The Clash: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
M (półpauzy)
Linia 1: Linia 1:
'''The Clash''' - [[Wielka Brytania|brytyjski]] zespół muzyczny istniejący w latach [[1976]] - [[1986]]. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny '''pop narodowosocjalistyczny''', by z biegiem lat uzupełnić go o elementy '''nazidance''' oraz '''oświęcimskiej muzyki klezmerskiej'''.
{{t}}[[Wielka Brytania|brytyjski]] zespół muzyczny istniejący w latach [[1976]] - [[1986]]. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny '''pop narodowosocjalistyczny''', by z biegiem lat uzupełnić go o elementy '''nazidance''' oraz '''oświęcimskiej muzyki klezmerskiej'''.


==Ideologia zespołu==
==Ideologia zespołu==
Linia 9: Linia 9:
==Największe przeboje==
==Największe przeboje==
Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:
Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:
*''White riot'' - o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie
*''White riot'' o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie
*''London's burning'' - o sytuacjach, w których należy zawiadomić [[Straż pożarna|straż pożarną]]
*''London's burning'' o sytuacjach, w których należy zawiadomić [[Straż pożarna|straż pożarną]]
*''I'm so bored with the U.S.A.'' - podmiot liryczny informuje o swoim znudzeniu [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanami Zjednoczonymi]]; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli [[Żydzi]]
*''I'm so bored with the U.S.A.'' podmiot liryczny informuje o swoim znudzeniu [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanami Zjednoczonymi]]; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli [[Żydzi]]
*''(White man) in the Hammersmith Palais'' - o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce [[Murzyn|asfaltu]] jest na jezdni
*''(White man) in the Hammersmith Palais'' o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce [[Murzyn|asfaltu]] jest na jezdni
*''English civil war'' - o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami
*''English civil war'' o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami
*''I foch the law'' - o tym, że podmiot liryczny [[foch|sfochował]] się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń
*''I foch the law'' o tym, że podmiot liryczny [[foch|sfochował]] się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń
*''London calling'' - o londyńskiej centrali telefonicznej
*''London calling'' o londyńskiej centrali telefonicznej
*''Train in vain'' - o brytyjskim odpowiedniku [[PKP]]
*''Train in vain'' o brytyjskim odpowiedniku [[PKP]]
*''Bankrobber'' - o sposobach okradania żydowskich banków
*''Bankrobber'' o sposobach okradania żydowskich banków
*''Rock the casbah'' - o tym, że [[Arabowie|arabusów]] należy kamienować
*''Rock the casbah'' o tym, że [[Arabowie|arabusów]] należy kamienować
*''Should I stay or should I go'' - podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w [[Agencja towarzyska|burdelu]]
*''Should I stay or should I go'' podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w [[Agencja towarzyska|burdelu]]
*''Straight to hell'' - o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół
*''Straight to hell'' o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół


{{stubmuz}}
{{stubmuz}}

Wersja z 14:10, 25 wrz 2011

Szablon:Tbrytyjski zespół muzyczny istniejący w latach 1976 - 1986. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny pop narodowosocjalistyczny, by z biegiem lat uzupełnić go o elementy nazidance oraz oświęcimskiej muzyki klezmerskiej.

Ideologia zespołu

Wszyscy członkowie The Clash byli ludźmi zaangażowanymi politycznie. Łączyli uwielbienie dla cywilizacji białego człowieka z fascynacją darwinizmem społecznym. Pracowali nad utworzeniem brytyjskiego oddziału Ku Klux Klanu. Pomagali rdzennym mieszkańcom Wielkiej Brytanii w usuwaniu z ulic odpadków. Aktywnie optowali za powszechnym dostępem do broni palnej.

Ideologia przyczyniła się również do zakończenia działalności zespołu. Grupa rozpadła się, ponieważ jej członkowie pokłócili się o to, czy najlepszym sposobem pozbycia się Cyganów z Anglii jest użycie dynamitu, czy trutki na szczury.

Największe przeboje

Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:

  • White riot – o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie
  • London's burning – o sytuacjach, w których należy zawiadomić straż pożarną
  • I'm so bored with the U.S.A. – podmiot liryczny informuje o swoim znudzeniu Stanami Zjednoczonymi; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli Żydzi
  • (White man) in the Hammersmith Palais – o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce asfaltu jest na jezdni
  • English civil war – o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami
  • I foch the law – o tym, że podmiot liryczny sfochował się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń
  • London calling – o londyńskiej centrali telefonicznej
  • Train in vain – o brytyjskim odpowiedniku PKP
  • Bankrobber – o sposobach okradania żydowskich banków
  • Rock the casbah – o tym, że arabusów należy kamienować
  • Should I stay or should I go – podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w burdelu
  • Straight to hell – o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół

Szablon:Stubmuz