Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami
M (drobne) |
(+) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa |
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa |
||
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'') |
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'') |
||
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie bubel, tylko znowu ''Robak'') |
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|bubel]], tylko znowu ''Robak'') |
||
==Zobacz też== |
==Zobacz też== |
Wersja z 21:46, 1 sie 2011
Volkswagen Garbus – (potocznie: Garbus lub Garbi Super Bryka) - symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.
Historia
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.
Inne nazwy
- angielski: Beetle (Żuczek)
- francuski: Coccinele (Biedronka)
- hiszpański: El Huevito (Jajeczko)
- niemiecki: Volkswagen Typ 1 - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
- słowacki: Chrobák (Robak)
- szwedzki: Bubbla (Nie, nie bubel, tylko znowu Robak)