Sławomir Nitras: Różnice pomiędzy wersjami
(ilustracje) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
– Cisza, jak nas zhaltują, to powiem, że to prześladowania polityczne|Sławek fotoradarów się nie boi}} |
– Cisza, jak nas zhaltują, to powiem, że to prześladowania polityczne|Sławek fotoradarów się nie boi}} |
||
{{cytat|Bo córeczce zachciało się siku|'''Sławomir Nitras''' tłumaczący się niemieckiemu policjantowi}} |
{{cytat|Bo córeczce zachciało się siku|'''Sławomir Nitras''' tłumaczący się niemieckiemu policjantowi}} |
||
'''Sławomir Nitras''' (ur. [[26 kwietnia]] [[1974]]) – polski [[poseł]] były [[europoseł]], kandydat na prezydenta [[Szczecin]]a słynący z jazdy tyłem po niemieckich [[autostrada]]ch i organizowaniem protestów w ramach [[Komitet Obrony Demokracji|obrony dekomokracji]]. Jest członkiem [[Platforma Obywatelska|Platformy Obywatelskiej]], jednak, jako że po swoim brawurowym wyczynie na [[Bawaria|bawarskim]] autobahnie został skrzywdzony przez Niemców, stał się swego czasu – jako drugi po [[Jan Maria Rokita|pierwowzorze]] – ulubieńcem [[Prawo i Sprawiedliwość|partii przeciwnej]]. |
'''Sławomir Nitras''' (ur. [[26 kwietnia]] [[1974]]) – polski [[poseł]], były [[europoseł]], kandydat na prezydenta [[Szczecin]]a słynący z jazdy tyłem po niemieckich [[autostrada]]ch i organizowaniem protestów w ramach [[Komitet Obrony Demokracji|obrony dekomokracji]]. Jest członkiem [[Platforma Obywatelska|Platformy Obywatelskiej]], jednak, jako że po swoim brawurowym wyczynie na [[Bawaria|bawarskim]] autobahnie został skrzywdzony przez Niemców, stał się swego czasu – jako drugi po [[Jan Maria Rokita|pierwowzorze]] – ulubieńcem [[Prawo i Sprawiedliwość|partii przeciwnej]]. |
||
== Zdobycie sławy == |
== Zdobycie sławy == |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje [[samochód|samochody]] z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci. |
Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje [[samochód|samochody]] z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci. |
||
==Galeria== |
== Galeria == |
||
<gallery> |
<gallery> |
||
Plik:Nitras dźwignia.jpg|Dźwignia zmiany biegów w samochodzie Sławomira Nitrasa |
Plik:Nitras dźwignia.jpg|Dźwignia zmiany biegów w samochodzie Sławomira Nitrasa |
Wersja z 12:23, 19 paź 2018
Ten artykuł dotyczy polskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
– Panie Pośle, jedziemy 140 na godzinę przez centrum
– Cisza, jak nas zhaltują, to powiem, że to prześladowania polityczne
- Sławek fotoradarów się nie boi
Bo córeczce zachciało się siku
- Sławomir Nitras tłumaczący się niemieckiemu policjantowi
Sławomir Nitras (ur. 26 kwietnia 1974) – polski poseł, były europoseł, kandydat na prezydenta Szczecina słynący z jazdy tyłem po niemieckich autostradach i organizowaniem protestów w ramach obrony dekomokracji. Jest członkiem Platformy Obywatelskiej, jednak, jako że po swoim brawurowym wyczynie na bawarskim autobahnie został skrzywdzony przez Niemców, stał się swego czasu – jako drugi po pierwowzorze – ulubieńcem partii przeciwnej.
Zdobycie sławy
W czasach przed ostatecznym rozwiązaniem kwestii przemysłu stoczniowego w Polsce, Sławomir Nitras cieszył się olbrzymią sympatią szczecinian i w wyborach do Eurokoryta zyskał ponad 100 000 głosów. Osiągnął europejską sławę dopiero dzięki paszportowi dyplomatycznemu, pokazanego niemieckiemu policjantowi, który próbował wlepić mu mandat. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości od razu uznali ten patriotyczny gest za urzeczywistnienie sentencji Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz, a samego Sławomira Nitrasa okrzyknęli bohaterem narodowym. Potem, o Sławku zrobiło się cicho, aż do czasu wyborów samorządowych w 2010 roku, kiedy zajął się głośną krytyką prezydenta Szczecina i swojego wtedy jeszcze kumpla Piotra Krzystka – ten, chociaż nie miał szans na reelekcję, zyskał łatkę ofiary i w akcie litości mieszkańcy wybrali go na kolejną kadencję. Sławomir Nitras tak bardzo się załamał tym faktem, że zniknął z mediów na ponad pięć lat i przegrawszy następne wybory do PE zmuszony został do rewizji swojej kariery. Ratunek przyszedł jednak wraz przejęciem władzy przez PiS, dzięki czemu mistrz kierownicy wrócił na szklane ekrany w ramach troski o demokrację w Polsce. Obecnie, będąc zatroskany o losy swojego miasta postanowił stanąć w szranki ze swoim byłym kolegą i zawalczyć o urząd prezydenta Szczecina.
Osiągnięcia
- Pozwanie i blokowanie Sejmu;
- Transport worków z trocinami tamże;
- Udostępnienie w ramach czynu społecznego swojego paska płac;
- Zamiatanie ulic Szczecina;
- Czyszczenie siedziby biura PiS w Szczecinie;
- Ogłoszenie się prezydentem Szczecina przed wyborem na prezydenta Szczecina;
- Kłótnia z kierującą miejskiego autobusu.
Zasługi dla motoryzacji
Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje samochody z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci.
Galeria
- Nitras dźwignia.jpg
Dźwignia zmiany biegów w samochodzie Sławomira Nitrasa
- TVP Piractwo.jpg
TVP nic nie sugeruje