Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
FIAT60016V (dyskusja • edycje) (Poprawienie stronu: umieszczenie zdjęć na początku strony, poprawki redakcyjne,itp.) |
FIAT60016V (dyskusja • edycje) M (Drobna poprawka) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Historia == |
== Historia == |
||
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności <del>0.7</del>0.0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi. |
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności <del>0.7</del> 0.0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi. |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
Wersja z 09:18, 24 maj 2018
ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, Zapolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600 a potem NSU Prinza.
Historia
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.7 0.0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie;
- Tani;
- Podatny na tuning;
- Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
- Silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśmienite osiągi;
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
- Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
- Luksusowe wyposażenie.
- Skręca lepiej niż bolid F1
Wady
- Drzwi się nie zamykają;
- Nie ma kluczyka więc trzeba go odpalać kabelkami;
- Słabe hamulce;
- Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega
Kategoria:Samochdy