Assassin's Creed III: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
{{bezgrafik}}
{{bezgrafik}}


{{t}} Kolejna część serii gier akcji zapoczątkowanej przez [[Assassin's Creed]]. Jak zwykle historie są dwie - pierwsza to opowieść o barmanie, który ratuje świat za pomocą jakże niewygodnego łóżka (od drugiej części fotelu), zaś druga przybliża postać inną niż [[Altaïr ibn La-Ahad|Altair]] czy też [[Ezio Auditore da Firenze|Ezio]] - chodzi o Connora Kenwaya, zwanego również [[Ratohnhaké:ton|Ratonhnhake:ton]] (czyt. Ra-Don-Ha-Gay-Du). W tej części Ubi zdecydowało się ubić swoją [[Desmond Miles|kurę znoszącą złote jajka]], przez co tydzień po premierze na forach serii Assassin's creed rozpoczęły się pokemoniaste wpisy rozwścieczonych haszyszynów.
{{t}} kolejna część serii gier akcji zapoczątkowanej przez [[Assassin's Creed]]. Jak zwykle historie są dwie pierwsza to opowieść o barmanie, który ratuje świat za pomocą jakże niewygodnego łóżka (od drugiej części fotelu), zaś druga przybliża postać inną niż [[Altaïr ibn La-Ahad|Altair]] czy też [[Ezio Auditore da Firenze|Ezio]] chodzi o Connora Kenwaya, zwanego również [[Ratohnhaké:ton]] (czyt. Ra-Don-Ha-Gay-Du). W tej części Ubi zdecydowało się ubić swoją [[Desmond Miles|kurę znoszącą złote jajka]], przez co tydzień po premierze na forach serii Assassin's Creed rozpoczęły się pokemoniaste wpisy rozwścieczonych haszyszynów.


== Fabuła ==
== Fabuła ==
Na początku gry akcja toczy się wokół Desmonda, który jak zwykle ratuje świat oraz Hejtama Kenłeja (później jego [[Ratohnhaké:ton|syna]]). W skrócie wygląda ona tak: Hejtam będący Templariuszem, płodzi w Ameryce dziecko z Indianką, po czym spierdala w obawie przed alimentami i terroryzuje ludzi z pomocą swojego gangu oraz <del>liz00sa</del> prawej ręki, Czarlsa Lii. Kilka lat później wioska syna Hejtama zostaje spalona z rozkazu pacyfisty, pragmatyka i światłego dowódcy Dżordża Łoszingtona. W wyniku tego pożaru zginęła eks Hejtama, a Ratonhnhake:ton zwalił to na gang ojca.
Na początku gry akcja toczy się wokół Desmonda, który jak zwykle ratuje świat oraz Hejtama Kenłeja (później też jego syna). W skrócie wygląda ona tak: Hejtam będący Templariuszem, płodzi w Ameryce dziecko z [[Indianie|Indianką]], po czym spierdala w obawie przed alimentami i terroryzuje ludzi z pomocą swojego gangu oraz <del>liz00sa</del> prawej ręki, Czarlsa Lii. Kilka lat później wioska syna Hejtama zostaje spalona z rozkazu pacyfisty, pragmatyka i światłego dowódcy Dżordża Łoszingtona. W wyniku tego [[pożar]]u zginęła eks Hejtama, a Ratonhnhaké:ton zwalił to na gang ojca.


Po kilkunastu latach treningu pod okiem <del>pedofila</del> dawnego asasyna, Konor rozpierdala tenże gang po kawałku, zabija ojca, gwałci jednego z psów Czarlsa, po czym z drewnianym kołku w brzuchu dopada Czerliego i wbija mu nóż w serce. Po drodze giną jego przyjaciel i nauczyciel, a mieszkańcy wioski spierdalają sru w góry.
Po kilkunastu latach treningu pod okiem <del>pedofila</del> dawnego Asasyna, Konor rozpierdala tenże gang po kawałku, zabija ojca, [[gwałt|gwałci]] jednego z psów Czarlsa, po czym z drewnianym kołku w brzuchu dopada Czerliego i wbija mu nóż w serce. Po drodze giną jego przyjaciel i nauczyciel, a mieszkańcy wioski spierdalają sru w [[góry]].


Inną kwestią jest założona przez Konora osada, której mieszkańcy to <del>pierwsze lepsze patałachy z ulicy</del> wykwalifikowani rzemieślnicy.
Inną kwestią jest założona przez Konora osada, której mieszkańcy to <del>pierwsze lepsze patałachy z ulicy</del> wykwalifikowani rzemieślnicy.
Linia 13: Linia 13:
Walka jest jeszcze jeszcze łatwiejsza niż w poprzednich częściach, jednak system rozgłosu nie pozwala na przejście gry w stylu rambo. Składa się on z trzech etapów:
Walka jest jeszcze jeszcze łatwiejsza niż w poprzednich częściach, jednak system rozgłosu nie pozwala na przejście gry w stylu rambo. Składa się on z trzech etapów:


1. Wrogowie po dłuższej chwili Cię atakują
# Wrogowie po dłuższej chwili Cię atakują.
# Wrogowie Cię śledzą, gdy tylko Cię zobaczą.

# Wrogowie Cię atakują po pierwszym spojrzeniu, a bonusowo [[miasto]] zalewa fala jegrów, na których potrzeba po prostu kontry z [[łuk]]iem lub pistoletem.
2. Wrogowie Cię śledzą, gdy tylko Cię zobaczą

3. Wrogowie Cię atakują po pierwszym spojrzeniu, a bonusowo miasto zalewa fala jegrów, na których potrzeba po prostu kontry z łukiem lub pistoletem.


Ponadto nowy zestaw broni, które podczas nowej fabuły używa się najwyżej kilka razy, pozwala zabić wroga za pomocą dwóch przycisków.
Ponadto nowy zestaw broni, które podczas nowej fabuły używa się najwyżej kilka razy, pozwala zabić wroga za pomocą dwóch przycisków.
Linia 24: Linia 22:
== Obsada ==
== Obsada ==
=== Główni bohaterowie uważani za dobrych ===
=== Główni bohaterowie uważani za dobrych ===
* {{t|Connor "Ratonhnhake:ton" Kenway}}główny bohater, asasyn odznaczający się niskim ilorazem inteligencji. Zna tylko jedno zdanie - "Gdzie jest Czarls Li?"
* {{t|Connor „Ratonhnhaké:ton” Kenway}} główny bohater, Asasyn odznaczający się niskim ilorazem inteligencji. Potrafi wymówić tylko jedno zdanie „Gdzie jest Czarls Li?”.
* {{t|Kanen'tó:kon}}gruby i niezdarny Indianin, przyjaciel Konora. Niektóre przesłanki z ubisoftu śmią mówić o rzekomym romansie, lecz nie ma na to dowodów
* {{t|Kanen'tó:kon}} gruby i niezdarny Indianin, [[przyjaciel]] Konora. Niektóre przesłanki z Ubisoftu śmią mówić o rzekomym romansie, lecz nie ma na to dowodów
* {{t|Kaniehtí:io}}matka Konora, Indianka, eks-dziewczyna Hejtama. Ginie pośrednio przez pacyfistę Jurka
* {{t|Kaniehtí:io}} matka Konora, Indianka, eks-dziewczyna Hejtama. Ginie pośrednio przez pacyfistę Jurka.
* {{t|Dżordż "Drożdż" Łoszington}}dowódca Rewolucji, zawzięcie miłujący pokój. Gardzi przemocą i jakimikolwiek metodami z nią związanymi. Spalił wioskę Konora podejrzewając, iż Indianie są sprzymierzeni z Anglią
* {{t|[[Jerzy Waszyngton|Dżordż „Drożdż” Łoszington]]}} dowódca Rewolucji, zawzięcie miłujący pokój. Gardzi przemocą i jakimikolwiek metodami z nią związanymi. Spalił wioskę Konora podejrzewając, iż Indianie są sprzymierzeni z [[Anglia|Anglią]].
* {{t|Achilles Davenport}}dawny Asasyn i mentor Konora. Stracił żonę i syna przez Hejtama (za dużo wpierdalał się w interesy gangu). Umiera jak większość
* {{t|Achilles Davenport}} dawny Asasyn i mentor Konora. Stracił żonę i syna przez Hejtama (za dużo wpierdalał się w interesy gangu). Umiera jak większość.
===Ci uważani za złych===
=== Ci uważani za złych ===
* {{t|Hejtam Kenway}}Wielki Miszcz Jedynego-Słusznego-Zakonu-Templariuszy, największe zło Ameryki. Tak nienawidził Indian, że chciał kupić ich Ziemię, aby ich bronić. Założył gang i miał syna, który go dopadł i uciszył
* {{t|Hejtam Kenway}} Wielki Miszcz Jedynego-Słusznego-Zakonu-Templariuszy, największe zło Ameryki. Tak nienawidził Indian, że chciał kupić ich ziemię, aby ich bronić. Założył [[gang]] i miał syna, który go dopadł i uciszył.
* {{t|Czarls Lii}}zoofil, brudas, niechluj i bohater wojny jakiejśtam. <del>podlizywał się</del> pochwalał autorytet Hejtama. Zginął przez niesłuszne oskarżenia
* {{t|Czarls Lii}} [[zoofilia|zoofil]], brudas, niechluj i bohater wojny jakiejśtam. <del>Podlizywał się</del> Pochwalał autorytet Hejtama. Zginął przez niesłuszne oskarżenia.
* {{t|William Johnson}}Anglik, wtyka w szeregach Indian odpowiedzialny za zakup ich terenów, aby ich bronić. Był gotów zabić nawet tych Indian, gdyż się nie słuchali. Zginął podczas negocjacji
* {{t|William Johnson}} Anglik, wtyka w szeregach Indian odpowiedzialny za zakup ich terenów, aby ich bronić. Był gotów zabić nawet tych Indian, gdyż się nie słuchali. Zginął podczas negocjacji
* {{t|John Pitcairn}}dowódca wojsk brytyjskich, przyjaciel Hejtama. Walczył o pokój, za co główny bohater skończył jego żywot
* {{t|John Pitcairn}} dowódca wojsk brytyjskich, przyjaciel Hejtama. Walczył o pokój, za co główny bohater skończył jego żywot.
* {{t|Thomas Hickey}}najemnik mający za zadanie zabić Drożdża. Trafił do pierdla za molestowanie Konora i wyszedł za kaucją. Konor podczas własnej egzekucji zajebał Hickeya i w nagrodę egzekucję odwołano
* {{t|Thomas Hickey}} najemnik mający za zadanie zabić Drożdża. Trafił do pierdla za molestowanie Konora i wyszedł za kaucją. Konor podczas własnej [[kara śmierci|egzekucji]] zajebał Hickeya i w nagrodę egzekucję odwołano.
* {{t|Ben Church}}Templariusz zdrajca, który doprowadził do chwilowego zjednoczenia Konora i Hejtama. Został pobity przez ojca, po czym dojebany przez synka
* {{t|Ben Church}} Templariusz zdrajca, który doprowadził do chwilowego zjednoczenia Konora i Hejtama. Został pobity przez ojca, po czym dojebany przez synka.
* {{t|Thomas Biddle vel "Bidon"}}bohater Rewolucji, Templariusz. Dzięki niemu Flota Kontynentalna stała się potęgą, za co zajebał go Konor
* {{t|Thomas Biddle vel „Bidon”}} bohater Rewolucji, Templariusz. Dzięki niemu Flota Kontynentalna stała się potęgą, za co zajebał go Konor.




== Bronie i narzędzia ==
== Bronie i narzędzia ==
=== Bronie ===
=== Bronie ===
* {{t|Ukryte ostrza}}po kolejnej modyfikacji można jednego z nich używać jak noża. Konor często kroił nim chleb i skórował zwierzęta, o co wkurwiał się Achilles. W tej części w chuj trudno dokonać nim cichego morderstwa
* {{t|Ukryte ostrza}}po kolejnej modyfikacji można jednego z nich używać jak noża. Konor często kroił nim chleb i skórował zwierzęta, o co wkurwiał się Achilles. W tej części w chuj trudno dokonać nim cichego morderstwa.
* {{t|Tomahawk/nóż}}najpopularniejsza część gry, totalna innowacja. Zarówno nożem jak i tomahawkiem walczy się tak samo, tylko inaczej. Obowiązkowe dla każdego haszyszyńskiego pokemona
* {{t|Tomahawk/nóż}}najpopularniejsza część gry, totalna innowacja. Zarówno nożem jak i [[tomahawki]]em walczy się tak samo, tylko inaczej. Obowiązkowe dla każdego haszyszyńskiego pokemona.
* {{t|Miecz}}używany jedynie przez sentymentalnych, porządnych graczy. Walka nim jest bardziej elegancka, przez co używa go Hejtam
* {{t|Miecz}}używany jedynie przez sentymentalnych, porządnych graczy. Walka nim jest bardziej elegancka, przez co używa go Hejtam.
* {{t|Pięści}}najpotężniejsza broń w grze. Gdy tylko się to wybiera, wrogowie spierdalają w chuj daleko
* {{t|Pięści}}najpotężniejsza broń w grze. Gdy tylko się to wybiera, wrogowie spierdalają w chuj daleko.
=== Narzędzia ===
=== Narzędzia ===
* {{t|Łuk}}zastąpiono nim kuszę. Niepraktyczny na ludziach, używany prędzej na polowaniach. W porównaniu do pistoletu ma pewien plus - jest cichy
* {{t|Łuk}}zastąpiono nim [[kusza|kuszę]]. Niepraktyczny na ludziach, używany prędzej na polowaniach. W porównaniu do pistoletu ma pewien plus jest cichy.
* {{t|Pistolet}}niewygodna broń, którą przeładowuje się tysiąc lat. Piekielne głośna, przez co niepraktyczna
* {{t|Pistolet}}niewygodna broń, którą przeładowuje się tysiąc lat. Piekielne głośna, przez co niepraktyczna.
* {{t|Strzałki z liną}}przydatne do wieszania żołnierzy i cywili. Idealne do zabawy jako skakanka
* {{t|Strzałki z liną}}przydatne do wieszania żołnierzy i cywili. Idealne do zabawy jako [[skakanka]].
* {{t|Zatrute noże}}dobre do cichego zamordowania delikwenta bez zwracania zbędnej uwagi
* {{t|Zatrute noże}}dobre do cichego zamordowania delikwenta bez zwracania zbędnej uwagi.
* {{t|Bomby potykowe}}używane do amputacji nóg przeciwnikom
* {{t|Bomby potykowe}}używane do [[amputacja|amputacji]] nóg przeciwnikom.
* {{t|Sidła}}używane do polowania na zajączki i czerwone kubraki
* {{t|Sidła}}używane do polowania na zajączki i czerwone kubraki.
* {{t|Przynęta}}najpotężniejsze narzędzie w grze. W połączeniu z pięściami powoduje crash gry, komputer/konsola rozpierdala się w pizdu
* {{t|Przynęta}}najpotężniejsze narzędzie w grze. W połączeniu z pięściami powoduje crash gry, komputer/konsola rozpierdala się w pizdu.
* {{t|Gwizdawka na konie}}równie potężna, jednak rzadko używana ze względu na wyżej wspomniane skutki
* {{t|Gwizdawka na konie}}równie potężna, jednak rzadko używana ze względu na wyżej wspomniane skutki.



== Wrogowie ==
== Wrogowie ==
* {{t|Strzelec z muszkietem}}mięso armatnie. Do załatwienia go wystarczy urzyć kontry z pięści
* {{t|Strzelec z muszkietem}}mięso armatnie. Do załatwienia go wystarczy użyć kontry z pięści
* {{t|"Zwinny" strzelec}}posiada on nóż lub kamienny (tak, nie żartuję!) tomahawk. Też do załatwienia jedną kontrą
* {{t|„Zwinny” strzelec}}posiada on nóż lub kamienny (tak, nie żartuję!) tomahawk. Też do załatwienia jedną kontrą.
* {{t|Silny strzelec}}posiada muszkiet, a gdy mu zabierzemy wyciąga topór. Dla szpanu obraca toporem podczas ataku. Tu potrzeba trochę myślenia na niego
* {{t|Silny strzelec}}posiada [[muszkiet]], a gdy mu zabierzemy wyciąga [[topór]]. Dla szpanu obraca toporem podczas ataku. Tu potrzeba trochę myślenia na niego.
* {{t|Kapitan}}dumny właściciel jednego miecza, można go zabić za pomocą kontry z narzędziem, lub nim pomiatać, gdy zostaje się z nim sam na sam
* {{t|Kapitan}}dumny właściciel jednego miecza, można go zabić za pomocą kontry z narzędziem, lub nim pomiatać, gdy zostaje się z nim sam na sam.
* {{t|Jegr}}duma ubisoftu. również posiada miecz. Jest jak kapitan, tylko trochę lepszy. Pojawia się na najwyższym poziomie rozgłosu
* {{t|Jegr}}duma Ubisoftu. również posiada miecz. Jest jak kapitan, tylko trochę lepszy. Pojawia się na najwyższym poziomie rozgłosu.


== Strony konfliktu ==
== Strony konfliktu ==
* {{t|Anglicy vel "Czerwone kubraki"}}są wszędzie do czasu wyzwolenia wszystkich dzielnic Nowego Jorku i Bostonu oraz ukończenia głóównej fabuły. Działają <del>w jakże męskich</del> czerwonych barwach. Można ich mordować z czystym sumieniem, lecz wzrastającym rozgłosem
* {{t|Anglicy vel „Czerwone kubraki”}}są wszędzie do czasu wyzwolenia wszystkich dzielnic [[Nowy Jork|Nowego Jorku]] i Bostonu oraz ukończenia głównej fabuły. Działają w jakże męskic czerwonych barwach. Można ich mordować z czystym sumieniem, lecz wzrastającym rozgłosem.
* {{t|Amerykanie tzw. "Patrioci"}}czasami sprzymierzeńcy, czasami wrogowie, zależy czy im pomagamy i co powie Drożdż. Mają niebieskie stroje (według kobiet turkusowo-indygo-słoneczne) i są zamiast Kubraków po głównej fabule. Można ich mordować, ale wtedy jest się przeciw krajowi i Drożdżowi
* {{t|Amerykanie tzw. „Patrioci”}}czasami sprzymierzeńcy, czasami wrogowie, zależy czy im pomagamy i co powie Drożdż. Mają niebieskie stroje (według kobiet turkusowo-indygo-słoneczne) i są zamiast Kubraków po głównej fabule. Można ich mordować, ale wtedy jest się przeciw krajowi i Drożdżowi.
* {{t|Najemnicy/Templariusze}}pracują dla Hejtama za pieniądze. Teoretycznie większość to Templariusze, ale tak naprawdę mają wyjebane na całą sprawę, i jak to ich szef, Thomas Hickey ujął, jedyne czego pragną, to jędrny cycek w jednej ręce i kufel piwa w drugiej
* {{t|Najemnicy/Templariusze}}pracują dla Hejtama za pieniądze. Teoretycznie większość to templariusze, ale tak naprawdę mają wyjebane na całą sprawę, i jak to ich szef, Thomas Hickey ujął, jedyne czego pragną, to jędrny cycek w jednej ręce i kufel [[piwo|piwa]] w drugiej.
* {{t|Indianie}}Mają najbardziej przerąbane. Ich ziemi chcą Templariusze, Patrioci i Kubraki. Wszyscy kolejno zgrywają przyjaciół, po czym Matka <del>Plemnika</del> Plemienia osądza ewakuację w trybie natychmiastowym i uciekają na koniec świata i jeszcze dalej
* {{t|Indianie}}mają najbardziej przerąbane. Ich ziemi chcą Templariusze, Patrioci i Kubraki. Wszyscy kolejno zgrywają przyjaciół, po czym Matka <del>Plemnika</del> Plemienia ogłasza ewakuację w trybie natychmiastowym i uciekają na koniec świata i jeszcze dalej.
* {{t|Asasyni}}kiedyś byli liczni, lecz w czasach Achillesa wliczając jego jest ich tylko ośmiu. Nie werbują najemników, bo nie mają tyle hajsu i złotego papieru toaletowego
* {{t|Asasyni}}kiedyś byli liczni, lecz w czasach Achillesa wliczając jego jest ich tylko ośmiu. Nie werbują najemników, bo nie mają tyle hajsu i złotego papieru toaletowego.




== N00b i Pr0 w tej części ==
== N00b i Pr0 w tej części ==
'''N00b''':
'''N00b''':
* Nie umie przejść 1. sekwencji
* Nie umie przejść 1. sekwencji.
* W teatrze zostaje wykryty
* W [[teatr]]ze zostaje wykryty.
* Ginie w pożarze wioski
* Ginie w pożarze wioski.
* Nie umie przywołać konia po wejściu na pogranicze
* Nie umie przywołać [[koń|konia]] po wejściu na Pogranicze.
* Nie potrafi zabić Hejtama
* Nie potrafi zabić Hejtama.
* Zabija go oddział dwóch żołnierzy
* Zabija go oddział złożony z dwóch [[żołnierz]]y.
* Nie trafia na konia z dachu
* Nie trafia na konia z dachu.
* Fale zmywają go ze statku
* Fale zmywają go ze [[statek|statku]].
* Gdy się synchronizuje z punktem widokowym, piorun w niego uderza
* Gdy się synchronizuje z punktem widokowym, piorun w niego uderza.
* Ginie przy Skoku wiary
* Ginie przy [[skok wiary|skoku wiary]].
* Achilles go nie ratuje na początku
* Achilles go nie ratuje na początku.
* Nie zbiera piór
* Nie zbiera piór.
* Kaniehti:io go nie chce
* Kaniehti:io go nie chce.
* Nie znajduje dzieci w lesie
* Nie znajduje dzieci w lesie.
* Dostaje headshota, gdy celuje z łuku
* Dostaje headshota, gdy celuje z łuku.
* Daje błyskotki, a Drewniana Noga robi go w chuja
* Daje błyskotki, a Drewniana Noga robi go w chuja.


'''Pr0''':
'''Pr0''':
* Ratuje Matkę z płomieni
* Ratuje Matkę z płomieni.
* Oszczędza Hejtam i razem zabijają Czarlsa
* Oszczędza Hejtama i razem zabijają Czarlsa.
* Zdobywa wszystkie znajdźki, bronie i odzienia Hejtamem
* Zdobywa wszystkie znajdźki, bronie i odzienia Hejtamem.
* Może w każdej chwili zmieniać postać
* Może w każdej chwili zmieniać postać.
* Nie rośnie mu rozgłos
* Nie rośnie mu rozgłos.
* Kapitanowie w fortach sami się poddają
* Kapitanowie w fortach sami się poddają.
* Zabija Biddle'a i bierza jego statek
* Zabija Biddle'a i bierza jego statek.
* Nie zabija swojego przyjaciela
* Nie zabija swojego przyjaciela.
* Ratuje Indian przed ucieczką
* Ratuje Indian przed ucieczką.
* Zabija Drożdża
* Zabija Drożdża.


==Ciekawostki==
== Ciekawostki ==
* Gdy strażnicy pilnują obiektu, ludzie przechodzą obok nich bez problemu. Jednak Ciebie zaatakują za przejście kawałek dalej
* Gdy strażnicy pilnują obiektu, ludzie przechodzą obok nich bez problemu. Jednak Ciebie zaatakują za przejście kawałek dalej.
* Konor pomaga Drożdżowi w wielu sprawach, nawet wtedy, gdy odkrywa, że to właśnie on zabił mu matkę
* Konor pomaga Drożdżowi w wielu sprawach, nawet wtedy, gdy odkrywa, że to właśnie on zabił mu matkę.
* Indiani ma sześciu przyjaciół do wezwania, jednak, żeby nie zginęli od dotknięcia stopą, trzeba ich wyszkolić do najwyższego możliwego poziomu
* Indianin ma sześciu przyjaciół do wezwania, jednak, żeby nie zginęli od dotknięcia [[stopa|stopą]], trzeba ich wyszkolić do najwyższego możliwego poziomu.
* W tej części Desmond ginie ratując świat, przez co do dziś (rok po premierze) pokemoniaści fani tej serii zalewają fora stron i grup Assassin's creed informacjami typu: "Pamientajcie go", "Desmond pżerzył, a wy jezdeździe durni"
* W tej części Desmond ginie ratując świat, przez co do dziś (rok po premierze) pokemoniaści fani tej serii zalewają fora stron i grup Assassin's Creed informacjami typu: „Pamientajcie go”, „Desmond pżerzył, a wy jezdeździe durni”.


{{przypisy}}
{{przypisy}}
Linia 112: Linia 109:


[[Kategoria:Assassin's Creed]]
[[Kategoria:Assassin's Creed]]

[[en:Assassin's Creed]]
[[he:Assassin's Creed]]

Wersja z 20:37, 12 sie 2014

Szablon:T kolejna część serii gier akcji zapoczątkowanej przez Assassin's Creed. Jak zwykle historie są dwie – pierwsza to opowieść o barmanie, który ratuje świat za pomocą jakże niewygodnego łóżka (od drugiej części fotelu), zaś druga przybliża postać inną niż Altair czy też Ezio – chodzi o Connora Kenwaya, zwanego również Ratohnhaké:ton (czyt. Ra-Don-Ha-Gay-Du). W tej części Ubi zdecydowało się ubić swoją kurę znoszącą złote jajka, przez co tydzień po premierze na forach serii Assassin's Creed rozpoczęły się pokemoniaste wpisy rozwścieczonych haszyszynów.

Fabuła

Na początku gry akcja toczy się wokół Desmonda, który jak zwykle ratuje świat oraz Hejtama Kenłeja (później też jego syna). W skrócie wygląda ona tak: Hejtam będący Templariuszem, płodzi w Ameryce dziecko z Indianką, po czym spierdala w obawie przed alimentami i terroryzuje ludzi z pomocą swojego gangu oraz liz00sa prawej ręki, Czarlsa Lii. Kilka lat później wioska syna Hejtama zostaje spalona z rozkazu pacyfisty, pragmatyka i światłego dowódcy Dżordża Łoszingtona. W wyniku tego pożaru zginęła eks Hejtama, a Ratonhnhaké:ton zwalił to na gang ojca.

Po kilkunastu latach treningu pod okiem pedofila dawnego Asasyna, Konor rozpierdala tenże gang po kawałku, zabija ojca, gwałci jednego z psów Czarlsa, po czym z drewnianym kołku w brzuchu dopada Czerliego i wbija mu nóż w serce. Po drodze giną jego przyjaciel i nauczyciel, a mieszkańcy wioski spierdalają sru w góry.

Inną kwestią jest założona przez Konora osada, której mieszkańcy to pierwsze lepsze patałachy z ulicy wykwalifikowani rzemieślnicy.

System walki

Walka jest jeszcze jeszcze łatwiejsza niż w poprzednich częściach, jednak system rozgłosu nie pozwala na przejście gry w stylu rambo. Składa się on z trzech etapów:

  1. Wrogowie po dłuższej chwili Cię atakują.
  2. Wrogowie Cię śledzą, gdy tylko Cię zobaczą.
  3. Wrogowie Cię atakują po pierwszym spojrzeniu, a bonusowo miasto zalewa fala jegrów, na których potrzeba po prostu kontry z łukiem lub pistoletem.

Ponadto nowy zestaw broni, które podczas nowej fabuły używa się najwyżej kilka razy, pozwala zabić wroga za pomocą dwóch przycisków.


Obsada

Główni bohaterowie uważani za dobrych

  • Szablon:T główny bohater, Asasyn odznaczający się niskim ilorazem inteligencji. Potrafi wymówić tylko jedno zdanie – „Gdzie jest Czarls Li?”.
  • Szablon:T gruby i niezdarny Indianin, przyjaciel Konora. Niektóre przesłanki z Ubisoftu śmią mówić o rzekomym romansie, lecz nie ma na to dowodów
  • Szablon:T matka Konora, Indianka, eks-dziewczyna Hejtama. Ginie pośrednio przez pacyfistę Jurka.
  • Szablon:T dowódca Rewolucji, zawzięcie miłujący pokój. Gardzi przemocą i jakimikolwiek metodami z nią związanymi. Spalił wioskę Konora podejrzewając, iż Indianie są sprzymierzeni z Anglią.
  • Szablon:T dawny Asasyn i mentor Konora. Stracił żonę i syna przez Hejtama (za dużo wpierdalał się w interesy gangu). Umiera jak większość.

Ci uważani za złych

  • Szablon:T Wielki Miszcz Jedynego-Słusznego-Zakonu-Templariuszy, największe zło Ameryki. Tak nienawidził Indian, że chciał kupić ich ziemię, aby ich bronić. Założył gang i miał syna, który go dopadł i uciszył.
  • Szablon:T zoofil, brudas, niechluj i bohater wojny jakiejśtam. Podlizywał się Pochwalał autorytet Hejtama. Zginął przez niesłuszne oskarżenia.
  • Szablon:T Anglik, wtyka w szeregach Indian odpowiedzialny za zakup ich terenów, aby ich bronić. Był gotów zabić nawet tych Indian, gdyż się nie słuchali. Zginął podczas negocjacji
  • Szablon:T dowódca wojsk brytyjskich, przyjaciel Hejtama. Walczył o pokój, za co główny bohater skończył jego żywot.
  • Szablon:T najemnik mający za zadanie zabić Drożdża. Trafił do pierdla za molestowanie Konora i wyszedł za kaucją. Konor podczas własnej egzekucji zajebał Hickeya i w nagrodę egzekucję odwołano.
  • Szablon:T Templariusz zdrajca, który doprowadził do chwilowego zjednoczenia Konora i Hejtama. Został pobity przez ojca, po czym dojebany przez synka.
  • Szablon:T bohater Rewolucji, Templariusz. Dzięki niemu Flota Kontynentalna stała się potęgą, za co zajebał go Konor.


Bronie i narzędzia

Bronie

  • Szablon:Tpo kolejnej modyfikacji można jednego z nich używać jak noża. Konor często kroił nim chleb i skórował zwierzęta, o co wkurwiał się Achilles. W tej części w chuj trudno dokonać nim cichego morderstwa.
  • Szablon:Tnajpopularniejsza część gry, totalna innowacja. Zarówno nożem jak i tomahawkiem walczy się tak samo, tylko inaczej. Obowiązkowe dla każdego haszyszyńskiego pokemona.
  • Szablon:Tużywany jedynie przez sentymentalnych, porządnych graczy. Walka nim jest bardziej elegancka, przez co używa go Hejtam.
  • Szablon:Tnajpotężniejsza broń w grze. Gdy tylko się to wybiera, wrogowie spierdalają w chuj daleko.

Narzędzia

Wrogowie

  • Szablon:Tmięso armatnie. Do załatwienia go wystarczy użyć kontry z pięści
  • Szablon:Tposiada on nóż lub kamienny (tak, nie żartuję!) tomahawk. Też do załatwienia jedną kontrą.
  • Szablon:Tposiada muszkiet, a gdy mu zabierzemy wyciąga topór. Dla szpanu obraca toporem podczas ataku. Tu potrzeba trochę myślenia na niego.
  • Szablon:Tdumny właściciel jednego miecza, można go zabić za pomocą kontry z narzędziem, lub nim pomiatać, gdy zostaje się z nim sam na sam.
  • Szablon:Tduma Ubisoftu. również posiada miecz. Jest jak kapitan, tylko trochę lepszy. Pojawia się na najwyższym poziomie rozgłosu.

Strony konfliktu

  • Szablon:Tsą wszędzie do czasu wyzwolenia wszystkich dzielnic Nowego Jorku i Bostonu oraz ukończenia głównej fabuły. Działają w jakże męskic czerwonych barwach. Można ich mordować z czystym sumieniem, lecz wzrastającym rozgłosem.
  • Szablon:Tczasami sprzymierzeńcy, czasami wrogowie, zależy czy im pomagamy i co powie Drożdż. Mają niebieskie stroje (według kobiet turkusowo-indygo-słoneczne) i są zamiast Kubraków po głównej fabule. Można ich mordować, ale wtedy jest się przeciw krajowi i Drożdżowi.
  • Szablon:Tpracują dla Hejtama za pieniądze. Teoretycznie większość to templariusze, ale tak naprawdę mają wyjebane na całą sprawę, i jak to ich szef, Thomas Hickey ujął, jedyne czego pragną, to jędrny cycek w jednej ręce i kufel piwa w drugiej.
  • Szablon:Tmają najbardziej przerąbane. Ich ziemi chcą Templariusze, Patrioci i Kubraki. Wszyscy kolejno zgrywają przyjaciół, po czym Matka Plemnika Plemienia ogłasza ewakuację w trybie natychmiastowym i uciekają na koniec świata i jeszcze dalej.
  • Szablon:Tkiedyś byli liczni, lecz w czasach Achillesa wliczając jego jest ich tylko ośmiu. Nie werbują najemników, bo nie mają tyle hajsu i złotego papieru toaletowego.


N00b i Pr0 w tej części

N00b:

  • Nie umie przejść 1. sekwencji.
  • W teatrze zostaje wykryty.
  • Ginie w pożarze wioski.
  • Nie umie przywołać konia po wejściu na Pogranicze.
  • Nie potrafi zabić Hejtama.
  • Zabija go oddział złożony z dwóch żołnierzy.
  • Nie trafia na konia z dachu.
  • Fale zmywają go ze statku.
  • Gdy się synchronizuje z punktem widokowym, piorun w niego uderza.
  • Ginie przy skoku wiary.
  • Achilles go nie ratuje na początku.
  • Nie zbiera piór.
  • Kaniehti:io go nie chce.
  • Nie znajduje dzieci w lesie.
  • Dostaje headshota, gdy celuje z łuku.
  • Daje błyskotki, a Drewniana Noga robi go w chuja.

Pr0:

  • Ratuje Matkę z płomieni.
  • Oszczędza Hejtama i razem zabijają Czarlsa.
  • Zdobywa wszystkie znajdźki, bronie i odzienia Hejtamem.
  • Może w każdej chwili zmieniać postać.
  • Nie rośnie mu rozgłos.
  • Kapitanowie w fortach sami się poddają.
  • Zabija Biddle'a i bierza jego statek.
  • Nie zabija swojego przyjaciela.
  • Ratuje Indian przed ucieczką.
  • Zabija Drożdża.

Ciekawostki

  • Gdy strażnicy pilnują obiektu, ludzie przechodzą obok nich bez problemu. Jednak Ciebie zaatakują za przejście kawałek dalej.
  • Konor pomaga Drożdżowi w wielu sprawach, nawet wtedy, gdy odkrywa, że to właśnie on zabił mu matkę.
  • Indianin ma sześciu przyjaciół do wezwania, jednak, żeby nie zginęli od dotknięcia stopą, trzeba ich wyszkolić do najwyższego możliwego poziomu.
  • W tej części Desmond ginie ratując świat, przez co do dziś (rok po premierze) pokemoniaści fani tej serii zalewają fora stron i grup Assassin's Creed informacjami typu: „Pamientajcie go”, „Desmond pżerzył, a wy jezdeździe durni”.

Przypisy