Rozkład jazdy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Pingus. Autor wycofanej wersji to 83.175.191.18.)
(nowe zdanie)
Linia 5: Linia 5:
Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu [[wsiobus]]u, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosić o godz. 7.18, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.
Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu [[wsiobus]]u, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosić o godz. 7.18, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.


W większych [[miasto|miastach]] wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za [[szyba|przeszkleniem]], co zaskutkowało zwiększoną [[agresja|agresją]] ze strony znudzonych [[pasażer|pasażerów]] i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły [[non stop]].
W większych [[miasto|miastach]] wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za [[szyba|przeszkleniem]], co zaskutkowało zwiększoną [[agresja|agresją]] ze strony znudzonych [[pasażer|pasażerów]] i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły [[non stop]]. Najnowsze rozkłady są w Koszalinie(elektroniczne)¢, gdzie po ok. 2 tygodniach zniszczono pierwszą, honorową, szybę.


Inną stosowaną metodą są rozkłady na metalowych tabliczkach wpływających korzystnie na ruch w interesie [[zbieracz złomu|zbieraczy złomu]], [[skup złomu|skupów złomu]] a także ubogich i mało wybrednych [[kolekcjoner|kolekcjonerów]].
Inną stosowaną metodą są rozkłady na metalowych tabliczkach wpływających korzystnie na ruch w interesie [[zbieracz złomu|zbieraczy złomu]], [[skup złomu|skupów złomu]] a także ubogich i mało wybrednych [[kolekcjoner|kolekcjonerów]].

Wersja z 18:54, 18 kwi 2008

Rozkład jazdy – to lista godzin o której powinien odjeżdżać (a na pewno nie odjeżdża) nasz ulubiony pojazd komunikacji lokalnej czy międzyplanetarnej. Najczęściej rozkład jazdy znajduje się w stanie rozkładu i jego dokładnej treści można się jedynie domyślać.

Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył.

Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu wsiobusu, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosić o godz. 7.18, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.

W większych miastach wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za przeszkleniem, co zaskutkowało zwiększoną agresją ze strony znudzonych pasażerów i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły non stop. Najnowsze rozkłady są w Koszalinie(elektroniczne)¢, gdzie po ok. 2 tygodniach zniszczono pierwszą, honorową, szybę.

Inną stosowaną metodą są rozkłady na metalowych tabliczkach wpływających korzystnie na ruch w interesie zbieraczy złomu, skupów złomu a także ubogich i mało wybrednych kolekcjonerów.

Zobacz też:

Szablon:Stubtrans