Pomoc:Najczęściej zadawane pytania

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Najczęściej zadawane pytania, NZP, FAQ – lista pytań, o które chciałbyś zapytać wraz z odpowiedziami, które w każdym przypadku są takie same.

Jeśli Twojego pytania tutaj nie ma, możesz śmiało pytać któregoś z naszych administratorów.

Lista pytań

Moderacja

P: Dlaczego mój artykuł został usunięty?
O: Ponieważ hasło spełniło kryteria usunięcia, zawarte w powodach usuwania haseł. Administrator usuwając najpewniej podał powód, który widnieje w rejestrze stron usuniętych. Czasami zdarzają się przypadki, w których artykuł został przeniesiony w inne miejsce – sprawdź rejestr przeniesień.

P: Co powinienem przeczytać, by mój artykuł nie został usunięty w przyszłości?
O: Najważniejsze – kurs redakcji dla początkujących. Bez tego artykuł zostanie napisany przy braku zachowania naszych standardów. Listę tematów, o których nie wolno pisać znajdziesz tutaj.

P: Znalazłem marny artykuł, co robić?
O: Jeśli artykuł powstał przed chwilą i dostrzegłeś go w indeksie ostatnich zmian, możesz śmiało wstawić w jego treść (na początku artykułu) szablon {{EK}}. W przypadku artykułu, który ma solidnie rozbudowaną historię, gdzie widnieją osoby będące administratorami – zgłoś ten przypadek do usunięcia.

P: Wycofano moją edycję.
O: Lista powodów usuwania haseł odnosi się również do wprowadzanych edycji – jeśli edycja łamie któryś z punktów tam umieszczonych, może zostać wycofana bez ostrzeżenia. Administrator nie ma obowiązku podawania przyczyny usunięcia, jeśli wie, że taka zmiana podpadła pod kryterium z listy.

P: Znalazłem artykuł zdecydowanie gorszy od mojego, który usunęliście.
O: To nie ma znaczenia. Każdy przypadek rozsądzamy osobno. Jeśli uważasz, że artykuł jest słaby – zgłoś go.

P: Artykuł, do którego wstawiłem {{EK}}/dopisałem na SDU nadal istnieje.
O: Administrator nie ma obowiązku usuwać wszystkiego, co zostało oznaczone do ekspresowej kasacji. W przypadku zgłoszenia na listę stron do usunięcia głosowanie trwa tydzień od daty zgłoszenia – możliwe, że głosowanie nadal trwa. Jeśli głosowanie się skończyło, najpewniej zadecydowano o zostawieniu takowego.

Dyskusje

P: Mój komentarz w dyskusji został wycofany.
O: Bo łamał naszą opcję, był niemerytoryczny bądź zbędny. Jeśli uważasz, że został on wycofany niesłusznie, sprawdź, kto dokonał wycofania i skontaktuj się z nim. W innym przypadku skontaktuj się z administratorem.

P: W mojej dyskusji wstawiono ostrzeżenie/ostrzeżenia. Dlaczego?
O: Użytkownik, który wstawił Ci ostrzeżenie dostrzegł, że coś robisz źle – najlepiej przeczytać, co zostało zawarte w szablonie ostrzeżenia i zastosować się do udzielonej informacji. To, że Ty nie widzisz niczego złego w pewnym działaniu, nie znaczy, że doświadczeni użytkownicy bądź administratorzy nie widzą.

P: Administrator usunął/pociął moją stronę użytkownika.
O: Strona użytkownika nie służy do szerzenia prywaty – czuwamy nad tym, by na tych stronach znajdowały się wyłącznie ważne informacje. Strony z przestrzeni Użytkownik, podobnie jak z innych przestrzeni, podlegają tym samym kryteriom usuwania. To samo tyczy się wycinania z niej niestosownych treści.

Głosowania

P: Mój głos został skreślony! Dlaczego?
O: Najprawdopodobniej nie spełniasz norm bądź nie jesteś uprawniony do głosowania. W głosowaniach, takich jak SDU, ANM czy GNM mogą wziąć udział zarejestrowani użytkownicy, posiadający minimum 100 edycji kreatywnych (jeśli nie wiesz, ile masz edycji kreatywnych, zajrzyj do licznika), a ostatnia kreatywna została wykonana nie dalej, niż 30 dni od rozpoczęcia głosowania. W PUA próg minimalny jest wyższy od tego we wcześniej wymienionych głosowaniach, a w OU mogą głosować tylko administratorzy. Na stronach głosowań ujęto kryteria, jakie musisz spełnić, by móc głosować.

P: W głosowaniu zagłosowała osoba nie spełniająca progu/nieposiadająca wystarczających uprawnień. O: Skreśl głos używając znaczników <s></s> (lub <del></del>), dodając #: przed głosem nieważnym. Przydatne jest również zmniejszanie głosu poprzez <small></small>.

Uprawnienia

P: Gdzie mogę się zgłosić po automatyczny rewert?
O: Zgłoś się do biurokraty (znajdziesz ich na liście administratorów) poprzez dyskusję. Możesz również wejść na nasz kanał IRC, gdzie jakiś powinien być.

P: Zabrano mi rollbacka, dlaczego?
O: Byłeś nieaktywny bądź doprowadziłeś do wojny na rewerty. Sprawdź w rejestr uprawnień kto odebrał Ci prawa i poproś o ich przywrócenie.

P: Co muszę zrobić, by zostać administratorem?
O: Na to pytanie nie ma odpowiedzi jednoznacznej – teoretycznie musisz spełniać wymogi zawarte tutaj. Nie znaczy to, że po cudownym przekroczeniu progu możesz wystawić sobie głosowanie w nadziei, że zostaniesz administratorem. Osoba na tym stanowisku musi być odpowiedzialna, mieć bagaż doświadczeń (w postaci edycji), dojrzała na tyle, by radzić sobie z konfliktami spokojem i opanowaniem, umieć pracować w zespole i przede wszystkim – być lubiana przez społeczność.

Blokady

P: Zablokowano mnie niesłusznie, proszę o odblokowanie.
O: Od blokad nałożonych przez administratorów nie można się odwoływać – w każdym przypadku wyrok jest słuszny i nie do odwołania, chyba, że inny administrator podważy taką blokadę. Możesz zajrzeć na kanał IRC, ale nic to nie da.

P: Pewien użytkownik mnie wkurza, chciałbym, by go zablokowano.
O: W przypadku konfliktów, które przeradzają się w otwartą wojnę, administrator może wystąpić w roli mediatora. Jeśli to nic nie da, może użyć środka zapobiegawczego w postaci bana dla dwóch stron. Konflikty powinno załatwiać się na forum prywatnym, nie publicznym, a każdy przejaw takich działań będzie karany.