Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 32: Linia 32:
{{Przypisy}}
{{Przypisy}}
{{stub|trans}}
{{stub|trans}}
{{Ciężarówki}}

[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Lokomotywy]]
[[Kategoria:Lokomotywy]]

Wersja z 18:56, 15 mar 2014

TGV. Prawie jak Pendolino
Ergonomiczne fotele Pendolino w trosce o twój kręgosłup

Szablon:T włoski szybki pociąg, znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii żyd PKP. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.

Trochę historii

Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piCenzura2.svgu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.

Trasy w Polsce

Pendolino będzie wozić bydło pasażerów na trasach:

  • Brzeg – Nysa,
  • Nysa – Brzeg,
  • z Brzegu do Nysy,
  • z Nysy do Brzegu,
  • od Brzegu po Nysę,
  • od Nysy po Brzeg,
  • wkoło Brzegu,
  • okrężna przez Brzeg,
  • Brzeg Brzegowi nierówny.

Bilety

New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Pendolino
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Ceny biletów będą na kieszeń każdego Polaka:

  • 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
  • 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
  • 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
  • 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
  • 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
  • 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z Kauf Warsu na wynos,
  • za wszystko inne zapłacisz MasterCard.

Przypisy

  1. Ten od dużo młodszego TGV
  2. Logiczne...


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym. Szablon:Ciężarówki