S-Bahn w Berlinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (samokrytyka cd)
(red)
Linia 5: Linia 5:
== Historia ==
== Historia ==


Pikna historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi - całą kolej popieścił prąd z trzeciej szyny.
Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z [[Trzecia szyna (kolejnictwo)|trzeciej szyny]].


Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|Amerykańców]] i [[Rosja|Ruskich]] powstał [[mur berliński]]. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały ''tylko tak przelotem'' i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku - [[mina]], [[zasieki]], mina, [[karabin|automaty]], mina. Oj, nie było wesoło, nie było.
III Rzesza planowała budowę tunelu północ-południe, między studniami a ulicą papieską. Planami III Rzeszy zajęło się zjednoczone RFN. Kolejka miejska, jak sama nazwa wskazuje, kursuje z południa na północ (albo z północy na południe) w tunelu.
Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.


Historię najnowszą ''SS-Bahn Berlin'' dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi [[strajk]]ami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą [[Deutsche Bahn]]. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w Niemczech kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.
Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Ruskich powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, tyle tylko, że nikt nie wysiadał. Jak ktoś próbował to i tak daleko nie zachodził - mina, zasiek, mina, automaty, mina. Nie było wesoło.

Na dworcu Friedrichstrasse trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha.


==Dzisiaj==
==Dzisiaj==
Przez Niemców z prowincji zwany "kółko i krzyżyk". Kółko - psia głowa. Nieważne, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli w ten, co jedzie w przeciwnym do pożądanego przez ciebie kierunku - zdrzemnij się pół godziny. I tak dojedziesz.
Przez [[Niemcy|Niemców]] z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli '''[[Berlin (Ring)]]''' - ''psia głowa''. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć ''Don't worry/Be happy''. I tak kiedyś dojedziesz.


Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam i Bernau.
Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.

Historię najnowszą S-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego kwitnie w Niemczech kultura autostopowo-furmankowa.


==Zalety==
==Zalety==
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można się dostać w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących dwa pedały.
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących [[rower|dwa pedały z ramą]].


==Wady==
==Wady==
Z drugiej strony, tyle samo zajmuje czasem dojazd do sąsiedniej dzielnicy. Często, tj podczas strajku, zanim jakiś pociag przyjedzie, możesz spokojnie urządzić piknik, obejrzeć Titanica i zapuścić brodę a'la zz Top.
Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (Więc często lepiej na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy i zapuścić brodę a'la zz Top.


==Pracownicy==
==Pracownicy==
Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn:
Aby zostać [[motorniczy]]m Deutsche Bahn:
*Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne)
*Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne).
*Umiejętność strajkowania i pikietowania.
*Umiejętność strajkowania i pikietowania.
*Niepunktualność
*Niepunktualność.
*Umiejętność zastępowania zepsutego zapowiadacza
*Umiejętność zastępowania zepsutego zapowiadacza.
*Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.
*Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.


==Stacje==
==Stacje==


W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne.
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne - po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?


* Stacja '''Ostkreuz''' (właściwie '''Rostkreuz''', czyli ''Rdzawy Krzyż'' lub ''Rdzawy Peron'') - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac [[archeolog]]ów, aby zacząć ją w ogóle remontować...
Im dalej na obrzeża, tym mniej potrzebne, no ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?

Gesundbrunnen - Północne skrzyżowanie. Przytulnie, nowocześnie, no chyba, że sylwester.

Westkreuz - Duża hala stworzona by podleczyć kompleksy bogatych urzędników DB.

Ostkreuz (właściwie Rostkreuz) - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100 tys. sztuk żywego mięsa dziennie. Tak długo odwlekano z remontem, że stacja zamieniła się właściwie w zabytek i nie można jej tak po prostu wyremontować...


==Linie==
==Linie==
'''S1''' - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości 20km/h.
*'''S1''' - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
*'''S2/S25''' - Jest, i coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.

*'''S3''' - Kiedyś powstała po to by [[Niemiecka Republika Demokratyczna|NRD]]-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.
'''S2/S25''' - Jest, czasami nawet coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.
*'''S41/S42''' - Linia z torem a'la [[Formuła 1]]. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz. S41 jeździ prawoskrętnie, S42 lewoskrętnie.

*'''S45/S46/S47''' - Uzupełnienie południowego ringu, linie zadupia.
'''S3''' - Kiedyś powstała po to by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.
*'''S5''' - Kolejna linia, by biedni ''Wschodni'' mogli dojechać do bogatego centrum.

*'''S6''' - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.
'''S41/S42''' - Linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz. S41 jeździ prawoskrętnie, S42 lewoskrętnie.
*'''S7/S75''' - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich [[stasi]] i neonazi.

*'''S8/S85''' - Stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.
'''S45/S46/S47''' - Uzupełnienie południowego ringu, dalej jadą gdzieś na płd.-wsch. zapewne do Kambodży, Bhutanu lub na jakieś lotnisko.
*'''S9''' - Na lotnisko, by [[Polak|Polacy]], [[Turcja|Turcy]], [[Rosjanie|Ruscy]], [[Serbia|Jugole]] i [[Wietnam]]cy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego [[Schönefeld (lotnisko)|lotniska]] przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.

'''S5''' - Kolejna linia, by biedni Ossi mogli dojechać do bogatego centrum.

'''S6''' - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.

'''S7/S75''' - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich stasi i neonazi.

'''S8/S85''' - Stworzone, by wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.

'''S9''' - Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić.


==Pasażerowie==
==Pasażerowie==
*[[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]] - 2%
* 2% - [[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]].
*Zakręceni jak słoiki od dżemu studenci - 5%
* 10% - Zakręceni jak gołębie nad Czernobylem [[student|studenci]].
* 10% - Sterroryzowani [[uczeń|uczniacy]].
*Zamyśleni uczniacy - 10%
*[[Rosjanie|Wyznawcy Wódki]] - 3%
* 5% - [[Rosjanie|Czciciele Wódki]].
* 25% - Małomiasteczkowcy.
*Małomiasteczkowcy - 25%
*Sprzedawcy gazet alternatywnych, menele, ćpuny - 50%
* 51% - Sprzedawcy gazet alternatywnych, [[menele]], [[ćpun]]y.
* 9% - [[Kanar|Agenci Matrixa]].
*Agenci Matrixa - 10%


==Zobacz też==
==Zobacz też==
Linia 82: Linia 64:
[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Niemcy]]

Wersja z 21:54, 18 lip 2008

S-Bahn Berlin (Schnellstadtbahn - czyli właściwie SS-Bahn) - Naziemna kolej funkcjonująca w Berlinie i paru przylegających do niego wioskach.


Historia

Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z trzeciej szyny.

Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Ruskich powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały tylko tak przelotem i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku - mina, zasieki, mina, automaty, mina. Oj, nie było wesoło, nie było. Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.

Historię najnowszą SS-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w Niemczech kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.

Dzisiaj

Przez Niemców z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli Berlin (Ring) - psia głowa. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć Don't worry/Be happy. I tak kiedyś dojedziesz.

Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.

Zalety

Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących dwa pedały z ramą.

Wady

Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (Więc często lepiej na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy i zapuścić brodę a'la zz Top.

Pracownicy

Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn:

  • Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne).
  • Umiejętność strajkowania i pikietowania.
  • Niepunktualność.
  • Umiejętność zastępowania zepsutego zapowiadacza.
  • Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.

Stacje

W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne - po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?

  • Stacja Ostkreuz (właściwie Rostkreuz, czyli Rdzawy Krzyż lub Rdzawy Peron) - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac archeologów, aby zacząć ją w ogóle remontować...

Linie

  • S1 - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
  • S2/S25 - Jest, i coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.
  • S3 - Kiedyś powstała po to by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.
  • S41/S42 - Linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz. S41 jeździ prawoskrętnie, S42 lewoskrętnie.
  • S45/S46/S47 - Uzupełnienie południowego ringu, linie zadupia.
  • S5 - Kolejna linia, by biedni Wschodni mogli dojechać do bogatego centrum.
  • S6 - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.
  • S7/S75 - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich stasi i neonazi.
  • S8/S85 - Stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.
  • S9 - Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.

Pasażerowie

Zobacz też