Serious Sam: Pierwsze Starcie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Jako fan i zaciekły gracz starych gier o Serious Samie zgłaszam się na ochotnika do napisania artykułów o Pierwszym i Drugim Starciu. Jutro kontynuuję.)
 
Linia 2: Linia 2:
Do jej cech którymi wyróżniała się spośród innych gier tego okresu należała skala masakry: często pojawiają się tam rozległe areny na których tytułowego bohatera atakowały naraz dziesiątki potworów, co stanowiło miłą odmianę od walk z przeciwnikami których można było policzyć na palcach jednej ręki.
Do jej cech którymi wyróżniała się spośród innych gier tego okresu należała skala masakry: często pojawiają się tam rozległe areny na których tytułowego bohatera atakowały naraz dziesiątki potworów, co stanowiło miłą odmianę od walk z przeciwnikami których można było policzyć na palcach jednej ręki.
Pierwszą kontynuacją Pierwszego Starcia (tak naprawdę zrobionym z lenistwa rozwinięciem, zamiast zupełnie nowej gry) była gra o wymyślnym tytule [[Serious Sam: Drugie Starcie]].
Pierwszą kontynuacją Pierwszego Starcia (tak naprawdę zrobionym z lenistwa rozwinięciem, zamiast zupełnie nowej gry) była gra o wymyślnym tytule [[Serious Sam: Drugie Starcie]].
==Fabuła==
<strike>Fabuła? To w tej grze jest fabuła?</strike> Pierwsze Starcie posiada bardzo rozbudowaną i niezwykle zaskakującą fabułę, pełną zwrotów akcji. Na tyle dobrą, że wystarczy jej na kilka gier, dlatego w zasadzie wszystkie pozostałe gry z Samem mogą wywołać ''Déjà vu''.

<strike>Dawno dawno temu w odległej galaktyce </strike>... A nie, zupełnie na odwrót. We wcale–nie–tak dalekiej przyszłości, na [[Ziemia|planecie którą odwiedził każdy człowiek i którą wszyscy dobrze znamy]] ludzie znaleźli graty po cywilizacji [[Kosmici|kosmitów]] (tzw. [[Syria]]n, mieszkańców Syriusza) którzy kontaktowali się z ludźmi w starożytności. (Ufolodzy mieli rację! [https://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Piramida_(architektura) Piramidy] zbudowali obcy.) Pytanie, czemu nie wiemy o tym dzisiaj? Otóż tych kosmitów wykończył [[Wielcy Przedwieczni|wielki przedwieczny]] zwany na ziemi '''Mental''' (ang. psychol). A ludzkość bawiąc się śmieciami które zostawili im kosmici wysłała mu sygnał "Hej! Tu jesteśmy! Chcemy zostać zeksterminowani!" i ku ich zaskoczeniu ten się zjawił. A raczej nie on, tylko jego armia. A ta zjadła ziemian na śniadanie.
Ludziom nie postało nic innego tylko wysłać największego [[Hardkor|hardkora]] w przeszłość (przy pomocy zabawek Syrian) żeby poleciał w kosmos i załatwił Mentala zanim ten załatwi ludzi. Padło na "Serious" Sama Stone'a (wybór duży nie był – pozostał ostatnim człowiekiem na świecie). Upiwszy żołnierza i odebrawszy mu cały sprzęt który zdobywa w [[Serious Sam 3: BFE]] wysłano go w podróż czasie dając tradycyjnego kopa w [[Dupa|siedzenie]] na pożegnanie. Tak zaczyna się zabawa...
===Poziomy===
W grze czeka nas całkiem sporo poziomów, ale wszystkie łączy ta sama cecha: są tam przeciwnicy do zamordowania!
*'''Hatszepsut''' – typowy pierwszy level. Paru słabych przeciwników na krzyż, ładne widoki na pustynię i kilka cennych broni jeśli się rozejrzymy po sekretach. Jeśli wyprawimy się na wycieczkę za ww. pustynię, czeka nas rakietowa impreza z udziałem kilka biomechanoidów i przypływ HP starczący na trzy następne levele;
*'''Piaszczysty kanion''' – dość nudny i krótki poziom. Sporo przeciwników na raz, ale mamy mało broni jak na ten moment. Chyba, że znajdujemy sekrety. Wtedy to nudny spacerek;
*'''Grobowiec Ramzesa III''' – mhroczny grobowiec w którym za każdym rogiem czeka przeciwnik, więc może nas czekać tutaj niezły wk{{cenzura3}}w. Irytujący poziom, który niestety nie łatwo szybko skończyć;
*'''Dolina Królów''' – strasznie długi poziom, więcej tutaj lochów niż dolin. Najpierw trochę otwartej przestrzeni, potem znowu lochy. Urozmaicone walką z pierwszym w grze bossem oraz sporą liczbą mięsa armatniego pod ziemią. No i dostajemy pierwszą nie–sekretną broń <u>masowej</u>'' ''zagłady;
*'''Góry Księżycowe''' – piękny sekretny level, mnóstwo wody i zieleni. Jeśli chcesz go znaleźć, musisz wykazać się refleksem, zręcznością, przemyślnością i sprytem... albo po prostu zdolnością używania [[Cheat|kodów]];
*'''Oaza''' – najpierw lądujemy w wodzie pośrodku pięknej oazy... żeby zaraz potem znowu wejść do lochów! W których czeka nas jedna z najbardziej upierwdliwych walk w grze, z miliardem małych i wkurzających wrogów na małej przestrzeni;
*'''Wydmy''' – dopiero tutaj zaczyna się prawdziwa gra: rozległa pustynia, mnóstwo wrogów atakujących ze wszystkich stron i niemały arsenał do zabijania wyżej wymienionych;
(W edycji)
[[Kategoria:FPS]]
[[Kategoria:FPS]]

Wersja z 20:07, 9 mar 2019

Okładka gry była przykładem okładki idealnej, czyli zdradzającej 100% treści gry

Serious Sam: The First Encounter (pol. Serious Sam: Pierwsze Starcie) – gra komputerowa z gatunku FPS, wydana w 2001 roku przez chorwackie studio Croteam. Jedna z tych gier przy których nie trzeba myśleć, przy czym okazała się być na tyle sukcesywna że do dziś pojawiają się jej kontynuacje i fanowskie spin-offy.

Do jej cech którymi wyróżniała się spośród innych gier tego okresu należała skala masakry: często pojawiają się tam rozległe areny na których tytułowego bohatera atakowały naraz dziesiątki potworów, co stanowiło miłą odmianę od walk z przeciwnikami których można było policzyć na palcach jednej ręki. Pierwszą kontynuacją Pierwszego Starcia (tak naprawdę zrobionym z lenistwa rozwinięciem, zamiast zupełnie nowej gry) była gra o wymyślnym tytule Serious Sam: Drugie Starcie.

Fabuła

Fabuła? To w tej grze jest fabuła? Pierwsze Starcie posiada bardzo rozbudowaną i niezwykle zaskakującą fabułę, pełną zwrotów akcji. Na tyle dobrą, że wystarczy jej na kilka gier, dlatego w zasadzie wszystkie pozostałe gry z Samem mogą wywołać Déjà vu.

Dawno dawno temu w odległej galaktyce ... A nie, zupełnie na odwrót. We wcale–nie–tak dalekiej przyszłości, na planecie którą odwiedził każdy człowiek i którą wszyscy dobrze znamy ludzie znaleźli graty po cywilizacji kosmitów (tzw. Syrian, mieszkańców Syriusza) którzy kontaktowali się z ludźmi w starożytności. (Ufolodzy mieli rację! Piramidy zbudowali obcy.) Pytanie, czemu nie wiemy o tym dzisiaj? Otóż tych kosmitów wykończył wielki przedwieczny zwany na ziemi Mental (ang. psychol). A ludzkość bawiąc się śmieciami które zostawili im kosmici wysłała mu sygnał "Hej! Tu jesteśmy! Chcemy zostać zeksterminowani!" i ku ich zaskoczeniu ten się zjawił. A raczej nie on, tylko jego armia. A ta zjadła ziemian na śniadanie. Ludziom nie postało nic innego tylko wysłać największego hardkora w przeszłość (przy pomocy zabawek Syrian) żeby poleciał w kosmos i załatwił Mentala zanim ten załatwi ludzi. Padło na "Serious" Sama Stone'a (wybór duży nie był – pozostał ostatnim człowiekiem na świecie). Upiwszy żołnierza i odebrawszy mu cały sprzęt który zdobywa w Serious Sam 3: BFE wysłano go w podróż czasie dając tradycyjnego kopa w siedzenie na pożegnanie. Tak zaczyna się zabawa...

Poziomy

W grze czeka nas całkiem sporo poziomów, ale wszystkie łączy ta sama cecha: są tam przeciwnicy do zamordowania!

  • Hatszepsut – typowy pierwszy level. Paru słabych przeciwników na krzyż, ładne widoki na pustynię i kilka cennych broni jeśli się rozejrzymy po sekretach. Jeśli wyprawimy się na wycieczkę za ww. pustynię, czeka nas rakietowa impreza z udziałem kilka biomechanoidów i przypływ HP starczący na trzy następne levele;
  • Piaszczysty kanion – dość nudny i krótki poziom. Sporo przeciwników na raz, ale mamy mało broni jak na ten moment. Chyba, że znajdujemy sekrety. Wtedy to nudny spacerek;
  • Grobowiec Ramzesa III – mhroczny grobowiec w którym za każdym rogiem czeka przeciwnik, więc może nas czekać tutaj niezły wkCenzura2.svgw. Irytujący poziom, który niestety nie łatwo szybko skończyć;
  • Dolina Królów – strasznie długi poziom, więcej tutaj lochów niż dolin. Najpierw trochę otwartej przestrzeni, potem znowu lochy. Urozmaicone walką z pierwszym w grze bossem oraz sporą liczbą mięsa armatniego pod ziemią. No i dostajemy pierwszą nie–sekretną broń masowej zagłady;
  • Góry Księżycowe – piękny sekretny level, mnóstwo wody i zieleni. Jeśli chcesz go znaleźć, musisz wykazać się refleksem, zręcznością, przemyślnością i sprytem... albo po prostu zdolnością używania kodów;
  • Oaza – najpierw lądujemy w wodzie pośrodku pięknej oazy... żeby zaraz potem znowu wejść do lochów! W których czeka nas jedna z najbardziej upierwdliwych walk w grze, z miliardem małych i wkurzających wrogów na małej przestrzeni;
  • Wydmy – dopiero tutaj zaczyna się prawdziwa gra: rozległa pustynia, mnóstwo wrogów atakujących ze wszystkich stron i niemały arsenał do zabijania wyżej wymienionych;

(W edycji)