Civilization

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Civilization – popularna turowa gra komputerowa zrodzona u schyłku XX wieku (1991) w głowie komputerowego heretyka Sid Meier'a. Początkowa planowana dla agentów CIA jako symulator obrony przed sowieckimi technikami globalizacji świata. Przejęta przez hackerską grupę o kryptonimie Microprose została upubliczniona i rozpowszechniona, co spowodowało ochłodzenie stosunków rosyjsko-amerykańskich znanych w historii jako żelazna kurtyna.

Noob w Civilization IV

Info.png Główny artykuł: noob
  • Gra na patchu 1.5, ponieważ twierdzi że patch 1.74 psuje grę. W rzeczywistości nie umie go poprawnie zainstalować.
  • Wybiera przywódcę nie po cechach, a ładnej twarzy. Gdy dowiaduje się, że Ludwik XIV jest jednym z najlepszych, mówi: jak to? Ten grubas?.
  • Technologie do zbadania wybiera na chybił-trafił.
  • Atakuje miasta przeciwnika armią łuczników.
  • Jedynym źródłem dochodów jego imperium są rekompensaty za stracone w budowie cudu młotki.
  • Stawia miasto na środku pustyni a potem pisze na forum: Hej! Czemu nie mogę nic zbudować moim robotnikiem?.
  • W multiplayerze gra jako Huayna Capac i nie robi wojska tylko arcyważne budynki jak Świątynia Artemidy.
  • Grając w teamie i jako financial na tyłach mapy będzie robił w cholerę jednostek i rujnował ekonomię...
  • ...jego partner, grający aggressivem i będąc na froncie, będzie budował ciągle chatki i budował tylko warriory do Hereditary Rule...
  • ...i wyzywają innych od noobów "no bo tak tszeba grać w civilizacje".
  • Na grze typu city elimination stawiają miasta tuż przy granicy przeciwnika i bronią Scoutem.
  • Budują monument w stolicy nie będąc charismatic.
  • Idą w cultural victory w Multiplayerze.
  • Zaczynają grę budując workera w grze typu 1v1 na inland sea.
  • Nie gra Gandhim bo fast worker się nie bije.
  • Ma jeszcze lasy w stolicy w erze Konstrukcji.

Błędy w grze

  • Wpisanie tajnego kodu Shift+56 lub Shift+12345678 powoduje uruchomienie tajnego trybu CIA, który umożliwia przyjrzenie się całej mapie rozgrywki przy pomocy satelitów szpiegowskich.
  • Posiadając dwa statki jesteśmy w stanie opłynąć cały świat w ciągu jednej tury! Wystarczy, że na zmianę będziemy ładowali jeden statek na drugi - istna perpetuum mobile (ciekawe, kiedy projekt ten zostanie użyty w amerykańskich bazach Marines).
  • Podczas napadania na wrogą jednostkę typu Militia przy pomocy najnowocześniejszego bombowca B24 okazuje się, że spokojni wieśniacy zastosowali znany manewr z czasów wojny afgańsko-amerykańskiej i przy pomocy dzid i włóczni zestrzelili latający wehikuł.
  • Gra uległa wpływom socjalistycznej propagandy i komunizm jest najlepszym ustrojem, w którym ludzie są szczęśliwi, naukowcy pracują trzy razy lepiej, a wszędzie jest pełno wojska, które grabi i łupi.
  • Powszechne są niezgodności historyczne. Poczynając od drobnych (wbrew temu co sugeruje gra, Ramzes III nie żył ponad 4000 lat), poprzez nieco poważniejsze (USA wcale nie istnieje od 3000 roku przed narodzeniem Chrystusa), skończywszy na ekstremalnych (do tej pory badacze nie odnaleźli śladów ataku Zulusów na Europę za pomocą czołgów i bomb nuklearnych w roku 1350).

Szablon:Stubgry