Atari 2600: Różnice pomiędzy wersjami
M (Poprawki same się robią…) |
|||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Atari-2600-Wood-4Sw-Set.jpg|thumb|300px|Atari 2600 w całej okazałości]] |
[[Plik:Atari-2600-Wood-4Sw-Set.jpg|thumb|300px|Atari 2600 w całej okazałości]] |
||
[[Plik:s ET 3.png|thumb|150px|Przykładowa gra na tą konsolę]] |
[[Plik:s ET 3.png|thumb|150px|Przykładowa gra na tą konsolę]] |
||
'''Atari 2600''' – konsola stworzona przez Atari pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, która udowodniła, że jest możliwość, aby sprzedawać gry normalnym [[człowiek|ludziom]] i zarobić na tym dużo [[Pieniądze|pieniędzy]]. System jest tak skomplikowany, że |
'''Atari 2600''' – konsola stworzona przez Atari pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, która udowodniła, że jest możliwość, aby sprzedawać gry normalnym [[człowiek|ludziom]] i zarobić na tym dużo [[Pieniądze|pieniędzy]]. System jest tak skomplikowany, że przeciętny człowiek, próbując podłączyć konsolę do telewizora, ostatecznie wywierca sobie otwór w głowie. |
||
== Kontroler == |
== Kontroler == |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
Pożytek z konsoli jest jeden – jeśli umieścisz ją w [[toster]]ze, będziesz miał więcej przyjemnych doświadczeń niż gdybyś na niej grał. |
Pożytek z konsoli jest jeden – jeśli umieścisz ją w [[toster]]ze, będziesz miał więcej przyjemnych doświadczeń niż gdybyś na niej grał. |
||
⚫ | |||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
⚫ | |||
[[Kategoria:Konsole gier wideo]] |
[[Kategoria:Konsole gier wideo]] |
||
[[en:Atari 2600]] |
[[en:Atari 2600]] |
Aktualna wersja na dzień 15:01, 1 wrz 2023
Atari 2600 – konsola stworzona przez Atari pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, która udowodniła, że jest możliwość, aby sprzedawać gry normalnym ludziom i zarobić na tym dużo pieniędzy. System jest tak skomplikowany, że przeciętny człowiek, próbując podłączyć konsolę do telewizora, ostatecznie wywierca sobie otwór w głowie.
Kontroler[edytuj • edytuj kod]
Kontrolery z Atari 2600 były nowatorskim rozwiązaniem jak na swoje czasy. Wiedząc, że pokrętło w Magnavox Oddysey miało złą reputację wśród graczy, firma zdecydowała się na połączenie joysticka z maszyny do gier i użycia przycisku z taniego miksera. Dodano przycisk, który aktywował kontroler, żeby nie wywołać zamieszania wśród konsumentów, gdyż nadruków na przyciski, które nie niszczyły się po 5 minutach jeszcze nie wynaleziono. Na odczepne projektanci dodali krótki, bo zaledwie dwucalowy kabel, którego dotykanie mogło skutkować porażeniem.
Wewnętrzne funkcjonowanie[edytuj • edytuj kod]
Aby obniżyć koszt konstrukcji na tyle, aby przeciętny Amerykanin mógł kupić tą konsolę poniżej 1000 dolarów, zespół zdecydował się na użycie 10-letniego Intela 8080. Pomysł wykorzystania konkurencyjnego MOS 6502 został zarzucony jako zbyt drogi. Procesor był jednak tak wolny, że programiści mogli korzystać tylko z jednej czwartej ekranu telewizora w lewym dolnym rogu, a w przypadku większej rozdzielczości procesor mógł nawet się spalić. Rozważano również dodanie procesora graficznego, jednak w celu obniżki kosztów użyto chipa-atrapę. Dzięki tym decyzjom, wiele gier było bardzo prymitywnych. Ponadto, twórcy skomplikowali wyjścia wideo na konsoli, decydując się na użycie modulatora RF z mylącymi rozdzielaczami, które bardzo często przestawały działać po 2 miesiącach użytowania.
Sprzedaż[edytuj • edytuj kod]
Po demonstracji na Consumer Electronics Show, sprzedaż systemu wzrosła. Suckes Atari 2600 był tak duży, że sama konsola sprzedała się w ilości 12 mld sztuk. Szacuje się, że Atari sprzedało 400 miliardów kartridży, z czego 1/5 skończyła w składowiskach w Nowym Meksyku[1].
Pożytek[edytuj • edytuj kod]
Pożytek z konsoli jest jeden – jeśli umieścisz ją w tosterze, będziesz miał więcej przyjemnych doświadczeń niż gdybyś na niej grał.
Przypisy
- ↑ Tak, mówimy o tobie, ET!