Użytkownik:Griegor/brudnopis
Piechur
Najbardziej podstawowa klasa nie wyróżniająca się niczym specjalnym. Polecana dla prostych graczy, którzy zwyczajnie chcą przeżyć przygodę i służyć ojczyźnie. Piechur dysponuje różnorodnym ekwipunkiem, który w większości przypadków wyglądają fajowo (maski przeciwgazowe, granaty, bagnety) i jest bardzo uniwersalny, może walczyć na pustyni i wśród śniegu. Niestety, piechurzy ponoszą zazwyczaj ogromne straty, więc namyśl się dwukrotnie, niem zostaniesz jednym z nich. Niemniej, gra tą klasą należy do najbardziej emocjonujących i obfituje w różnorodne przygody. Jeśli masz talent literacki, zebrane doświadczenia możesz przelać na karty książki, która bardzo możliwe, że stanie się pozycją obowiązkową milionów czytelników na całym świecie. Natomiast, jeśli na polu walki wykażesz się męstwem, masz szansę zostać legendą serwera i odblokować wspaniałe osiągnięcia. Co więcej, piechurem możesz zostać w każdym momencie rozgrywki!
Podoficer
Oficer
Wysoki rangą dowódca
Bycie wysokim rangą dowódcą wiąże się wielką odpowiedzialnością, w końcu masz pod swoją komendą dziesiątki, setki, a może i miliony żołnierzy. Ich los zależy od tego, jaką strategię obierzesz. Niemniej, jest to klasa perspektywiczna i przyjemna w graniu. Podczas rozgrywki, oprócz momentów, w których będziesz mieć ochotę popełnić samobójstwo (i możliwe, że kiedyś nawet to zrobisz), będziesz bawić się na bankietach w towarzystwie arystokratów i uroczych dam, podczas gdy twój piękny mundur zdobić będą niezliczone medale i ordery. Masz szansę zostać wpływowym politykiem, bohaterem narodowym, idolem młodzieży, a nawet awansować na naczelnego dowódcę sił zbrojnych!
Naczelny dowódca sił zbrojnych
Tylko jeden gracz w danej frakcji może pełnić tę zaszczytną funkcję. Raczej nie będziesz to ty, chyba, że masz wpływowe znajomości i liczne talenty, które pozwolą ci przechytrzyć rywali. Klasa staje się możliwa do przyjęcia również poprzez zamach stanu i zabicie poprzednika. Bycie naczelnym dowódcą sił zbrojnych to nie tylko liczne zagrożenia (przywódcy wrogich frakcji chcą cię zabić, a podkomendni chcą zająć twoje miejsce), ale i wielka odpowiedzialność. W końcu to ty podejmujesz najważniejsze decyzje dotyczące całej armii oraz akceptujesz wszystkie plany, które mogą prowadzić do ostatecznego zwycięstwa lub klęski. Jeśli wygrasz, masz szansę zostać bohaterem narodowym. Twoje pomniki staną w parkach, twoim imieniem nazywane będą ulice, twoja piękna twarz pojawi się na banknotach... Czyż to nie wspaniałe? Niestety, jeśli przegrasz, możliwe, że zostaniesz powieszony.
Klasa polecana wyłącznie dla megalomanów z przerostem ambicji.
Adiutant
Ordynans
Zwiadowca
Snajper
Elitarna klasa, o której marzy wielu cywilów, jednak wymaga ona wielkich umiejętności oraz żelaznej psychiki, więc jest polecana tylko dla doświadczonych i utalentowanych graczy. Ci mniej utalentowani, owszem, mogą zostać snajperami, jednak raczej długo nimi nie będą. Snajperzy eliminują przeciwników ze znacznej odległości, stosując różnorakie kamuflaże. Wlewają w serca wroga strach, stercząc w niewygodnych pozycjach kilka dni, tylko po to, by ustrzelić starego generała. Czasem rozgrywają też bardzo emocjonujące pojedynki między sobą, trwające kilka tygodni.
Mechanik
Inżynier
Jako inżynier będziesz projektować najnowszą broń i pojazdy dla swojej ojczyzny. Spędzisz wojnę w biurze, walcząc z depresją, udoskonalając nowy model czołgu średniego nazwany twoim nazwiskiem (w końcu to ty projektujesz). Gdy już porzucisz rodzinę, zostaniesz alkoholikiem i zaszyjesz się w swoim ciemnym gabinecie, po kilku miesiącach nerwów dokończysz projekt, po czym oddasz go przełożonemu. Powstanie prototyp czołgu, jednak twoja konstrukcja będzie kosztowała zbyt wiele materiałów, by obciążona wysiłkami wojennymi gospodarka mogła pozwolić sobie na uruchomienie linii produkcyjnych. Następnie całość wypłaty przepijesz i gdy ockniesz się, wojna będzie już wygrana, a ty zostaniesz menelem spod mostu. Z tego powodu inżynier jest klasą ekstremalną.
Klasa idealna dla osób z tendencjami autodestrukcyjnymi oraz przerostem inteligencji niewspółmiernym do charyzmy.
Kwatermistrz
Zadaniem kwatermistrza jest dbanie o to, by żołnierze nie umierali z głodu, mieli dość ubrań. Klasa wymaga zdolności organizacyjnych i liczenia, czy nikt nie zjadł nadprogramowego chlebka. Choć jest oficerem, to nie cieszy się żadnym autorytetem. Wszystko zmienia się, gdy frakcja zaczyna przegrywać i musi się wycofać, wtedy kwatermistrz kieruje ewakuacją. Jeśli coś pójdzie nie tak, żołnierze będą go nienawidzić. W sumie to nie robi żadnej różnicy, gdyż żołnierze wciąż uważają, że dostają za mało jedzenia, więc i tak nienawidzą kwatermistrza.
W celu zapobiegania samobójstwom graczy, klasa kwatermistrza dostępna jest tylko dla graczy charakteryzujących się wysoką samooceną i optymizmem.
Kucharz
Pancerniak
Co może być przyjemniejszego od jazdy czołgiem? Wyobraź sobie to tylko! Jedziesz przez pustynię, temperatura odczuwalna zbliża się do sześćdziesięciu stopi, a ty, skryty w metalowej puszce suniesz przez piaski... Nagle piasek dostaje się do silnika i pojazd się zatrzymuje. Siedem godzin później naprawiacie usterkę, smażąc wcześniej jajka na pancerzu. Następnie wracacie do środka i jedziecie całą noc. Nad ranem od waszego pojazdu odbijają się kule. Najprawdziwsza bitwa! Szarżujecie na piechotę wroga wściekle, miażdżąc przeciwników i ostrzeliwując z działa bunkry. Nagle na horyzoncie pojawiają się czołgi przeciwnika. Tak jakby większe od waszego. Nieziemski huk paraliżuje cię. Trafili was! Wyplątujesz sobie z włosów kawałki przyjaciela, ładowniczego. Musicie opuścić pojazd, trafili w wieżę! Lecz cóż to? W środku wybucha pożar. Płomienie obłażą cię i palisz się żywcem, krzycząc ile sił. Ból jest nie do zniesienia. Udaje ci się zdusić ogień na swoim mundurze i ciężko poparzony wyczołgujesz się z czołgu. Na zewnątrz trwa zawzięta walka. Zbłąkana seria z karabinu maszynowego rozpruwa ci plecy. Wykrwawiasz się na piasku, leżąc w pełnym słońcu. Cierpienie odbiera ci zmysły.
Czyż to nie kusząca wizja? Jeśli tak, pancerniak jest klasą dla ciebie!
Marynarz
Umiejętnością wymaganą, by otrzymać klasę marynarza jest pływanie. Umiejętność szczególnie przydatna, gdy okręt, na którym się pływa zostanie zatopiony. Wtedy, o ile marynarza nie zabiła eksplozja, tudzież odłamki, zapewne utonie on. Nawet jeśli przeżyje, to zawsze może jeszcze nie zmieścić się w szalupie i dryfować po morzu tak długo, aż umrze z wyziębiania. O ile wcześniej nie skonsumują go rekiny.
Jeśli interesuje cię klasa marynarza, musisz być przyzwyczajony do długotrwałej nudy. Przez większość czasu będziesz pływać na okręcie ze świadomością, że wróg może uderzyć w każdej chwili. Niemniej w większości przypadków rozgrywka tą klasą jest spokojna i przyjemna, więc polecamy ją młodym i niedoświadczonym graczom.
Marynarz na okręcie podwodnym
Pilot
Pilot kamikaze
Wartownik
Idealna klasa dla graczy, którzy nie zamierzają angażować się w rozgrywkę zbyt mocno. Do zostania dobrym wartownikiem nie potrzebne są jakiekolwiek umiejętności wojskowe, poza chwyceniem karabinu i krzyknięciem „stój, bo strzelam!”. Wartownik całą wojnę spędza przesiadując pod strategicznie ważnymi obiektami (sztab, kwatera dowódcy, tajna baza), pijąc alkohol z innymi wartownikami lub, jeśli jest sam, śpiąc. Jedyny przypadek, w którym wartownik musi powstać jest wizyta oficera. Wtedy nawet trzeba wypiąć pierś i stanąć na baczność, w skrajnych przypadkach zasalutować.
Klasa nie gwarantuje wielu doznań, ani też szans na awans. Najpoważniejszym zagrożeniem dla wartownika jest kac. Polecana dla graczy niezbyt ambitnych.
Strażnik w obozie jenieckim
Przypomina trochę wartownika, jednak gra tą klasą jest dużo niebezpieczniejsza. Gracz musi pilnować wziętych do niewoli żołnierzy wroga, udaremniając próby ucieczki z obozu. Czas spędza głównie w wieżyczce obserwacyjnej lub też przechadzając się wzdłuż drutu kolczastego odgradzającego go od żądnych krwi jeńców. W każdej chwili strażnik naraża się na bunt osadzonych, który najpewniej będzie skutkował spacyfikowaniem go w dość bolesny sposób. By zapobiec rewolcie sięga się często po rozstrzeliwanie jeńców, jednak nie powinno się tego robić zbyt często, gdyż przynosi to skutek odwrotny do zamierzonego. Co więcej, w przypadku stosowania rozstrzeliwań bez umiaru, w razie przegrania wojny, strażnik sam zostanie rozstrzelany.
Klasa nie polecana dla niedoświadczonych graczy, oraz tych ze skłonnościami do zachowań impulsywnych. Nikt przecież nie chciałby, żebyś otworzył ogień maszynowy do jeńców tylko dlatego, że żona wolała innego. A jeśli już puszczą nerwy, bo kochankiem żony okazał się być sam Włodek, to masz szansę na zostanie rozstrzelanym.
Komendant obozu jenieckiego
Dowodzi strażnikami i odpowiada za wszystko, co się dzieje w obozie jenieckim. Również niebezpieczna klasa, gdyż jeśli będzie tolerował częste egzekucje osadzonych, bądź też zaniecha troski o ich wyżywienie oraz warunki sanitarne, w razie przegrania wojny zostanie stracony przez powieszenie jako zbrodniarz wojenny. Niemniej, przez cały czas urzędowania ma dostęp do towarów luksusowych i żyje na wysokim poziomie, a jeśli będzie traktował jeńców z szacunkiem, to po wojnie (niezależnie od jej wyniku) ma szansę być szanowany, a nawet stawiany za wzór cnót żołnierskich.
Komendant garnizonu
Kawalerzysta
Luzak
Saper
Szpieg
Członek tajnej policji
Żandarm
Artylerzysta
Dobosz
Współcześnie klasa już prawie zanikła i działalność ocalałych ogranicza się do przygrywania podczas uroczystych przemarszów i defilad zwycięstwa. W zasadzie wszystko, co musi umieć robić dobosz, to grać na bębnie. Przed wieloma aktualizacjami rola dobosza nie była wyłącznie reprezentacyjna, gdyż
Dozymetrysta
Kapelan
Medyk
Attaché wojskowy
Komandos
Oficer polityczny
Łącznościowiec
Członek pospolitego ruszenia
Pamiętaj, że jeśli dołączyłeś do rozgrywki nawet dzień przed jej końcem, wciąż masz szansę zasłużyć się na polu chwały. Jeśli wróg wszedł na terytorium ojczyzny, miasta chylą się pod nalotami
Partyzant
Najlepsi gracz klasy partyzant funkcjonują w Japonii. Niektórzy ponoć od siedemdziesięciu lat do dziś nie przestają grać!