M4 Sherman: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Budowa) |
|||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* Szeroka [[lufa]]. Ta 75 milimetrowa lufa tego czołgu mogła przebić nawet najgrubszy pancerz Tygrysa Królewskiego. |
* Szeroka [[lufa]]. Ta 75 milimetrowa lufa tego czołgu mogła przebić nawet najgrubszy pancerz Tygrysa Królewskiego. |
||
* Gąsienice. Czasem zamiast nich montowano specjalne [[Dżdżownica|dżdżownice]]. Dzięki nim czołg mógł się toczyć. |
* Gąsienice. Czasem zamiast nich montowano specjalne [[Dżdżownica|dżdżownice]]. Dzięki nim czołg mógł się toczyć. |
||
* [[Silnik]] Diesla o mocy 5 piechurów. Wydajny i oszczędny |
* [[Silnik]] Diesla o mocy 5 piechurów. Wydajny i oszczędny. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 20:21, 31 gru 2010
Ten artykuł został umieszczony na liście stron do usunięcia. Strona głosowania nie została jeszcze utworzona. Ten, który wstawił ten szablon, musi kliknąć w [{{fullurl:Nonsensopedia:SDU/Błąd – niepoprawny czas/M4 Sherman|action=edit&preload=Szablon:SDUdodaj&editintro=Szablon:SDU_dodaj_wstęp}} ten link]. |
Ten artykuł jest w edycji i kogoś właśnie osłabiło w trakcie jego pisania. Aby go nie dobić, poczekaj aż wytrzeźwieje i dokończy swoją twórczość. Jeżeli trwałoby to zbyt długo, skontaktuj się z administratorem. |
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: Estetyka. |
Czołg Sherman - Amerykański czołg z II Wojny Światowej. Wykorzystywano go do rozbawiania wroga, ażeby łatwiej było go pokonać. Wsławił się też dzięki swoim efektownym wybuchom podczas zabaw w Normandii, więc zastąpiono nim fajerwerki. Ludzie myśleli, iż to ruscy stworzyli tą kupę śmiechu, ponieważ był podobny do T-34. Naukowcy przypuszczają, że mogli to być Rosjanie, a pierwsza nazwa Shermana to Józek 0.
Budowa
- Gruby pancerz z drewna. Chronił załogę przed najgorszymi warunkami.
- Szeroka lufa. Ta 75 milimetrowa lufa tego czołgu mogła przebić nawet najgrubszy pancerz Tygrysa Królewskiego.
- Gąsienice. Czasem zamiast nich montowano specjalne dżdżownice. Dzięki nim czołg mógł się toczyć.
- Silnik Diesla o mocy 5 piechurów. Wydajny i oszczędny.