Prawa anime: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawki + linki)
Linia 16: Linia 16:
# '''Prawo Odwrotnej Proporcjonalności''' - im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
# '''Prawo Odwrotnej Proporcjonalności''' - im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
# '''Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów''' - gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców [[młot]] lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik [[stres|stresogenny]]. Jednak, podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
# '''Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów''' - gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców [[młot]] lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik [[stres|stresogenny]]. Jednak, podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
# '''Prawo Powolnej Śmierci''' -im poważniejsza rana, tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś przyjacielem przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
# '''Prawo Powolnej Śmierci''' - im poważniejsza [[rana]], tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś [[przyjaciel]]em przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
# '''Prawo Połamanych Goleni''' - jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
# '''Prawo Połamanych Goleni''' - jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
# '''Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki'''- jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu "Magical Girls" odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej sukienka po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
# '''Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki''' - jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu ''Magical Girls'' odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej [[sukienka]] po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
# '''Prawo Chodów u Ruskiej Mafii'''- główni bohaterowie wchodząc do miasta prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii, terroryzującej okolicę.
# '''Prawo Chodów u Ruskiej Mafii''' - główni bohaterowie wchodząc do miasta prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii, terroryzującej okolicę.
# '''Prawo Słabego Punktu'''- każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami
# '''Prawo Słabego Punktu'''- każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
# '''Prawo Elastycznej Twarzy''' -większośc bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers
# '''Prawo Elastycznej Twarzy''' - większośc bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
# '''Prawo Tła'''- w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistośc wokół bohatera ulega chwilowej dezintegracji i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y)
# '''Prawo Tła''' - w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej [[dezintegracja|dezintegracji]] i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).
== JAK ZNALEŚĆ ORKÓW W ANIME? ==
== Jak znaleźć orków w anime? ==
Zwyczajem praktykowanym przez praktycznie wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków i/lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga tradycja nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee.. wojownik o małym rozumku to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.
Zwyczajem praktykowanym przez praktycznie wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków i/lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga [[tradycja]] nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.
#Przykład 1 "''Neon Genesis Evangelion''" - po obejrzeniu serii łątwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie "No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?"[[grafika:Ork_pokazowy.JPG|left|thumb|Typowy ork- znajdziesz go w każdym anime]]
#Przykład 1 ''Neon Genesis Evangelion'' - po obejrzeniu serii łątwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie ''No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?''
[[grafika:Ork_pokazowy.JPG|left|thumb|Typowy [[ork]] - znajdziesz go w każdym anime]]
# Przykład 2 "''DearS''"- orków znajdujemy już na samym początku, gdy w intrze widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
# Przykład 2 ''DearS'' - orków znajdujemy już na samym początku, gdy w [[intro|intrze ]] widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
# Wszystkie anime typu "dużo się strzelali" - znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp. do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek- bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po ekranie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie "Wartrukk jest najszybszy!". Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.
# Wszystkie anime typu ''dużo się strzelali'' - znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp. do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek - bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po [[ekran]]ie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie ''Wartrukk jest najszybszy!''. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.





Wersja z 17:40, 7 maj 2006

Prawa Anime to zbiór praw rządzących japońskimi i polskimi (Polska to przecież druga Japonia) filmami animowanymi. Dowolne anime można dogłębnie zrozumieć tylko przy pomocy tych praw.

  1. Prawo Łazienki - dowolna istota płci męskiej, wchodząc do dowolnej łazienki z wanną/prysznicem/dowolnym innym przyrządem służącym do mycia, napotka w niej myjącą się istotę płci żeńskiej, której siła będzie wprost proporcjonalna do kruchości jej budowy.
  2. Prawo Grawitacji - każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada biust o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole grawitacyjne. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera i/lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitcyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca serialu.
  3. Prawo Ameby - dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego miecza i/lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkośc ameby.
  4. Prawo Orków - w każdym anime (wykluczajac Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
  5. Prawo pierwszej i drugiej walki:
    1. obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej;
    2. za to w drugiej walce będzie odwrotnie.
  6. Prawo nazwy - każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego tematem; dobrze, jeżeli tytuł nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego.
  7. Prawo wyższości Hentai - obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak hentai zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma.
  8. Prawo policji - (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) - dowolna postać zielona w tych anime nie jest orkiem, ale policjanetem w barwach kamuflujących.
  9. Prawo Nieśmiertelności Ubrań - obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich ubrania pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali.
  10. Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary - dowolna bohaterka anime (szczególnie elfka lub magiczka), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wzdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków da red wunz go fasta! jest nierealne...)
  11. Prawo Wkurwienia - im większa złość bohatera, tym większa jego siła. No chyba, że bohater jest urodzonym frajerem.
  12. Prawo Odwrotnej Proporcjonalności - im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
  13. Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów - gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców młot lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik stresogenny. Jednak, podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
  14. Prawo Powolnej Śmierci - im poważniejsza rana, tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś przyjacielem przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
  15. Prawo Połamanych Goleni - jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
  16. Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki - jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu Magical Girls odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej sukienka po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
  17. Prawo Chodów u Ruskiej Mafii - główni bohaterowie wchodząc do miasta prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii, terroryzującej okolicę.
  18. Prawo Słabego Punktu- każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
  19. Prawo Elastycznej Twarzy - większośc bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
  20. Prawo Tła - w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej dezintegracji i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).

Jak znaleźć orków w anime?

Zwyczajem praktykowanym przez praktycznie wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków i/lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga tradycja nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.

  1. Przykład 1 Neon Genesis Evangelion - po obejrzeniu serii łątwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?
Plik:Ork pokazowy.JPG
Typowy ork - znajdziesz go w każdym anime
  1. Przykład 2 DearS - orków znajdujemy już na samym początku, gdy w intrze widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
  2. Wszystkie anime typu dużo się strzelali - znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp. do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek - bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po ekranie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie Wartrukk jest najszybszy!. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.