Grand Theft Auto V: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 112: Linia 112:
* '''Surano''' – ma w sumie niezłe osiągi ale okropne przyspieszenie co sprawia, że w praktyce nie nadaje się do jakichkolwiek wyścigów.
* '''Surano''' – ma w sumie niezłe osiągi ale okropne przyspieszenie co sprawia, że w praktyce nie nadaje się do jakichkolwiek wyścigów.
* '''Schafter LWB''' – Schafter LWB jest wariantem Schaftera o dłuższym podwoziu i dalej osadzonymi kołami. Od zwykłego Schaftera odróżnia go również szerszy panel między przednimi a tylnymi oknami bocznymi, inne wnętrze oraz inaczej zbudowany zderzak przedni i tylny.
* '''Schafter LWB''' – Schafter LWB jest wariantem Schaftera o dłuższym podwoziu i dalej osadzonymi kołami. Od zwykłego Schaftera odróżnia go również szerszy panel między przednimi a tylnymi oknami bocznymi, inne wnętrze oraz inaczej zbudowany zderzak przedni i tylny.
* '''Schafter V12''' – ma świetną prędkość i naprawdę dobre przyspieszenie. Ma też swój opancerzony wariant który jest w stanie przetrwać jeden strzał z RPG.
* '''Schwartzer''' – jeździ po całym mieście. Ma dość normalne osiągi, innymi słowy dupy nie urywa.
* '''Seven-70''' – jest to pojazd niemal idealny do wyścigów ulicznych, ponieważ dysponuje świetną prędkością maksymalną i świetnym przyspieszeniem. Charakteryzuje się również bardzo dobrymi jakościowo hamulcami i bardzo dobrą przyczepnością.


== Uzbrojenie ==
== Uzbrojenie ==

Wersja z 22:45, 21 gru 2017

Wersja GTA V na Pegasusa

GTA V – gra na konsole GrajStację 3, IksPudło 360, IksPudło Jeden, GrajStację 4 oraz Pegaza i na komputery PeCet.

Historia

Gra została wydana przez Trollstar Games 17 września 2013 roku. W czerwcu 2014 Rockstar ogłosił zakończenie rocznego okresu odpłatnych beta testów gry, przeprowadzonych na konsolach IksPudło 360 i GS3. Wraz z końcem testów zapowiedziano wydanie pełnej wersji gry, zawierającej między innymi pełne tekstury, na konsole Xbox One, Play Station 4, Pegazusa oraz PC. Rockstar ustanowił w ten sposób swoisty rekord sprzedając ponad 32 miliony beta wersji gry. Gra pojawiła się na blaszakach wiosną 2015 roku, ale patrząc na optymalizację poprzednika gracze pecetowi będą musieli się zaopatrzyć w około 64 GB RAM-u, aby poszła im na przyzwoitych detalach i działa płynnie. o dziwo, optymalizacja wypadła dobrze lecz ziemniaczane serwery Rockstar Games nie wytrzymały i wywalały błędy bo nie chciało się wszystkiego wrzucić na 7 płyt i trzeba było pobrać 5GB za pomocą torrentów launchera Social Club.

Mapa gry

Wszystko rozgrywa się w stanie San Andreas, w grze znajduje się tylko odnowione Los Santos i Blaine County. Rzekomo teren jest wiele większy od tego z Red Dead Redemption, GTA IV i GTA SA razem wziętych. Co ciekawe, to jest prawda, choć mapa wygląda na wykCenzura1.svgcie małą. A dlaczego ta mapa jest taka wielka? Bo jest zasrana wszędzie jakimiś górami, lasami i siedmioma rzekami.

Jednakże prolog oraz jedna z misji w grze dzieje się w North Yankton, a dokładnie na zadupiu zwanym Ludendorff, którego nawet nie można zwiedzić.[1]

Protagoniści

  • Michael De Santa – stary chłop co ma puszczającą się żonę, dwójkę dzieci (synka nerda Jimmiego i rozpuszczoną córkę Tracey), willę w Rockford Hills, auta Obey Tailgater i Premier, oraz kryzys wieku średniego. Lubi całymi dniami pierdzieć w kanapę i oglądać stare filmy. Dawniej wydymał swojego kumpla, aby móc skończyć z życiem przestępczym, co jednak zaowocowało tym iż wdepnął w jeszcze większy bajzel. Pewien chińczyk nietolerujący związków homoseksualnych chciał przerobić go na Berlinki, ale wtedy na ratunek pojawił się…
  • Franklin Clinton – nigga z biedniejszych zakątków LS. Wielu graczy widzi w nim drugiego Sidżeja. Ma kumpla Lamara, którego nazywa bardzo elegancko i ciepło wodzem smętnym fiutem[2] oraz bardzo słodkiego rottweilera Chopa[3]. Typowy chłopak z sąsiedztwa: przeklina, pali jointy i mieszka z ciotką. Uważa iż otaczają go sami kretyni. Mimo iż jest najbardziej napakowany, ze wszystkich trzech protagonistów to u graczy którzy podwyższają statystki będzie miał najniższą siłę gdyż nie umie grać w penisa tenisa.
  • Trevor Philips – im mniej o nim powiemy, tym lepiej[4]. Ale wypada coś wspomnieć. Rozjeżdża wszystkich, strzela do wszystkich i ma w dCenzura2.svge wszystkich, więc jest on aluzją do większości graczy. Jest uzależniony od wszelkiej maści narkotyków, ma już ich tyle w swoim organizmie że od samego myślenia o narkotykach wpada w pewien rodzaj haju narkotykowego, dzięki czemu jest niepodatny na ból[5]. Mimo iż stać go na własne lotnisko mieszka w przyczepie na jakimś zadupiu. Ma dwóch przydupasów którzy we wszystkim się go słuchają, aby ich mózgi nie skończyły na jego bucie[6]. Nie znosi hipsterów, klaunów, wszystkich, wszystkiego, a i czy wspomniałem o klaunach? Mimo tych wszystkich cech tak na prawdę jest maminsynkiem.

Inne postacie

  • Chop – pies Franklina Lamara, także pochodzi z getta. Najczęściej sra na kafle obok budy, a Franklin daje mu do jedzenia granaty. Jest to pies z patologii, cały czas słucha Snoop Dogga i podczas jednej misji dopuszcza się gwałtu na jamniku. Real nigga dog…
  • Denise Clinton – typowa feminazistka: non stop ma pretensje do Franklina jak to marnuje swoje życie, mimo iż sama tylko siedzi na dCenzura2.svge w swoim mieszkaniu i wysiada po przebiegnięciu 5 metrów (nie dotyczy łażenia do lodówki po żarcie).
  • Amanda De Santa – żona Michela. Głównie zrzędzi jak to zniszczył jej życie mimo, iż gdyby nie on, to prawdopodobnie wciąż byłaby striptizerką z małymi piersiami pracującą w klubie na jakimś zadupiu. Zdradza Michaela praktycznie z każdym kto się podwinie, twierdząc, że jest to odpowiedz na zdrady Michaela mimo, iż gracz przez całą grę nie może zamówić ani jednej prostytutki.
  • James De Santa – syn Michaela. Głównie gra na swojej konsolce w Pacmana, od czasu do czasu lubi popalić marihuaną lub popsuć swojemu tatusiowi dzień.
  • Tracey De Santa – córka Michaela. Rozpieszczona nastolatka która podobnie jak mama wydaje kasę zarobioną przez tatę. Chce zostać aktorką porno jednak jej to nie wychodzi.
  • Ron Jakowski – jak nazwisko wskazuje syn nielegalnych imigrantów z Polski, który przez swój wrodzony alkoholizm oraz ściśle łącząca się z tym wiarę w obcych, został wypierdolony z Liberty City i musiał zamieszkać na jakimś zadupiu i zaprzyjaźnić się z Trevorem. Yakowski jest także biernym fanem teorii spiskowych, przez co jest tak zażarty w poszukiwaniach, że aż nie zauważyłby, jak się go podpala[7].
  • Lester Crest – stary znajomy Michaela i Trevora, non stop organizuje napady jednocześnie krzycząc na swoich kolegów jakimi złymi typami to oni nie są.
  • Lamar Davis – przyjaciel Franklina, podobnie jak on pochodzi z getta. Wiecznie nazywa swojego kolegę czarnuchem za to, że niszczy mu interesy. Koniec końców to Frank musi go ratować z nieudanych akcji.
  • Devin Weston – nadziany dupek. Najpierw każe porywać auta, a później nasłał zabójców na Michaela. W wypadku zakończenia C zostaje on zatopiony wraz ze swoim samochodem w ocenianie który później wybucha[8] zabijając Westona na śmierć.
  • Steve Haines – skorumpowany agent FIB, podobnie jak Weston najpierw każe nam wykonywać dziwne misje a później chce nas zabić. W wypadku zakończenia C Trevor z pomocą karabinu snajperskiego kończy jego żywot.
  • Dave Norton – agent FIB który zawarł z Michaelem układ że on go zabił w zamian za czystą kartę. Później jako jedyny w agencji pomaga protagonistą w misjach.
  • Bradley Snider – dawny współpracownik Michaela i Trevora. Podczas napadu na bank w prologu został załatwiony przez Nortona. Później Trevor specjalnie leci do jego mogiły Micheala w której siedzi Brad aby sprawdzić czy miło mu się śpi.
  • Solomon Richard – producent nisko edukacyjnych filmów dla dorosłych a przy okazji idol Michaela.
  • Harold „Długas” Joseph – dawny członek Rodzin z Chamberlain Hills. W pewnym momencie stwierdza że ma dość dawnych kolegów i przechodzi na stronę Ballasów. W wypadku zakończenia C Michael dostaje zlecenie załatwienia Długasa, tak też robi.
  • Wade Hebert – przydupas Trevora. Cały czas wykonuje rozkazy które mu zadaje. Po pewnej misji można go zabijać a on i tak się odradza w identycznym miejscu.
  • Wei Cheng – lider chińskiej triady w LS. Chciał robić interesy z Trevorem jednak zdecydował się na braci O'Neil. Interes nie wypalił bo chwilę później wąchali już kwiatki od spodu. W wypadku zakończenia C Franklin kończy żywot pana Chenga.
  • Tao Cheng – syn Wei'a Chenga. Cały czas jest naćpany. Podobnie jak tatuś chciał robić interesy z Trevorem ale decyzja padła na braci O'Neil. W wypadku zakończenia C może zginąć wraz z ojcem.
  • Floyd Hebert – kuzyn Wade'a. Codziennie żałuje, że ukradł ołówek w piątej klasie podstawówki. Zmuszony przez Trevora pomaga mu w organizowanie napadu na Merryweather, później zostaje pocięty i zjedzony przez Trevora.
  • Molly Schultz – szwabska dziwka a przy okazji asystentka Devina Westona. Chcąc uciec z miasta z kopią filmu Krach wpada do silnika odrzutowca i zostaje z niej jedynie mielonka.

Lokacje

  • Ammu Nation (po polsku Rasa amunicji) – to znana z poprzednich serii największa sieć internetowa sklepów z bronią w San Andreas. Poza szukaniem przez trylion lat pistoletów po dnie morza, zajebaniu jej martwym policjantom oraz oszczędzaniu tego, co zdobędziesz w misjach, kupowane tam broni jest jedyną drogą do dostania jej. Zazwyczaj obsługuje tam jakiś nerd, którego stara wygoniła szukać roboty, jednak obroni nas przed złą policją jeśli ukryjemy się w sklepie, jednak będzie próbował nas zabić, gdy skończy się naparzać z glinami.
  • Kryjówki – jedyne miejsca, w których będziemy mogli spokojnie ruchać dziwki bez skrupułów wypocząć po całym dniu rozjeżdżania ludzi. Można tam robić różne rzeczy, jak: nachlać się, zapisać grę, wychlać sok warzywny, podleczyć się apteczkami, napieprzać w naszych bliskich, jeśli uda nam się wejść z bronią, obejrzeć TVP ABC, przeglądać internet wiadomo w jakim celu, wziąć macha z bongosa, nachlać się, spojrzeć przez teleskop, przebrać się, w garażach zapisać zajebane auta… A, i jeszcze nachlać się.
  • Sklepy – niestety nie coś na kształt Biedronki, ale coś w rodzaju Żabki. Można tam kraść w sklepie, lub, co jest dużo częstsze, okraść go. Niestety kasjer wezwie potem gliny, przez co będziemy musieli go zabić. Zupełnie odmienne są sklepy z ubraniami, których nie możemy okradać, ale możemy w nich kupić piękne i pasujące do bohaterów męskie ciuchy.
  • Vanilla Unicorn – piękne miejsce popierane przez miejscowy kościół. Jest to klub ze striptizem, wykupiony później przez Treva. Możemy w nim pooglądać ładne widoki, kupić drinka, lub wziąć se priwejt dens, po którym będziemy mogli jeździć z panienkami do ich domów. Waniliowy jednorożec jest także miejscem planowania skoku na bank spermy rezerw federalnych.
  • Szpitale – w grze znajdziemy pięć szpitali, oferujących wyleczenie cię, choćbyś spadł z 40 km, utonął i udusił się, został kilkaset razy postrzelony, podpalony, rozjechany, albo zabity przez 300 rakiet, które wybuchły 0,5 metra obok ciebie (jednocześnie). Słowem, przez jedną noc zrobi więcej, niż NFZ zrobiłby ci przez 70 lat.

Pojazdy

Czyli czym możemy się w tej grze poruszać.

Supersamochody

  • 811 – dodany całkiem niedawno. Miażdży konkurencję swoimi niesamowitymi osiągami i stosunkowo niską ceną. Wygląda trochę jak Comet po wypadku, ale osiągi ma zupełnie inne.
  • Adder – podróba Bugatti Veyrona. Początkowo dysponowała ona dość dobrymi statystykami, lecz została zepchnięta na drugi plan za sprawą Zentorno i innych, lepszych pod prawie każdym względem maszynek.
  • Banshee 900R – podkręcona wersja normalnego 900. Dysponuje niesamowitą prędkością i potworną ceną. Twórcom na tyle się spodobał, że udało im się go odwzorować w realnym świecie.
  • Bullet – w poprzednich częściach jeden z lepszych, a dziś… totalnie olewany przez to, że jest jednym z najgorszych pojazdów w swojej klasie. Jedyną jego zaletą jest możliwość spotkania go normalnie na ulicy.
  • Cheetah – nazywa się podobnie jak jedna ze striptizerek występujących w grze. Jeden z najśmieszniejszych pojazdów z powodu możliwości zrobienia z niego legalnej rampy.
  • Entity XF – dobry w prawie każdej dziedzinie. Idealny na wyścigi po wertepach za sprawą swojej świetniej przyczepności.
  • ETR1 – jeden z pojazdów kaskaderskich. W przeciwieństwie do wielu pojazdów, jego spojler faktycznie działa i pozbycie się go skutkuje tym, że ślizga się po asfalcie jak resoraki nasmarowane olejem słonecznikowym.
  • FMJ – wygląda jakby przejechał po nim czołg klasy średniej. W przeciwieństwie do samego czołgu, dysponuje natomiast świetną prędkością maksymalną, w sam raz na wyścigi długodystansowe.
  • GP1 – jego lampy przypominają postać z chińskiej bajki, na którą nałożono zbyt dużo makijażu. Ma jedne z najlepszych hamulców, dzięki czemu doskonale sprawdza się na ulicy, gdyż niektóre NPC-e są tak głupie, że potrafią wjechać na czerwonym świetle.
  • Infernus – pojazd-legenda. Występuje w serii od GTA III i nie chce ją opuścić. Niby przeciętny, ale zaskakująco tani i bardzo często spotykany na ulicy, dzięki czemu „pożyczenie” go jest wyjątkowo proste.
  • Itali GTB – po raz pierwszy pojawił się w serii w GTA 1, po czym ślad po nim zaginął. Został niespodziewanie dodany dwadzieścia lat później do GTA 5 w aktualizacji Import/Eksport. Posiada swoją niestandardową, ciut lepszą wersję.
  • Nero – jeden z najładniejszych w swojej klasie, a być może najładniejszy w ogóle. Podobnie jak poprzednik, można z niego zrobić niestandardową wersję, która po odpowiednich ulepszeniach wygląda jeszcze lepiej.
  • Osiris – pojawił się niespodziewanie jako konkurencja dla Zentorno. Wielu bogaczy szybko poszło za legendą i kupili owy pojazd. Szybko okazało się, że pieniądze poszły na marne, gdyż jest od niego tylko niewiele lepszy i aż trzy razy droższy. Szybko został zepchnięty na drugi plan za sprawą nowych maszyn.
  • Penetrator – jego nazwa podpowiada nam, że twórcy chcieli wyjaśnić ją w dwóch znaczeniach. Niby dobry, ale ma słabe hamulce i jest długi, przez co niezbyt nadaje się na ciasne trasy.
  • RE-7B – kolejny dostępny pojazd kaskaderski. Ma fatalne przyspieszenie, ale jak się rozpędzi, to zostawia konkurencję daleko w tyle. Podobnie jak Tyrus, można było w nim zamontować specjalny spojler, który zamieniał ten pojazd w istną rakietę. Obecnie jest to już niemożliwe, ale dodatek pozostał.
  • Reaper – wystarczy jedno spojrzenie na przód, aby porównać go do rekina. Oznacza to tyle, że jest świetnym kandydatem na wyścigi.
  • Sultan RS – podobnie jak Banshee, jest ulepszoną wersją auta sportowego. Z powodu napędu, nie nadaje się na kręte trasy. Prawie wszystkie supersamochody mają napęd na tył lub na cztery koła. Ten natomiast na przód, co sprawia, że jest strasznie podsterowny.
  • T20 – kolejne auto, które pojawiło się jako konkurencja dla Zentorno. Nie wykazuje się ono niczym szczególnym w kwestiach osiągów, ale ma jedną ciekawą rzecz: spojler, który wysuwa się w momencie przyspieszenia do odpowiedniej prędkości.
  • Tempesta – Centenario w wersji szkockiej. Całkiem ładny, w miarę tani a nawet posiada niezłe osiągi.
  • Turismo R – niby dobry, ale w praktyce totalnie bezużyteczny. Podobny w osiągach do Infernusa, ale nie można go spotkać na ulicy. Praktycznie nie posiada żadnych sensownych ulepszeń i z pewnością jest tym supersamochodem, którego spotkanie gdziekolwiek jest prawdziwym wyzwaniem.
  • Tyrus – ostatni pojazd kaskaderski tej klasy, najdroższy ze wszystkich choć wcale nie najlepszy. Może ma najlepsze przyspieszenie, ale przyczepność to kwestia, w której całkowicie przegrywa z ETR1.
  • Vacca – największy złom w swojej klasie. Totalnie do niczego: wolny jak gruby Amerykanin, nie można go spotkać na ulicy i w ogóle jest do dupy.
  • Vagner – wyjątkowo opłacalna maszyna, stosunkowo tania i bardzo potężna. Jej przyczepność jest podobna do Nero: oba auta zachowują się jakby były przyklejone do ziemi.
  • Vigilante – mimo silnika odrzutowego, ma fatalne przyspieszenie i cenę dosłownie urwaną z choinki. Do olania.
  • Visione – pojazd mem, ma najgorsze przyspieszenie a najlepsze hamulce w swojej klasie. Z uwagi na to pierwsze nikt go nie kupuje.
  • Voltic – jeden z niewielu pojazdów elektrycznych w grze. Przez to jest wyjątkowo cichy, dysponuje świetnym przyspieszeniem. Jedyną jego wadą jest to, że jest niesamowicie lekki i każdy wjazd na krawężnik skutkuje tym, że lata po całej mapie jak pojebany.
  • Voltic Rocket – zmodyfikowana wersja normalnego Voltica. Posiada zamontowany silnik rakietowy, którego użycie daje nam największe przyspieszenie w swojej klasie. Mimo to normalnie jest znacznie wolniejszy od macierzystej wersji.
  • X80 Proto – z wyglądu przypomina modliszkę. Posiada ogromne przyspieszenie i naprawdę niesamowitą prędkość maksymalną. Jeżeli chcesz się ścigać, to ta maszynka jest dla Ciebie.
  • XA-21 – dodany stosunkowo niedawno. Wygląda okropnie, przez co wiele ludzi nie chce kupować tego pojazdu. Oprócz tego nic ciekawego.
  • Zentorno – pojazd-legenda. Zaraz po dodaniu stał się najlepszym i najbardziej opłacalnym pojazdem w swojej klasie. Obecnie jest na liście rezerwowej po dodaniu nowych maszyn. Wygląda przepięknie i groźnie, co powoduje, że wiele botów na ulicy robi nam zdjęcia.

Sportowe

  • 9F – jeden z najfajniejszych w swojej klasie. Jest wzorowany na Audi R8 dzięki czemu wygląda ślicznie, a w dodatku ma świetne osiągi. Najważniejsze jest jednak to, że można go normalnie znaleźć na ulicy.
  • Alpha – większość graczy, widzących osoby które go posiadają, reaguje mniej więcej tak: xDDDDDDDDDDD. A to dlatego, że jest kompletnie do dupy.
  • Bestia GTS – niezwykle dziwnie wyglądający samochód. Ma świetne osiągi, przez co jest jednym z najbardziej wybieranych pojazdów w swojej klasie.
  • Blista Compact – pojawiła się w grze dopiero na konsolach ósmej generacji i PC. Niezwykle przypomina taniego Fiata z bazaru. Zaczynamy żałować swoich słów dopiero kiedy się nią przejedziemy. Jak na swój wygląd ma naprawdę dobre osiągi i małe rozmiary.
  • Blista Go Go Monkey – przerobiona Blista Compact, którą otrzymujemy w nagrodę za sfotografowanie wszystkich mozaik z małpą oraz graficiarza, który je zrobił. Ma identyczne osiągi co zwykła wersja.
  • Buffalo – przypomina bardziej auto klasy muscle ale co tam. Duży silnik V8 daje mu naprawdę dobre osiągi kosztem stabilności przy dużych prędkościach.
  • Buffalo S – specjalna wersja poprzednika i lepsza od niego pod prawie każdym względem. Niby jest cięższa, ale silniejsza i znacznie szybsza. W fabularce jedynie Franklin go posiada, natomiast w Online można go normalnie kupić w sklepie.
  • Buffalo S (Sprunk) – jeszcze bardziej specjalna wersja normalnego Buffalo. Jest to lekko ulepszona wersja S z bardzo ładnymi oznaczeniami imitacji Sprite'a. Minusem jest tylko to, że jest znacznie droższy od poprzednika.
  • Carbonizzare – niby dobry, ale w praktyce nadaje się jedynie do driftów, gdyż ślizga się jak mydelniczka po mokrych kafelkach.
  • Comet – całkiem niezły i prosty w znalezieniu. Daleko mu jednak do czołówki swojej klasy. Jedyną wadą jest to, że jest lekki i może zostać dosłownie zepchnięty poza trasę.
  • Comet Retro – starsza wersja normalnego Cometa. Nareszcie wygląda jak prawdziwe Porsche 993. Ma niezłe osiągi i stosunkowo niską cenę.
  • Coquette – dodany w aktualizacji o szkole latania. Nawet dobry, choć dość toporny.
  • Elegy RH8 – dostajemy go od razu po dołączeniu do GTA Online całkowicie za darmo. Naprawdę niezły jak na auto dla początkującego. Dobry w tuningu i eksploatacji.
  • Elegy Retro – przypomina zdeformowanego Nissana z dwoma pasami, które biegną przez całe auto. Ciut lepszy od RH8, ale ma jeden poważny minus: w przeciwieństwie do poprzednika trzeba za niego zapłacić. Problem pojawia się wtedy, gdy uświadomimy sobie, że za 900000 dolców można już sobie kupić na przykład Zentorno.
  • Feltzer – całkiem fajny, ma dobre osiągi i można go spotkać normalnie na ulicy. Największym plusem tego pojazdu jest bardzo duża ilość możliwych modyfikacji. Niby jest to pojazd z homologacją rajdową, choć w praktyce nadal przegrywa z czołówką swojej klasy.
  • Fusilade – pojazd o niemożliwej do wymówienia nazwie. Ma fatalne hamulce co wyklucza go z jakichkolwiek wyścigów, po za tym jest nawet ok.
  • Furore GT – po raz ostatni pojawił się w GTA 2, powrócił do serii wraz z aktualizacją LTS. Naprawdę niezły choć trochę za duży jak na pojazd którym mamy ścigać się po wąskich uliczkach.
  • Futo – wygląda jakby miał ponad dwadzieścia lat, ale mimo tego jest świetny na drodze. Jeden z najlepszych pojazdów do driftów. Istnieje możliwość stuningowania go na podobieństwo Toyoty Corolli z Initial D. Samym nawiązaniem jest możliwość kupienia felg do tego wozu o nazwie „Fujiwara”.
  • Jester – z wyglądu faktycznie przypomina upiornego błazna. Całkiem niezły, choć ma słabe hamulce. Ciekawostką jest fakt, że bazuje na drugiej generacji Hondy NSX, która wyszła dopiero w 2015[9].
  • Jester (wyścigowy) – niemal to samo co wyżej, tylko oklejony w jakieś sponsorskie reklamy. Jedyną różnicą jest to, że jest droższy od swojej normalnej wersji.
  • Kuruma – zdecydowanie jeden z najbardziej przydatnych pojazdów. Posiada swoją opancerzoną wersję, która jest jakby mniejszym czołgiem. Siedząc w niej, gracz jest niemal całkowicie odporny na wszelkiego rodzaju trafienia z broni palnej, jednak można ją zniszczyć za pomocą jednej bomby lub rakiety. Do jej zalet należy również napęd 4x4, dzięki któremu świetnie sobie radzi na wszelkiego rodzaju wertepach. Jest na nich wstanie pokonać takie pojazdy jak Zentorno czy Osiris.
  • Khamelion – występuje tylko w edycji kolekcjonerskiej, ale od jakiegoś czasu dostępny dla każdego w GTA Online. Ma słabą prędkość, okropne hamulce i prawdę mówiąc, nie wiadomo co twórcy brali podczas jego tworzenia.
  • Lynx – pojazd kaskaderski. Ma bardzo wysoką cenę, ale naprawdę niezłe osiągi. Ciekawostką jest fakt, że produkuje go firma Ocelot[10].
  • Massacro – zdecydowanie jeden z liderów w swojej klasie. Ma bardzo dobre osiągi i świetną przyczepność. Pojawia się normalnie na ulicy.
  • Massacro (wyścigowy) – czyli druga wersja normalnego Massacro. Ma trochę lepsze osiągi oraz rajdowe malowania. Kopie dupska.
  • Omnis – kolejny pojazd kaskaderski, wzorowany na starym Audi Quattro. Jak na swoje lata posiada kapitalne przyspieszenie i prędkość maksymalną. Cena w miarę optymalna.
  • Penumbra – przeciętny, ma kiepskie przyspieszenie ale nadrabia to sporą prędkością maksymalną. Można go kupić za malutką sumkę 24 tysięcy dolców.
  • Rapid GT – jeden z najczęściej spotykanych na ulicy. Ma słabe hamulce ale ogólnie wielu ludzi go używa.
  • Raptor – a co to do cholery jest? nowoczesna podróbka Riksz? Jak to możliwe?
  • Ruston – jedyny pojazd w całej grze który wzoruje się na modelu meksykańskim. Ma najlepsze hamulce w swojej klasie i świetne przyspieszenie.
  • Surano – ma w sumie niezłe osiągi ale okropne przyspieszenie co sprawia, że w praktyce nie nadaje się do jakichkolwiek wyścigów.
  • Schafter LWB – Schafter LWB jest wariantem Schaftera o dłuższym podwoziu i dalej osadzonymi kołami. Od zwykłego Schaftera odróżnia go również szerszy panel między przednimi a tylnymi oknami bocznymi, inne wnętrze oraz inaczej zbudowany zderzak przedni i tylny.
  • Schafter V12 – ma świetną prędkość i naprawdę dobre przyspieszenie. Ma też swój opancerzony wariant który jest w stanie przetrwać jeden strzał z RPG.
  • Schwartzer – jeździ po całym mieście. Ma dość normalne osiągi, innymi słowy dupy nie urywa.
  • Seven-70 – jest to pojazd niemal idealny do wyścigów ulicznych, ponieważ dysponuje świetną prędkością maksymalną i świetnym przyspieszeniem. Charakteryzuje się również bardzo dobrymi jakościowo hamulcami i bardzo dobrą przyczepnością.

Uzbrojenie

W nowej odsłonie GTA został dodany nowy system broni. Teraz po przywołaniu tak zwanego „koła broni” dostajemy owe koło z którego możemy wybrać daną broń. Kolejną zmianą jest możliwości noszenia ze sobą wszystkich broni jakie są w grze, a nie jak to ma miejsce w starszych odsłonach GTA gdzie mogliśmy nosić tylko jedną broń z każdego rodzaju. Poniżej macie listę wszystkich broni w GTA 5:

Broń biała

  • Nóż – obustronne, 7-calowe ostrze z wysokowęglowego plastiku. Idealnie nadaje się do otwierania listów i krojenia chleba dzięki ząbkowaniu na grzbiecie.
  • Pałka policyjna – 24-calowa pałka policyjna używana przez policję, S.W.A.T i FBI.
  • Kij bejsbolowy – plastikowy ze skórzanym (skóra z kangura) chwytem. Lekki, dla wszystkich wielbicieli porządnej, kulturalnej gry w Baseball'a
  • Łom Ciężki – łom z wysokogatunkowej hartowanej stali, która gwarantuje odpowiednią siłę argumentów przy pracy.
  • Kij golfowy – typowy gumowy kij do golfa z połamaną rękojeścią.
  • Młotek – solidny, wielozadaniowy młotek z drewnianym styliskiem i wyłamaną haczykowatą wypustką. Gdy go masz, każdy wygląda jak gwóźdź.
  • Butelka (pakiet plażowego żula) – niezbyt skomplikowana i estetyczna, ale podczas walki nikt nie bawi się w eleganckie rozwiązania.
  • Zabytkowy sztylet – zabytkowy sztylet ze skansenu w Hrubieszowie.
  • Siekierka (zawartości niezbyt ekskluzywna dla graczy konsoli starych generacji kupujących grę na nowej generacji) – stara, dobra siekierka kupiona od drwala za pół litra.
  • Kastet – broń dla każdego, prawdziwego mafiozy.
  • Nóż sprężynowy – lepszy od normalnego noża z powodu możliwości zadawania nim szybkich ciosów i tuningowania go. Niestety, nie można go używać w wodzie.
  • Kij bilardowy – broń biała o najlepszym zasięgu, idealna do walki defensywnej. Nawet fajna.
  • Klucz – popularny wśród fanatyków apokaliptycznego surwiwalu i agresywnych ojców. Podobno może też służyć jako narzędzie.
  • Topór – zdecydowanie najfajniejsza broń swojej klasy. Jeśli pasuje średniowiecznym piechurom, współczesnym strażnikom granicznym i nachalnym mamuśkom, to tobie także podpasuje.

Pistolety

  • Typowy pistolet – kaliber .45 z magazynkiem na 12,5 nabojów z możliwością powiększenia do 13.
  • Pistolet bojowy – kompaktowy, lekki pistolet ćwierćautomatyczny zaprojektowany z myślą o stróżach prawa i dzihadystach.
  • Pukawka (pakiet plażowego żula) – kieszonkowa broń, pasuje do nocnego wypadu na miasto. Strzela na gumki i lakier do włosów. Kosztuje tyle, co flaszka w klubie. Trudniej tym trafić niż korkiem od szampana, ale jeśli już się uda, to kładzie trupem na miejscu.
  • Ciężki pistolet (edycja biznesowa) – mistrz wagi cięższej w segmencie pistoletów na kapiszony. Zapewnia ostry trening przedramienia, szyi i kości ogonowej.
  • Pistolet Vintage – wyróżniająca się broń. Dzięki niej możesz zabłysnąć w trakcie napadu na śmietnik.
  • Pistolet przeciwpancerny – w pełni automatyczny pistolet o dużej sile przebicia, która przebije papier.
  • Pistolet 0,000000000000000000050 (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) – pistolet o niesamowitej sile przebicia i miażdżącym odrzucie. Mieści w magazynku 3,25 kulek.
  • Paralizator – wystrzeliwuje pocisk z ładunkiem elektromagnetycznym, który na jakiś czas ogłusza napastnika. Po oddaniu strzału potrzebuje około 4h na ponowne naładowanie.
  • Pistolet sygnałowy (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) –zasygnalizuj niebezpieczeństwo lub pijacką ekscytację. Celowanie w ludzi może spowodować niekontrolowany samozapłon.
  • Pistolet wyborowy – połączenie krótkiej strzelby z muszkietem na kształt pistoletowego czegoś.
  • Ciężki rewolwer – broń, której siła jest w stanie położyć rozszalałego nosorożca. Można też przy jej pomocy zatłuc go na śmierć, jeśli zabraknie amunicji.
  • Pistolet wer.2 – przerobiona wersja normalnego pistoletu. Nawet fajna, ale trzeba mieć bunkier.

SMG i karabiny maszynowe

  • Kompaktowy SMG – łączy w sobie kompaktową konstrukcję z wysoką szybkostrzelnością (około 7–9 pocisków na minutę).
  • SMG – broń znana jako pistolet maszynowy na każdą okazję. Lekka, z dobrym celownikiem z najwyższej pułki (nie, nie tej pułki tej innej wyższej pułki) i magazynkiem na 30 nabojów (popieści to się więcej zmieści).
  • Szturmowy SMG (Social Prison w GTA V) – lekki i poręczny pistolet maszynowy/gwoździarka z pojemnym magazynkiem. Mieści do 31 nabojów/gwoździ w jednym magazynku.
  • Karabin maszynowy – wielozadaniowy karabin maszynowy łączący surowy wygląd z solidnymi osiągami. Duża moc przebicia na kosmicznych dystansach. Bardzo skuteczny przeciw licznym grupom przeciwników.
  • Bojowy karabin maszynowy – w chCenzura2.svg ciężki, mało kompaktowy karabin maszynowy, łączący wyjątkową poręczność z wysoką szybkostrzelnością. Perfekcyjny w sianiu pożogi.
  • Gusenberg (Masakra w Dniu Św. Walentego i Matki Boskiej Pieniężnej) – podkreśl swój styl bronią z czasów prehistorycznych prohibicji, z której świetnie strzela się w klimatycznej marynarce w paski, jadąc Albany Rooseveltem.
  • Bojowa broń ochrony osobistej – w skrócie PDW. Broń którą trzeba nosić w aktówce by ją nie zgubić.
  • Pistolet maszynowy – czyli w pełni automatyczna wersja pistoletu kryjącego się pod nazwą TEC-9. Ma bardzo wysoki model obrażeń: broń nie zadaje ran na odległości powyżej dwudziestu metrów.
  • Mini SMG – popularny od kiedy marketingowcy przestali skupiać się na siłach specjalnych i zainteresowali się klientami z biedoty. Bardzo szybki i strasznie niecelny. Służy głównie do rushu obrony koniecznej z odległości jednego metra.
  • SMG wer.2 – ulepszona wersja normalnego SMG. Lekki, kompaktowy i tak szybkostrzelny, że niejeden by za niego krwawo zginął. Jednym ruchem naoliwionego spustu można nim zmienić dowolne pomieszczenie w rzeźnię.
  • Bojowy karabin maszynowy wer.2 – zdecydowanie największa broń, masowe zniszczenia w swojej klasie. Minusem jest jedynie to, że trzeba mieć własny bunkier aby go odblokować.

Karabiny szturmowe

  • Karabin szturmowy – ten standardowy karabin szturmowy to koreańska podróba AK47. Zachowuje wysoką celność (no chyba że jesteś nawalony jak szpak) przy strzałach z dużej odległości.
  • Karabinek – podróbka HK416 jest niezawodnym narzędziem mordu.
  • Zaawansowany karabin – najlżejsza przeróbka karabinu szturmowego na kapiszony, nietracąca przy tym na celności i szybkostrzelności.
  • Karabin specjalny (aktualizacja biznesowa) – to uniwersalny karabinek, który przydaje się w każdej sytuacji bojowej i łączy precyzję, manewrowość i niski odrzut. Idealny dla terrorystów, masonów, samobójców, czarnych braci, gangsty i funkcjonariuszy KGB
  • Karabin bezalkoholowykolbowy (Aktualizacja Życie w śmietniku) – najnowszy chińsko-koreański karabinek prosto z Biedronki. Import z marszu podbija gangsterski rynek.
  • Karabin kompaktowy – czyli zwykły kałach bez drewnianej kolby. Ma kosmiczny odrzut i słabe obrażenia. Lepiej nie kupować.
  • Karabin szturmowy wer.2 – podrasowana wersja koreańskiej podróbki AK-47. Nikt by go nie używał gdyby nie to, że można go modyfikować tak jak dusza zapragnie.
  • Karabinek wer.2 – udoskonalona wersja normalnego karabinka. Zdecydowanie jedna z najlepszych maszyn do siania terroru.

Karabiny snajperskie

  • Karabin snajperski – standardowy karabin snajperski. Idealny na te momenty, gdy potrzebujesz celności na większym dystansie. Do wad należy zaliczyć długi czas przeładowania i bardzo niską szybkostrzelność
  • Ciężki karabin snajperski – w zestawie amunicja przeciw wszystkiemu o dużym kalibrze. Celownik laserowy w standardowym wyposażeniu za dopłatą 19,99$.
  • Karabin wyborowy (aktualizacja RTES) – ta broń załatwi sprawę niezależnie od dystansu, grawitacji, pogody, Teorii Względności Einsthaina i siły Kordiolisa. Uniwersalne narzędzie dla prawdziwych snajperów.
  • Ciężki karabin snajperski wer.2 – broń, którą śmiało można zaliczyć do największego shitu wypuszczonego w aktualizacji Dozbrojenia. Można ją wyposażyć w amunicję wybuchową, która ma większą moc niż rakieta RPG. Co prawda mamy jedynie czterdzieści pocisków, ale nie zmienia to faktu, że takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Strzelby

  • Strzelba tłokowa – typowa strzelba, doskonała do walki na bliską odległość. Duży rozrzut śrutu rekompensuje niską celność na dłuższych dystansach.
  • Olbrzym (Social Person w GTA Online) – ta jednolufowa, wykastrowana strzelba rekompensuje swój niski zasięg i pojemność, niesamowitą skutecznością na krótkich dystansy.
  • Strzelba szturmowa – w jakimś tam stopni automatyczna strzelba o wysokiej szybkostrzelności z magazynkiem na osiem nabojów.
  • Strzelba bezalkokolbowa (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) – nie grzeszy szybkostrzelnością, ale nadrabia to niesamowitym zasięgiem i rozrzutem. RozCenzura2.svga wszystko na swojej drodze.
  • Muszkiet WTF? (aktualizacja Dzień Niepodległości) – Anglicy podbili pół świata za pomocą muszkietów i kompleksu wyższości. Historyczna broń, na której zbudowano całe angielski monopol.
  • Ciężka strzelba (aktualizacja RTES) – sięgnij po tę broń wtedy, gdy chcesz zrobić prawdziwy burdel. Zaleca się używać jej w pobliżu łatwych do wyczyszczenia grup masonów lub wrogiej gangsty.
  • Dwururka – niezła na odległości nieprzekraczające dwa metry. Powyżej tego zasięgu, broń ta staje się kompletnie niecelna.
  • Strzelba automatyczna – powrót z TLaD. Niezwykle silna i diabelnie szybka. Bowiem ile skutecznych narzędzi do panowania nad tłumem możesz zmieścić w spodniach?

Broń ciężka

  • Granatnik – lekki, kompaktowy granatnik półautomatyczny. Mieści do 10 kartofli.
  • Rakietnica – przenośna, naramienna broń przeciwpolicyjna na pociski z głowicami jądrowymi. Bardzo skuteczna broń przeciw pojazdom oraz dużym grupom balasów.
  • Wyrzutnia pocisków samonaprowadzających (aktualizacja Wesołych Świąt) – coś jak powyżej tyle że ładniejsze, i wykrywa ciepło(no chyba że jesteś zimny trup to jesteś bezpieczny).
  • Minigun – potężne 6-lufowe działko obrotowe w stylu Rambo. Bardzo wysoka szybkostrzelność (od 2 do 6 nabojów na pół godziny).
  • Wyrzutnia fajerwerków (aktualizacja Dzień Niepodległości) – rozkręć imprezę za pomocą tej wyrzutni chińskich fajerwerków, która wzbudzi niejeden zawał serca wśród widzów.
  • Railgun(zawartość ekskluzywna dla graczy konsoli starej generacji, którzy kupili grę na nową generacje) – w pełni automatyczny, działający na baterie alkaliczne karabin. Idealny dla poszukujących niezwykłej, broni ze Star Warsów.
  • Granatnik kompaktowy – idealny do zrobienia przeciwnika w konia. Jest tak mały, że z daleka przypomina zwykły pistolet. Większość osób uznaje go za wspomniany pistolet i jest srogo zdziwiona, kiedy zostaje wysadzona w powietrze.

Broń rzucana

  • Granat – typowy granat odłamkowy. Wyciągnij zawleczkę, wsadzi sobie w dCenzura2.svge i kryj się. Świetny do eliminacji zbitych grup masonów.
  • Bomba przylepna – ładunek wybuchowego gówna ze zdalnym detonatorem. Można go rzucić i wysadzić lub przyczepić do pojazdu, lub heretyka i również wysadzić.
  • Mina zbliżeniowa(aktualizacja Niewesołych Świąt) – zostaw prezent dla swoich znajomych, podkładając jedną z tych wykrywających ruch min. Małe opóźnienie po aktywacji.
  • Gaz łzawiący – granat gazowy świetnie nadaje się do obezwładniania grup wrogiej gangsty. Długie wystawienie na działanie gazu może grozić śmiercią lub epilepsją.
  • Gaz BZ – gaz BZ jest wykorzystywany jedynie w misji Robótka u jubilera (wariant niepełnosprytny).
  • Koktajl (by) Mołotowa – prosta, lecz niezwykle skuteczna broń zapalająca. Ten koktajl naprawdę ścina z nóg.
  • Kanister – pozostawia ścieżkę benzyny, którą można podpalić aby się nie zgubić.
  • Piłka – broń masowej zagłady, jedynie wykorzystywana przez Franklina podczas spacerów z Chopem. Co o dziwo można tym zrobić napad!
  • Flara – flara zostaje automatycznie dodana do ekwipunku po zamówieniu nalotu u Merryweather Security w Grand Theft Auto Online. Przy jej pomocy oznacza się docelowy punkt zrzutu gówna.

Ciekawostki

Przypisy

  1. No niby można, ale jeśli odejdziesz od pojazdu na dłuższą chwilę misja kończy się niepowodzeniem!
  2. Źródło
  3. Ale tak naprawdę to pies Lamera Lamara który zostawił go na chwilę (tak naprawdę chciał tego gnoja się pozbyć)
  4. Źródło
  5. Potrafi także skakać z wieżowców bez najmniejszych obrażeń, czego już nie jestem w stanie wytłumaczyć
  6. Pewnemu kolesiowi tak zrobił. Serio
  7. Serio, możesz sprawdzić
  8. Samochód, nie ocean
  9. Akcja GTA 5 toczy się w roku 2013, czyli dwa lata wcześniej
  10. Wychodzi Ocelot Ryś
  11. Tymczasem gra się dzieje w 2013 roku