Linie tramwajowe we Wrocławiu

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Szablon:Tlinie komunikacyjne, po których jeżdżą wrocławskie tramwaje. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez stopiątki i stopiątki (trochę inne).

Zwykłe

Działające prawidłowo

  • Szablon:Todwiedza wszystkie dworce po kolei, ponieważ jeździ do około miasta z Dworca Nadodrze przez Dworzec Główny PKP na Dworzec Nadodrze! Śmiga jako jedyna przez nowe tory na Pułaskiego. Lina okólna, jedna jedzie w lewo, a druga w prawo. Proste.
  • Szablon:Tjedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy, z Biskupina do Marino (Poświętne). W sumie fajna, bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
  • Szablon:Tjeździ z Biskupina na Krz(yż)yki, jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. Dwieścieczwórka lub dwieściepiątka się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia, na której jeździły Skodilaki, ale już nie jeżdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
  • Szablon:Twróciła na tory po ponadmiesięcznej nieobecności w 2012r. Będzie jedną z linii dowożących kibiców na stadion miejski. Z Księża Małego na Pilczyce. Lubi jechać pusta zaraz po pełnym 33PLUS. Lubiana przez dziwnych meneli. Kiedyś kursowała na strasznie długiej trasie z Księża małego na Leśnicę, ale ją obcięli.
  • Szablon:Tz Oporowa na Biskupin mijając Politechnikę, czyli robi za beczkę śledzi podczas roku akademickiego. Dzięki tej linii najszybciej dostaniesz się do Rynku z Biskupina, bo jedzie przez most Grunwaldzki, a nie naokoło jak 2 i 10.
  • Szablon:Tz Księcia Księża Małego na Oporów, zwykle można tu spotkać wszelkiego rodzaju stopiątki,a ostatnio nawet dłuższe tramy, nie wiadomo po cholerę, bo linia nie jest oblegana. Tymczasowo przy FATcie skręca w Hallera w stronę Krzyków, gdzie ma pętlę z powodu remontu i trochę ją zapycha.
  • Szablon:Tz Krzyków do osiedla Kowale. Jeździ na przestrzał przez centrum – ulicą Szewską w stronę Kowal, a w drugą stronę przez Kazimierza (Nie)Wielkiego. Druga linia (po 2), na której jeździły Skodilaki.
  • Szablon:Tdruga linia ze Skodilakami. Jeździ z Krzyków do Marino, lub, jak kto woli, Poświętnego. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez meliny na Ołbinie. Prawie prosta linia, ma niewiele zakrętów 45 stopni i brak zakrętów 90 stopni, wyjątek: plac Powstańców Wielkopolskich.
  • Szablon:Tjej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogaj. I wreszcie jedzie po normalnemu, zamiast robić jakieś rundy honorowe. Jedyna, która jeździ na Tarnogaj (dawniej były 3, ale przenieśli/usunęli przez tramwaje MINUS), więc w ósemce tłoki.
  • Szablon:Tz South Parku na Sępolno przez Mosty Młyńskie (o które w końcu skończyła się awantura) i Sienkiewicza.
  • Szablon:Tnajszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy. Lubi jechać wtedy kiedy jedzie 33PLUS, a więc zdarza się ze jedzie 10 za 33 albo odwrotnie! Ostatnio Dwieściepiątki przejęły niektóre brygady.
  • Szablon:Tpo cholerę skrócono ją do Cmentarza Grabiszyńskiego – tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Drugą pętlę ma na Kromera, czyli tam, gdzie zbiera się największe opóźnienia (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Mosty Młyńskie zrobione, więc i ona jedzie wreszcie po prostej. Jest obsługiwana przez rodowite wrocławskie tramwaje Dwieściepiątki, a jak wstaniesz rano, to zobaczysz nawet Knedliczki.
  • Szablon:Tjeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (nie mylić z FAT 32). Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
  • Szablon:Tz South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką. Cyganie chętnie podróżują tą linią albo 1, zależy gdzie się wożą.
  • Szablon:Tpo wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół. Jest obsługiwana przez najstarsze stopiątki, mimo że to najdłuższa linia we Wrocławiu.
  • Szablon:Tpo trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego. I tutaj w końcu jedzie od Hali Targowej na Plac Bema po prostej, zamiast blokować torowisko pod Uniwerkiem. Mówi się o tym, że jeśli chcesz sobie usiąść w tramwaju, to wybierz właśnie tę linię – tam zawsze jest miejsce! Czasem lubi ona wozić muchy. 23 to idealna linia dla czasów PRLu – zakłady przemysłowe w okolicach ul. Kromera – WPP. Bezsensownie umieszczono na linii 16T.
  • Szablon:Tto samo co, 14 (dlatego też bywa pusta), ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
  • Szablon:Tprawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojeżdża aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach, tylko czy kibice oszczędzą tramwaj...?
  • Szablon:Tpo perturbacjach z Mostami Mieszczańskimi obecnie jeździ z Gaju. Śmiga po nowiutkim torowisku na Kozanów. Przejęła część obowiązków wywalonych już 22 i autobusu 135.
  • Szablon:Tpierwsza linia PLUSowa. Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu, ale tam trzęsie...) do Pilczyc, czyli skrócona dwunastka (przy której były protesty, mieszkańcy błagali o powrót fajnej 12, pomimo tego nie dostali jej, ale nadal żyją nadzieją). Co najciekawsze, to jego stała trasa, mimo że w żaden sposób nie wykorzystuje w ciągu dnia drugiego czoła... Ma być najczęściej kursującą linią we Wrocławiu, przez co ma szansę stać się kultową (choć i tak nikt z nas nie zapomni poczciwej 16...).

Działające nieprawidłowo

  • Szablon:Tsuper linia. Na Klecinę jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). I tutaj naprawa Mostów Młyńskich spowodowała, że od Hali Targowej jedzie po prostej. Ale że koło Dworca robiła konkurencję dwójce i dziewiątce, to zajeżdża pod Operę. Chwilowo jeździ tylko na Krzyki (remont torowiska na ulicy (Nie)Przyjaźni). Ostatnio skończył się ten remont, trasa jest super i podczas jazdy tramwajem wreszcie nic nie telepie, do tego dwieściepiątki wróciły...

Niedziałające

  • Szablon:Twywalona na śmieci, bo trasę ukradł jej 33PLUS. A że w skróconej wersji, to już nieistotne. Mieszkańcy proponowali jej inną trasę, aby nie dublowała się z 33MINUS, ale Magistrat był nieugięty...
  • Szablon:Tajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyncze składy[1] stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – Zoo. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna[2]. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku. „Formalnie” zlikwidowana w 2012. Pewien wrocławianin proponował nową trasę dla 16 – coś na Tarnogaj, bo z trzech tam dawniej jeżdżących linii została tylko jedna (winę ponoszą tramwaje PLUS), ale WTr odesłał pana z kwitkiem, albo prośba nie dotarła.
  • Szablon:Tmuchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmieniała stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździła normalnie, bo zawsze jeździła inaczej. Swego czasu można było ją spotkać na Pilczycach, przy Marino, na Stadionie Olimpijskim, Kromera i na Zawalnej naraz. Dawali na nią składy stopiątek, mimo że mało kto ryzykował jazdę. Stwierdzono, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo że pracuje dwa razy więcej silników. Zresztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii, bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powodu, co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
  • Szablon:Twywalono ją do kosza, zanim jeszcze PLUS zaczął dojeżdżać na Gaj. Jej obowiązki pełnią 31PLUS i 32PLUS.

Zastępcze

  • Szablon:Tlinia będąca w połowie „jedynką”, w połowie „czwórką”, zastępująca te linie na czas remontu Skłodowskiej Kurii. Przez połowę trasy jest nabita studentami. Spotkać można na niej głównie Stopiątki i ich badziewne przeróbki jak 105Ng.

Specjalne

  • Szablon:Tspecjalne linie uruchamiane na walki braci Kliczko mecze (m. in EURO 2012) na stadionie miejskim, na które prowadzi tylko jedno torowisko. Zwykle łączą Rynek ze stadionem. W razie awarii/wypadku/kolizji/braku prądu możliwe jest opóźnienie i wynikający z tego powszechny chaos, za co winę oczywiście ponosi premier.
  • Szablon:Turuchamiane tylko na Wszystkich Świętych, łączą różne miejsca z cmentarzami (E1 łączy Cmentarz Grabiszyński i Cmentarz Osobowicki, E2 Krzyki i Osobowice, E3 Sępolno i Osobowice, E4 Kromera i Osobowice, E5 Biskupin i Osobowice, E6 Sępolno i Osobowice Grabiszyn, E7 Pilczyce i Grabiszyn, E8 PLUS Gaj i Osobowice, E9 Grabiszyn i... nie zgadniesz... Osobowice, tylko po innej trasie). Zwykle jest 9 takich linii, choć czasami w starszych tramwajach było napisane po prostu E. W skrajnych przypadkach pojawiła się cyfra od 1 do 9 napisana czcionką Times New Roman wielkości <1 (czyt. mniejszej niż 1). Jak pech to pech...

Nocne

Skończyły się na Kill'em All.

Historyczne

  • Szablon:Ttypowa linia ówczesnego ustroju. Łączyła ulicę Robotniczą z Fabryką Automatów Tokarskich (FAT). Skrócona Osiemnastka, która przetrwała dłużej niż poniższa linia.
  • Szablon:Tłączyła Pilczyce i Grabiszyn. W maju 2012 można było się przejechać jej przyrodnią wnuczką (linia 73). Wywalili ją wraz z końcem socjalizmu. Co roku 1 listopada jest reaktywowana przez linię cmentarną E7.
  • Szablon:Tz Księcia Księża Małego do South Parku przez Kościuszki. Jeździły tu pojedyncze stopiątki, jak na 16.

Przypisy

  1. No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.
  2. Mało typa nią podróżowało.