Linie tramwajowe we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 38: Linia 38:


*'''70''' - zastępuje 0, łączy Uniwersytet Ekonomiczny i Plac Wróblewskiego, mijając po drodze Politechnikę. Co ciekawe, studenci raczej nią nie jeżdżą, bo wolą cisnąć się w 4.
*'''70''' - zastępuje 0, łączy Uniwersytet Ekonomiczny i Plac Wróblewskiego, mijając po drodze Politechnikę. Co ciekawe, studenci raczej nią nie jeżdżą, bo wolą cisnąć się w 4.
*'''73''' - "fuzja" 3 i 5. Jeździ z Leśnicy na Oporów i odwrotnie. Ponoć na odcinku Wierzbowa - Księże Małe dodatkowo jeździ jakiś autobus, ale nikt go nie widział, więc go nie ma.
*'''73''' - "fuzja" 3 i 5. Jeździ z Leśnicy na Oporów i odwrotnie. Ponoć na odcinku wyłączonym ruchu tramwajowego przez remont tj. Wierzbowa - Księże Małe jeździ jakiś autobus, ale nikt go nie widział, więc go nie ma.


== Nocne ==
== Nocne ==

Wersja z 00:25, 21 lut 2012

Linie tramwajowe we Wrocławiu – linie komunikacyjne, po których jeżdżą wrocławskie tramwaje. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez stopiątki i stopiątki (trochę inne).

Zwykłe

Działające prawidłowo

  • 1 – Jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy. W sumie fajna bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
  • 2 – jeździ z Biskupina na Krz(yż)yki, jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP (na razie nie do zrealizowania, bo rozjazd przy dworcu w naprawie). Dwieścieczwórka lub dwieściepiątka się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia na której jeździły Skodaki, ale już nie jeźdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
  • 4 – Z Politechniki na cmentarz, czyli z Biskupina na Oporów. Jak sama nazwa wskazuje, jeżdżą nią 100denciaki i babcie szynowe.
  • 6 – z Krzyków do osiedla Kowale. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia, na której jeździły Skodaki.
  • 7 – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do Marino, lub, jak kto woli, Poświętnego. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez różne dziwne meliny.
  • 10 – Najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy.
  • 14 – Jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT. Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
  • 15 – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką.
  • 20 – Po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół.
  • 23 – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego.
  • 24 – To samo co 14, ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
  • 33PLUS - Superwolny tramwaj + na torach ! Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu,ale tam trzęsie ) do Pilczyc, czyli skrócona dwunastka. Co najciekawsze, to jego stała trasa mimo że w żaden sposób nie wykorzystuje w ciągu dnia drugiego czoła...

Działające nieprawidłowo

  • 8 – Mosty Młyńskie zamknięte do remontu na wieczne nie oddanie, więc jedzie przez Chrobrego, który był pierwszym królem Polski. Jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogej.
  • 9 – Z tego samego powodu korkuje się na wydzielonym torowisku mostu Uniwersyteckiego. Z South Parku na Sępolno.
  • 11 – Gna z Oporowa na Kromera, czyli pętle na której zbiera największe opóźnienie (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Jej objazd spowodowany jest awanturą w Ratuszu o to, czy można remontować mosty Młyńskie, czy nie. Często można tu spotkać rodowite wrocławskie tramwaje
  • 17 – Super linia. Na Klecine jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). Przez Mosty Młyńskie się nie da, więc w jedną stronę objeżdża Rynek od strony Galerii Dominikańskiej, a z drugiej od Kazia Wielkiego. A że koło Dworca też się nie da, to zajeżdża pod Operę.
  • 32PLUS - wykurzono ją z Mostów Mieszczańskich i skierowano wreszcie na Gaj (a tory leżą tam juz z rok czasu). Ale że Kozanów jeszcze nie jest gotowy, to śmiga na Pilczyce. Przejęła część obowiązków wywalonej już 22.

Niedziałające

  • 0 – najpierw nie działała z powodu remontu torowiska przy dworcu, a teraz nie jeździ z powodu remontu Pułaskiego. A to pech...
  • 3 – nie działa z powodu remontu ulicy Pułaskiego, który walczył o niepodległość USA, który jest opóźniony z powodu mrozów (remont, nie Pułaski)
  • 5 – to samo co 3.
  • 12 – wywalona na śmieci, bo trasę ukradł jej 33PLUS. A że w skróconej wersji, to już nieistotne.
  • 16 – ajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyńcze (!) składy[1] stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – Zoo. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna[2]. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku.
  • 21 – muchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmienia stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździ normalnie, bo zawsze jeździ inaczej. Dawali na nią składy stopiątek, mimo, że nikt nie jeździł. Twierdzą, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo, że pracuje dwa razy więcej silników. Z resztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powodu co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
  • 22 – wywalono ją do kosza zanim jeszcze PLUS zaczął dojeżdżać na Gaj. Na razie jej obowiązki w pojedynkę pełni 32PLUS, ale jak skończą tory na Kozanów i Stadion, to do zastępców dołączy 31PLUS.

Planowane

  • 31PLUS - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojedzie aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach.

Zastępcze

  • 70 - zastępuje 0, łączy Uniwersytet Ekonomiczny i Plac Wróblewskiego, mijając po drodze Politechnikę. Co ciekawe, studenci raczej nią nie jeżdżą, bo wolą cisnąć się w 4.
  • 73 - "fuzja" 3 i 5. Jeździ z Leśnicy na Oporów i odwrotnie. Ponoć na odcinku wyłączonym ruchu tramwajowego przez remont tj. Wierzbowa - Księże Małe jeździ jakiś autobus, ale nikt go nie widział, więc go nie ma.

Nocne

Skończyły się na Kill'em All.

Przypisy

  1. No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.
  2. Mało typa nią podróżowało