Witalij Pietrow: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 28: | Linia 28: | ||
{{Formuła 1}} |
{{Formuła 1}} |
||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Pietrow, Witalij]] |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Pietrow, Witalij]] |
||
1._2010: |
|||
Bachrajn out, Australia out, Malezja out, |
|||
*Chiny (7) -zapomniał w ostatniej chwilijak się rozbić, |
|||
* Niemce 10, |
|||
*Hungaroring (5), |
|||
* Dopiero w Belgi "wrócił do formy (Nieukrywajmy,że pomógł F Duct)ale teraz 9, |
|||
*Japonia-rekord! nawet się nie rozpędził do 200 (Identico w Korei z tym ,że w Korei rozbił się jako 7 w połowie wyścigu, a w Brazyli przez awarie(Cholerni mechanicy Renault)), |
|||
*Abu Dhabi (6), ale zamiast niego jechał Michał Aloszyn. |
|||
2._2011: |
|||
*Dojeżdża 3 na metę, bo zapomniał się rozbić, gdyż myślał, że opony Pirelli zrobią to za niego, |
|||
*WMalezji "w ostatniej chwili wrócił do formy", |
|||
*Chiny (9), |
|||
*Turki (8)+pojedynek z Hajfildem (znów w formie), |
|||
*Hiszpania Start(6)-Meta(11) [Hajfild: Start(24(zaienili mu Lotusa na lotusa Pietrowa przed 3 praktyką) Meta(8)] |
Wersja z 21:17, 25 maj 2011
Tutaj Witalij Pietrow wykonuje nam jakieś dziwne ewolucje na torze
- Andrzej Borowczyk o drugiej pasji Pietrowa - skateboardingu
Czeka Pietrow, jakby chciał być tym, który rozdaje karty
- Andrzej Borowczyk o trzeciej pasji Pietrowa - gry w pokera
Witalij Pietrow (znany także jako żółta flaga na torze) – pierwszy rosyjski kierowca F1, ulubieniec wszystkich przedszkoli i narodowy bohater każdej niedzieli, ledwo mieszczący się w kokpicie samochodu.
Jego głównym sponsorem Gazprom, rosyjski dostarczyciel gazu dla całej Europy. Dzięki temu biorąc prysznic lub gotując ziemniaki wspomagasz Witalija! Warto wspomnieć, że na ostatnie 5 wyścigów sezonu 2010 sponsorowany był przez słynną rosyjską gorzelnię, dzięki czemu Witek wspomaga główny sport narodowy naszych wschodnich sąsiadów.
Przed Formułą 1
Witek sporo się bawił przed awansem do F1, śmigał po lodzie na jednośladach i specjalnie przygotowanych (tj. rozebranych do reszty i rozklekotanych) samochodach z serii Łada. Korzystając z pomocy rosyjskich banków, portfela ojca Aleksandra Pietrowa i rosyjskiego rządu wylądował w Renault F1 Team jako drugi kierowca i partner Roberta Kubicy. Przyjemność ta wg. doniesień prasowych kosztować miała 15 milionów Euro. Kwotę tą w dużej części zapewnił kredyt. Aleksander jako zastaw dał dom, samochód, teściową oraz psa.
Sukcesy i porażki
Debiutu młodego Rosjanina nie można zaliczyć do udanych, gdyż zakończył kilka pierwszych swoich wyścigów po kilku okrążeniach. Pierwszy raz do mety dojechał podczas Grand Prix w Chinach, skąd przywiózł aż 6 punktów. Dzięki temu data 18 kwietnia 2010 została świętem narodowym.
Przed swoją publicznością na Grand Prix Hiszpanii metę minął jako 11, a podczas GP Monako 13 zawodnik. W Kanadzie dojechał na 17 miejscu, w swoim domowym wyścigu w Walencji finiszował na 14 miejscu, na Silverstone szczęśliwa dla niego okazała się "13", w GP Niemiec przywiózł swój kolejny pojedynczy punkt.
Na Hungaroringu pojechał wyścig życia. Popisał się wtedy przed obecnymi na torze władzami Łady, rosyjskimi biznesmenami i własną rodziną.
Plany na przyszłość
Dzięki dokonaniom Witalija Renault może zbierać nieocenioną ilość danych na temat bezpieczeństwa. Władze koncernu już zapowiedziały, że w 2011 roku ich samochody będą najbezpieczniejsze na świecie. W reklamach występować będzie sam Witalij, jako człowiek który miał tysiące wypadków i jeszcze żyje.
Witek poza karierą aktorską ma zamiar robić karierę w crash testach jako manekin. W wolnych chwilach planuje pozować artystom stawiającym jego pomniki w centralnych miejscach większych rosyjskich miast.
Ciekawostki
- Witalij przez pierwsze 6 wyścigów sezonu 2010 rozbił bolid 7 razy (również w treningach i kwalifikacjach)
- Witalij uzupełnia wspaniałą siódemkę zawodników dla których sukcesem jest dojechanie do mety
1._2010: Bachrajn out, Australia out, Malezja out,
- Chiny (7) -zapomniał w ostatniej chwilijak się rozbić,
- Niemce 10,
- Hungaroring (5),
- Dopiero w Belgi "wrócił do formy (Nieukrywajmy,że pomógł F Duct)ale teraz 9,
- Japonia-rekord! nawet się nie rozpędził do 200 (Identico w Korei z tym ,że w Korei rozbił się jako 7 w połowie wyścigu, a w Brazyli przez awarie(Cholerni mechanicy Renault)),
- Abu Dhabi (6), ale zamiast niego jechał Michał Aloszyn.
2._2011:
- Dojeżdża 3 na metę, bo zapomniał się rozbić, gdyż myślał, że opony Pirelli zrobią to za niego,
- WMalezji "w ostatniej chwili wrócił do formy",
- Chiny (9),
- Turki (8)+pojedynek z Hajfildem (znów w formie),
- Hiszpania Start(6)-Meta(11) [Hajfild: Start(24(zaienili mu Lotusa na lotusa Pietrowa przed 3 praktyką) Meta(8)]