Call of Duty: Black Ops

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Call of Duty: Black Ops (ang. Wezwanie na Służbę: Czarne Operacje) – gra FPS stworzona przez grupę noobków ze studia Treyarch.

Fabuła

  • Rozgrywkę zaczynamy w izbie wytrzeźwień, na ogromnym kacu. Impreza musiała być niezła ponieważ nic nie pamiętamy, jednak dzięki wpCenzura2.svgi powoli odzyskuje się pamięć.Wspomnienia zaczynają się od popijawy na Kubie, jednak na skutek nieplanowanego spotkania ze Strażą Miejską lądujemy w największym radzieckim ośrodku odwykowym – Workucie.Jako, że ów obiekt leży w Rosji poznajemy tam wielu zaprawionych w piciu tanich win kolegów. Wśród nich jest Reznov = największy menel z całego zakładu. To właśnie z nim nasz bohater opracowuje błyskotliwy plan ucieczki. Po udanej akcji kieruje się do najbliższego monopolowego, gdzie zapewne odbywa się kolejna libacja alkoholowa.Budzimy się gdzieś na środku Kazachstanu ale spokój poranka zakłóca start rakiety. 272461 Decybelowy hałas spotęgowany 10-krotnie przez kaca-giganta zmusza do podjęcia naprawdę radykalnych działań. Naszemu bohaterowi mimo poważnych problemów ze wzrokiem i poruszaniem się w linii prostej udaje się definitywnie uciszyć źródło hałasu. Nie wiemy co działo się potem, ale następne wspomnienia dotyczą Wietnamu. Ten etap gry polega na wesołej masakrze narodu wietnamskiego w rytm piosenek Rolling Stones'ów wczuciu się w klimat tego strasznego konfliktu dzięki niezwykłemu realizmowi, błyskotliwym dialogom i muzyce z tamtych lat. Oczyszczenie całego półwyspu Indochińskiego z jakichkolwiek przejawów odchyleń lewicowych to sukces, który trzeba opić. Podczas imprezy po kilku głębszych sekretarz MacNamara wyjawia nam, że Rosjanie rozpoczęli projekt Nova 6 - metoda destylacji etanolu z trocin. Gdyby ten projekt zakończył się sukcesem, ceny spirytusu spadłyby do 3 rubli za litr, co doprowadziłoby do destabilizacji rynku całej Europy wschodniej. Nie tracąc czasu rząd USA interweniuje i w brawurowy sposób niszczy pływającą bimbrownie ruskich. Rzecz jasna, wszystko kończy się szczęśliwie, Amerykanie wygrywają, a ceny napojów alkoholowych pozostają w normie (Polacy niepocieszeni)

Postacie

  • Alex Mason – Główna ofiara popijawy przed zatrzymaniem przez policję. Jak widać, Masoni nadal rządzą światem, gdyż zamiast nazwać głównego bohatera np. Smith czy Kowalski, musiał on być nazwany Mason, lub jak kto woli "Mejson".
  • Wiktor Reznow – Stary pryk znany jeszcze ze Stalingradu w CoD:WaW. Cały czas mamrocze jak go ci Krawczenko, Dragowicz i Steiner skrzywdzili, jakby był ofiarą gwałtu. Został złapany podczas rajdu Workuta-Wolność przez co został zabity. Odpowiedź Treyarch na Kpt.Price'a stworzonego przez Infinity Ward (więc pewnie w następnej części go wskrzeszą).
  • Frank Woods (pol. Franek Drewno) – Prawdopodobnie syn Chucka Norrisa. Twardy, silny i odważny. Kto inny mógłby być jego ojcem? Niby ginie haniebną śmiercią razem z Krawczenką. Teraz wiemy, że żyje.
  • Jason Hudson – Agent CIA. Walczył razem z Woodsem i Masonem w Wietnamie oraz zwiedzał Hongkong razem z Weaverem. Mason nazywał go "zimnym skurwielem" i "panem czarne okulary".
  • Grigorij WeaverJednooki Rusko-Amerykanin z klapką na oku. Partner(trochę dwuznaczne) Hudsona w CIA.
  • Joseph Bowman (pol. Józek Łucznik) – Dobry mudżyn z Ameryka. Ziomek Woodsa i Masona. Ginie rąbnięty rurą w głowę przez, jak sam go nazwał, "komunistyczne gówno".
  • Dr. Daniel Clarke – Szurnięty brytyjski naukowiec z wymalowanymi liczbami na ciele mieszkający w Hongkongu. Pracował nad destylacją etanolu z trocin. Ginie przez (BOOM!)Headshota w Hongkongu.
  • Lew Krawczenko – Pomagier Dragowicza. Mało mówi, dużo bije. Lubi mordować Niemców. Ginie dość wybuchowo.
  • Nikita Dragowicz – Główny zły charakter tej gry. Zdradził Reznowa podczas misji na kole podbiegunowym(wcześniej też w Stalingradzie) i zatruł Petrenkę i jeszcze dwóch innych towarzyszy etanolem(sick!). Mason utopił go na statku Rusałka. Kumplował się z Fidelem Castro.
  • Friedrich Steiner (pol.Fryderyk Kamiński) – Nazistowski naukowiec pracujący dla ruskich. Razem z doktorem Clarkiem pracował nad projektem Nova 6. Zrobił Masonowi pranie mózgu w Workucie. Zabity przez nawalonego Masona, który uważał się za Reznowa.
  • Robert McNamara – Uczestnik popijawy w Pentagonie. Sekretarz obrony USA.
  • Dmitrij Petrenko – "Bohater ze Stalingradu" i kolega Reznowa. Zatruty etanolem(sick!) w komorze gazowej.
  • Fidel Castro – Szczwany lis z Kuby, który podstawił sobowtóra zamiast siebie podczas ataku Amerykanów. Oczywiście USAńczycy byli zbyt głupi by myśleć, że Fidel Castro da się tak łatwo zabić. Przekazał Ruskom Masona.

Multiplayer

W rozgrywce multiplayer lag jest rzeczą tak powszechną, że gracze którzy spędzili u Black Ops więcej niż 50 godz przestają go zauważać. Lista killstreaków poniżej.

Podstawowe pojęcia wiązane z trybem multiplayer

  • Killstreaki – nagrody za serie ofiar uzyskane bez zgonów. Stworzone by wkurwiać graczy, cel życia camperów.
  • Perki – dodatkowe umiejętności dla postaci np. Watażka - do broni możesz podczepić ok. 30kg dodatkowego wyposażenia, lub Maraton - biegasz szybciej niż Usain Bolt.
  • Wyposażenie - kolejne 30 kg do dźwigania, choć niektóre jego elementy przypominają piknikowe sprzęty, mogą okazać się groźną bronią w odpowiednich rękach.

Lista killstreaków

  • RC-XD – zdalnie sterowany samochodzik z ładunkiem wybuchowym. Aby go dostać wystarczy seria zaledwie 3 (2 z "Wojakiem") ofiar, więc początkujący camperzy po prostu go uwielbiają. Na YouTube można znaleźć setki filmików przedstawiających biednego nooba podczas rozpaczliwej ucieczki przed RC-XD. Prawdziwi pr0 nie uciekają przed RC-XD - to RC-XD uciekają przed pr0!
  • Samolot szpiegowski – pokazuje pozycją wrogów na minimapie - 90-sekundowy raj dla rusherów.
  • Samolot przeciw-szpiegowski – wyłącza minimapke wroga - u newbie wywołuje histerię i niekontrolowany wyciek spamu.
  • Wieżyczka SAM – niszczy wrogie lotnictwo które pojawia się raz na pół godz. Wieżyczka pada po jednym ciosie z nożą/paru strzałach - przez nikogo nie używana.
  • Pakiet pomocy – paczka z niespodzianką zrzucana z helikoptera. Nooby oczywiście tłoczą się w strefie zrzutu w nadziei, że dostaną paczkę przed właścicielem. Zazwyczaj co najmniej jeden nie ucieknie w porę i ginie przygnieciony skrzynią z prezentami.
  • Napalm – inteligentny gracz zrzuci go blokując główną alejkę/wyjście z respa. Mimo, że ogień pali się tylko kilkanaście sekund zawsze znajdzie się kilku graczy którzy nie wytrzymają i spróbują go przeskoczyć co ZAWSZE kończy się śmiercią.
  • Działko strażnicze – spełnienie marzeń niektórych graczy - wystarczy ustawić je raz i przez resztę meczu campi za ciebie. Ma jednak kąt ostrzału tylko 90 stopni więc co bardziej ogarnięci gracze zachodzą działko od boku i unieszkodliwiają je nożem.
  • Ostrzał moździerzy – ostrzał z moździerzy masakruje wszystko na co trafi, jednak wybitny realizm gry sprawia, że siedząc w domku z blachy falistej możemy czuć się całkowicie bezpieczni nawet przy bezpośrednim trafieniu w dach.
  • Helikopter – lata nad mapką i zabija nieprzygotowanych graczy. Ogólnie całkiem przydatny.
  • Rakieta Walkiria – coś jak latające RC-XD tyle, że ciężej się steruje. Również i ten killstreak nie jest zbyt popularny.
  • Blackbird – super samolot szpiegowski - NAJdokładniej pokazuje pozycje wrogów, NAJdłużej utrzymuje się nad mapką, NAJtrudniej jest go zestrzelić i jest NAJmniej używanym killstreakiem. Czemu ? Bo nie jest w stanie zaatakować wroga w jakikolwiek sposób, więc dla większości graczy (czyt. noobów) jest całkowicie nieprzydatny.
  • Pędzący Grom – wielki, zły i brzydki nalot dywanowy który sprawia, że cała drużyna przeciwnika ( i twoja jeśli jesteś noobem i grasz na hardcore ) spotyka się znowu w respie (przy okazji radośnie pozdrawiając cię na czacie).
  • Strzelec śmigłowca – latasz sobie w śmigłowcu Huey - i radośnie rozwalasz wszystko co zobaczysz z ogromnego miniguna. Jeżeli respawn przeciwnej drużyny nie znajduje się w budynku, to przez parę minut ich gra wygląda mniej-więcej tak : SPAWN-DEAD-SPAWN-DEAD-SPAWN-DEAD-SPAWN-DEAD-SPAWN-DEAD-SPAWN-DEAD-SPAWN-DEAD-SPAWN-...
  • Psy obronne – wataha piesków, które biegają po całej mapie i próbują zagryźć wszystko co się rusza. Psy łatwo zabić jednak cały problem polega na tym, że gdy jeden piesek zginie – zaraz nadbiegnie nowy z poza mapki. Gdy pr0 ustawi wieżyczkę w miejscu gdzie psy wbiegają następuje istny holokaust.
  • Śmigłowiec – tym razem zasiadamy za sterami naszego własnego superśmigłowca, mamy też dostęp do rakiet nakierowywanych. Śmigłowiec spada po 1 trafieniu rakietą, lecz póki lata rozwala wszystko na swojej drodze.

Lista perków

  • Waga lekka – taki legalny speedhack - gracz chodząc zapierdala szybciej, niż inni biegają. Gdy jest połączony z lagiem (czyt. ZAWSZE) to poruszasz się po prostu 10metrowymi teleportami, więc trafić Cię jest tak trudno, jak trafić muchę z RPG. Pozwala skakać z największych budowli oprócz urwisk, gdyż twórcy zaplanowali tam natychmiastową śmierć.
  • Padlinożerca – zbierasz amunicje z poległych wrogów i dostajesz więcej amunicji. Niektóre rodzaje camperów bazują cały swój styl gry na tym perku - ustawiają w drzwiach minę Claymore i czekają aż ktoś w nią wbiegnie. Gdy pechowy gracz ginie w eksplozji camper zbiera z niego amunicję, w tym nowego Claymora, i znowu ustawia go w drzwiach.
  • Duch – niewykrywalny przez samoloty szpiegowskie, wieżyczki i psy - ukochany perk snajperów. Pozwala zachować anonimowość do czasu aż kogoś kropniesz, gdyż w wersji Pro masz niewidzialny nick.
  • Przeciwodłamkowy – redukuje obrażenia od wybuchów i kul, pozwala bezpieczniej odrzucać granaty, czyni nietykalnym dla napalmu i w ogóle pozwala poczuć się jak półbóg. Postrach noob-tuberów i calaymore-kamperów.
  • Wojak – zmniejsza o 1 liczbę ofiar wymaganą do osiągnięcia killstreak'a - to dzięki temu na dowolnej mapie w dowolnej chwili jeździ co najmniej 5 RC-XD. Ulepszone pozwala na wylosowanie czegoś lepszego ze zrzuconej skrzynki.
  • Doświadczony – pociski lepiej przebijają ściany i zadają większe obrażenia pojazdom wroga - perk lubiany przez pr0, którzy znają mapki tak dobrze, że właściwie monitor nie jest im potrzebny, bo grają na słuch i/lub kierują się Mocą. W każdym razie headshot przez ścianę z drugiego końca mapki zawsze wywołuje wielką "radość" u trafionego gracza.
  • Zwiadowca – dłuższe stabilne celowanie ze snajperki - kolejny perk dla snajperów. Z ulepszonym perkiem można szybciej żonglować zmianą z karabinu na pistolet.
  • Pewna ręka – (bez skojarzeń) większa celność strzałów z biodra - bardzo niemiłe w połączeniu z shotgunem lub PM-ami w obu rękach. Ulepszone pozwala na szybszy ADS(czas w którym zmienia się na precyzyjne celowanie) i atak nożem z półobrotu.
  • Zwinne ręce – zmiana magazynka trwa 0.000045 sekundy. W połączeniu z Wagą Lekką tworzy idealny zestaw rushera. W wersji Pro zmniejsza ADS.
  • Watażka – 2 dodatki do broni - lans wśród noobków , ale niestety zwykle nic więcej. W nagrodę za wybranie tego ulepszonego perka, dostaje się granat gratis.
  • Maratończyk – dłuższy sprint - 3 ulubiony perk rusherów. W wesji Pro nieskończony sprint. Przez noobów na pierwszym poziomie uważany za speedhack.
  • Ninja – Ciche poruszanie się - bezużyteczny, bo w Black Ops efekty dźwiękowe są tak realistyczne, że słyszy się wroga dopiero gdy podejdzie na odległość ok. 30 cm. Ale z dobrymi słuchawkami i tym perkiem w wersji Pro, można słyszeć nawet oddech wroga na drugim końcu mapy.
  • Druga szansa – gdy dostaje się krytyczne obrażenia zamiast umierać pada się na ziemię i wyciąga pistolet. W trybie hardcore już 1 trafienie z tego pistoletu wystarczy by zabić więc perk ten jest bardzo lubiany przez innych graczy. Jego ulepszona wersja daje innym graczom możliwość reanimowania Cię za raz po śmierci, więc każdy może poczuć, jak to jest zmartwychwstać.
  • Haker – wykrywa ładunki wybuchowe i wyposażenie przeciwnika - perk niezwykle popularny wśród graczy - używa go aż żaden z nich.
  • Maska taktyczna – redukuje efekty granatów gazowych/hukowych/błyskowych - była by przydatna gdyby nie fakt, że nikt tych granatów nie używa.

Wyposażenie

  • C4 – dwa zdalnie odpalane pięciokilowe worki przypominające plecaki wielbicieli muzyki metalowej. Używane jedynie w trybach Znajdź i Zniszcz, Dominacja i Zdobądź Flagę. Co prawda są dwa główne sposoby odpalania ale istnieje również dodatkowy - informacja w prawym górnym rogu ekranu o traceniu pozycji alpha, bravo albo charlie; przejęciu flagi przez przeciwnika lub o podłożeniu bomby. Koszt: 2000 CoD Points.
  • Kamera – każdy może się teraz poczuć jak w biurze ochrony supermarketu. Jedyną różnicą między zwyczajną kamerą sklepową a tą jest widok termiczny. Jest to drugi co do popularności przedmiot, którym można dręczyć innych graczy, ponieważ można bez problemu odnaleźć ich na ekranie, jako wielką białą plamę. Nooby nie potrafią przełączać między widokiem z kamery a mapą. Koszt: 2000 CoD Points.
  • Desant Taktyczny – po usunięciu atomówki z listy killstreaków ten przedmiot stał się całkowicie bezużyteczny wśród noobów. Na szczęście dla firmy produkującej desanty taktyczne, sprytniejsi gracze opracowali taktykę, jak rozstrzygnąć mecze Zdobądź Flagę i Dominacja w jak najkrótszym czasie z użyciem ów Desantów - wystarczy umieszczać je w pobliżu obiektu zainteresowania. UWAGA: pomimo oczojebnego (dla przeciwnika) czerwonego migającego światła i dźwięku telefonu, nooby nie są w stanie rozpoznać tego obiektu, jako niebezpiecznego, dlatego w większości przypadków nie trzeba się martwić, że Desant Taktyczny zostanie zniszczony. Koszt: 2500 CoD Points.
  • Zakłócacz – choć przypomina radio z czasów prehistorycznych jego działanie jest odrobinę inne. Po uruchomieniu tego przyrządu zakłóca radar przeciwnika (patrz na killstreaki - samolot przeciw-szpiegowski, co wtedy dzieje się w szeregach wroga) oraz wszelkie powiadomienia głosowe w zasięgu swojego działania, który nie przekracza 1 sekundy jazdy RC-XD na pełnym gazie. Zdarza się, że ci "bardziej inteligentni gracze" mylą go z innym wyposażeniem i umieszczają Zakłócacz, np. na swojej fladze w trybie ZF. Koszt: 2500 CoD Points.
  • Czujnik Ruchu – termos na kawę z dodatkową opcją wyświetlania przeciwników na mapie w zasięgu działania, które podobnie do zasięgu Zakłócacza nie przekracza zasięgu pierdnięcia. Czasami używany przez półślepych kamperów, w pokoikach 2 m². Koszt: 3000 CoD Points.
  • Claymore – najpowszechniejszy przedmiot w Black Ops, częściej spotykany niż jakakolwiek inna broń. Umieszczany za każdym rogiem w mnogich ilościach, aby tylko powstrzymać przeciwnika przed zrobieniem dwóch kroków w stronę czerwonej kropki, która właśnie pojawiła się na jego mini-mapie. Claymore znajduje wiele zastosowań: sprawdza się jako partner osłaniający plecy kampera, partner osłaniający lewy bok kampera, partner osłaniający prawy bok kampera i partner osłaniający front kampera. W ZF jest umieszczany tuż przed flagą. W ZiZ jest umieszczany tuż przed celem A i celem B. W Dominacji jest umieszczany tuż przed A, B lub C. Można go również znaleźć na drugim końcu drabiny, bądź schodów. Koszt: 5000 CoD Points.

Wyposażenie - Śmiertelny

  • Granat Odłamkowy – podstawowy granat, który znajduje się w standardowym wyposażeniu. Dzięki opcji „gotowania” możliwe jest przyrządzenie przepysznego gulaszu z mięsa przeciwników... Chyba, że nie zostanie wyrzucony w odpowiednim czasie.
  • Semtex – ładunek wybuchowy, który najczęściej przyczepia się w okolice głowy, krocza i odbytu. Choć głośno pika, niczym poranny budzik i zostawia za sobą smugę czerwonego/zielonego światła, nie jest zauważany przez noobów.
  • Tomahawk – „granat” dla „miszczuf widowiskowych killcamów”. Na skutek szczęścia są w stanie trafić przeciwnika prosto w oko rzucając na odległość 2726361.5 km. Później filmiki z Tomahawkiem w roli głównej trafiają do sieci, gdzie ww. „miszcz widowiskowych killcamów” podnieca się swoim dokonaniem wraz z grupką graczy-internautów.

Wyposażenie – Taktyczny

  • Granat Dymny – Willy Pete (ang. Łiliam Piotruś), granat wytwarzający ilość dymu, jaką można (nie)dostrzec po uchyleniu szyby w samochodzie Rastamanów. Świetnie się sprawdza w ZF i Dominacji.
  • Granat Błyskowy – flash aparatu fotograficznego zamknięty w granacie. Gdy jest w rękach noobów, a Ty masz, np. Łiliama-Piotrusia to tak jakbyś miał/a dwa rodzaje granatów taktycznych.
  • Granat Hukowy – pierdolnięcie tego granatu przy głowie powoduje krótkie urwanie filmu. Gdy nooby korzystają z tego granatu, sprawa wygląda podobnie jak z granatami błyskowymi.
  • Przynęta – Granat ten oddaje ślepe strzały (widoczne na mapie wroga) i wydaje dźwięki przeładowania, czasami również się przemieszcza. Nie ma to jak zabawa wskaźnikiem laserowym z kotem albo psem, prawda? W Black Ops, wskaźnik to Przynęta a pies lub kot to noob. Nooby, jeśli nie kampią, mają zwyczaj bezmyślnie, niczym zombie, podążać za czerwoną kropką na mapie, co czyni je łatwymi celami. Spróbuj wyrzucania Przynęty poza mapę...
  • Gaz Nova – wielkie smocze pierdnięcie zamknięte w małym pojemniczku. Granat ten wytwarza chmurę śmierdzionośnego gazu, który jest w stanie powalić słonia w ciągu 5 sekund. Odradza się korzystania z nich, jako zasłony dymnej.

Jesteś uzależniony gdy

  • Kradniesz pierwszemu napotkanemu dzieciakowi zdalnie sterowany samochodzik i krzyczysz "Friendly RC-XD inbound"
  • Płynąc łodzią słuchasz tylko i wyłącznie Rolling Stonesów
  • Każdemu manekinowi sklepowemu odstrzeliwujesz głowę
  • Zamiast twojego kolegi z ławki widzisz Reznowa
  • Próbujesz uciec ze szkoły jak Rosjanie z Workuty
  • Kupiłeś sobie szkła kontaktowe w każdym kolorze
  • Na grzyby wybierasz się tylko z miotaczem płomieni
  • Próbujesz siłą umysłu zmienić zawartość paczki
  • W lodówce zamiast jedzenia trzymasz broń
  • Spuszczasz swojego psa ze smyczy krzycząc przy tym "Dogs incoming!"
  • Gdy budzisz się w izbie wytrzeźwień, myślisz, że jesteś przesłuchiwany przez kolegów z CIA