Szybka Kolej Miejska w Trójmieście: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Skm.jpg|thumb|SKM porusza się nad ziemią]]
[[Grafika:Skm.jpg|thumb|SKM porusza się nad ziemią]]
'''SKM''' to największe w Europie [[metro]] jeżdżące nad ziemią wybudowane w [[Trójmiasto|Trójmieście]] za czasów [[PRL|PRL-u]]. Początkowo w jego zasięgu był tylko [[Gdańsk]] i [[Sopot]], później - [[Gdynia]], [[Rumia]], [[Reda (miasto)|Reda]] i [[Wejherowo]], a przez pewien czas także [[Smętowo]], [[Iława]], [[Malbork]] i [[Elbląg]]. Zarząd SKM planował uruchomienie linii do [[Zakopane|Zakopanego]] i [[Nowy Jork|Nowego Jorku]], jednak po zmianach personalnych w 2006 roku plany te zostały zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez [[Urząd Marszałkowski]] zdecydował, że SKM może przewodzić pasażerów tylko w obrębie województwa pomorskiego, w związku z czym uruchomione zostaną połączenia do [[Słupsk|Słupska]], a zaniechane te na południe od Tczewa.
'''SKM''' to największe w Europie [[metro]] jeżdżące nad ziemią. Wybudowane w [[Trójmiasto|Trójmieście]] przez [[Niemcy|Niemców]] a następnie przypisane do propagandowych sukcesów [[PRL|PRL-u]]. Początkowo w jego zasięgu był tylko [[Gdańsk]] i [[Sopot]], nieco później - [[Gdynia]], [[Rumia]], [[Reda (miasto)|Reda]], [[Wejherowo]] i [[Lębork]], a przez pewien czas także [[Smętowo]], [[Iława]], [[Malbork]] i [[Elbląg]].


Zarząd SKM planował uruchomienie sezonowej linii do [[Zakopane|Zakopanego]] i [[Nowy Jork|Nowego Jorku]], a także stałe połączenie z [[Berlin|Berlinem]] (przez Frankfurt), aby móc odebrać kolejną partię niemieckiego taboru kolejowego.
Decyzje te wstrząsnęły mieszkańcami zwłaszcza Malborka i Smętowa, ponieważ dotąd myśleli oni, że mieszkają w województwie pomorskim, ale na szczęście nieomylny prezes SKM wyprowadził ich z błędu. Nadal nie wiedzą co prawda, w jakim żyją województwie, ale są już pewni, że nie w pomorskim.
Po zmianach personalnych w zarządzie plany te zostały zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez [[PKP]] i Urząd Marszałkowski zdecydował, że SKM może przewodzić pasażerów tylko w obrębie własnego województwa. W związku z powyższym uruchomił połączenia do [[Słupsk|Słupska]] i zlikwidował wszystkie na południe od Tczewa.

Decyzje te wstrząsnęły mieszkańcami Malborka i Smętowa, ponieważ dotąd byli przekonani, że żyją w województwie pomorskim. SKM wyprowadziła ich z błędu. Nadal nie wiedzą co prawda, w jakim żyją województwie, ale mają pewność, że nie w pomorskim.


==Sposób przewozu==
==Sposób przewozu==
Aby jechać pociągiem SKM należy skasować [[bilet]] w kasowniku znajdującym się na [[peron|peronie]]. Następnie należy poczekać na pociąg w odpowiednim kierunku i mieć nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Zaleca się stać możliwie daleko od drzwi, bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Pchanie to pomoże zidentyfikować gapowicza czujnemu [[kanar|kanarowi]] z [[Renoma|Renomy]].
Aby jechać pociągiem SKM należy skasować niebieski bilet w nieczynnym [[kasownik|kasowniku]] znajdującym się na [[peron|peronie]]. Następnie odczekać na [[pociąg]] w odpowiednim kierunku mając nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Po wejściu zaleca się stać możliwie daleko od [[drzwi]] i [[okno|okien]], bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Wydatnie pomoże to zidentyfikować gapowicza czujnemu [[kanar|kontrolerowi]] z [[Renoma|Renomy]].
Paradoksalnie ubikacja jest zawsze nieczynna lub zaspawana. Jeżeli jakimś cudem jest otwarta okazuje siże w środku zamiast toalety znajduje się leciwa aparatura elektryczna pod napięciem 3000V. Za osikanie instalacji wysokiego napięcia SKM nie odpowiada.
Paradoksalnie chowanie się w ustępie jest nieskuteczne. Ubikacja zawsze jest nieczynna lub zaspawana. Jeżeli jednak jest otwarta, to w środku zamiast toalety znajduje się aparatura elektryczna na 3000V. Za wypadki spowodowane osikaniem instalacji wysokiego napięcia pracownicy SKM nie odpowiadają.


==Zobacz też:==
==Zobacz też:==

Wersja z 01:56, 3 sty 2007

SKM porusza się nad ziemią

SKM to największe w Europie metro jeżdżące nad ziemią. Wybudowane w Trójmieście przez Niemców a następnie przypisane do propagandowych sukcesów PRL-u. Początkowo w jego zasięgu był tylko Gdańsk i Sopot, nieco później - Gdynia, Rumia, Reda, Wejherowo i Lębork, a przez pewien czas także Smętowo, Iława, Malbork i Elbląg.

Zarząd SKM planował uruchomienie sezonowej linii do Zakopanego i Nowego Jorku, a także stałe połączenie z Berlinem (przez Frankfurt), aby móc odebrać kolejną partię niemieckiego taboru kolejowego. Po zmianach personalnych w zarządzie plany te zostały zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez PKP i Urząd Marszałkowski zdecydował, że SKM może przewodzić pasażerów tylko w obrębie własnego województwa. W związku z powyższym uruchomił połączenia do Słupska i zlikwidował wszystkie na południe od Tczewa.

Decyzje te wstrząsnęły mieszkańcami Malborka i Smętowa, ponieważ dotąd byli przekonani, że żyją w województwie pomorskim. SKM wyprowadziła ich z błędu. Nadal nie wiedzą co prawda, w jakim żyją województwie, ale mają pewność, że nie w pomorskim.

Sposób przewozu

Aby jechać pociągiem SKM należy skasować niebieski bilet w nieczynnym kasowniku znajdującym się na peronie. Następnie odczekać na pociąg w odpowiednim kierunku mając nadzieję, że będą w nim wolne miejsca. Po wejściu zaleca się stać możliwie daleko od drzwi i okien, bo te lubią odpadać. Osoby, które nie skasowały biletu, proszone są o dopchanie się do najbliższej ubikacji. Wydatnie pomoże to zidentyfikować gapowicza czujnemu kontrolerowi z Renomy. Paradoksalnie chowanie się w ustępie jest nieskuteczne. Ubikacja zawsze jest nieczynna lub zaspawana. Jeżeli jednak jest otwarta, to w środku zamiast toalety znajduje się aparatura elektryczna na 3000V. Za wypadki spowodowane osikaniem instalacji wysokiego napięcia pracownicy SKM nie odpowiadają.

Zobacz też: