Atari 2600

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 17:43, 21 mar 2012 autorstwa JTTS (dyskusja • edycje) (tłumaczenie z polskiego na polski)

Atari 2600System Komputerowy Video stworzony przez Atari pod koniec lat 70. jako próba udowodnienia, że ​​w rzeczywistości jest możliwe, aby sprzedać coś normom i zarobić tony pieniędzy mimo upadku gier komputerowych. Wykorzystanie żetonów z różnych Pongów powodowało, że system z 2600 był w stanie wyświetlić ponad trzy prostokąty na raz i zachować wynik dla liczb od 0 do 14 przed zawieszeniem z powodu przepełnienia rejestru. Wywoływało to popularne klapki koloru śmierci (CFOD) oznaczające koniec gry, choć Atari twierdził, że była to cecha mająca na celu chronienie ekranów telewizyjnych przed zamarzaniem przez (znany również jego termin techniczny ghosting) stały obraz. Tak więc Atari potrafi zabić cię we śnie.

Wygląd

Atari 2600 został zaprojektowany przez zespół projektantów Atari, którego celem było stworzyć czegoś, co pozwoliłoby zarówno programistom i klientom wywiercić otwory w głowach, starającym się korzystać z systemu. Nie mając doświadczenia w tworzeniu systemów gier wideo – które w tym czasie składały się z Pongów i jego klonów – i braku znajomości branży gier wideo, z plastikowych kwadratów, które można umieścić w maszynie do gier do pracy, zespół stworzył komputer, który można podłączyć do telewizora. Zamiast kaset magnetofonowych codziennego użytku, takich jak dzisiejsze komputery, zdecydowali się użyć 8-ścieżkowej taśmy jako głównego urządzenia pamięci masowej. Poprzedni pomysł na włożenie kości pamięci został zdewastowany i etykietowane jako „zbytek z natury głupi do pracy”. Dodatkową korzyścią było to, że system mógł grać 8-ścieżkowe taśmy z 8-bitowym dźwiękiem, a przynajmniej mógł to robić na kilka sekund przed przeciążeniem. System był także zdolny sam się zniszczyć[1].

Kontroler

Kontrolery z Atari 2600 zostały zaprojektowane z wielką starannością. Wiedząc, że komputery są inne niż w systemach do gier wideo, zespół postanowił stworzyć inny styl kontrolera, który jest znacznie prostszy w obsłudze. Projekt zadecydował o zgraniu joysticka z arkadowej maszyny i Atari położonego w centrali. Joystick został oddany do małego pudełka, a gumowa obudowa była umieszczona nad nim, aby uchronić Nolana Bushnella od podejrzeń, że zostało to skradzione. Dodano przycisk aktywacji. Niedodanie żadnego przycisku spowodowałoby zamieszanie wśród konsumentów, gdyż etykietowania przycisków jeszcze nie wynaleziono. Wynaleziono je dopiero w późniejszych latach 80., kiedy to Nintendo zdecydowało na dodanie jeszcze jednego przycisku. Zespół projektowy wiedział, że konsumenci chcieliby być z dala od ekranu telewizyjnego, więc dwucalowy kabel został dodany do kontrolera jak musztarda po obiedzie.

Pożytek

Atari 2600 ma zdolność do ciągłego migotania podczas grania w Pac-Mana, aby dać Ci trudniejsze wyzwanie. Może też zmusić Cię do pozostania w dół w E.T., ku pewności, że doświadczenie Twojej gry jest okropne. Ktoś usłyszał, że to sprawia, iż jest to ​niezła podpałka. Jeśli umieścisz go w tosterze, będziesz miał więcej radosnych doświadczeń niż gdybyś go odtworzył. Można również mikrofalówką przetopić joysticka na konsoli Atari 2600, aby wyglądał jak budynek w kupie śmieci.

Przypisy

  1. Self-Destruction System sprzedawany oddzielnie