet się nie wysiliło w przerabianiu go i wkleiło identyczny dźwięk), model zresztą też jest ten sam. Dobrze, że chociaż animacje zmienili, bo tekstura też niewiele się różni od oryginału.
- Szablon:T odpowiednik Scouta. Kupują go tylko zagorzali fani AWP, których jednak chwilowo nie stać na niego. W poprzednich częściach przynajmniej można było biec ze Scoutem szybciej niż z nożem, teraz SSG nawet tej zalety nie posiada. Scout ma jednak inną ciekawą cechę. Czasami strzał w tułów zadaje 100hp i załatwia przeciwnika od razu a czasami "zaledwie" około 90. Czyżby magia?
- Szablon:T gdyby nie przybliżenie, to nikt by jej nie kupował. Valve jeszcze nie wie, czy ma być prawie snajperką, czy prawie szturmówką, dlatego codziennie ma inną charakterystykę (a czasem nawet i pojemność magazynka – raz 20, a raz 30 pocisków). Ostatnio dodano kropkę do celownika, aby każdy debil mógł trafić.
- Szablon:T chociaż ma przybliżenie i szybsze przeładowanie niż większość broni w grze, to tak nikt jej nie kupuje. Odpowiednik Kriega 552 z poprzednich części i AUG z broni dostępnej dla CT. Ostatnio, tak samo jak w AUG, dodano kropkę do celownika.
- Szablon:T wystarczy trafienie w paznokieć i umierasz. Na każdym serwerze przynajmniej 75% graczy biega z AWP, dlatego liczba serwerów „AWP-Only” drastycznie zmalała od czasu wydania Global Offensive. Grając w trybie turniejowym na mapach z otwartymi przestrzeniami (Nuke,Dust 2) możesz być pewien, że minimum 60% wrogiej drużyny będzie uzbrojona w tą właśnie broń.
- Szablon:T model identyczny, co w L4D, skuteczność także. Otrzymanie kicka z serwera wzrasta o 50% po kupieniu tej broni ("omg noob auto sniper")
- Szablon:T niby taka sama broń jak G3SG1, a słabsza. Animację przeładowania ma identyczną, co M4A4, co czyni tą broń jeszcze bardziej niewartą swojej ceny.
- Szablon:T tak zwana krowa. Służy do sprejowania.
- Szablon:T wyparł M249, bo ma o 50 naboi więcej w magazynku i strzela z szybkością miniguna. Broń dla każdego nooba. Świetna broń do full auto. Dzięki ogromnemu magazynkowi nawet jeśli jesteś niewidomy i tak w końcu trafisz przeciwnika.
Granaty
- Szablon:T butelka z benzyną, która robi z mapy ognisko. Dostępny tylko dla terrorystów. Wypala się tak szybko, że przeciętny gracz pomyśli, że wyrzucił go za mapę (bo nie ma go w ekwipunku, więc na pewno go wyrzucił). Protesty na Ukrainie zadecydowały, że obniżono cenę do 400$
- Szablon:T dokładnie to samo, co Molotov, tylko dla CT. Droższy, bo w CT wszystko jest droższe. Protesty na Ukrainie spowodowały, że granat zapalający potaniał, ale i tak wciąż jest droższy.
- Szablon:T standardowy granat, można nim szybko zakończyć rundę.
- Szablon:T powinien być droższy, ponieważ jak się tym oberwie, to przez długi czas się nic nie widzi. Nooby często flashują samych siebie i/lub swój team.
- Szablon:T ten granat działa na 3 etapy. 1. etap – rzucasz, 2. etap – gówno widzisz, 3. etap – srasz, bo jak dym się rozwiewa, widzisz przed sobą pięciu wrogów.
- Szablon:T granat, który ma za zadanie ogłupić graczy przeciwnej drużyny, bo wydaje dźwięki wystrzałów broni (zazwyczaj AK lub Deagle'a). Valve zapomniało jednak, że przeciętny gracz po prostu strzela do wszystkiego co się rusza i nie zwraca uwagi na dźwięki. Nie odnotowano przypadku nabrania się graczy na odgłosy Decoya.
Wyposażenie
- Szablon:T siedzi w sklepie i czeka, aż ktoś go kupi. Nikt go nie chce nawet w trybie Deathmatch, gdzie bronie są darmowe. Może zabić od razu, ale ma zasięg mniejszy od noża.
- Szablon:T bezużyteczne bez hełmu. Z hełmem kosztuje 1000$.
- Szablon:T podstawa CT. Podobno ktoś to kiedyś kupił będąc w TT.
Przypisy
- ↑ L4D wyprodukowane zostało przez Turtle Rock Studios, a Valve tylko trzepie forsę i wydaje update'y psujące grę
- ↑ Valve wzięło się na sposób i jeżeli noob z paką nie poruszy się po spawnie przez jakieś 15 sekund, paka automatycznie z niego wypada
- ↑ Tec-9 to pistolet maszynowy, ale Valve najwidoczniej o tym zapomniało i w grze strzela tylko ogniem pojedynczym