II wojna światowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 31: Linia 31:
* [[Wielka Brytania]] – karabin [[Lee Enfield]], myśliwiec [[Spitfire]].
* [[Wielka Brytania]] – karabin [[Lee Enfield]], myśliwiec [[Spitfire]].
* [[Japonia]] – pancernik Yamato (unikatowy).
* [[Japonia]] – pancernik Yamato (unikatowy).
* [[Polska]] - VIS'35 i karabin przeciwpancerny „Urugwaj”.
* [[Polska]] - VIS'35 i karabin przeciwpancerny „Urugwaj”. Dodatkowo niektórzy twierdzą że polscy gracze nabili sobie sporo exp-a podczas pędzenia bimbru 101%- eliksiru który dodawał +10 do odwagi. Niestety przepis zaginął


== Przebieg rozgrywki ==
== Przebieg rozgrywki ==

Wersja z 20:19, 3 mar 2010

Wojna światowa 2 (inaczej II wojna światowa) – gra komputerowa z gatunku MMORPG, owoc wspólnej pracy Hitler Studios, Mussolini Art, StalinSoft oraz Japan Studios. Gra cieszyła wielką popularnością, jednak w czasie rozgrywki odpadły 72 miliony graczy. Co ciekawe znaczną ich część stanowiły osoby, które wybrały karierę typu "wojsko", mimo iż miały najlepszy ekwipunek i dodatkowy tutorial. Rozgrywka rozpoczęła się 1 września 1939 roku, jednak gracze mieli wcześniej czas na przygotowania. Grę zakończył w roku 1945 upadek firmy Japan Studios, poprzedzony bankructwem Hitler Studios, której właściciel popełnił samobójstwo z niewiadomych przyczyn.

Rozgrywka

Plik:Konf jalta.jpg
Prezes firmy StalinSoft spotyka się z najlepszymi graczami

Gracze zostali podzieleni na tak zwane "państwa". Celem gry było doprowadzenie "kraju" do zwycięstwa. Żeby to osiągnąć można było tworzyć własne, unikatowe itemy, rozwijać przełomowe technologie, posłużyć się dyplomacją, szpiegostwem, itp. Istniała również unikalna opcja budowania obozów dla pojmanych jednostek. Opcja ta pozwalała na pozyskiwanie surowców potrzebnych do dalszego rozwoju. Pod względem dostępnych opcji oraz skomplikowania i nieprzewidywalności rozgrywki niektórzy określają tę produkcję jako najciekawszą w historii.

Typy kariery

  • Wojsko – bardzo popularna z uwagi na duże zapotrzebowanie, w tym wypadku gra zmienia się w strzelankę, a po osiągnięciu wysokiego poziomu strategię czasu rzeczywistego.
  • Polityka – klasa ta wymaga wysokich wskaźników charyzmy, teoretycznie też inteligencji, ale często wystarczą dobra retoryka bądź wysoki atrybut szczęścia. Jej głównym celem zajęciem jest zdobywanie poparcia innych playerów. Dostanie się do niej pozwala na decydowanie o losach innych graczy.
  • Partyzantka – popularna wśród graczy których "kraje" zostały zagarnięte przez przeciwnika. Wymaga dobrych umiejętności taktycznych.
  • Wytwórstwo broni – z uwagi na duże zapotrzebowanie na broń ciesząca się dużym zainteresowaniem, jednak nudna, zdobywa się zazwyczaj mało złota i powoli awansuje. Dodatkowo handlowanie w celu uzyskania jak największego zysku, bez selekcji klientów spotyka się często z wrogością innych graczy, co może doprowadzić nawet do PK za kolaborację.
  • mieszkańcy obozu koncentracyjnego- najczęściej na tej pozycji grają Żydzi. Kariera na tym szczeblu charakteryzuje się przymusową pracą w zwierzęcych warunkach. Cieszyli się uznaniem wśród niemieckiego okupanta i jakże niezbędni do rozwoju 3 Rzeszy. Dzięki nim powstawały nowe drogi, mosty a co najważniejsze służyli jako opał, środki higieny osobistej, nawozy do uzyźniania ziemi.

Oczywiście to tylko niektóre typy kariery w grze, pozostałe jak na przykład rolnik, bezrobotny w mniejszym stopniu oddają charakter gry.

Przygotowania

Gracze mieli czas przed właściwą rozgrywką na przygotowanie się do rozgrywki, oto najsłynniejsze przypadki:

  • Adolf Hitler (Niemcy) – awatar głównego projektanta gry, przejął władzę w swoim "kraju" w drodze wyborów.
  • Francja – gracze z tego "państwa" zbudowali potężne umocnienia na długości 3/4 granicy, które okazały się nieprzydatne, ponieważ wroga armia zwyczajnie je obeszła.
  • Polska – opracowano bombowiec taktyczny Łoś oraz ręczną rusznicę przeciwpancerną, potem przerobioną przez graczy z ZSRR. Główną aktywnością graczy Polskich było jednak, prowadzone na wiele sposobów, błędne ocenianie sytuacji.
  • ZSRR – przywódca graczy z tego kraju przyjął nietypową taktykę, w ramach przygotowań wyrzucił z gry wszystkich wysokolevelowych żołnierzy. Z drugiej strony, skorzystał skutecznie ze swoich dobrze wyskillowanych dyplomatów, co trudno powiedzieć o innych krajach.
  • USA - Gracze tego państwa użyli taktyki, która polegała na przyglądaniu się wszystkiemu. Pod koniec gry zaatakowali zajętą Francję i zrzucili bomby atomowo-pokojowe na Japonię, aby nabić fragi do końcowych statystyk.
  • Wielka Brytania - Gracze tego państwa nie robili nic, przygotowując się do wielkiego uderzenia. Niestety dostali laga, a gdy minął wojna dobiegła końca. Wielka Brytania dokonała w ciągu gry udanego bombardowania Niemców ulotkami i budowania zamków z piasku na Saharze.

Itemy

Oto najbardziej znane itemy stworzone przez graczy:

Przebieg rozgrywki

Z uwagi na brak adminów rozgrywka przebiegała chaotycznie (nawet sam Hitler nie miał dużego wpływu na ciąg wydarzeń). To najważniejsze momenty gry:

  • Włączenie Austrii do Niemiec – gracze z Austrii dobrowolnie zgadzają się na unię.
  • Włączenie Czech do Niemiec – gracze czechosłowaccy zastraszeni przez niemieckich poddają się, nieliczni zmieniają klasę na "partyzant".
  • Atak Niemiec na Polskę – porażka graczy polskich w starciach pvp, masowe przespecowania na partyzantów lub zmiany regionu gry.
  • Atak ZSRR na Polskę – j.w.
  • Cały świat pomaga Polsce (A co to takiego Polska? W Europie? Serio? Jaki układ sojuszniczy???);
  • Atak Niemiec na resztę Europy – wielkie zwycięstwa Niemców w walkach PvP;
  • Atak ZSRR na Finlandię – zwycięstwo ZSRR dzięki ogromnej przewadze liczebnej, ujawnienie niskolevelowości Armii Czerwonej;
  • Japonia atakuje USA niewidzialną flotą – gracze-wojskowi z USA w końcu angażują się aktywnie w rozgrywkę;
  • Porażki Włochów na wszystkich frontach – włoscy gracze w klasie żołnierza wykazują zaskakująco niskie morale;
  • Ogólny bałagan – koniec dobrej passy Niemców, lewelujący skutecznie alianci i sowieci zaczynają wygrywać w PvP i gospodarczo;
  • Stalingrad, Lądowanie w Normandii, Bitwa pod Kurskiem, Kontrofensywa w Ardenach, Bitwa o Midway, itd. – gracze sojuszu "Oś" przegrywają wszystkie ważniejsze starcia, także terytoria zajęte na początku gry.
  • Hitler sam odchodzi z gry.
  • Bomba atomowa na Japonię – gracze japońscy poddają się po okresie masowego odpadania z gry.

Zwycięzcy?

Z uwagi na śmierć twórcy gry nie można jednoznacznie określić wygranych. Oficjalnie podaje się wszystkie "kraje", które walczyły z Niemcami. Podobno to jednak Związek Radziecki jako jedyny dostał czego chciał.