Wartburg: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Amoniak. Autor wycofanej wersji to 79.185.237.4.) |
|||
Linia 24: | Linia 24: | ||
== Sukcesy w sporcie == |
== Sukcesy w sporcie == |
||
Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych i kaskaderskich , nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez: |
Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych i kaskaderskich , nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez: |
||
*tytuł samochodu roku 1877 |
|||
*Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku [[1986]] do [[1995]] |
*Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku [[1986]] do [[1995]] |
||
*Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w [[Seul|Seulu]] [[1988]] |
*Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w [[Seul|Seulu]] [[1988]] |
||
Linia 34: | Linia 33: | ||
*Bieg po Twaróg [[1993]] |
*Bieg po Twaróg [[1993]] |
||
*Pobicie rekodu w rzucie beretem [[2004]] |
*Pobicie rekodu w rzucie beretem [[2004]] |
||
*Wygrał konkurs na najciekawsze kołpaki |
|||
== Inne określenia == |
== Inne określenia == |
||
Linia 48: | Linia 46: | ||
* '''''Zwarty burek''''' |
* '''''Zwarty burek''''' |
||
* '''''Warczyblacha''''' |
* '''''Warczyblacha''''' |
||
* Warty buruch |
|||
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
Wersja z 12:11, 16 maj 2009
Wartburg - Samochodo-książo-zamko-fazaka
Historia modelu
Projektantem wspaniałej sylwetki Wartburga jest znany i ceniony projektant, Edward Burg. Pierwsze szkice modelu powstały w 666 roku na potrzeby niesamowicie bogatego szejka naftowego - Abdula Nabahadżima, chcącego posiadać samochód o niespotykanych dotąd osiągach i oszałamiającym, ponadczasowym wyglądzie. Projekt karoserii, który przedstawił projektant, bardzo spodobał się szejkowi, niestety podczas I wojny z pingwinami plany zaginęły i dopiero w roku 1967 podczas wykopalisk w tamtym rejonie odnaleziono je. Pierwsze testy odbyły się w 1980 na torze Nurburgring w Niemczech, pierwsza oficjalna prezentacja modelu 353 odbyła się na Detroit Auto Show w roku 1985. Kilka miesięcy później trafił do produkcji seryjnej.
Osiągi
- V max = 489+ km/h (pewnie dałoby się więcej ale tor by się stopił od takiej szybkości)
- Przyspieszenie 0-100 km/h = 1.1 s
- Masa = 900 kg
- Silnik = Na gaz, wolnossący V16 z 4 turbosprężarkami
- Cylindry: 2+5-90-20%:(67-45)+6=... nie wiem, chyba 12
- Moc = 1200 KM
- Pojemnośc silnika = 992 cm3
- Pojemność bagażnika = 2 krowy i 4 butelki 0,5 litra wina owocowego rodzimej (polskiej) produkcji zawierającej bardzo dużo związków siarki potocznie zwane winem (np. Czar PGR-u lub Szato de Jabol).
- Skrzynia biegów = Dwubiegowa, z trzema biegami wstecznymi
- Maksymalne obroty = 25.000 rpm
Sukcesy w sporcie
Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych i kaskaderskich , nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez:
- Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku 1986 do 1995
- Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w Seulu 1988
- Wygrana Pucharu Księżyca
- Mistrzostwo świata w szydełkowaniu 1990
- 1. miejsce w wielkich zawodach otwierania słoików z ogórkami kiszonymi. 1992
- Bieg po Twaróg 1993
- Pobicie rekodu w rzucie beretem 2004
Inne określenia
- Warcibur
- Warczyburg
- Wartborghini
- Wartgolf
- Warbardżetta
- Warczybeger
- Wanka
- Warczystrach
- Warczach
- Zwarty burek
- Warczyblacha