Lekcja

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Lekcja, godzina lekcyjna – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.

Osoby uczestniczące

  • Nauczyciel – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
  • Uczeń – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę. Często ziewa na lekcji i huśta się na krześle , za co nauczyciel go karci.
  • Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z trzech postaci:
    1. inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”.
    2. uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi „Przepraszam, pomyliłem klasy” albo „Dzień dobry,czy mogę coś ogłosić?” na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
    3. rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy „Ja też chcę!”

Rodzaje typowej lekcji

  • Nudna – nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, wpadają w trans lub huśtają się na krześle.
  • Stresująca – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w gimnazjum)
  • Ciekawa – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa , że taka właśnie się zdarzy , jak to że menel znajdzie pracę.
  • Męcząca – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
  • Emocjonująca – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują „ale urwał!”, „twoja stara!” (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum). Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni.

Podział ze względu na wiek uczniów

  • Podstawówka 1-3 – Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania.Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle.
  • Podstawówka 4-6 – Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w 1-3.Są zanudzeni lekcjami.
  • Gimnazjum – Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak pocisną nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą.Nauczyciele nie mają już do nich sił.
  • Szkoła średnia (liceum ogólnokształcące, technikum) – Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca. Najczęściej bazgrząąąą coś w brudnopisie albo w zeszycie.