Jelcz M081MB: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (nówka)
M
Linia 26: Linia 26:
{{stubtrans}}
{{stubtrans}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]

Wersja z 16:17, 7 wrz 2011

Plik:Jelcz Vero.jpg
M081MB w całej okazałości
Plik:Vero2.jpg
Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów Formuły 1.

Jelcz M081MB, piździk – autobus[potrzebne źródło] wytwarzany w fabryce Jelcza.

Wygląd

Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposazonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba. Tak właśnie wygląda ten autobus.

Dane techniczne

  • Drzwi – w układzie 0-2-2, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
  • Teroetyczna liczba miejsc – 37
  • Praktyczna liczba miejsc – >60
  • Klimatyzacja – jak się otworzy wszystkie okna, to jest[1]
  • Silnik – jak na samochód typowy wsiobus przystało, z przodu, o mocy 136 szkap.
  • Koła – większe niż we Władimircu, co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.

Zalety

  • Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy.
  • Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu
  • Można z niego zrobić sardynki ludzi w sosie własnym

Wady

Modele pokrewne

  • L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – teoretycznie do 34 osób.
  • T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.

Przypisy

  1. Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C

Szablon:Stubtrans