Lekcja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr.)
M (red.)
Linia 1: Linia 1:
'''Lekcja, godzina lekcyjna''' niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkoła|szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach [[edukacja|edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.
{{popr|[[N:F|Fromatowanie]]}}
'''Lekcja, godzina lekcyjna''' - niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach [[edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.


== Osoby uczestniczące ==
== Osoby uczestniczące ==
'''1'''.[[Nauczyciel]] - zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co czasami jest prawdą. Budzi w uczniach (patrz pkt.2) strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
* [[Nauczyciel]] zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co czasami jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
<br>'''2.'''[[Uczeń]] - osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela,. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie [[myśli]]. Reszta to [[kujon]]y, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą [[Polskę]].
*[[Uczeń]] osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie [[myślenie|myśli]]. Reszta to [[kujon]]y, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą [[Polska|Polskę]].
<br>'''3.'''Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji - występuje w trzech postaciach:
*Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji - występuje w trzech postaciach:
<br>- inny nauczyciel - kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć "dzień-do-bry".
*# inny nauczyciel kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzień-do-bry”.
<br>-uczeń z innej klasy - osoba wchodząca mówi "Przepraszam, pomyliłem klasy" albo "Dzień dobry,c zy mogę coś ogłosić?" na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
*# uczeń z innej klasy osoba wchodząca mówi „Przepraszam, pomyliłem klasy” albo „Dzień dobry,czy mogę coś ogłosić? na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
<br>-rodzic jednego z uczniów - W tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy "Ja też chcę!"
*# rodzic jednego z uczniów w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy „Ja też chcę!


== Rodzaje stereotypowej lekcji ==
== Rodzaje typowej lekcji ==
'''1.'''[[Nudna]] - nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach albo wpadają w trans.
*[[Nuda|Nudna]] nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach albo wpadają w trans.
<br>'''2.'''Stresująca - lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do [[odpowiedzi]], wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi [[kartkówkę]] mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w [[gimnazjum]])
*Stresująca lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do [[odpowiedź|odpowiedzi]], wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi [[kartkówka|kartkówkę]] mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w [[gimnazjum]])
<br>'''3.'''Ciekawa - ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać.
*Ciekawa ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać.
<br>'''4.'''Męcząca - kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie "Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?" patrząc w sufit.
*Męcząca kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!? patrząc w sufit.
<br>'''5.'''Emocjonująca - kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści [[film]], a uczniowie komentują "ale urwał!" "[[twoja stara]]!" (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum).
*Emocjonująca kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści [[film]], a uczniowie komentują „ale urwał!”, [[twoja stara]]! (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum).


== Podział ze względu na wiek uczniów ==
== Podział ze względu na wiek uczniów ==
'''1.'''[[Podstawówka]] 1-3. Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o [[świecie]], nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania
*'''[[Podstawówka]] 1-3''' – Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o [[świat|świecie]], nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania
<br>'''2.'''Podstawówka 4-6. Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już [[bunt]]ować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w "1-3"
*'''Podstawówka 4-6''' – Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już [[bunt]]ować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w ''1-3''
<br>'''3.'''Gimnazjum. Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak "pocisną" nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą.
*'''Gimnazjum''' Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak ''pocisną'' nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą.
<br>'''4.'''Szkoła średnia, liceum, technikum. Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a.
*'''Szkoła średnia''' ([[liceum ogólnokształcące]], [[technikum]]) – Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a.
[[Kategoria:Szkoła]]

Wersja z 19:13, 31 gru 2010

Lekcja, godzina lekcyjna – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.

Osoby uczestniczące

  • Nauczyciel – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co czasami jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
  • Uczeń – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę.
  • Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji - występuje w trzech postaciach:
    1. inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzień-do-bry”.
    2. uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi „Przepraszam, pomyliłem klasy” albo „Dzień dobry,czy mogę coś ogłosić?” na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
    3. rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy „Ja też chcę!”

Rodzaje typowej lekcji

  • Nudna – nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach albo wpadają w trans.
  • Stresująca – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w gimnazjum)
  • Ciekawa – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać.
  • Męcząca – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
  • Emocjonująca – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują „ale urwał!”, „twoja stara!” (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum).

Podział ze względu na wiek uczniów

  • Podstawówka 1-3 – Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania
  • Podstawówka 4-6 – Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w 1-3
  • Gimnazjum – Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak pocisną nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą.
  • Szkoła średnia (liceum ogólnokształcące, technikum) – Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca.