Red Bull Racing

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Rimdirimdimdimdim

Sebastian Vettel po zwycięstwie w GP Hiszpanii

Czwarte zwycięstwo w tym roku Australijskiego Kangura

Andrzej Borowczyk o czwartym w historii zwycięstwie zwierzęcia w F1 po GP Węgier 2010

Red Bull Racing (w skrócie Red Bull Racing-Honda) – zespół Formuły 1 mający w swoim dorobku dwa nieprzypadkowe tytuły mistrza świata z lat 2010-2013.

Historia[edytuj • edytuj kod]

W 2005 roku Red Bull wszedł do F1 z nadzieją zdobycia mistrzostwa świata. Jednak bolid z budowany z puszek i napędzany biegającymi chomikami nie był w stanie rywalizować z najlepszymi. Swój cel osiągnęli dopiero po sześciu latach znikomych sukcesów, a gdyby nie dołączenie do zespołu niejakiego Adriana Neweya dzisiaj nadal używaliby bolidu z puszek po napoju Red Bull.

Bolid[edytuj • edytuj kod]

Model kasku Vettela w skali 1:43
  • Sezon 2005

Zespół wszedł do Formuły 1 z hukiem, prezentując pierwszy w historii samochód zrobiony z puszek po napoju energetyzującym. W jednym z wyścigów wystąpił Vitantonio Liuzzi, który zdobył jeden punkt. Nie był niestety tak historyczny, jak jeden punkt Vettela z GP USA 2007. Red Bulla gryzie to bardziej, gdyż był to jedyny punkt nie wywalczony przez Vettela dla stajni Czerwonego byka (wliczając w to Toro Rosso).

  • Sezon 2006

W wyniku strajku chomików zespół nie miał jednostki napędowej. Zadłużając się w Ferrari kupili dwie jednostki napędowe samochodów z lat '50 i nimi kontynuowali sezon. Efektów nie było.

  • Sezon 2007

Zespół się poprawił i kupił profesjonalne jednostki napędowe, dzięki czemu czasy okrążeń poprawiły się o ok.50 sekund. W tym samym roku Red Bull wypatrzył w BMW Sauber Sebastiana Vettela. Jednak dla sprawdzenia, przez końcówkę sezonu 2007 i cały 2008 rok Vettel spędził w siostrzanym teamie Red Bulla, Toro Rosso.

  • Sezon 2008

Podium kończącego karierę Davida Coultharda ożywiło atmosferę w zespole. Puszki napoju powiększono o 0,5 ml, a pracownikom podwyższono płacę o 1 cent. Ta sielanka w teamie przełożyła się na wyniki w sezonie 2009, w którym do zespołu w końcu dołączył Sebastian Vettel

  • Sezon 2009

Seb zasłynął bardziej z wyeliminowania Roberta Kubicy z wyścigu o GP Australii, który Polak miał dużą szansę wygrać, niż ze zdobycia wicemistrzostwa świata. Vettel wygrał kilka przypadkowych wyścigów, w tym pierwszy w historii dla Red Bulla, w GP Chin.

  • Sezon 2010

Ten sezon dał Red Bullowi pierwszy tytuł mistrzowski. Znów mistrzostwo Vettela przyćmiły jego dziewczęce łzy, które pokazał po zdobyciu tytułu. Wszystkie zasługi (i słusznie!) przypisano Adrianowi Neweyowi, który zaprojektował mistrzowski bolid.

  • Sezon 2011

Kolejne mistrzostwo Red Bulla. Mr Finger wygrał 11 wyścigów w sezonie i już na GP Japonii przypieczętował sobie tytuł. W tym sezonie napęd na chomiki zastał przywrócony za sprawą przywrócenia systemu KERS. Zwierzątka jednak bardzo chwaliły sobie team Red Bulla i przez przypadek przedłużyły z nim kontrakt na kolejny sezon.

  • Sezon 2012

Kolejne mistrzostwo Red Bulla. Sebastian Vettel nie miał udanego początku sezonu. W GP Malezji został staranowany przez „ogóra”, oliwy do ognia dodał fakt, że dzięki mądremu posunięciu kierownictwa Ferrari, Alonso wygrał wyścig. Lecz gdy wydawało się, że RBR się nie odrodzi stało się to na co wszyscy czekali. Pan jedna brew (czyt. Alonso) wypuścił z rąk niemal pewny tytuł z rąk. W pamiętnym wyścigu o GP Japonii Alonso postanowił taranem przebić się na początek stawki, niestety jego plan legł w gruzach. I tak Sebastian Vettel został najmłodszym potrójnym mistrzem świata, a jego zespół Red Bull Racing zdobył kolejną koronę mistrza konstruktorów.

  • Sezon 2013

I kolejne mistrzostwo. Sezon kompletnie zdominowany przez naszą księżnisię, która wygrała 13 z 19 wyścigów z sezonie. Praktycznie nie byłoby o czym gadać, gdyby nie fakt że w jednym z wyścigów gdy team kazał jej nie wyprzedzać sympatycznego kangura, ona pokazała im środkowego i bezczelnie wyprzedziła go, przez co kangurek przez nią się na wszystkich obraził, i przestał się ścigać po tym sezonie. A cały sezon był przez tą dominację nudny jak flaki z olejem, i już nie było o czym gadać.

  • Sezon 2014

Mistrzostw nie było z powodu złych silników hybrydowych zrobionych przez wszystkich, którzy nie są Mercedesem. Sympatyczny Kangur przestał się ścigać po tym sezonie, i teraz zarząd szukał nowego popychadła dla Vettela, więc zdecydowano stworzyć Sympatycznego Kangura 2.0.

  • Sezon 2015

Jak się jednak okazało, nowa wersja kangurka była zepsuta przez błąd w systemie, który sprawił, że ściga się o 30 km/h szybciej niż Vettel, przez co się obraził na wszystkich w zespole i wymienił czerwonego byka na czarnego konia. Z tego owego powodu zarząd w pośpiechu szukał następcę na nową księżnisię w drużynie, i wybrał Ruska z tendencją do powodowania wypadków. Był on akurat na wyprzedaży z innego byka w dosyć przyzwoitej cenie. W każdym razie, bez zwycięstw.

  • Sezon 2016

Na początku sezonu (c)Vettel zbyt dużo narzekał na Ruską torpedę więc dla pewności wymieniono go na Super Maxa. Ten wszedł z buta i wygrał nawet wyścig, ale w generalce i tak skończył za kangurem.

  • Sezon 2017

Maksiu jednak też lubił się rozwalać, ale parę razy wygrał i miał być następcą Niemieckiej Baletnicy więc był bezpieczny. A same byki powoli chciały skończyć z chomikami z Renault.

  • Sezon 2018

Sympatyczny kangur 2.0 postanowił opuścić byki i zmarnować kontynuować karierę w renówce, a jego następcą został Francuski pokemon. Natomiast Crashtappen na dobre wyrastał na nowego Vettela. Byki natomiast pochwaliły się nowym napędem chomikowym prosto z Japonii.

  • Sezon 2019

Nowy napęd dowoził wyniki w przeciwieństwa do Pierda Gasly'ego, więc zastąpiono go Tajskim Balonem. Maksiu natomiast wyprzedził w generalce obydwa Czerwone Rumaki więc dobrze dla niego.

  • Sezon 2020

Chwilka jak to Balon też nie dowozi? Chwilka jak to nie mamy swojego jako zastępcy? No coż, za rok bierzemy Checo Pereza, może on pomoże Maksiowi i Hondzie w walce o tytuł

  • Sezon 2021

Nagle ogazało się że Mercedes osłabł a Maksio dzięki dobremu bolidowi może zdetronizować Czarnego Pana. Ostatecznie Maksio wygrał tytuł, Honda mimo sukcesu zwija się, Checo nie dowiózł na tyle by w konstruktorce też był tytuł, a ból dupy brytoli słychać po dziś dzień.

Przyszłość i osiągnięcia[edytuj • edytuj kod]

Dzięki przedłużeniu kontraktu z chomikami przyszłość Red Bulla staje się coraz bardziej kolorowa, jednak zespół ten jest zależny od Neweya i właściciela marki Red Bull. Wycofanie się z zespołu jednego z nich będzie skutkowało całkowitym rozpadem teamu i w efekcie tego Red Bull Racing może przejść w zapomnienie.