Touhou Project
Jakie ładne dziewczynki... Co to ka jest!? To są pociski!? To jest Easy!?
- Przeciętny gracz po odpaleniu Touhou
Idę 1cc-pacifistować na Lunaticu
- pRO o Touhou
Przykro mi to mówić, ale w tym, co robię, jestem naprawdę zajebista.
- Marisa Kirisame o swoim zajęciu
Znak Miłości - MASTER KA SPARK!
- Marisa Kirisame podczas używania swojej Karty Zaklęć
Kocia Miko Reimu, cholernie pijana
- Jedna z aranżacji theme'a Reimu Hakurei
東方 – Touhou (czyt. Todżo lub Przygody Małych Dziewczynek w Śmiesznych Czapkach) – gra komputerowa z gatunku szuterów zrobiona przez jednoosobową firmę Team Shanghai Alice pijanego wariata z Japonii nazywającego siebie ZUN. Gra posiada kilkanaście milionów fanów na całym świecie i na 4chanie.
Rozgrywka
Fabuła toczy się w świecie Gensokyo, w którym nawet najstraszniejszy ziemski potwór jest małą dziewczynką w śmiesznej czapce. Główna bohaterka, kapłanka Reimu Hakurei, musi w każdej grze rozwiązać ważny dla ich świata problem - inaczej caly swiat stanie sie azylem dla trolli i dzieci Neo. W tym celu strzela do małych dziewczynek ze skrzydełkami i do innych małych dziewczynek w śmiesznych czapkach.
Cechą szczególną gier z tej serii są pociski. Nie jest ich mało. Nie jest ich też dużo. Jest ich tak wyrąbiście dużo, że ich ilość zawstydza nawet Turbodymomena. Każda z postaci posiada także tzw. Spell Cardy, dzięki którym pocisków może być jeszcze więcej.
Każda gra posiada 4 różniące się od siebie poziomy trudności:
- Easy – na tym poziomie wykłada się 99,9% Ziemi.
- Normal – na tym poziomie wykłada się reszta.
- Hard – na tym poziomie wykłada się przeciętny Japończyk.
- Lunatic – na tym poziomie wykłada się ZUN. Z nudów.
Pierwsza Generacja
Czyli popylanie na starym PC-98(takie coś co japońce mieli zamiast IBMa). Ogólnie chwa grafika, i słaba pamięć ram(której zawdzięczamy system 127 punktów Power, używany aż do IN włącznie).
1 - Highly Responsive to Prayers
Klon arkanoida, wogóle nie wygląda jak reszta gier z tej serii. Chodzisz Reimu i odbijasz jej kulę yin-yang. Fakt, ma bossów i bomby, ale nie ma latania(chodzi się po podłodze) i grazingu.
- Reimu Hakurei – główna bohaterka gry. Nałogowa imprezowiczka. Pcha się niemal wszędzie, żeby zdobyć trochę kasy na sake, dlatego widać ją w kilku innych grach. Teoretycznie dorabia jako kapłanka Miko, w praktyce udziela pomocy światu jako przykrywka jej prawdziwej natury, gdyż jako sadystka lubuje się ona w zadawaniu cierpienia innym małym dziewczynkom. Od tej pory jest grywalną postacią w każdej grze z pełnym numerkiem.
- Mima - Duch morderczyni. Jest naprawdę utalentowana w magii. Pojawi się później w Eastern Story Wonderland jako finałowy boss. Wiadomo że jest matką Marisy(ale nie wiadomo czy biologiczną, czy przybraną). Lubi nawiedzać domy blisko Świątyni Hakurei. W drugiej generacji wszystkie postacie o niej zapominają.
Druga Generacja
- Marisa Kirisame – bliska przyjaciółka Reimu, druga bohaterka gry. Blondwłosa czarownica, na którą nie ma cwaniaka. Znana w Gensokyo złodziejka cennych rzeczy i nie tylko. W wolnych chwilach od kradzieży rozstawia inne małe dziewczynki Master ka Sparkiem. Może się pochwalić sporym haremem.
6 - Embodiment of Scarlet Devil
W tej części bohaterki wkją sie na mgłę i lecą sobie trochę postrzelać dla uspokojenia, przypadkowo masakrując niewinną wampirzycę Remilię, której po prostu słońce nawia po oczach.
- Rumia – pierwsza potworna mała dziewczynka, na którą natykamy się na pierwszym poziomie, pierwszej gry drugiej generacji(czyli 6. licząc wcześniejsze) Todżo. Mimo swojej mHrocznej potęgi nie może ruszyć swoich rąk. Bardzo niedomyślna, przy rozmowie często mówi Więc to tak?... (jap. So~ Nanoka~?)
- Cirno – umiejąca robić lody Wróżka. Miszcz Matematyki, który potrafi dzielić przez minus zero. Uważa się za najsilszą osobę w Gensokyo. Autor w jednej z gier nazwał ją idiotką, co doprowadziło do tego, ze jej imię jest uznawane na określenie obraźliwe.
- Hong Meiling – w odróżnieniu od innych postaci jej wiek poszedł w cycki, jest strażniczką Scarlet Devil Mansion(Burdel Szkarłatnego Potwora, oficjalnie Rezydencja Szkarłatnego Diabła). Dostaje zawsze wpiol, za wyśmiewanie się z PAD'ów Sakuyi...
- Patchouli Knowledge - stuletnia astmatyczka we fioletowej pidżamie. Uważa się za potężną maginię, choć nie potrafi nawet wyrecytować zaklęć (przez astmę). To właśnie w starciu z nią gracze poznają, do czego zdolne są małe dziewczynki. Od czasu do czasu Marisa podla jej książki z wielgachnej biblioteki, ale tej wydaje się to nie przeszkadzać.
- Sakuya Izayoi - pokojówka w Scarlet Devil Mansion, prawnuczka Dio Brando. Potrafi kontrolować czas, więc jest w stanie odwalić swoje obowiązki w mgnieniu oka i leniuchować przez resztę dnia. Wszyscy naśmiewają się z jej padów(wypychaczy biustu), aczkolwiek nie przy niej (grozi to natychmiastowym zgonem poprzez naszpikowanie nożami znikąd i zmiażdżenie walcem budowlanym).
- Remilia Scarlet - loli-wampirzyca, nosząca tytuł Szkarłatnego
DebilaDiabła. Ma pół tysiąca lat, mimo że wygląda na dziesięć. Podła włócznię Odynowi i teraz używa jej do wstępnej obróbki swoich posiłków. Potrafi manipulować przeznaczeniem (choć ani razu nie użyła tej mocy). - Flandre Scarlet - druga loli-wampirzyca, najbardziej przereklamowana postać w całym Tołhoł. Młodsza siostra Remilii, przez którą została zamknięta w piwnicy na 495 lat i miała wyrwane skrzydła(które odrosły z kryształkami). Trochę jej przez to odbiło i potrafi z byle powodu rozlić wszystko wokół, wliczając w to żarcie. Umie przywołać kilka klonów żeby zrobić większą rozpierduchę, ale nie jest zbyt inteligentna, bo jak tylko w ruch pójdzie Master k Spark to zamienia się w nietoperza, czego jej kopie nie robią. Z tego powodu przegrywa z Marisą i zmuszona jest (albo i nie) dołączyć do jej haremu.
7 - Perfect Cherry Blossom
Nasze bohaterki znowu się wkją, tym razem na długą zimę. W trakcie podróży umierają i trafiają do zaświatów, by odkryć że Yuyuko, królowa zaświatów podla im wiosnę. Pokonują ją, i jakoś odżywają. W tej części można tez grać Sakuyą, którą Remi posłała tam z nudów.
- Letty Whiterock - wiadomo o niej tylko tyle, że lubi śnieg i ma wszystko w d.
- Chen - dwuogoniasta kotka władająca
czarnąmHrocznOł magią. Jedna z niewielu postaci, której lolitkowata postura pasuje do wieku. Pojawia się też później jakoprywatna dziwkapomocniczka Yukari. - Alice Margatroid - masochistka-czarodziejka, która używa podczas walki (i nie tylko) lalek. Pojawia się już w pierwszej generacji gier. Urodziła się człowiekiem, ale została youkai[1] po rzuceniu na siebie zaklęć "Odrzucenia Zmęczenia", "Odrzucenia Głodu", "Zatrzymania Starzenia" oraz "Wzmocnienia Popędu Seksualnego". Teraz może zadowalać się 24 godziny na dobę. Pewnego razu podczas zabawy ze swoimi lalkami dostała przypadkiem Znakiem Miłości - Master ka Sparkiem od Marisy, przez co szaleje za nią.
- Lily White - Niema wróżka zapowiadająca wiosnę. Ma znajomą, Lily Black, która zapowiada jesień. Podobno ostatnie anomalie pogodowe(tzn. "Fajną jesień mamy tej zimy") są efektem ich spotkań na igraszki
- Siostry Prismriver - Trzy muzykalne dziewczynki: czarna skrzypaczka, biała trębaczka i
żóltaczerwona klawiszówka. To po spotkaniu z nimi gracz trafia do zaświatów. - Youmu Konpaku - ogrodniczka, kucharka, obrończyni, opiekunka, służąca, która pracuje dla Yuyuko Saigyouji. Jest pół-duchem, czyli ma ludzkie ciało, ale wszędzie za nią lata jej duch, który wygląda jak wielki plemnik. Większość życia spędziła w zaświatach, więc niewiele wie o życiu. Z tego powodu nie ma pojęcia o takich rzeczach jak wynagrodzenie za pracę czy urlop. Nie wygląda jakby była zmuszana do pracy, więc powód jej lojalności do Yuyuko jest nieznany.
- Yuyuko Saigyouji - księżniczka duchów, władczyni zaświatów, opiekunka duchów (które wyglądają jak plemniki). Wielki obżartuch, główny powód głodu w Afryce. W Gensokyo uważa się, że świat się skończy, kiedy Yuyuko go zje. Potrafi zabić człowieka wzrokiem. Czasami próbuje zjeść ducha Youmu.
- Ran Yakumo - lisica o dziewięciu ogonach. Ekshibicjonistka. Czołowa organizatorka boskich bankietów. Ilekroć widzi Chen, dostaje krwotoku z nosa
z niewiadomych przyczyn. - Yukari Yakumo - istota o (niemalże) boskich mocach (manipulacja granicami). Ran robi u niej za
dziwkęsłużącą. Jedyne co ją powstrzymuje przed zaprowadzeniem totalnego chaosu i zniszczenia na świecie jest jej nieróbstwo i fakt, że mogłaby konkurować z niemowlętami pod względem ilości przesypianych godzin na dobę.
7,5 - Immaterial and Missing Power
Pierwsza bijatyka z serii Touhou numerowane jako 7,5. W Gensokyo nastał czas imprez. Codziennie mają miejsce libacje oraz orgie. Jednak pojawił się problem rosnącej ceny sake. Wybieramy jedną z dostępnych postaci (Reimu, Marisa, Sakuya, Alice, Patchouli, Youmu, Remilia, Yuyuko, Yukari) i wyruszamy by znaleźć odpowiedzialnego za codzienne imprezki oraz uchronić Gensokyo przed kryzysem alkoholowym.
- Suika Ibuki - oni, najbardziej płaska postać gry (w mistrzostwach świata w stolarstwie wygrywa ciągle nagrodę deski roku). Ma moc manipulowania gęstością, którą może wykorzystać, by zmusić ludzi do imprezowania. Poła Jezusowi "Butelkę Nieskończonej Sake", która każdą wlaną rzecz zamienia w sake. Chciała więc spowodować kryzys alkoholowy, by zmonopolizować produkcję i sprzedaż sake. Nigdy nie była trzeźwa.
8 - Imperishable Night
Tym razem całe Gensokyo wkia się na lesbijki z księżyca, które zasłoniły im ową planetęsatelitę. Kornel Makuszyński zobaczył cały incydent, i ze zmianami spisał go w "O 2 takich, co ukradli Księżyc". W tej grze gramy parami Reimu/Yukari, Marisa/Alice, Remilia/Sakuya lub Yuyuko/Youmu. Najłatwiejsza gra z serii.
- Wriggle Nightbug - Jak wskazuje jej imię, jest robalem, który przekroczył Bug w nocy. Jest to dowód, że Gensokyo tak naprawdę znajduje się w Polsce, dokładniej gdzieś na Roztoczu, które jest powszechnie znane z lasów bambusowych i japońskich świątyń.
- Mystia Lorelei - Świeże skrzydełko z kruczycy dla Yuyuko, i nosicielka jaskry dla innych. W nocy oślepia podróżników, żeby w dzień sprzedawać fałszywe antidotum.
- Keine Kamishirasawa - Dziewczynka z głową krowy/lwa/kamieniem zamiast głowy. Przydatna w komputerach mężczyzn(i nie tylko), ponieważ jej supermocą jest kasowanie historii(podczas pełni również teraźniejszości). Za dnia przcuje jako nauczycielka w szkole w Ludzkiej Wiosce
- Reimu Hakurei/Marisa Kirisame - Jeżeli grasz Marisą/Alice lub Remilią/Sakuyą, to na tym poziomie walczysz z Reimu, natomiast pozostałe 2 drużyny walczą z Marisą
- Tewi Inaba - Najstarsza postać w całej serii(potwierdzone 1 792 500 lat, może mieć więcej), ale i tak wygląda na góra 10. Ma królicze uszy i ogonek, ale jest aseksualna, przez co wszyscy wątpią czy nim jest.
- Reisen "Udongein" Inaba - Przybrana siostra Tewi, też królik. W przeciwieństwie do niej kopuluje tak często jak na jej gatunek przystało(głównie z Kaguyą). Jest odpowiedzialna za roznie się Apollo 13. Strzela czopkami.
- Eirin Yagokoro - Lekarka Kaguyi. To ona opracowała przepisy na eliksiry które wypiła Alice. Tak jak wszystkie mieszkanki ksieżyca, nie ma wieku.
- Kaguya Houraisai - Dosłownie spadła z Księżyca(a raczej ją wyjli). Jest panią Eirin, Reisen i Tewi. To dla niej ta pierwsza wybudowała Eien-tei(z jap. burdel-kryjówka). Ma dla gracza 5 Niewykonalnych Zadań, które są tak proste, że łatwiej jest umrzeć ze śmiechu myśląc"Jak ka musieli n00bić inni, żeby myślała że to jest niewykonalne!?", niż od pocisków. Dawno temu wypiła dziwny płyn, który uczynił ją nieśmiertelną. Gdy jej ciało ulegnie zniszczeniu, szybko się regeneruje. Jej ulubioną zabawą stało się mordowanie nieśmiertelnej Mokou i gra w azjatyckie mmorpg.
- Fujiwara no Mokou - nieśmiertelna kobieta (zdobyła nieśmiertelność w ten sam sposób co Kaguya). Jest tak gorąca, że musi za pomocą magii zabezpieczać ubranie przed ogniem. Jej ulubioną rozrywką jest mordowanie nieśmiertelnej Kaguyii. Powód ich wrogości nie jest znany, ale od ponad 1000 lat ich relacje są jak kota i psa, jak ognia i wody, jak Tuska i Kaczyńskiego. Jako jedna z niewielu kobiet nosi spodnie.
9 - Phantasmagoria of Flower View
W przeciwieństwie do innych gier, tym razem przeciwniczkę widzimy na drugiej połowie ekranu, i - o zgrozo - ma ona tyle samo życia(5 trafień) co my. W story mode możemy grać Reimu, Marisą, Sakuyą, Youmu i Reisen. Potem odblokowywujemy(zawsze w tej kolejności, nieważne kim przeszliśmy grę) Cirno, Mystię, Lyricę Prismriver, Tewi, Ayę Shameimaru(opisana pod "Shoot The Bullet"), Medicinę Melancholy(opisana gdzieśtam), Yuukę Kazami(tej to wogóle nikt nie kojarzy, ale była w grach 1-szej generacji), i dwie babki opisane ponizej. Kolejność walk zależy od wybranej postaci. Co do fabuły: dużo dusz zmarłych lata sobie po Gensokyo i gwałci kwiaty. Bohaterki zdziwione wylatują by to zbadać.
- Komachi Onozuka - Sterniczka łodzi przewożącej dusze zmarłych na sąd ostateczny. Jak na postać tej gry wyjątkowo cycata. Bidulka ciągle zbiera opl od jej szefowej Shikieiki pod pretekstem obijania się. Zawsze walczymy z nią jako przedostatnią, chyba że nią gramy.
- Shikieiki Yamaxanadu - Sąd Ostateczny w jej własnej osobie. Wybitnie płaska, przez co często wkurza się na swoją podwładną. Wbrew pozorom, to co trzyma w lewej ręce na oficjalnych artach to NIE JEST wibrator, tylko coś w rodzaju "lizaka" policjanta, którym wskazuje delikwentowi czy idzie do Nieba, Piekła, Czyśćca czy dla Yuyuko na pożarcie. Zawsze z nią walczymy na samym końcu, chyba że nią gramy.
9,5 - Shoot the Bullet
Jesteśmy dziennikarką Ayą Shameimaru, i latamy sobie po Gensokyo by robić starym kliszowym aparatem zdjęcia majtek innych bossów. Każdą przeciwniczkę spotykamy 3 razy, i za każdym razem robimy od 3 do 9 zdjęć. Gra jest trzecią pod względem trudności(po "Subterrean Animism" i sequelu StB, "Double Spoiler"), której mamy tylko jeden poziom. Nie jest uznawana za pełnoprawne Touhou(, bo Aya ani nie strzela, ani nie ma jako takich bomb(aparat usuwa trochę pocisków, ale nie zadaje obrażeń).
- Aya Shameimaru - Zboczona tengu prowadząca własne wydanie Playboya pod nazwą Bun-bun-maru Shinbun[2] (w wolnym tłumaczeniu Cycki-cycki-majtki Czasopismo). Mimo orlich skrzydeł jest nielotem, ale używa magii, by latać bez poruszania nimi. Inną często używaną przez nią sztuczka z magią wiatru jest podwiewanie minispódniczek/spódnic przeciwniczkom. Ulubiona postać ZUNa. Autor lubi ja tak bardzo, że nawet się za nią przebiera.
10 - Mountain of Faith
Reimu i Marisa dostają pierca, bo nikt nie robi darowizn dla Świątyni Hakurei. Wobec tego wybierają się na Górę Jakąśtam, i robią wjazd na chatę ekipie drugiej świątyni. Okazuje się, że konkurencyjna świątynia naprawdę używała różnych sztuczek bu obniżyć popularność Świątyni Hakurei, więc bohaterki spuszczają im wpdol.
- Minoriko Aki - Bogini zbiorów. Jak na boginię jest podobno łatwa(nie tylko do pokonania).
- Hina Kagiyama - Bogini pecha i klątw. równie kiepska w walce i równie chętna. Ma za pomocą lalek podpiych Alice powstrzymać bohaterkę od dojścia na
GórzeGórę Jakąśtam. Poza tym, jest dość pokojowo nastawiona do ludzi, i wysysa od nich smutek(przy okazji dokonując usług seksualnych).
- Nitori Kawashiro - Kappa, mieszka w rzece spływającej z Góry. Przedstawiana jako najmłodsza wyglądem. Genialna mechaniczka. W wieku 5 lat(czyli kiedy przestała się starzeć) wynalazła swoją pierwszą maszynę do gwałtu. O dziwo, zaczyna używać swoich wynalazków na sobie dopiero po wydarzeniach z Subterrean Animism(mając już co najmniej 250 lat). Potrafi również zrobić piwo z ogórków i pelerynkę-niewidkę, która działa tylko na ubrania.
- Aya Shameimaru - Tak jak opisana w StB, tyle że teraz strzela. Ba, nawet dość szybko(a i tak twierdzi, że nie chce jej się walczyć na poważnie).
- Sanae Kochiya - Była kapłanka świątyni na Górze. Teraz zajmuje się robieniem cudów. Jako że w późniejszych grach jej pociski, gdy nią gramy, przypominają plemniki, niektórzy twierdzą że jest hetero(!), i używa na sobie cudownej antykoncepcji. Inni natomiast tłumaczą, ze te plemniki pochodzą od wiernych(co się nie kalkuluje, biorąc pod uwagę liczbę mężczyzn w Gensokyo). Żadne z tych nie zostało potwierdzone. Kolejną niepotwierdzoną informacją jest, iż ona jest potomkinią Suwako.
- Kanako Yasaka - Bogini świątyni na Górze. Nie mieszkała tam jednak od zarania dziejów, tylko od około 2300 lat.
Wygrała ją w uczciwej walcezała ją Suwako.
- Suwako Moriya - Prawdziwa bogini świątyni na Górze. Była tylko zwykłą, niezbyt mocną boginią, ale potem oddzieliła Gensokyo od Japonii magiczną barierą. Zaklęcie, które użyła spowodowałoby, ze jej moc wewnątrz Gensokyo by wzrosła, ale Kanako odwróciła jej uwagę i sama dokończyła zaklęcie, w efekcie zabierając jej panowanie.
11 - Subterranean Animism
Bohaterki chcą sobie zrobić gorące źródła, ale z dziury wyłażą złe duchy. Okazuje się, że dziura prowadzi do jaskini, która przez Antyczne Miasto prowadzi do Dawnego Piekła. Bohaterki, w parach Reimu&Yukari/Suika/Aya lub Marisa&Alice/Patchouli/Nitori wyruszają na dochodzenie[3]. Wprowadza nowy system zdobywania żyć i nieskończone creditsy/restarty(wcześniej tylko 3)
- Yamame Kurodani - Taki sobie pajączek. Uważa innych za wariatów, choć twierdzi, że ma spokojne nastawienie do ludzi. Lubi bawić się truciznami i afrodyzjakami.
- Parsee Mizuhashi - Coś jak koleś mówiący "I like trains" z asdfmovie, tyle że z mostami. Jest niezwykle zazdrosna, gdy ktoś przekroczy most do Antycznego Miasta, i to właściwie jedyny powód, dla którego atakuje.
- Yuugi Hoshiguma - Oni, kuzynka Suiki. Znana też jako "Yuugi the Strong"(Yuugi Silna). Lubi libacje ponad wszystko, przez co jest jedną z niewielu stworzeń, które nie spieszy się z wydostaniem się z Antycznego Miasta(organizuje tam imprezy znane na całe Gensokyo). Jedyne zajęcie, które mogłoby ja oderwać od ciągłego imprezowania to wspinaczka wysokogórska. Drugie co do wielkości cycki w grze(po Meiling)
- Satori Komeiji - Władczyni pałacu w Antycznym Mieście. Sam ZUN przyznał, że "[...]początkowo miała być ostatnim bossem gry, ale walka nie wydawała się być jej ulubionym zajęciem." Jedyną rzeczą, która ją ratuje w pojedynkach jest jej "Trzecie Oko", podczepione do jej głowy kilkoma kabelkami, które czyta w myślach. W efekcie ostatni Spellcard jest plagiatem Spellcarda partnerki, z którą akurat gramy. Jest panią Rin i Utsuho.
- Rin "Pieprzony Kot" Kaenbyou - Główny powód, ze względu na który SA jest uważane za drugą najtrudniejsza grę. To właśnie przez nią była zachwalana nieskończona ilość restartów, jak i mieszany z błotem był system zdobywania żyć. Sama postać była dla Dawnego Piekła tym, czym Komachi dla sądu ostatecznego - dostarcza(a dokładniej przywozi w trumnie na taczce) ciało na tortury. To ona otworzyła bramę do D.P., by ktoś przyszedł spuścić łomot i przywrócić do normalności" Utsuho.
- Utsuho "Okuu" Reiuji - Kontrolerka Płomieni w Dawnym Piekle. Po jego zamknięciu, Kanako namawia ją, by podła moce kontroli nad fuzją atomową jednemu z torturowanych. Niestety, potem jej odbiło, i zaczęła robić rozpierduchę gdziekolwiek popadnie, powodując ucieczkę złych duchów. Jej cycki są tylko minimalnie większe od średniej, więc ratuje się rekordem wielkości pojedynczego pocisku(niecałe 4/9 ekranu, i do tego wystrzeliwuje 2 na raz, co daje wielki margines nad drugim Master Ka Sparkiem). Ma orle skrzydła(takie jak Aya), ale nie jest Tengu. Ma na prawej ręce reaktor, którym kontroluje(??) rozpierduchę. Z powodu napromieniowania jej pelerynka prześwituje przez wszystko, i zawsze pokazuje niebo.
- Koishi Komeiji - Młodsza siostra Satori. Tak jak ona ma Trzecie Oko, ale zapieczętowała je, i poszła sobie emować. Kiedy słyszy o tym, że bohaterki pokonały jej siostrę, przybywa do świątyni, i w efekcie burzliwej rozmowy atakuje bohaterki(cała fabuła Extra Stage w jednym zdaniu).
12 - Undefined Fantastic Object
Nad Gensokyo pojawia się Latający Holender, jak na grę przystało podpny przez małe(?) dziewczynki. Reimu i Marisa(tym razem bez par) wylatują mu na przeciw, by gwizdnąćoddać należnym właścicielom statek wraz z zawartością. Całą zabawę przerywają UFO eskortujące Holendra. Po ich rozniu i dostaniu się na statek okazuje się ,że to bohaterki mają być skarbem, i one mają zaprowadzić ich dokądkolwiek lecą, i wskrzesić pewną babkę.
- Nazrin - Mysia różdżkarka. Zjada wasze przykładowe Mruczki na śniadanie. Mimo ze pojawia się 2 razy(boss 1 poziomu i midboss 5-go), to i tak więcej osób pamięta tytuł tematu z walki z nią[4], niż ja samą.
- Kogasa Tatara - Dziewczynka z parasolem, a raczej Parasol z dziewczynką. Tak, jej(jego? ludzka cześć na pewno jest dziewczynką, ale co do parasola są wątpliwości) umysł i dusza są tym wielkim parasolu z okiem i językiem. Lubi straszyć, ale jej to niezbyt wychodzi.
- Ichirin Kumoi - Taka tam sobie zakonnica. w niej samej nie ma nic ciekawego, ale jej partner...
- Unzan - Tak. Jest jednym z dwóch potwierdzonych oficjalnie mężczyzn w tej grze. A przynajmniej był wieki temu, bo teraz jest chmurą wymachującą pięściami. Swoją drogą dobre posunięcie - fisting nie wymaga antykoncepcji, a jednocześnie Unzan napędza fanowskie porno-fanfiki i
komiksydoujiny.
- Minamitsu "Kapitan Kotwica w Dę" Murasa - Bardzo energiczna dziewczyna. Jeden z duchów ze statku, i to ona go zapła piratom. Jej ulubioną bronią jest 7-tonowa kotwica, którą nosi stale przy sobie. O ironio, to ta sama kotwica, która ją zabiła(rozrywając 4 litery) podczas pływania sobie po porcie. Od tej pory KAŻDEGO jej przeciwnika atakuje właśnie kotwicą w rzyć. Jej została załatana przez Byakuren, przez co chce się odwdzięczyć i ją uwolnić.
- Shou Toramaru - Tybetańska mniszka i dobra znajoma Nazrin. Podobno jej moc to Magiczne Wykrywanie Skarbów, ale coś jej nie wychodzi. Jej nazwisko samo w sobie nie ma jako takiego znaczenia, ale jest zapisane znakami 寅/tora - pijak i 星/maru - drapieżnik, przez co często jest przedstawiana w bieliźnie w cętki z sake w ręku.
- Byakuren Hijiri - Magiczka. Chciała, by ludzie i youkai współżyli... znaczy się współpracowali ze sobą, ale komuś się to nie podobało, i została zapieczętowana na kompletnym zapiu. Jedyny ostatni Boss, który nic nie nabroił.
- Nue Houjuu - Coś, co podobno ma moc, by łudzić innych, że jest czymś innym. Niewiele o niej wiadomo poza tym, ze jest fanboiem PlayStation[5].
12,5 - Double Spoiler
Sequel Shoot the Bullet. Tym razem grać możemy Ayą lub nową reporterką - Hatate. Podnosi (jedyny) poziom trudności z niewykonalnego do "Co-To-Ka-Jest?!? Do momentu pisania tego artykułu grę przeszło tylko 27 graczy[6]. Jest również drugą najdłuższą(207 spellcardów)częścią po IN(222).
- Hatate Himekaidou - Kolejna tengu-dziennikarka. Jest ewidentnym przykładem n00ba. Robi zdjęcia komórką, by potem narzekać, że mają chwą jakość. Ma pokemoniaste momenty.
Podobnoczęsto daje dy drukarzom i kolporterom jej gazety, bo nie ma z czego ich opłacić. Chce śledzić Ayę by ją obserwować(i nie tylko), ponieważ nie może zrozumieć, czemu Spirit News nie sprzedaje się tak jak Bunbunmaru Shinbun.
12,8 - Great Fairy Wars
Trzy wróżki rozły dom Cirno, więc rzeczona idiotka postanawia się zemścić. W grze gramy Cirno, I walczymy z Lily White, Daiousei(takie coś co jest midbossem przec Cirno w EoSD) i Trzema Psotliwymi Wróżkami(wymienione niżej). W Exrta Stage spotykamy się z Marisą, by jej pokazać, że odpowiedzią na wszystkie pytania jest ⑨. Poza tym zamiast bomby robimy lodazamrażamy pociski. Czesto nazywane Great Hairy Balls.
- Sunnymilk - Przywódczyni i jednocześnie najmądrzejsza(ale ciągle durna jak but) z Trzech Psotnic. Potrafi załamywać światło, by robić iluzje, lub zapewniać komuś/czemuś niewidzialność.
- Luna Child - Potrafi kontrolować rozprzestrzenianie się dzwięków. Podobno z głuchoty zostanie uleczony każdy, kto usłyszy jej jęki podczas masturbacji do zdjęć Sunnymilk.
- Star Sapphire - Potrafi wykrywać obecność wszelkich istot żywych(lub nie) z kilku kilometrów. Dzięki temu zawsze gdy jej znajome są łapane i dostają opl, jej udaje się uciec.
Ciekawostki
- W Gensokyo jest jak narazie aż 6 facetów(W tym 2 oficjalnie potwierdzonych; impotent i chmura)
- 95% dziewczyn nie ma czym oddychać
- ZUN stworzył pierwsze gry po to, by pokazać swoje umiejętności jako kompozytora.
Przypisy
- ↑ Mniej więcej w trakcie trwania EoSD, może wcześniej
- ↑ Znak użyty na artach był niewyraźny, więc do czasu wydania gry niektórzy czytali "Aya-ayamaru Shinbun", dosłownie "Aya-paparazzi Czasopismo". Możliwe,że to była celowa zagrywka ze strony twórcy.
- ↑ W przypadku par Marisa&Alice, Marisa&Nitori i Reimu&Yukari w dwojakim tego słowa znaczeniu
- ↑ "At The End of the Spring"
- ↑ Dowód - Karta z Double Spoiler
- ↑ I shit you not. To JEST takie trudne. Na marginesie - pierwszy nie-azjata który oficjalnie to jakoś przeszedł, to jakiś tam polak o ksywce Maluetar.