ET42: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(drobne merytoryczne)
 
Linia 1: Linia 1:
''ET42'' - ruska kupa złomu, jeżdżąca po polskich torach, na trasach pod drutem, najczęściej na ciężkich bruttach. Prędkość maksymalna tego złomu to 100 km/h ale najczęściej turla się 20 km/h, gdyż powyżej prędkości 80 km/h wchodzi w nadświetlną i dochodzi do rozerwania członów lub [[Pociąg|sam se pociągu]].
{{t}} ruska kupa złomu, jeżdżąca po polskich torach, na trasach pod drutem, najczęściej na ciężkich bruttach. Prędkość maksymalna tego złomu to 100 km/h ale najczęściej turla się 20 km/h, gdyż powyżej prędkości 80 km/h wchodzi w nadświetlną i dochodzi do rozerwania członów lub [[Pociąg|sam se pociągu]].


== Geneza ==
== Geneza ==
W 1969 nakładem ogromnego wysiłku socjalistycznej Polski a zwłaszcza [[Polska Zjednoczona Partia Robotnicza|partii zawsze znarodem]] ukończono elektryfikację magistrali węglowej <del>dla niekumatych [[Chorzów Batory]] - [[Tczew]]</del> i nagle się okazało, że nie ma czym prowadzić ciężkich '''brutt''' ze [[Śląsk|Ślunsko]] nach [[Gdynia]]. Jako, że [[Parowóz|kopciuchy]] się porozlatywały, to postanowiono obsługiwać tę trasę [[ET21]], ale i one zaczęły się rozlatywać. [[Władysław Gomułka|Towarzysz Wiesio]] wybłagał więc u [[Ruski|kacapów]] dostawę ciężkich i dwuczłonowych lokomotyw, które mogłyby pociągnąć 5000 ton [[Węgiel|wyngla]]. [[Komunistyczna Partia Związku Radzieckiego|Ruskie komuchy]] zapewniły o bratniej pomocy [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|Polsce Ludowej]]. Zamówiono więc u Pepików [[ET40]] a ruskie zaproponowali świetne i ciężkie szroty nazywane WŁ10, dostosowane na nasze potrzeby.
W 1969 nakładem ogromnego wysiłku socjalistycznej Polski, a zwłaszcza [[Polska Zjednoczona Partia Robotnicza|partii zawsze z narodem]] ukończono elektryfikację magistrali węglowej<ref>Dla niekumatych Chorzów Batory [[Tczew]]</ref> i nagle się okazało, że nie ma czym prowadzić ciężkich '''brutt''' ze [[Śląsk|Ślunsko]] nach [[Gdynia]]. Jako, że [[Parowóz|kopciuchy]] się porozlatywały, to postanowiono obsługiwać tę trasę [[ET21]], ale i one zaczęły się rozlatywać. [[Władysław Gomułka|Towarzysz Wiesio]] wybłagał więc u [[Ruski|kacapów]] dostawę ciężkich i dwuczłonowych lokomotyw, które mogłyby pociągnąć 5000 ton [[Węgiel|wyngla]]. [[Komunistyczna Partia Związku Radzieckiego|Ruskie komuchy]] zapewniły o bratniej pomocy [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|Polsce Ludowej]]. Zamówiono więc u Pepików [[ET40]], a ruskie zaproponowali świetne i ciężkie szroty nazywane WŁ10, dostosowane na nasze potrzeby.


== Konstrukcja ==
== Konstrukcja ==
Pudło tego chłamu to ruski szajs ''WŁ10'' ścięty o pół metra wysokości i z mniejszą ilością blachy i [[Azbest|pyłku śmierci]]. Jedyna zaleta to nie zawodność, pukniesz młotkiem w szafę WN i ruszy. W założeniach jest to dwuczłon ale sprytni rosyjscy konstruktorzy zabudowali w pobliżu [[Czuwak|pitka]] przycisk, dzięki któremu można je rozłączyć. Problem w tym, że wtedy rozjeżdża się całe pudło i na tory wysypuje się ruska kupa złomu, z [[Katiusza|katiuszą]] włącznie. Mówi się nawet o tym, że specjalnie dla [[Polak|polaczków]] zabudowano niewielkie bomby atomowe, aktywujące się po wyjeździe z Polski.
Pudło tego chłamu to ruski szajs ''WŁ10'', ścięty o pół metra wysokości, z mniejszą ilością blachy i [[Azbest|pyłku śmierci]]. Jedyna zaleta to niezawodność pukniesz młotkiem w szafę WN i ruszy. W założeniach jest to dwuczłon, ale sprytni rosyjscy konstruktorzy zabudowali w pobliżu [[Czuwak|pitka]] przycisk, dzięki któremu można je rozłączyć. Problem w tym, że wtedy rozjeżdża się całe pudło i na tory wysypuje się ruska kupa złomu, z [[Katiusza|katiuszą]] włącznie. Mówi się nawet o tym, że specjalnie dla [[Polak|polaczków]] zabudowano niewielkie bomby atomowe, aktywujące się po wyjeździe z Polski.


== Dalsze losy ==
== Dalsze losy ==
Z początkiem 2009 roku [[PKP Cargo]] odstawiło je do zapasu ale już w 2011 roku defektujące [[ET22]] tak dały się Cargulom we znaki, że wyciągnęli je ze ''szrota'', zrobili rewizje i o dziwo jeżdżą.
Z początkiem 2009 roku [[PKP Cargo]] odstawiło je do zapasum ale już w 2011 roku defektujące [[ET22]] tak dały się Kargulom we znaki, że wyciągnęli je ze ''szrota'', zrobili rewizję i o dziwo jeżdżą.


{{Ciężarówki}}
{{Ciężarówki}}
{{przypisy}}
[[Kategoria:Lokomotywy]]
[[Kategoria:Lokomotywy]]

Wersja z 21:24, 6 maj 2014

Szablon:T ruska kupa złomu, jeżdżąca po polskich torach, na trasach pod drutem, najczęściej na ciężkich bruttach. Prędkość maksymalna tego złomu to 100 km/h ale najczęściej turla się 20 km/h, gdyż powyżej prędkości 80 km/h wchodzi w nadświetlną i dochodzi do rozerwania członów lub sam se pociągu.

Geneza

W 1969 nakładem ogromnego wysiłku socjalistycznej Polski, a zwłaszcza partii zawsze z narodem ukończono elektryfikację magistrali węglowej[1] i nagle się okazało, że nie ma czym prowadzić ciężkich brutt ze Ślunsko nach Gdynia. Jako, że kopciuchy się porozlatywały, to postanowiono obsługiwać tę trasę ET21, ale i one zaczęły się rozlatywać. Towarzysz Wiesio wybłagał więc u kacapów dostawę ciężkich i dwuczłonowych lokomotyw, które mogłyby pociągnąć 5000 ton wyngla. Ruskie komuchy zapewniły o bratniej pomocy Polsce Ludowej. Zamówiono więc u Pepików ET40, a ruskie zaproponowali świetne i ciężkie szroty nazywane WŁ10, dostosowane na nasze potrzeby.

Konstrukcja

Pudło tego chłamu to ruski szajs WŁ10, ścięty o pół metra wysokości, z mniejszą ilością blachy i pyłku śmierci. Jedyna zaleta to niezawodność – pukniesz młotkiem w szafę WN i ruszy. W założeniach jest to dwuczłon, ale sprytni rosyjscy konstruktorzy zabudowali w pobliżu pitka przycisk, dzięki któremu można je rozłączyć. Problem w tym, że wtedy rozjeżdża się całe pudło i na tory wysypuje się ruska kupa złomu, z katiuszą włącznie. Mówi się nawet o tym, że specjalnie dla polaczków zabudowano niewielkie bomby atomowe, aktywujące się po wyjeździe z Polski.

Dalsze losy

Z początkiem 2009 roku PKP Cargo odstawiło je do zapasum ale już w 2011 roku defektujące ET22 tak dały się Kargulom we znaki, że wyciągnęli je ze szrota, zrobili rewizję i o dziwo jeżdżą.

Szablon:Ciężarówki

Przypisy

  1. Dla niekumatych Chorzów Batory – Tczew