Left 4 Dead 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Brak "/" w tegu zamykającego)
 
(Nie pokazano 53 wersji utworzonych przez 20 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|So we gotta set up to rock and then fight zombies? This is the best day of my life!|Ellis o apokalipsie<ref>„Więc musimy ustawić koncert i odeprzeć atak zombie? To najlepszy dzień mojego życia!”</ref>}}
{{bezgrafik}}
{{długiartykuł}}
{{wedycji}}
{{nic}}
{{cytat|So we gotta set up to rock and then fight zombies? This is the best day of my life!|Ellis o apokalipsie<ref>"Więc musimy ustawić koncert i odeprzeć atak zombie? To najlepszy dzień mojego życia!"</ref>}}
{{cytat|Ellis: Holy shit, guys! KIDDIELAND!<br>
{{cytat|Ellis: Holy shit, guys! KIDDIELAND!<br>
''Nick: He's like a five year old. With guns. And comprehensive grasp of every swear word in the English language.|Kompletna definicja Ellisa, opracowana na poczekaniu przez Nicka<ref>"On jest jak pięciolatek. Uzbrojony pięciolatek. I chodzący słownik angielskich wulgaryzmów."</ref>}}
''Nick: He's like a five year old. With guns. And comprehensive grasp of every swear word in the English language.|Kompletna definicja Ellisa, opracowana na poczekaniu przez Nicka<ref>„On jest jak pięciolatek. Uzbrojony pięciolatek. I chodzący słownik angielskich wulgaryzmów.</ref>}}
{{cytat|Why doesn't anything have enough gas in it?!|Skrócony opis gry, dokonany przez Nicka<ref>„Dlaczego nic nie ma wystarczająco dużo paliwa?!”</ref>}}


{{t|Left 4 Dead 2}} <s>nie</s>godny następca [[Left 4 Dead|poprzedniej części]], wyprodukowany przez Turtle Rock Studios (wtedy nazywało się Valve South i należało do [[Valve Software]]<ref>No i już jest jasne, dlaczego wszystko zostało spie{{cenzura3}}dolone</ref>), wydany znowu przez Valve. Zasady gry zostały takie same, pojawiło się tylko dużo nowych broni, trybów gry i innych rzeczy, które można było zrobić źle, a bez których gra nie sprzedałaby się w wystarczającym nakładzie.
'''Left 4 Dead 2''' – <del>nie</del>godny następca [[Left 4 Dead|poprzedniej części]], wyprodukowany przez Turtle Rock Studios (wtedy nazywało się Valve South i należało do [[Valve Software]]<ref>No i już jest jasne, dlaczego wszystko zostało spie{{cenzura3}}dolone</ref>), wydany znowu przez Valve. Zasady gry zostały takie same, pojawiło się tylko dużo nowych broni, trybów gry i innych rzeczy, które można było zrobić źle, a bez których gra nie sprzedałaby się w wystarczającym nakładzie.


== Zmiany w porównaniu z poprzednikiem ==
== Zmiany w porównaniu z poprzednikiem ==
{{main|[[Left 4 Dead]]}}
Dwukrotne sprzedanie tego samego, niezmienionego produktu byłoby trudne nawet w [[Stany Zjednoczone Ameryki|kraju tłuszczem i colą-light płynącym]], dlatego Valve z naszym ukochanym [[Gabe Newell|Gabenem]] na czele wprowadziło szereg zmian, mających za zadnie <s>oszukać frajerów</s> odświeżyć nieco przestarzałą, bo wydaną aż jeden rok wcześniej grę:
Dwukrotne sprzedanie tego samego, niezmienionego produktu byłoby trudne nawet w [[Stany Zjednoczone Ameryki|kraju tłuszczem i colą-light płynącym]], dlatego Valve z naszym ukochanym [[Gabe Newell|Gabenem]] na czele wprowadziło szereg zmian, mających za zadanie <del>oszukać frajerów</del> odświeżyć nieco przestarzałą, bo wydaną aż jeden rok wcześniej grę zmieniając jedną mapę oraz dodać nowych Ocalałych i Specjalnych Zarażonych
*nowi Ocaleni,
*nowi Specjalni Zainfekowani,
*nowe bronie, w tym bronie białe,
*jeden nowy tryb gry,
*system tzw. Mutacji, pozwalający na <s>jeszcze większe zbugowanie gry</s> urozmaicenie rozrywki,
*jeszcze kilka mniej znaczących zmian, za to równie wku{{cenzura3}}wiających.


== Fabuła ==
== Fabuła ==
Nic się nie zmieniło – dalej jest ta sama infekcja zamieniająca ludzi w takie same zombie, tylko że "pojawiły się nowe szczepy mutacji", więc pojawiło się kilku nowych Specjalnych Zainfekowanych<ref>Inaczej nie byłoby sensownej podkładki, dlaczego teraz są, a w poprzedniej grze ich nie było</ref>. Nie ma nad czym się rozwodzić.
Nic się nie zmieniło – dalej jest ta sama infekcja zamieniająca ludzi w takie same zombie, tylko że „pojawiły się nowe szczepy mutacji”, więc pojawiło się kilku nowych Specjalnych Zainfekowanych<ref>Inaczej nie byłoby sensownej podkładki, dlaczego teraz są, a w poprzedniej grze ich nie było</ref>. Dzięki kampanii „<del>[[Wróżbita Maciej|Tajemnice]]</del> Ścieżki losu” możemy się dowiedzieć kilku rzeczy o naszych bohaterach:
** Louis nie jest ostatnim [[Murzyn]]em na Ziemi,

** Francis nie jest ostatnim gburem na Ziemi,
** Zoey nie jest ostatnią kobietą na Ziemi,
** Nick jest największym chamem na Ziemi,
** Ellis odczuwa prawie odwzajemnioną miłość do Zoey,
** Francis odczuwa prawdopodobnie odwzajemnioną miłość do Rochelle,
** Francis jest największym durniem na Ziemi<ref>Nie potrafi przeczytać „[[Depeche Mode]]” na koszulce Rochelle i myśli, że Coach to jej ojciec</ref>.
=== Nowy dream team ===
=== Nowy dream team ===
* {{t|Coach}} przed apokalipsą trener drugiej szkolnej drużyny baseballowej w lokalnej szkółce i wuefista. Przypomina polskich wuefistów jest dość stary (44 lata), łysy, gruby i ma uszkodzone kolano, mimo to kondycję ma lepszą od [[Usain Bolt|Usaina Bolta]]. Lider drużyny Ocalałych, użytkownik strzelb i autostrzelb w grze. Lubiany przez graczy głównie przez swoje monologi na temat waty cukrowej.
* '''Coach''' przypomina polskich wuefistów (jest dość stary 44 lata, łysy, gruby i ma uszkodzone kolano, ale mimo tego kondycję lepszą od [[Usain Bolt|Usaina Bolta]]
* {{t|Nick}} gbur i cham, dlatego jest uwielbiany przez graczy. Nie lubi nikogo i niczego, przed apokalipsą uwielbiał przepuszczać zapewne nieswoją forsę w kasynach i uwodzić kobiety<ref>Nawet mu "malinka" na szyi została</ref>. Jako jedyny umie obchodzić się z bronią. Prawdopodobnie w przeszłości kogoś zabił – twierdzi, że miał nałożony zakaz posiadania broni i że da się zmyć czyichś mózg z garnituru. W grze korzysta z karabinów maszynowych.
* '''Nick''' – gbur i cham, dlatego jest uwielbiany przez graczy. Nie lubi nikogo i niczego, przed apokalipsą uwielbiał przepuszczać zapewne nieswoją forsę w kasynach i uwodzić kobiety<ref>Nawet mu „malinka” na szyi została</ref>. Znany jako jedyny ocalonowy, który umie obchodzić się z bronią oraz twierdzenia, że da się zmyć mózg z garnituru <del>pod warunkiem, że wypierze się go w [[Perwoll]]u</del>.
* {{t|Ellis}} ok. 20-letni gówniarz, traktuje apokalipsę jako fajną zabawę zapominając, że większość istot, z jakimi ma do czynienia najchętniej by go pozbawiła życia. W grze korzysta ze snajperek, co czyni go jeszcze bardziej bezużytecznym członkiem drużyny. Mimo to jest lubiany przez graczy za swoją infantylność i fakt, że zakochuje się w [[Left 4 Dead#Ocaleni|Zoey]], co stało się tematem <s>zbyt</s> wielu filmików i komiksów tworzonych przez fanów.
* '''Ellis''' – około 20-letni gówniarz, który traktuje apokalipsę jako fajną zabawę zapominając, że większość istot z jakimi ma do czynienia najchętniej by go pożarła<ref>Wliczając w to Nicka, który często zaznacza, że w razie potrzeby nic nie stanie mu na przeszkodzie, żeby zostawić Ellisa na pastwę losu</ref>. Mimo to jest lubiany przez graczy za swoją <del>głupotę</del> infantylność i fakt, że zakochuje się w [[Left 4 Dead#Ocaleni|Zoey]], co stało się tematem <del>zbyt</del> wielu filmików i komiksów tworzonych przez fanów<ref>Również tych [[Rule 34|erotycznych]]</ref>.
* {{t|Rochelle}} prawdopodobnie jedyna pozytywna postać w grach komputerowych, co do której wszyscy gracze są zgodni, że jest głupia, nieśmieszna, żałosna i nie powinna istnieć. Paradoksalnie wszyscy inni Ocaleni zdają się ją lubić, a Nick momentami nawet szuka sposobu na pozostanie z Rochelle [[Seks|w sytuacji sam na sam]]<ref>W wypadku jej śmierci Nick złości się, że nie będzie miał z kim zaludnić na nowo Ziemi</ref>. W grze wybiera karabiny szturmowe.
* '''Rochelle''' – prawdopodobnie jedyna pozytywna postać w grach komputerowych, co do której niemal wszyscy gracze są zgodni, że jest głupia, nieśmieszna, żałosna i nie powinna istnieć. Paradoksalnie wszyscy inni Ocaleni zdają się ją lubić, a Nick momentami nawet szuka sposobu na pozostanie z Rochelle [[Seks|w sytuacji sam na sam]]<ref>W wypadku jej śmierci Nick złości się, że nie będzie miał z kim zaludnić na nowo Ziemi</ref>.


== Zabawki ==
== Społeczność graczy ==
Ze względu na fakt, że Left 4 Dead wymaga kooperacji między graczami (a, jak wiadomo, dwóch, a tym bardziej trzech lub czterech internautów prędzej by się wzajemnie pozabijało niż poszło na jakikolwiek kompromis) w uproszczeniu społeczność dzieli się na dwie części:
Do [[Left 4 Dead#Uzbrojenie|starych]] broni dołączyło kilka nowych, różniących się co najwyżej wyglądem i ewentualnie zadawanymi obrażeniami, dodano nowe animacje... Ogółem Valve naprawdę starało się zepsuć jak najwięcej w tym jakże ważnym aspekcie gry.
* '''nooby, trolle, idioci, grieferzy<ref>Griefer – ktoś, kto szkodzi własnej drużynie. Troll tym się różni, że zazwyczaj szuka tylko zaczepki słownej, ale z reguły nie jest specjalnie szkodliwy dla rozgrywki</ref>''' – cała zgraja internetowych zboczeńców, których jedynym celem jest wku{{cenzura3}}wienie normalnego gracza i doprowadzenie go szewskiej pasji (chociaż włączył grę właśnie po to, żeby się odstresować). Głównie dzięki nim Valve nie słucha próśb normalnych graczy, bo z góry uznają każdego proszącego za któregoś z wyżej wymienionych.
* '''normalni gracze''' – niestety na publicznych serwerach ich ilość mieści się w granicach błędu statystycznego.


=== Noob w Left 4 Dead 2 ===
* {{t|Pistolet P220}} odpowiednik starego Colta M1911 z pierwszej części. Wygląda jak pistolet na kulki i... nie ma animacji chodzenia i chyba nawet [[Gabe Newell|Gaben]] nie wie, po co ''development team'' wy{{cenzura3}}bał stare animacje, które działały całkiem dobrze (co widać na nagraniach z wersji beta) i zamiast ładniej, jasnej tekstury w kolorze [[Świstak|sreberka]] P220 zostało pokryte teksturą w kolorze gówna. Po podniesieniu drugiego pistoletu zamiast drugiego P220 Ocalały otrzyma Glocka, który również nie posiada animacji chodzenia, a jakby tego było mało, to Glock ma dźwięk wystrzału P220, a P220 ma dźwięk wystrzału Glocka. Dlatego nie ma co się dziwić, że przygoda z pistoletami dla przeciętnego gracza kończy się na starcie kampanii po podniesieniu broni białej.
{{main|[[Left 4 Dead#Noob w Left 4 Dead|Noob w Left 4 Dead]]}}
* {{t|Magnum}} niby jest to Desert Eagle, ale i tak każą na niego mówić Magnum. Zabija Zwykłych Zarażonych i większość Specjalnych Zarażonych jednym strzałem, a ponadto przy obezwładnieniu zachowuje świetną celność, dlatego część graczy{{fakt}} uważa, że jest to broń dla ciot. Mimo to każdy wymienia pistolety na Magnuma, ewentualnie na którąś z broni białych.
* {{t|Pistolet maszynowy}} w porównaniu do [[Left 4 Dead|poprzedniej części]] SMG dostało gówniane animacje i dodatkowe 170 naboi w rezerwie, co daje w sumie 650 zapasowych pocisków. Dzięki temu możesz śmiało wywalić cały magazynek w trzech Zarażonych i nie zabraknie ci amunicji na <s>nooba bez apteczki</s> resztę mapy.
* {{t|Pistolet maszynowy z tłumikiem}} w porównaniu do zwykłego SMG zadaje nieco większe obrażenia, ale jest mniej celny. Uważany za najlepszą broń I rzędu, po zamontowaniu celownika laserowego ma niemalże idealną celność nawet w locie. Chociaż jest wzorowany na prawdopodobnie najbardziej [[Gangsta|gangsterskiej]] broni na [[Ziemia|Ziemi]], czyli Ingramie M10, tłumik obniża współczynnik gangsterkości o 99%.
* {{t|Strzelba powtarzalna}} co z tego, że zadaje minimalnie większe obrażenia niż w pierwszej grze, skoro w rezerwie zamiast 128 łusek dostajesz żałosne 56 naboi, przez co amunicji zabraknie ci na tyle szybko, że będziesz musiał zapieprzać przez pół mapy z pistoletem, ale na tyle późno, że nie będzie sensu wracać się do ''saferoomu'' po amunicję.
* {{t|Strzelba chromowana}} jak wyżej, tyle że ma tak mały rozrzut, że ma zasięg prawie taki sam, co SMG z tłumikiem.
* {{t|M16}} Bogu dzięki M16 zostało względnie niespier{{cenzura3}}lone – poza nie najgorszymi animacjami karabin szturmowy ma identyczny zasięg, celność i moc obalającą. Ufff.
* {{t|AK-47}} ma 40 naboi w magazynku, 360 w rezerwie, idealną celność pierwszego strzału i zadaje prawie dwa razy większe obrażenia co M16. Mimo to nikt nie mówi, że to broń dla noobów – pewnie dlatego, że w biegu ma rozrzut większy od strzelb.
* {{t|SCAR-H}} ma 60 naboi w magazynku, ale ponieważ strzela tylko 3-strzałowymi seriami, trzeba to przeliczyć na 20 strzałów. Totalne gówno – przeładowuje się powoli, ma duży rozrzut, obrzydliwe animacje i nie jest w pełni automatyczne. Szkoda go w ogóle brać, już lepiej nie podnosić żadnej broni niż biegać ze Scarem.
* {{t|Strzelba taktyczna}} czyli stara, dobra autostrzelba z L4D1. Nie ma już tak ogromnej mocy, jak poprzednio, ale za to ma wręcz śmieszny zasięg pozwalający na zabicie dowolnego celu dwoma strzałami z 30 metrów. Jeżeli umiesz się posługiwać strzelbą taktyczną, możesz być pewien, że dostaniesz bana za [[Cheater|cheaty]].
* {{t|Strzelba SPAS-12}} ma minimalnie szybsze ładowanie niż strzelba taktyczna, bo znowu Valve coś spieprzyło. Poza tym ma ogromny rozrzut przy nie tak ogromnych obrażeniach, przez co równie dobrze ten sam przeciwnik może zginąć po jednym trafieniu, jak i po czterech.
* {{t|Karabin myśliwski}} nie zmienił się ani na jotę w porównaniu do L4D1, nawet animacje ma identyczne, tylko pozycja na ekranie jest nieco bliżej środka. Ale Valve nie byłoby sobą, gdyby czegoś nie z{{cenzura}}bało nawet w tak prostej czynności. W wypadku karabinu myśliwskiego szkopuł polega na tym, że po przesunięciu ekranu do skrajnie do góry lub skrajnie na dół lewy nadgarstek wykręca się w nienaturalny sposób, wyglądając jak szmata do podłogi wykręcana przez [[Twoja Stara|Twoją Starą]]. Brawo, Valve.
* {{t|Karabin snajperski}} wzorowany na karabinie G3, posiada słabszą celność od karabinu myśliwskiego, ale za to ma dwa razy większy, 30-nabojowy magazynek i 30 naboi więcej w rezerwie, dlatego w L4D2 tylko ''tró pr0 clan-war gamerz'' biegają z Mini-14. Posiada największy [[Noob#Współczynnik noobskości|współczynnik noobskości]] spośród wszystkich broni (większy nawet niż w wypadku autostrzelby w L4D1).
* {{t|Granatnik M79}} jest dokładnie tak bardzo niefajny, jak wydawało [[Ty|ci]] się, że jest. Co prawda fajnie jest zobaczyć flaczki latające po niebie, wypadające z grupki uprzednio wysadzonych zombie, ale zanim granatnik się przeładuje, odechce ci się strzelania z niego drugi raz.
=== Bronie dla Niemców ===
Ze względu na [[Left 4 Dead#Cenzura|cenzurę]] Niemcy<ref>I tylko Niemcy, Australijczycy musieli obejść się smakiem</ref> w ramach rekompensaty dostali 4 zupełnie nowe, specjalnie dla nich przeportowane z [[Counter-Strike]]'a bronie palne i [[nóż]], opisany nieco niżej.
* {{t|MP5}} ma 50 naboi w magazynku, moc prawie taką, co SMG z tłumikiem, ale przeładowanie na poziomie karabinów snajperskich. Niewarty uwagi.
* {{t|SIG SG-552}} ma statystyki identyczne co M16, ale równie długie przeładowanie co MP5. Ma jednak bardzo przydatną zaletę w postaci używalnej lunety, która sprawia, że SG-552 jest naprawdę użyteczny i nadawałby się do normalnej gry.
* {{t|Scout}} ma 15 naboi w magazynku i niemal idealną celność, ale kiepską szybkostrzelność, więc szkoda sobie nim zaprzątać głowę.
* {{t|AWP}} ma 20 naboi w magazynku, największą moc i najniższą szybkostrzelność. Mógłby być fajny, ale nie jest przydatny w grze. To nie [[Counter-Strike|CS]], tu z każdej broni da się zabić po jednym celnym strzale.
=== Kosi kosi łapci... ===
Czyli cała gama broni białych z przesadzoną mocą obalającą – każda może uśmiercić dowolnego Zwykłego i Specjalnego Zarażonego jednym uderzeniem, cięciem, dźgnięciem... Zależnie od rodzaju. Kolejność według szybkości uderzeń.
* {{t|Pałka policyjna}} krócej: tonfa. Ekskluzywna dla jednej kampanii w grze, ma najszybsze uderzenie i jest uznawana za najgorszą ze wszystkich broni białych, głównie dlatego, że nikt nie umie nią grać. Wystarczy jednak poświęcić 5 minut, żeby wyrobić sobie ten jakże skomplikowany nawyk klikania myszką minimalnie przed planowanym uderzeniem, dzięki czemu tonfa nagle stanie się najefektywniejszą ze wszystkich dostępnych broni białych w grze.
* {{t|Maczeta}} szkoda, że pojawia się tylko w dwóch kampaniach, bo nie tylko jest skuteczna, ale także fajnie się nią gra i dość dobrze pasuje do gry.
* {{t|Nóż}} gówniana konwersja z Counter-Strike'a, która jest jedną z najskuteczniejszych broni w grze. Ekskluzywny dla Niemców, nie można go nawet zespawnować przez komendy w konsoli, dlatego 90% graczy nawet nie wie o jego istnieniu.
* {{t|Katana}} według ''russia pr0 hax0r gamerz''<ref>L4D2 najlepiej trzyma się w USA, ale to [[Rosja|ruskie]] i [[Francja|żabojady]] pozakładały najlepsze klany graczy</ref> najlepsza broń biała w grze. Według konserwatywnej części graczy najbardziej pedalska broń w historii gier komputerowych. Faktem jest jednak to, że gra nie rejestruje 1/4 trafień, przez co jest bezużyteczna.
* {{t|Kij golfowy}} część graczy twierdzi, że jest fajny, [[amerykańscy naukowcy]] w swoich badaniach szukają potwierdzenia tych słów. Skuteczność zazwyczaj wysoka, gra raczej nie gubi trafień.
* {{t|Kij baseballowy i kij do krykieta}} różnią się tylko i wyłącznie wyglądem, co jest kolejnym dowodem na niewiarygodne lenistwo Valve Software. Poza tym lepiej nadają się na podpałkę do pieca niż na broń, chociaż kij do krykieta wydaje się mieć nieznacznie większą przydatność.
* {{t|Patelnia}} według większości graczy najfajniejsza broń biała. Ponadto, o dziwo, jest jedną z najskuteczniejszych broni w grze (przegrywa jedynie z toporem).
* {{t|Łom}} wygląda fajnie, ma możliwość zrobienia natychmiastowego odepchnięcia po nietrafionym uderzeniu i...tyle. Gra gubi większość trafień, więc łom największe obrażenia zadaje graczowi kaleczącemu się o ostre krawędzie łamanej w szale klawiatury.
* {{t|Gitara}} ma identyczne animacje co topór, ale wydaje cholernie wkurzające dźwięki przy każdym trafieniu i nie jest nawet w połowie tak skuteczna jak pierwowzór. Dobrze, że pojawia się tylko w jednej kampanii.
* {{t|Topór strażacki}} pojawia się w prawie wszystkich kampaniach, ma idealnie poziomą linię uderzenia, niemal idealną skuteczność i fajnie wygląda. Nic dziwnego, że chociaż ma powolny zamach, to wszyscy gracze wybierają właśnie topór.
* {{t|Piła motorowa}} sytuacja analogiczna, co w wypadku M79 – wydaje się fajna, ale okazuje się być totalnie dziadowska. Zasłania obraz, hałasuje, mijają wieki, zanim się uruchomi, jest niezbyt skuteczna i ma ograniczoną używalność – po zużyciu paliwa Ocalały wyrzuca piłę i dostaje pojedynczy pistolet na otarcie łez.


==== Ogólnie: ====
=== Nowe <s>bez</s>użyteczne przedmioty ===
* Dalej nie wie, jak włączyć czat;
Żeby za nudno się nie zrobiło, postanowiono dodać do gry parę nowych, możliwych do użycia przez Ocalonych przedmiotów. Jak to zwykle bywa w wypadku Valve, wyszło im albo jakieś bezużyteczne gówno, albo gamebreaker<ref>Czyli item tak zajebiaszczy, że psuje przyjemność z gry, bo nadmiernie ją ułatwia</ref>.
* Wciąż też nie wie, jak się zmienia drużynę;
* {{t|Strzykawka z <s>heroiną</s> adrenaliną}} dodaje czasowo 25 punktów życia, przyspiesza działania Ocalałego takie jak bieganie, leczenie apteczką czy podnoszenie przyjaciela i wyłącza na 15 sekund zmęczenie, co pozwala na robienie dowolnej ilości odepchnięć. Zawsze jest potrzebna wtedy, gdy jej nie masz, ale jest potrzebna tak rzadko, że w sumie i tak nie robi to różnicy.
* Nie grał w [[Left 4 Dead|pierwszą część]], więc poruszanie się po menu go przerasta;
* {{t|Słoik z żółcią Boomera}} dzięki niemu zombie biegną tam, gdzie się rozbije słoik, a nie tam, gdzie stoisz, o ile nie zostałeś uprzednio obrzygany przez Boomera. Pozwala na przejście połowy mapy bez oddania ani jednego strzału.
* <del>Nie potrafi uruchomić sobie żadnej Mutacji, bo nie wie, gdzie jest konsola</del><ref>Valve się wysiliło i dodało osobne menu z mutacjami, ale, oczywiście, nie da się ich odpalić na grze dla pojedynczego gracza</ref>;
* {{t|Skrzynka z fajerwerkami}} zarezerwowana dla jednej kampanii w grze. Działa podobnie, co kanister z benzyną, ale dłużej. Nie udokumentowano przypadku ich celowego użycia, podobnie zresztą jak [[Left 4 Dead#Dodatkowe narzędzia eksterminacji|innych tego typu przedmiotów]].
* Jak już wreszcie trafi w odpowiedni klawisz, to nie wie, co ma dalej robić;
* {{t|Defibrylator}} pozwala na powstanie z martwych Ocalonego, jeśli zabrakło mu punktów zdrowia. Przydatny w trybie Kontra, gdzie jest jedynym sposobem na powrót do gry po śmierci. Poza tym pozwala poczuć się bogiem, panem życia i śmierci i w ogóle hi-fi super star, co daje zajebiste uczucie.
* Nie umie instalować addonów<ref>Polega to na pobraniu moda z Warsztatu Steam</ref>.

==== Jako Ocalały: ====
* Biega tylko z toporem/kataną/maczetą, ewentualnie z Magnumem, jeśli nie lubi broni białych;
* Jak tylko zobaczy piłę motorową, natychmiast ją podnosi;
* Później dziwi się, że wszystkie zombie go atakują<ref>Przyciąga je hałas piły</ref>;
* Najczęściej jednak atakuje nią innych Ocalałych (mniej lub bardziej intencjonalnie);
* Wyskakuje z okien na pierwszej mapie w „Centrum Zarazy”, bo myśli, że tak będzie szybciej;
* Nie wie, do czego służy [[defibrylator]], więc go nigdy nie podnosi;
* Nie wie też, po co jest adrenalina, ale zawsze bierze ją pierwszy, bo widzi, że inni gracze też tak robią;
* Gra tylko jako Nick;
* Śmieje się z graczy, którzy grają Rochelle;
* Gra tylko jedną z czterech broni: AK-47, jedna z autostrzelb, karabin snajperski G3;
* Narzeka, że znowu musi grać jako ten czarny;
* Gdy zaatakuje go Jockey, woli rzucać przekleństwami (czasem również klawiaturą) zamiast próbować utrzymać się w miejscu;
* Daje się obezwładnić podczas każdego ''Gauntletu'', dlatego jedyną kampanią, jaką udaje mu się czasami przejść jest Bagienna Gorączka;
* Pyta się, „czemu mu sie pistolsy nie ruszajom jak hodzi”;
* Cały czas spamuje domyślnymi tekstami Ocalonych;
* Jeśli jest nieco bardziej zaawansowany, to robi własnego talkera, do którego dodaje – a jakże – okrzyk śmierci (ewentualnie inne wkurzające teksty), którym spamuje, dopóki nie dostanie bana/nie zostanie zabity tyle razy przez resztę Ocalonych, aż sobie nie pójdzie;
* Jeśli zamontuje na broni celownik laserowy, to wciąż nie będzie oszczędzał do niej amunicji, ale po jej wyczerpaniu nie wyrzuci jej, dopóki nie zginie;
* Nigdy nie odpycha Boomera przed strzeleniem do niego;
* Spamuje odepchnięciami, a później dziwi się, że horda tak łatwo go uśmierca;
* Na moście w kampanii „Parafia” zawsze spada do wody;
* W kampanii „Krwawa ulewa” służy za radar – potrafi znaleźć i przestraszyć każdą Witch, jaka będzie stała w polu przyległym do cukrowni;
* Zawsze podchodzi do Chodzącej Witch, a później dziwi się, czemu tak szybko go zaatakowała;
* Rzuca słoikiem z żółcią w Tanka;
* W Witch też;
* Myli Chargera z Tankiem.

==== Jako Zainfekowany: ====
* Wciąż nie wie, jak się skacze Hunterem;
* Pyta się „czemu mu sie renka nie rusza jak hodzi chagerem jockym ablo spiterem”;
* Nie potrafi kontrolować skoku Jockeya;
* Jako Charger zawsze staje w takich miejscach, żeby móc natychmiastowo uśmiercić któregoś z Ocalonych;
* Zwykle nie trafia i ginie tylko on;
* Pyta się, jak się skręca Chargerem;
* Na moście w kampanii „Parafia” zawsze spada do wody;
* Zobaczył na [[YouTube]] video z modem na możliwość sterowania Witch, przez co spamuje wszystkie fora w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie „jak sie hodzi wiedzmom????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111”;
* Nigdy nie korzysta z drugiego ataku (czyli ataku łapą/pazurami);
* Kradnie wszystkie możliwe kille każdemu Smokerowi, jakiemu uda się dorwać Ocalonego.

== Dlaczego L4D2 jest gorsze od [[L4D1]] ==
Jedna z mądrości ludowych głosi, że kontynuacje zawsze są gorsze od oryginału. Nie inaczej jest też w wypadku Left 4 Dead 2, który choć ma za sobą rzeszę graczy, w wielu aspektach po prostu przegrywa na całej linii z pierwowzorem. Oto główne powody:
* Społeczność graczy uważa się za elitarną i taka jest w rzeczywistości, bo przez swoje zachowanie odstrasza od siebie nowych;
* Akcja z darmowymi kopiami L4D2 spowodowała, że serwery są przepełnione noobami nie mającymi pojęcia, jak w to się gra co psuje przyjemność z gry normalnym graczom;
* Większość posiadaczy pierwszej części obawiała się, że [[Gabe Newell|grubas]] zapomni o „jedynce”, skupiając się na wydawaniu ''updejtów'' i do nowszej gry i trzepaniu na niej forsy po tym, jak [[TF2]] stało się darmowe (ten jednak naobiecywał w [[kiełbasa wyborcza|dziwnie znajomym w naszej polityce stylu]], że nic takiego nie będzie miało miejsca),
* Co dość niezwykłe, nikt poza Valve nie chciał wydawania nowej gry, bo obawiano się, że ucierpi na tym… społeczność graczy, która zostanie rozbita<ref>[http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Gracze-nie-chca-Left-4-Dead-2-od-Valve,wid,11214234,wiadomosc.html?ticaid=111261 Gracze nie chcą Left 4 Dead 2 od Valve]</ref>,
* Po wpisaniu w [[Google]] „l4d2 community” po linkach kierujących na strony [[Steam]]a pojawiają się głównie tematy na [[Forum internetowe|forach]] i innych [[Reddit|społecznościówkach]] w stylu „Dlaczego L4D2 ma tak kijową społeczność?”<ref>[http://www.minecraftforum.net/topic/1269445-why-must-left-4-dead-2-have-a-horrible-community/ Pierwszy], [http://www.reddit.com/r/l4d2/comments/1aepi0/l4d2_community_behaviour/ drugi] i [http://www.youtube.com/watch?v=l-ql5P7KDfE trzeci] z linków – więcej sobie sam wygoogluj, leniwcu</ref>
* Fanom teorii spiskowych może spodobać się jedna z linijek Billa, którą może wypowiedzieć na starcie kampanii ''Poświęcenie'':
{{cytat2|Wiecie, kto biega bez sensu i szuka paliwa? Idioci.}}
:Należałoby przy tym jednak przemilczeć, że samą kampanię wydano ponad rok po wydaniu L4D2, a i trudno byłoby uwierzyć, że [[Gabe Newell|grubas]] przepuściłby taki diss na własną grę w innej swojej grze bez świadomości jego istnienia.

Poza tym można by do tego dodać takie pierdoły jak setki bugów na mapach, kalekie animacje wszystkiego, co jest animowane (bronie, Zainfekowani, Ocaleni itd.), balans gry znacznie bardziej faworyzujący Zainfekowanych niż w [[L4D1]], mechanikę gry praktycznie wymuszającą korzystanie z broni białych częściej niż z pistoletów, niemożność znalezienia normalnego serwera do gry bez miliarda pluginów na latanie, nieskończoną amunicję, 20 Tanków na mapie, 50 skinów dla każdego Ocalonego i tym podobnych rzeczy jest trudniejszy niż trafienie szóstki w totka. Mimo tego wszystkiego L4D2 jest popularniejsze, bo ma łatwiejszą instalację modów i tysiące gównianych mapek i setki równie gównianych kampanii, które przebijają się wzajemnie poziomem trudności i stopniem niedopracowania, a gracze to uwielbiają.
== Zobacz też ==
* [[Left 4 Dead]]
* [[Killing Floor]]
* [[DayZ]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}
{{Valve}}
{{Valve}}
{{FPS}}
{{FPS}}

[[Kategoria:FPS]]

Aktualna wersja na dzień 13:53, 22 mar 2023

So we gotta set up to rock and then fight zombies? This is the best day of my life!

Ellis o apokalipsie[1]

Ellis: Holy shit, guys! KIDDIELAND!
Nick: He's like a five year old. With guns. And comprehensive grasp of every swear word in the English language.

Kompletna definicja Ellisa, opracowana na poczekaniu przez Nicka[2]

Why doesn't anything have enough gas in it?!

Skrócony opis gry, dokonany przez Nicka[3]

Left 4 Dead 2niegodny następca poprzedniej części, wyprodukowany przez Turtle Rock Studios (wtedy nazywało się Valve South i należało do Valve Software[4]), wydany znowu przez Valve. Zasady gry zostały takie same, pojawiło się tylko dużo nowych broni, trybów gry i innych rzeczy, które można było zrobić źle, a bez których gra nie sprzedałaby się w wystarczającym nakładzie.

Zmiany w porównaniu z poprzednikiem[edytuj • edytuj kod]

Info.png Główny artykuł: Left 4 Dead

Dwukrotne sprzedanie tego samego, niezmienionego produktu byłoby trudne nawet w kraju tłuszczem i colą-light płynącym, dlatego Valve z naszym ukochanym Gabenem na czele wprowadziło szereg zmian, mających za zadanie oszukać frajerów odświeżyć nieco przestarzałą, bo wydaną aż jeden rok wcześniej grę zmieniając jedną mapę oraz dodać nowych Ocalałych i Specjalnych Zarażonych

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

Nic się nie zmieniło – dalej jest ta sama infekcja zamieniająca ludzi w takie same zombie, tylko że „pojawiły się nowe szczepy mutacji”, więc pojawiło się kilku nowych Specjalnych Zainfekowanych[5]. Dzięki kampanii „Tajemnice Ścieżki losu” możemy się dowiedzieć kilku rzeczy o naszych bohaterach:

    • Louis nie jest ostatnim Murzynem na Ziemi,
    • Francis nie jest ostatnim gburem na Ziemi,
    • Zoey nie jest ostatnią kobietą na Ziemi,
    • Nick jest największym chamem na Ziemi,
    • Ellis odczuwa prawie odwzajemnioną miłość do Zoey,
    • Francis odczuwa prawdopodobnie odwzajemnioną miłość do Rochelle,
    • Francis jest największym durniem na Ziemi[6].

Nowy dream team[edytuj • edytuj kod]

  • Coach – przypomina polskich wuefistów (jest dość stary – 44 lata, łysy, gruby i ma uszkodzone kolano, ale mimo tego kondycję lepszą od Usaina Bolta
  • Nick – gbur i cham, dlatego jest uwielbiany przez graczy. Nie lubi nikogo i niczego, przed apokalipsą uwielbiał przepuszczać zapewne nieswoją forsę w kasynach i uwodzić kobiety[7]. Znany jako jedyny ocalonowy, który umie obchodzić się z bronią oraz twierdzenia, że da się zmyć mózg z garnituru pod warunkiem, że wypierze się go w Perwollu.
  • Ellis – około 20-letni gówniarz, który traktuje apokalipsę jako fajną zabawę zapominając, że większość istot z jakimi ma do czynienia najchętniej by go pożarła[8]. Mimo to jest lubiany przez graczy za swoją głupotę infantylność i fakt, że zakochuje się w Zoey, co stało się tematem zbyt wielu filmików i komiksów tworzonych przez fanów[9].
  • Rochelle – prawdopodobnie jedyna pozytywna postać w grach komputerowych, co do której niemal wszyscy gracze są zgodni, że jest głupia, nieśmieszna, żałosna i nie powinna istnieć. Paradoksalnie wszyscy inni Ocaleni zdają się ją lubić, a Nick momentami nawet szuka sposobu na pozostanie z Rochelle w sytuacji sam na sam[10].

Społeczność graczy[edytuj • edytuj kod]

Ze względu na fakt, że Left 4 Dead wymaga kooperacji między graczami (a, jak wiadomo, dwóch, a tym bardziej trzech lub czterech internautów prędzej by się wzajemnie pozabijało niż poszło na jakikolwiek kompromis) w uproszczeniu społeczność dzieli się na dwie części:

  • nooby, trolle, idioci, grieferzy[11] – cała zgraja internetowych zboczeńców, których jedynym celem jest wkuCenzura2.svgwienie normalnego gracza i doprowadzenie go szewskiej pasji (chociaż włączył grę właśnie po to, żeby się odstresować). Głównie dzięki nim Valve nie słucha próśb normalnych graczy, bo z góry uznają każdego proszącego za któregoś z wyżej wymienionych.
  • normalni gracze – niestety na publicznych serwerach ich ilość mieści się w granicach błędu statystycznego.

Noob w Left 4 Dead 2[edytuj • edytuj kod]

Info.png Główny artykuł: Noob w Left 4 Dead

Ogólnie:[edytuj • edytuj kod]

  • Dalej nie wie, jak włączyć czat;
  • Wciąż też nie wie, jak się zmienia drużynę;
  • Nie grał w pierwszą część, więc poruszanie się po menu go przerasta;
  • Nie potrafi uruchomić sobie żadnej Mutacji, bo nie wie, gdzie jest konsola[12];
  • Jak już wreszcie trafi w odpowiedni klawisz, to nie wie, co ma dalej robić;
  • Nie umie instalować addonów[13].

Jako Ocalały:[edytuj • edytuj kod]

  • Biega tylko z toporem/kataną/maczetą, ewentualnie z Magnumem, jeśli nie lubi broni białych;
  • Jak tylko zobaczy piłę motorową, natychmiast ją podnosi;
  • Później dziwi się, że wszystkie zombie go atakują[14];
  • Najczęściej jednak atakuje nią innych Ocalałych (mniej lub bardziej intencjonalnie);
  • Wyskakuje z okien na pierwszej mapie w „Centrum Zarazy”, bo myśli, że tak będzie szybciej;
  • Nie wie, do czego służy defibrylator, więc go nigdy nie podnosi;
  • Nie wie też, po co jest adrenalina, ale zawsze bierze ją pierwszy, bo widzi, że inni gracze też tak robią;
  • Gra tylko jako Nick;
  • Śmieje się z graczy, którzy grają Rochelle;
  • Gra tylko jedną z czterech broni: AK-47, jedna z autostrzelb, karabin snajperski G3;
  • Narzeka, że znowu musi grać jako ten czarny;
  • Gdy zaatakuje go Jockey, woli rzucać przekleństwami (czasem również klawiaturą) zamiast próbować utrzymać się w miejscu;
  • Daje się obezwładnić podczas każdego Gauntletu, dlatego jedyną kampanią, jaką udaje mu się czasami przejść jest Bagienna Gorączka;
  • Pyta się, „czemu mu sie pistolsy nie ruszajom jak hodzi”;
  • Cały czas spamuje domyślnymi tekstami Ocalonych;
  • Jeśli jest nieco bardziej zaawansowany, to robi własnego talkera, do którego dodaje – a jakże – okrzyk śmierci (ewentualnie inne wkurzające teksty), którym spamuje, dopóki nie dostanie bana/nie zostanie zabity tyle razy przez resztę Ocalonych, aż sobie nie pójdzie;
  • Jeśli zamontuje na broni celownik laserowy, to wciąż nie będzie oszczędzał do niej amunicji, ale po jej wyczerpaniu nie wyrzuci jej, dopóki nie zginie;
  • Nigdy nie odpycha Boomera przed strzeleniem do niego;
  • Spamuje odepchnięciami, a później dziwi się, że horda tak łatwo go uśmierca;
  • Na moście w kampanii „Parafia” zawsze spada do wody;
  • W kampanii „Krwawa ulewa” służy za radar – potrafi znaleźć i przestraszyć każdą Witch, jaka będzie stała w polu przyległym do cukrowni;
  • Zawsze podchodzi do Chodzącej Witch, a później dziwi się, czemu tak szybko go zaatakowała;
  • Rzuca słoikiem z żółcią w Tanka;
  • W Witch też;
  • Myli Chargera z Tankiem.

Jako Zainfekowany:[edytuj • edytuj kod]

  • Wciąż nie wie, jak się skacze Hunterem;
  • Pyta się „czemu mu sie renka nie rusza jak hodzi chagerem jockym ablo spiterem”;
  • Nie potrafi kontrolować skoku Jockeya;
  • Jako Charger zawsze staje w takich miejscach, żeby móc natychmiastowo uśmiercić któregoś z Ocalonych;
  • Zwykle nie trafia i ginie tylko on;
  • Pyta się, jak się skręca Chargerem;
  • Na moście w kampanii „Parafia” zawsze spada do wody;
  • Zobaczył na YouTube video z modem na możliwość sterowania Witch, przez co spamuje wszystkie fora w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie „jak sie hodzi wiedzmom????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111”;
  • Nigdy nie korzysta z drugiego ataku (czyli ataku łapą/pazurami);
  • Kradnie wszystkie możliwe kille każdemu Smokerowi, jakiemu uda się dorwać Ocalonego.

Dlaczego L4D2 jest gorsze od L4D1[edytuj • edytuj kod]

Jedna z mądrości ludowych głosi, że kontynuacje zawsze są gorsze od oryginału. Nie inaczej jest też w wypadku Left 4 Dead 2, który choć ma za sobą rzeszę graczy, w wielu aspektach po prostu przegrywa na całej linii z pierwowzorem. Oto główne powody:

  • Społeczność graczy uważa się za elitarną i taka jest w rzeczywistości, bo przez swoje zachowanie odstrasza od siebie nowych;
  • Akcja z darmowymi kopiami L4D2 spowodowała, że serwery są przepełnione noobami nie mającymi pojęcia, jak w to się gra co psuje przyjemność z gry normalnym graczom;
  • Większość posiadaczy pierwszej części obawiała się, że grubas zapomni o „jedynce”, skupiając się na wydawaniu updejtów i do nowszej gry i trzepaniu na niej forsy po tym, jak TF2 stało się darmowe (ten jednak naobiecywał w dziwnie znajomym w naszej polityce stylu, że nic takiego nie będzie miało miejsca),
  • Co dość niezwykłe, nikt poza Valve nie chciał wydawania nowej gry, bo obawiano się, że ucierpi na tym… społeczność graczy, która zostanie rozbita[15],
  • Po wpisaniu w Google „l4d2 community” po linkach kierujących na strony Steama pojawiają się głównie tematy na forach i innych społecznościówkach w stylu „Dlaczego L4D2 ma tak kijową społeczność?”[16]
  • Fanom teorii spiskowych może spodobać się jedna z linijek Billa, którą może wypowiedzieć na starcie kampanii Poświęcenie:


Cquote2.svg

Wiecie, kto biega bez sensu i szuka paliwa? Idioci.
Cquote2.svg
Należałoby przy tym jednak przemilczeć, że samą kampanię wydano ponad rok po wydaniu L4D2, a i trudno byłoby uwierzyć, że grubas przepuściłby taki diss na własną grę w innej swojej grze bez świadomości jego istnienia.

Poza tym można by do tego dodać takie pierdoły jak setki bugów na mapach, kalekie animacje wszystkiego, co jest animowane (bronie, Zainfekowani, Ocaleni itd.), balans gry znacznie bardziej faworyzujący Zainfekowanych niż w L4D1, mechanikę gry praktycznie wymuszającą korzystanie z broni białych częściej niż z pistoletów, niemożność znalezienia normalnego serwera do gry bez miliarda pluginów na latanie, nieskończoną amunicję, 20 Tanków na mapie, 50 skinów dla każdego Ocalonego i tym podobnych rzeczy jest trudniejszy niż trafienie szóstki w totka. Mimo tego wszystkiego L4D2 jest popularniejsze, bo ma łatwiejszą instalację modów i tysiące gównianych mapek i setki równie gównianych kampanii, które przebijają się wzajemnie poziomem trudności i stopniem niedopracowania, a gracze to uwielbiają.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. „Więc musimy ustawić koncert i odeprzeć atak zombie? To najlepszy dzień mojego życia!”
  2. „On jest jak pięciolatek. Uzbrojony pięciolatek. I chodzący słownik angielskich wulgaryzmów.”
  3. „Dlaczego nic nie ma wystarczająco dużo paliwa?!”
  4. No i już jest jasne, dlaczego wszystko zostało spieCenzura2.svgdolone
  5. Inaczej nie byłoby sensownej podkładki, dlaczego teraz są, a w poprzedniej grze ich nie było
  6. Nie potrafi przeczytać „Depeche Mode” na koszulce Rochelle i myśli, że Coach to jej ojciec
  7. Nawet mu „malinka” na szyi została
  8. Wliczając w to Nicka, który często zaznacza, że w razie potrzeby nic nie stanie mu na przeszkodzie, żeby zostawić Ellisa na pastwę losu
  9. Również tych erotycznych
  10. W wypadku jej śmierci Nick złości się, że nie będzie miał z kim zaludnić na nowo Ziemi
  11. Griefer – ktoś, kto szkodzi własnej drużynie. Troll tym się różni, że zazwyczaj szuka tylko zaczepki słownej, ale z reguły nie jest specjalnie szkodliwy dla rozgrywki
  12. Valve się wysiliło i dodało osobne menu z mutacjami, ale, oczywiście, nie da się ich odpalić na grze dla pojedynczego gracza
  13. Polega to na pobraniu moda z Warsztatu Steam
  14. Przyciąga je hałas piły
  15. Gracze nie chcą Left 4 Dead 2 od Valve
  16. Pierwszy, drugi i trzeci z linków – więcej sobie sam wygoogluj, leniwcu