Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne)
(+)
Linia 14: Linia 14:
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'')
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'')
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie bubel, tylko znowu ''Robak'')
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|bubel]], tylko znowu ''Robak'')


==Zobacz też==
==Zobacz też==

Wersja z 21:46, 1 sie 2011

Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu

Volkswagen Garbus – (potocznie: Garbus lub Garbi Super Bryka) - symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Plik:Greenbeetle.JPG
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

Inne nazwy

Zobacz też

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!