Szpieg (Team Fortress 2)
UWAGA !!!
SAXTON HALE zatwierdza ten artykuł!
Jeżeli nie jesteś w 100% z niego zadowolony, to będziesz miał do czynienia ze mną!
Tuż za tobą…
- Szpieg o swojej pracy
Szablon:T paryski kochanek. Próbuje udawać dżentelmena, ale niezbyt udanie, gdyż przecież żaden szanujący się dżentelmen nie poszedłby ani do RED ani BLU, a tym bardziej nie wbiłby Ci noża w plecy w najmniej oczekiwanym momencie. Prawdopodobnie tylko Ryuzaki z Death Note wie kto jest przebranym szpiegiem.
Historia
Szpieg zbyt dobrze ukrył swój akt urodzenia aby umożliwić identyfikację. Nie wiadomo jak się nazywa, ani gdzie dokładnie się urodził. Wszystko, co można o tym powiedzieć, to to, że urodził się u Żabojadów. Wiadomo jednak, że wykazywał niezwykłe umiejętności skradania się, deszyfracji oraz infiltracji…
Zaraz, co on tu… AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…!!!!
Rozgrywka
Szpieg korzysta z rewolwerów, noży, zegarków czyniących go niewidzialnym, elektrosaperów[1] oraz papierośnicy zestawu przebrań.
Aby nim grać, trzeba być mega ogarniętym w FPS'ach, umieć się zakraść i szybko zwiać (przydaje się gra w Hide and Seeka). Pod tym względem Szpieg przypomina tego z dubeltówką.
Niepisane prawa i zasady grą Szpiegiem
- Jeżeli nie można grać Snajperem, wszyscy biorą Szpiega;
- Szpiega bierze się po to, by usunąć działka albo Grubych;
- Twój zasty pogrom wroga Grubym zakończy dźgnięcie w plecy;
- Twoja umiejętność gry Szpiegiem jest odwrotnie proporcjonalna do umiejętności gry Spaja przeciwników;
- Jeżeli zabiłeś Szpiega – miał on Dzwon Zmarłego;
- Nooby oskarżają o czity każdego Spaja.
- Będąc przebranym za medyka, prawdopodobieństwo wykrycia przez grubego wynosi 0%
Newbie/Noob gający Szpiegiem
- Przebiera się na oczach wroga;
- Zamiast sapować działko strzela do niego z Rewolweru;
- Próbuje się przebrać mając Ostateczną Nagrodę lub Kłujkę Voodoo;
- Próbuje użyć Sapera na ludziach;
- Używa Grzechotnika gdy u przeciwników nie ma Endżich;
- W Snajpera z Antyklingą nie strzela, a dźga tylko raz[2];
- Próbuje użyć Zamrożonego Agenta będąc podpalonym;
- Myśli, że Dzwon Zmarłego nie działa, kiedy go włącza, a nie został jeszcze trafiony;
- Zabity będąc niewidzialnym/przebranym wyzywa wrogów od cheaterów;
- Lata przebrany za Grubego i nie może nikogo dogonić;
- Wykonuje nieudane dźgnięcie w plecy mimo, że jest tuż za wrogiem;
- Atakuje nożem od frontu;
- Laguje tak mocno, że widzi siebie dźgającego kogoś, po czym teleportuje się i okazuje się, że od 10 min naparza w ścianę nożem;
- Rashuje na wrogi team;
- Przebrany za Skauta dziwi się, że nie jest szybszy;
- Próbując dźgnąć w plecy Żołnierza/Demomana ginie od jego rocket/sticky jumpa;
- Stoi na otwartej przestrzeni, mając na głowie Upiorny Cylinder (lub inną darmową czapkę), pomalowaną na najbardziej krzykliwy kolor;
- Nie trafia z rewolweru do celu odległego o 0,5 m;
- Gdy jakimś cudem zasapuje działko, gapi się na nie, zamiast zabić Inżyniera;
- Jeżeli TY go zabijesz to jesteś n00bem, jeżeli on Ciebie zabije – też jesteś n00bem[3];
- Będąc niewidzialnym gada przez mikrofon i dziwi się, że został wykryty;
- Nigdy nie atakuje ważnych celów (np. Medyków, Grubych lub Inżynierów), tylko goni Skauta;
- Wchodzi w sam środek wymiany ognia.
- Próbuje zabić inżyniera w miejscu z dziesięcioma działkami na 3-cim levelu.
Tró Pros grający Szpiegiem
- Używa Zestawu Przebrań z minusem i Dzwonu Zmarłego;
- Potrafi przebrać się za Działko Strażnicze;
- Sprzedaje Skautom headshoty Ambasadorem;
- Może się przebrać mając Ostateczną Nagrodę;
- W jednej ręce ma Rewolwer, w drugiej Nóż;
- Dobija sapowane działko Grzechotnikiem;
- Zabija będąc niewidzialnym;
- Na dowolnej broni zawsze ma strzały krytyczne;
- Przebrany za Grubego/Żołnierza/Demomana porusza się szybciej od Skauta;
- Strzelając nie traci przebrania;
- Jest odporny na wszelkie metody spy'checku;
- Korzysta ze wszystkich zegarków na raz;
- Potrafi stać się niewidzialny używając Dzwonu Zmarłego nie będąc ranionym;
- Jego rewolwer strzela z prędkością Miniguna;
- Działko na jego widok samo się sapuje;
- Potrafi zabić osoby pod wpływem ÜberCharge;
- Teleportuje się od wroga do wroga, sprzedając backstaby;
- Zabija wrogi team drwiną;
- Zabija od frontu dźgnięciem w plecy;
- Zabija telefragiem;
- Jego saperów nie można zniszczyć;
- Niszczy działko strażnicze, po czym dla pocieszenia zabija inżyniera.
Ciekawostki
- Nosi garnitur, nazwy jego broni mają wskazywać na uprzejmość, zakłada gustowne kapelusze (np. Melonik Oszczercy)… A wszystko po to, by poderwać matkę Skauta[4];
- Napisał i skomponował łagodnie brzmiącą piosenkę Peite Chou-Fleur[5]. Połowa społeczności przez to stwierdziła, że w relacjach między Szpiegiem a Matką Skauta nie chodzi tylko o podtrzymanie gatunku. Druga połowa stwierdziła jednak, że to tylko po to, żeby im mózgi rozbać, bo wie, że patrzymy;
- Umie mówić po francusku, amerykańsku, hiszpańsku i katalońsku;
- Po jego pierwszej walce ze Snajperem zostawił mu pamiątkę w postaci blizny przy oku;
- Zawsze nosi kominiarkę – nawet w czasie „spotkań” z matką Skauta;
- Jego uśmiech to naturalny trollface;
- Nakłada na twarz kartonik z Twoją podobizną i BUM! już jest Twoją idealną kopią;
- Podczas nakazanych sądownie prac społecznych w supermarkecie uratował małe dzieci przed porwaniem przez Starego Nicka[6] ucząc szybko jednego z nich techniki przebijania aorty soplem lodu.
Przypisy